Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fragile (RPG, Wii)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kastle
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Fragile (RPG, Wii)

Nintendo Now arvostelu
Suopeasti kirjoitettu arvostelu, antoi kasin. Vahvistaa pelin pituuden 12-15 tunnin haaurkkaan. Samaa mieltä mitä japanilaiset kommentaattorit, eli pelimekanikka ei ole mitään huippua, mutta tunnelma pelissä on hyvä.

Metacritic
 
Vastaus: Fragile (RPG, Wii)

Posti toimitti pelin minulle tänään Briteistä ja olen pelannut jo pari tuntia.

Pelissä ohjataan yksinäisyydestä kärsivää teiniä. Yksinäisyys vaivaa siksi että kaikki muut ihmiset on kuolleet tai hävinneet ja ihmisten rakennelmat alkavat rapistua. Tämä on ikäänkuin toimintaseikkailurope. Peli kulkee reaaliajassa, ir tähtäys kääntää taskulamppua ja katsetta, tatti liikuttaa hahmoa fps peli tyylisesti, eli jos haluaa kääntyä toiseen suuntaan niin se tehdään kääntämällä tähtäintä. Tähtäimen virkaa hoitaa taskulappu, joka heikentää raunioissa olevien kummitusten voimia. Rope elementtejä tarjoaa tason nosto kun hakataan kummituksia niin tasot nousevat.

Tallennuspisteitä on erittäin tiheään. Varmaan viiden minuutin välein tulee tallennuspiste. Hiparit saa takaisin aina tallennuspisteellä. Kummitusten kimppuun pitää käydä vimmalla ettei ne pääse yllättämään. Henki voi lähteä helposti jos jahkailee hyökkäyksen kanssa. Karkuunkin voi lähteä, mutta sitten tasot eivät nouse.

Juoni ja vuorosanat eivät ole olleet kovin ihmeellisiä tässä parin ekan tunnin aikana.
 
Vastaus: Fragile (RPG, Wii)

Metroid Prime 3:a hehkutettiin aikoinaan siten että pelissä saa tutkia rauhassa kuollutta maailmaa. Käytännössä kuollutta maailmaa sai tutkia tuli perseessä kun koko ajan oli taisteluita. Tähän peliin tuo iskulause saa tutkia rauhassa kuollutta maailmaa sopii paljon paremmin. Kyllähän tässäkin kummitukset häiritsevät tutkimuksia, mutta ne eivät ole kovin iso riesa. Jos niiden kimppuun käy ripeästi niin äkkiä niistä pääsee. Kunhan ei jää pyörimään ympyrää niiden keskelle. Bossitappeluita ei ole tullut vielä ainuttakaan ja useampi tunti pelattu.

Pelin puhekykyiset hahmot ovat jotenkin ärsyttäviä. Ne käyttäytyvät typerästi ja niiden jutut ovat tyhmiä. Tämä vielä korostuu kun edellinen peli mitä pelasin oli Heavy Rain.
 
Vastaus: Fragile (RPG, Wii)

Tämä tuli pelattua muutama päivä sitten ja jäi aika huono jälkimaku, pääosin huonon toteutuksen takia. Harmi, sillä paperilla tämä kuulosti oikein mahtavalta peliltä.
 
Vastaus: Fragile (RPG, Wii)

Tuli pelattua peli läpi kolmessatoista tunnissa kun oli hyvä pelivire, mutta peli oli pettymys. Pelin ensimmäinen puolisko menee siten että tutkitaan kuollutta maailmaa, mutta jälkimmäisessä puoliskossa juostaan vaan scifirakennelmaputkessa, joka ei edes innosta tutkimaan paikkoja yhtään. Pitkiä ja kapeita käytäviä juostaan pitkiä pätkiä joissa ei ole mitään ihmeellistä nähtävää. Juoni on tosi huono – paha scifiviritys uhkaa maailmaa, pelasta prinsessa. Hahmojen jutut on joko tylsää mitäänsanomatonta diibadaabaa, joka on tylsää ja jota ei jaksa seurata ajatuksella tai sitten jopa suorastaan ärsyttävää. Nettiarvosteluista voi lukea mitä peliteknisiä huonouksia pelissä on. Itseä ärsyttää liian usein respawnaavat viholliset, se että välillä joutuu palaamaan samaa reittiä takaisin tutkimaan jo koluttuja paikkoja uudelleen päivitetyin kummituksin, huono juoni, hahmot ja pelin taantuminen loppupuoliskolla. Bossiörkkejäkin tulee sitten pelissä vastaan, vaikka niitä ei alkumetreillä näkynyt. Ne eivät ole kummoinen vastus.

Laitoin Nintendo Channeliin palautetta, että en suosittele. Suosituspalkki lähelle vasenta ääripäätä.
 
Vastaus: Fragile (RPG, Wii)

No johan on, harkitsin jo tämän ostamista mutta taidampa sitten jättää väliin. Ehkäpä Last Story ja Xenoblade on parempia.
 
Vastaus: Fragile (RPG, Wii)

Juuri asken tuli tama lapi koluttua ja pakko on todeta etta ristiriitaiset tunnelmat jai. Pelista loytyi paljon mielenkiintoisia teemoja ja tarinoita seka pelin viholliset olivat kylla aika erikoisia ja sopivat pelimaailmaan erinomaisesti (harmi etta vaan kayttivat samoja liikaa) Mita nyt toinen kayttaja aikaisemmin totesi hahmojen puheisiin liittyen pitaa kylla vain osittain paikkansa. Alku puoliskolla dialogi on viela mielenkiintoista ja ei yhtaan puuduttavaa toisinkuin saman tekijoiden toisessa pelissa Eternal Sonatassa. Loppu puoliskolla taas hahmot toteavat aarimaissen typeria ja typerasti asioita. Juonikin kylla menee aika hutuksi ja mielestani olisi kylla saatu jattaa tuhon syyt selittamatta. Pelissa ei kylla ollut laheskaan niin paljon backtrackingia kuin annettiin ymmartaa ja enemminkin arsyttavin seikka pelissa oli halpamaiset viholliset.

Lopuksi pitaa sanoa etta pelin alkupuolisko on erittain tunnelmallinen ja hyvin tehty. Pelista loytyy erittain kauniita kohtia mutta valitettavasti se jalkimmainen puolisko on tylsaa putkijuoksua masentavissa kohteissa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom