Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Forza Motorsport

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hakkiz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Forza Motorsport

Helmikuussa olisi tulossa. Live-ominaisuudet kuulostavat ihan lupaavilta. Tarkemmat yksityiskohdat Xboxfinin uutisessa...

Kuinkas moni on nyt pelannut Forzan OXM Demoa?

Itse tässä nyt vähäsen pelanneena että siisti peli taitaa olla tulossa.Nättiä grafiikkaa, äänet kuulostaa ihan hyviltä ja ajotuntuma on mainio, lukuunottamatta suurta aliohjausta, tiedä sitten mistä johtuu.Auto valikoima on demossa hyvä, mutta ratoja ei ole kuin yksi, ja se rupeaa kyllästyttämään nopeasti.

Itse tykkään aina tällaissa peleissä "rellestää" eli poltella kumia, linkuttaa yms. ja onneksi se on tässä pelissä mahdollista, mutta realismin rajoissa.

Ehdotan kokeilua...

GBA Fan sanoi:

Itse tässä nyt vähäsen pelanneena että siisti peli taitaa olla tulossa.Nättiä grafiikkaa, äänet kuulostaa ihan hyviltä ja ajotuntuma on mainio, lukuunottamatta suurta aliohjausta, tiedä sitten mistä johtuu.Auto valikoima on demossa hyvä, mutta ratoja ei ole kuin yksi, ja se rupeaa kyllästyttämään nopeasti.

Itse tykkään aina tällaissa peleissä "rellestää" eli poltella kumia, linkuttaa yms. ja onneksi se on tässä pelissä mahdollista, mutta realismin rajoissa.

Ehdotan kokeilua...
On testattu ja IMHO GT sarja vaikutti aika arcadelta tämän ajotuntumaan verrattuna. Ainoa miinus on se, että pädillähän tätäkin pitää tahkota. :(

Niinpä, en itse edes ikinä oppinut ajamaan GT3:n autoja.Uskon kylläkin, kun xbox:in padilla on paljon helpompaa annostella kaasu ja jarru niin pelaaminenkin on helpompaa.Itse en ole ikinä niin ratilla pelaamisesta välitänyt.

Koskas kyseisen pelin pitäisi olla ilmestymässä Amerikassa ja Euroopassa? Ihan näppärän näköinen peli kyllä on

Jihad sanoi:
Koskas kyseisen pelin pitäisi olla ilmestymässä Amerikassa ja Euroopassa? Ihan näppärän näköinen peli kyllä on

Peliä saadaan näillä näkymin odotella ainakin ensi vuoden helmikuulle, tarkkaa päivää ei käsittääkseni ole vielä virallistettu.

XboxFINin uutisista:

Forza sai kotisivut ja uuden julkaisuajan

Microsoft on avannut Forza Motorsport -ajosimulaattorilleen kotisivut osoitteeseen www.forzamotorsport.net. Sivuilta voi hakea tietoa pelin ominaisuuksista kuten autoista ja radoista sekä katsoa videoita ja kuvia. Lisäksi sivuilla voi kokeilla oman auton rakentelua.

Samalla Forzan maailmanlaajuista julkaisua on siirretty helmikuulta maaliskuulle. Tarkkaa päivämäärää ei edelleenkään ilmoitettu.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Miten tuon pelin pyörivyys esim demon perusteella? Itse en ainakaan vilkaisekaan pelin suuntaan jos se pyörii esim Flatoutin tyyliin jotain 25-30fps. Muutenkin ihmetyttää tuo liiallinen grafiikoiden hehkutus, vauhdin tunne on paljon tärkeämpää autopelissä.

itarumaa sanoi:
Miten tuon pelin pyörivyys esim demon perusteella? Itse en ainakaan vilkaisekaan pelin suuntaan jos se pyörii esim Flatoutin tyyliin jotain 25-30fps. Muutenkin ihmetyttää tuo liiallinen grafiikoiden hehkutus, vauhdin tunne on paljon tärkeämpää autopelissä.

Kyllä se on demoa kokeilleiden mukaan sulavasti pyörinyt ja vauhdintuntu on hyvä. Muutenkin peliä on kehuttu mm. fysiikanmallinnuksen ja realistisuuden osalta.

Pistänpä nyt toiselta foorumilta demoa kokeilleen mietteitä:

Vihdoinkin pääsi käsiksi tuohon demoon ja +kymmenkunta kisaa tuli eilen kaverin luona ajettua. Itsellä kun näitä autosimuja tullut väännettyä enemmälti eri vehkeillä niin fysiikanmallinnusta ei voi kun ylistää. Ehkä voisi verrata live for speediin tai richard burns rallyyn, jopa parempi. Luiston/sutimisenestoja, abs tai muita apu hässäköitä en jaksanut kokeilla, mutta sellaiset löytyy. Jarrun ja kaasun annostelun kanssa saa olal tarkkana, kuten oikeastikkin voisi kuvitella. Ei tarvitse olla fysiikan professori havaitakseen ettei auto käänny jos kurviin tulee kolmeasataa kaikki renkaat lukkoon jarrutettuna. Myös enemmän tai vähemmän hallittua sladitusta voi esiintyä jos polkaisee sen oikeanpuolimmaisen pedaalin pohjaan +300hv autossa kesken tiukan kurvin. Pahuksen aidon tuntuista.
Itse en näihin "yksi rengas radalta ulos = heti pyörähtää" juttuihin voi yhtyä, vaan kärry käyttäytyy juuri niin johdonmukaisesti ja realistisesti kuin voisi odottaa. Muutaman kierroksen totuttelun ja muistinvirkistyksen jälkeen pystyi lacunan rataa jo kiertämään juuri niin tyylikkäästi kun halusi.
Jossain olen lukenut ulinoita että Forza ei pyöri tarpeeksi nopeasti, 30fps ei riitä yms. soopaa. Ainakin kokeileman demo pyöri tasaisen varmasti 30fps ja vauhdintunnetta oli vähintäänkin riittävästi. Lähes kylmä hiki virtasi kun lähestyy täysillä tiukkaa kurvia miettiessään saako kärryn vielä pysäytettyäkkin ennen rengasvallia.
Autojen massa tuntuu siis konkreettisesti ja jousitus näyttäisi/tuntuu todella aidolta. Harmi ettei demossa ollut replay ominaisuutta että olisi päässyt autojen upeaa käyttäytymistä ihailmenaan ulkoapäin.
Forza on siis reilusti realistisempi kuin esimerkiksi gotham2. Tämä ei kuitenkaan tarkoita että homma olisi ikävää, päinvastoin.

Kamerakulmista löytyy muistaakseni juuri ne samat kun gotham racing kakosessa. Itsellä ei kyllä häiritse "konepelti" näkymän puute. Ihan sama parin sentin lipareelle kuvan alareunassa, parempi jopa ilman. Toki myös kolmannesta persoonasta voi tiirailla, mutta tällähän ei tee muuta kun korkeintaan mulkaisee kuinka upealta se oma kärry näyttikään.
Ja upealtahan se hemmetti näyttää. Auto modelit ovat niin hienoja että ei missään aijemmin. Myös rata taustamaisemineen oli tosella hienoa katsottavaa, vaikka jostain aikaisista videoista katselin että radat nyt ei kovin kauniilta näytä. Kokonaisuus ei siis paljoa fotorealismia häpeä.
Myös tietokone kuskien tekoäly jäi mieleen. Sitähän hypetettiin myös edistykselliseksi ja siltä vaikuttaisi. CPU kuskit kun mokailevat todella inhimillisen näköisesti. Valitsevat hieman vääria ajolinjoja, jarruttavat/kaasuttavat liikaa yms. Yleensäkkin AI kuskin voi löytää kamppailemassa autonsa hallinnasta siinä missä ihmiskuskinkin.
Myös luvattu jarrutus ja kolarijälkien säilyvyys oli mukana. Voisi siis kuvitella että asfaltti on aika mustana kumesta pitemmän kisan jälkeen. Ympäristö ei siis näytä niin staattiselta kuin yleensä. Pikku detaili mutta hienoa silti :)
Tuunauspuolta ei demossa päässyt testaamaan. Joistain autoista sai halutessaan käyttöön rakennetun version milloin lyhyt videopätkä demonstroi miten erinlaisia korinosista voi valita mieleisesnä.
Niin, ne renkaat kuulemma kuluvat oikeastikkin joten pitemmissä kisoissa nähdään toivottavasti varikolla käyntiä. Joten varikkostrategiakin pitää ottaa huomioon. HUh hei! :D

Perus jutut siis tuntuisivat olevan vähintäänkin kunnossa. Tähän kun lisätään vielä jumalallisilta kuulostavat live ja tuunaus/viritys hommat.. Korisarjat, jotka oikeasti vaikuttavat aerodynamiikkaan ulkonäon lisäksi, moottorin/voimansiirron/alustan säätö ja virittely, yms. auton täydellinen kustomointi omaan makuun sopivaksi niin ulkomuodoltaan kuin ajettavuudeltaan.
Livessä osien ja auotejen myynti ja niistä kisaa ajaminen, autoklubit/klaanit ja vaikka mitä. Live ominaisuuksia ei tietääkseni vielä kokonaisuudessaan julkaistu mutta ainakin ed. main. kailtaista meininkiä on luvattu.

Tähän kakkuun siis pitäisi päästä käsiksi helmikuun loppupuolella viimeisimpien juorujen mukaan. Itse ainakin olen aika helvetin tohkeissaan kuten yläpuolella olevasta vuodatuksesta voinee astia.

EDIT: kyllä ne äänetkin ovat tosi munakkaan kuuloisia murinoita. Vaurionmallinnusta en jaksanut jäädä erityisemmin testaamaan, kyllä se pelti vääntyy ihan näyttävästi. Vaurio juttu onkin toissijaista mutta senkin pitäisi saada aika realistiseksi säädettyä lopull. versiossa.

Juu, kiitos vain lainauksesta. Itse pelaan vga boxin kautta noita x-boxin pelejä, niin se kyllä vaatii ruudunpäivitykseltä vähän enemmän, esim Flatout ja Richards Burns rally eivät toimi kunnolla, mutta Colin 4 esim toimii, tuosta Forza:sta ei varmaan osaa ennen demon näkemistä sanoa paljoa mitään

itarumaa sanoi:
Juu, kiitos vain lainauksesta. Itse pelaan vga boxin kautta noita x-boxin pelejä, niin se kyllä vaatii ruudunpäivitykseltä vähän enemmän, esim Flatout ja Richards Burns rally eivät toimi kunnolla, mutta Colin 4 esim toimii, tuosta Forza:sta ei varmaan osaa ennen demon näkemistä sanoa paljoa mitään

Siis pelaat monitorilla? Ja se aiheuttaa nykimistä yms. ongelmia, jos pelissä on alle 50fps ruudunpäivitys. Eikö kannattaisi pelata normitölsyllä, niin nuo epäkohdat eivät haittaisi. Minusta Flattarissa oli ihan tarpeeksi vauhtia.

NCO sanoi:
Kokonaisuus ei siis paljoa fotorealismia häpeä.

Jotenkin fotorealismin mainitseminen syö aina uskottavuuden koko hehkutukselta :rolleyes:

Muistan vieläkin Virallisen PlayStation -lehden kommentit Gran Turismon (1 tai 2) grafiikoista.

"10/10, voittaa melkein tosielämän."

itarumaa sanoi:
Miksi ja miten pienempi ruudunpäivitysnopeus aiheuttaa ongelmia monitorille?

tsinivuo sanoi:
Siis pelaat monitorilla? Ja se aiheuttaa nykimistä yms. ongelmia, jos pelissä on alle 50fps ruudunpäivitys. Eikö kannattaisi pelata normitölsyllä, niin nuo epäkohdat eivät haittaisi. Minusta Flattarissa oli ihan tarpeeksi vauhtia.

Eipä oikeastaan, kun en muuhun tarvi telkkaria kuin x-boxin pelialustaksi, niin tv-luvan maksu ei oikein nappaa, sillä hinnalla kun ostaa kasan pelejä. Ilmeisesti siinä vga-boxissa on motion blur ja se aiheuttaa ongelmia, jos fps on siinä 25 tuntumassa, kuten esim Flatoutissa oli, mutta esim Burnout 2/3, Colin 04 pyörivät ihan mukavasti.

