Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Freeloader ja NTSC/PAL

olaiho

New Member
Moi,
tässä pari esille onkimaani asiaa Freeloaderista:

- PAL-konsoli ei tue progressive scania. Jenkkipelit menevät lukkoon kun niissä valitsee progressive scan -tilan.

- USA-GameCube lähettää aina NTSC-värijärjestelmän signaalia. Tämä tarkoittaa sitä, että kun USA-Cubella pelaa 50hz -tilassa pyöriviä PAL-pelejä, ne näkyvät televisiossa mustavalkoisina (signaali on tällöin todella erikoinen, NTSC50). MUTTA: jos PAL-pelissä on 60hz-moodi, pelit toimivat normaalisti. 50hz -moodissa toimivat PAL-pelit saa näkymään väreissä ostamalla USA-Cuben RGB-kaapelin (erikoisvalmisteinen, PAL-kaapeli ei käy).

t. Ola
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Eli 60hz-tilassa RGB-kaapeli ei ole tarpeen?
Juuri näin. NTSC-Cubella 60hz PAL -pelejä pelattaessa ulostulo on 60-hertsinen NTSC, sama kuin USA-peleilläkin.

t. Ola
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan olaiho
Juuri näin. NTSC-Cubella 60hz PAL -pelejä pelattaessa ulostulo on 60-hertsinen NTSC, sama kuin USA-peleilläkin.

t. Ola

Kiva. Sitten vaan pitämään huoli ettei osta 50Hz pelejä.
 
Joo, näinpä sitten kävi että PAL-Mario Party pyörii vain mustavalkoisena jenkki-cubessani. Olisko kellään tyrkyllä tuollaista erikoisvalmisteista USA-RGB:tä vai joudunko tilaamaan jostakin...?
 
Entä toimiiko Animal Crossing Pal-cubeni kanssa, jos minulla on 60Hz tv, joka ei tue NTSC:tä.Värillisenä vai värittömänä?Entä 50Hz:n kanssa?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan GBA Fan
Entä toimiiko Animal Crossing Pal-cubeni kanssa, jos minulla on 60Hz tv, joka ei tue NTSC:tä.Värillisenä vai värittömänä?Entä 50Hz:n kanssa?

Ei toimi. TV:n pitää tukea NTSC:ää.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Karva
Ei toimi. TV:n pitää tukea NTSC:ää.
Ei pidä paikkaansa. PAL GameCube lähettää NTSC-peleillä PAL60-signaalia, joten jos PAL-pelien 60hz mode toimii televisiollasi, myös NTSC-pelit toimivat.

Ja vaikka ulostulo olisikin NTSC, RGB-kaapelin avulla kuvan saisi näkymään väreissä vaikka televisio ei tukisikaan NTSC:tä.

t. Ola
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan olaiho
Ei pidä paikkaansa. PAL GameCube lähettää NTSC-peleillä PAL60-signaalia, joten jos PAL-pelien 60hz mode toimii televisiollasi, myös NTSC-pelit toimivat.


Ok, kiitos kun oikaisit.
 
Mitenkäs kun mulla Animal Crossing näkyy kyllä väreissä, mutta värit on "kieroutuneet" eli sävyt on hiukka pielessä ja joissain väreissä näkyy paljon raitoja.
Saakos asian korjattua RGB piuhan avulla? TV:ni kyllä tukee 60hz:n signaalia ja ntsc:tä, mutta nuo värit hieman harmittaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Rouhija
Mitenkäs kun mulla Animal Crossing näkyy kyllä väreissä, mutta värit on "kieroutuneet" eli sävyt on hiukka pielessä ja joissain väreissä näkyy paljon raitoja.
Saakos asian korjattua RGB piuhan avulla? TV:ni kyllä tukee 60hz:n signaalia ja ntsc:tä, mutta nuo värit hieman harmittaa.

Mulla on Sonyn telkkari ja RGB piuha, niillä Animal Crossing on toiminut oikein hyvin ongelmitta. Lukuunottamatta sitä seikkaa, että NES pelejä pelatessa ruudun ylälaidasta jää kaistale näkymättä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan olaiho
Ei pidä paikkaansa. PAL GameCube lähettää NTSC-peleillä PAL60-signaalia, joten jos PAL-pelien 60hz mode toimii televisiollasi, myös NTSC-pelit toimivat.

Ja vaikka ulostulo olisikin NTSC, RGB-kaapelin avulla kuvan saisi näkymään väreissä vaikka televisio ei tukisikaan NTSC:tä.

t. Ola

Tarkoitithan tätä Freeloaderin kanssa?
 
Ylös Bottom