Pelin nimi: Fruit Ninja Kinect
Kehittäjä: Halfbrick
Julkaisija: Microsoft
Julkaisualusta: Live Arcade
Julkaisupäivä: 10.8.2011
Hinta: 800 Microsoft-pistettä
Kinect-tuki: Vaatii Kinectin
Moninpeli: Kyllä, kahdelle pelaajalle
Huomenna Live Arcadessa julkaistaan siis ensimmäinen Kinect-peli. Joku on saattanut tutustua Fruit Ninjaan aikaisemmin mobiililaitteilla, ja Xbox 360 -pelissä homman nimi on sama: kosketusnäytön sijaan hedelmiä silvotaan heiluttamalla käsiä ilmassa. Mukana on neljä erilaista pelimuotoa: Arcade, Classic, Zen ja Party, joissa pistemahdollisuudet ja muut säännöt vaihtelevat. Hedelmien seassa saattaa olla esimerkiksi pommeja, joiden huitaiseminen päättää pelin tai syö pistepottia.
Silpomalla hedelmiä ja tienaamalla pisteitä avataan uusia ninjateriä, taustoja ja muuta sälää. Tulostaulut ovat totta kai mukana, ja pelin haastesysteemi onkin toteutettu aika hauskasti. Päävalikon Challenge-kohdassa nimittäin ilmoitetaan aina, jos kaveri on pistänyt paremman tuloksen tai on muuten vain edelläsi tulostauluilla. Challenge-tilan valitsemalla pääsee välittömästi yrittämään kaverin tuloksen pieksemistä.
Myös pelin valikot on toteutettu aika jänskästi. Turhan yleisen osoitinratkaisun sijaan valikot koostuvat pelin teemaan sopivasti leijuvista hedelmistä, joita silpomalla valinta suoritetaan. Valinnan voi tehdä ehkä turhan helposti vahingossakin, mutta kun touhun hallitsee, sujuu valikoissa suihkiminen kivasti käsiä huitomalla ilman turhaa odottelua. Lisäsälävalikon navigoiminen tosin on aika tuskallista.
Eilen ehdin peliä nopeasti kokeilemaan, ja liikkeentunnistuksen toimivuus vakuutti pitkästä aikaa. Tuntuma hakkaamiseen oli todella hyvä, ja käsiä on suorastaan pakko pitää levyasennossa ja päästellä ninjaääniä, vaikka sille ei tietenkään minkäänlaista vaatimusta ole. Nauhoitin sekalaisessa mielentilassa podcastin jälkeen myös videon pelistä (varsinainen pelaaminen alkaa puolentoista minuutin jälkeen):
[video=youtube;2pLGUKhOOk8]http://www.youtube.com/watch?v=2pLGUKhOOk8[/video]
Kehittäjä: Halfbrick
Julkaisija: Microsoft
Julkaisualusta: Live Arcade
Julkaisupäivä: 10.8.2011
Hinta: 800 Microsoft-pistettä
Kinect-tuki: Vaatii Kinectin
Moninpeli: Kyllä, kahdelle pelaajalle
Huomenna Live Arcadessa julkaistaan siis ensimmäinen Kinect-peli. Joku on saattanut tutustua Fruit Ninjaan aikaisemmin mobiililaitteilla, ja Xbox 360 -pelissä homman nimi on sama: kosketusnäytön sijaan hedelmiä silvotaan heiluttamalla käsiä ilmassa. Mukana on neljä erilaista pelimuotoa: Arcade, Classic, Zen ja Party, joissa pistemahdollisuudet ja muut säännöt vaihtelevat. Hedelmien seassa saattaa olla esimerkiksi pommeja, joiden huitaiseminen päättää pelin tai syö pistepottia.
Silpomalla hedelmiä ja tienaamalla pisteitä avataan uusia ninjateriä, taustoja ja muuta sälää. Tulostaulut ovat totta kai mukana, ja pelin haastesysteemi onkin toteutettu aika hauskasti. Päävalikon Challenge-kohdassa nimittäin ilmoitetaan aina, jos kaveri on pistänyt paremman tuloksen tai on muuten vain edelläsi tulostauluilla. Challenge-tilan valitsemalla pääsee välittömästi yrittämään kaverin tuloksen pieksemistä.
Myös pelin valikot on toteutettu aika jänskästi. Turhan yleisen osoitinratkaisun sijaan valikot koostuvat pelin teemaan sopivasti leijuvista hedelmistä, joita silpomalla valinta suoritetaan. Valinnan voi tehdä ehkä turhan helposti vahingossakin, mutta kun touhun hallitsee, sujuu valikoissa suihkiminen kivasti käsiä huitomalla ilman turhaa odottelua. Lisäsälävalikon navigoiminen tosin on aika tuskallista.
Eilen ehdin peliä nopeasti kokeilemaan, ja liikkeentunnistuksen toimivuus vakuutti pitkästä aikaa. Tuntuma hakkaamiseen oli todella hyvä, ja käsiä on suorastaan pakko pitää levyasennossa ja päästellä ninjaääniä, vaikka sille ei tietenkään minkäänlaista vaatimusta ole. Nauhoitin sekalaisessa mielentilassa podcastin jälkeen myös videon pelistä (varsinainen pelaaminen alkaa puolentoista minuutin jälkeen):
[video=youtube;2pLGUKhOOk8]http://www.youtube.com/watch?v=2pLGUKhOOk8[/video]