Hex sanoi:
Miksi ja miten pienempi ruudunpäivitysnopeus aiheuttaa ongelmia monitorille?

Niin, no esim Richards Burns rally pyöri telkussa jotenkuten kunnolla, mutta vga-boxin kautta pelattuna se pyöri arviolta 20fps jota ei kyllä viitsi katsella, tulee silmät kipeäksi. Niin sen takia pitää olla varuillaan noiden hitaampien pelien suhteen, että ne toimivat kunnolla sitten omalla laitteistolla.

GBA Fan sanoi:

Ehdotan kokeilua...

On tullut jonkinverran koitettua mutta ei oikein vastannut odotuksia :mad: Autot käyttäytyy huonommin mitä pgr2:ssa eikä ole yhtä hyvän näköisiä...Toca 2:een ei kannata edes verrata! Onko itse peli kuitenkin paremmin tehty kuin tuo demo vai miten ? Jos ei niin kyllä on turhaa odoteltu.

Jeskamanteeras! Sitähän alkaa itsekin kiinnostua kyseisestä pelistä. PS2 hajosi muutama viikkoa sitten ja minä surin ja itkin, että mitä nyt teen SA:n kanssa ja nyt en saa GT4:sta. Mutta nythän elämä hymyilee taas.. :)

jesse sanoi:
On tullut jonkinverran koitettua mutta ei oikein vastannut odotuksia :mad: Autot käyttäytyy huonommin mitä pgr2:ssa eikä ole yhtä hyvän näköisiä...Toca 2:een ei kannata edes verrata! Onko itse peli kuitenkin paremmin tehty kuin tuo demo vai miten ? Jos ei niin kyllä on turhaa odoteltu.

No toi on ainakin monia kuukausia vanha versio (mm. liipasimien deadzone ilman apuja jarruttaessa on kuulemma aivan liian pieni tjsp, on korjattu lopulliseen versioon). Mitä tarkoitat, että Tocaan ei kannata edes verrata? Realistisuuden suhteen Forza pieksee tocan 100-0, eikä tossa demossa ole nimeksikään kaikkia auton säätömahdollisuuksia. PGR:n autojen käyttäytymisestä on turha edes puhua, koska se on silkkaa arcadea. Aliohjautuvuutta vai mitä tarkoitat tässä kohdin?

Kyllä tämä peli lupaavalta vaikuttaa (jätetään turha hype kuitenkin pois), mitä nyt demoa kokeilleiden kommentteja olen lukenut. Suurimmalle osalle tämä tulee kyllä olemaan vaikea peli, jos realismiasetukset ovat kaakossa eli livessäkin asetuksia säädetään varmasti arcaden puolelle.

NCO sanoi:
No toi on ainakin monia kuukausia vanha versio (mm. liipasimien deadzone ilman apuja jarruttaessa on kuulemma aivan liian pieni tjsp, on korjattu lopulliseen versioon). Mitä tarkoitat, että Tocaan ei kannata edes verrata? Realistisuuden suhteen Forza pieksee tocan 100-0, eikä tossa demossa ole nimeksikään kaikkia auton säätömahdollisuuksia. PGR:n autojen käyttäytymisestä on turha edes puhua, koska se on silkkaa arcadea. Aliohjautuvuutta vai mitä tarkoitat tässä kohdin?

Kyllä tämä peli lupaavalta vaikuttaa (jätetään turha hype kuitenkin pois), mitä nyt demoa kokeilleiden kommentteja olen lukenut. Suurimmalle osalle tämä tulee kyllä olemaan vaikea peli, jos realismiasetukset ovat kaakossa eli livessäkin asetuksia säädetään varmasti arcaden puolelle.

Niin no tämä olikin vain minun mielipiteeni...Pelailin kaikkia noita kolmea peliä tuossa peräjälkeen ja vähiten Forza säväytti toivotaan että valmis peli tarjoaa paremman elämyksen :)
Modena on kyllä varmasti huonomman näköinen Forzassa kuin esim.Pgr2:ssa ainakin tuon demon perusteella.

Ylös Bottom