Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Full HD -pelilista [PS3]

Donkameni

New Member
Elikä tähän ketjuun kaikki PS3 pelit jotka on tehty täyden teräväpiirron tarkkuudella eli 1080p.

Osa peleistä skaalautuu 1080p tilaan vaikka eivät sitä oikeasti olekkaan ja olisi hyvä täällä saada selvyys mitenkä on minkäkin pelin laita.


Lista:
 
Vastaus: Full HD -pelilista [PS3]

Tätä Wikin listaa voinee käyttää pohjana? Tuossa tosin on mukana myös nuo 1080p:ksi skaalatut pelit.

Tosiaan taitaa suurin osa olla juurikin noita skaalattuja pelejä. Mistä tuon muuten peleissä yleensä ottaen huomaa onko skaalattu?

Sitten jäi ihmetyttämään, mitä tämä tarkkaan ottaen meinaa "Requires deselecting 720p & 1080i from the Display Setup XMB screen." Itse omistan monta peliä joiden kohdalla oli tuo? Eli pitää pelin aikana mennä säätää pleikan näyttöasetuksia ennen kuin skaalautuu 1080p:ksi? :confused:
 
Vastaus: Full HD -pelilista [PS3]

Samalla voisi listata pelien DD ja DTS äänituesta. Jotkin pelit taitaa defaultata DD:hen vaikka DTS olisi valittuna.
 
Vastaus: Full HD -pelilista [PS3]

Mistä tuon muuten peleissä yleensä ottaen huomaa onko skaalattu?
Eipä sitä taida juuri muusta huomata kuin tarkoilla kotkansilmillä pikseleitä laskemalla.

Sitten jäi ihmetyttämään, mitä tämä tarkkaan ottaen meinaa "Requires deselecting 720p & 1080i from the Display Setup XMB screen." Itse omistan monta peliä joiden kohdalla oli tuo? Eli pitää pelin aikana mennä säätää pleikan näyttöasetuksia ennen kuin skaalautuu 1080p:ksi? :confused:
Ei vaan jo ennen peliä pitää käydä näyttöasetuksista ruksimassa 720p- ja 1080i-tilat pois päältä. Kohtuullisen rasittavaa, ja vielä ei ole ainakaan omalle kohdalle vastaan tullut peliä, jossa skaalattu 1080p-tila olisi merkittävästi paremman näköinen. Niinpä pidän vain 720p:n ja 1080p:n valittuina, ja annan sitten tulla sen reson, minkä peli sattuu itse automaattisesti tarjoamaan.
 
Vastaus: Full HD -pelilista [PS3]

Jotain natiiveja 1080p-pelejä:

Ridge Racer 7
Lair
WipeoutHD
Superstardust HD
Söldner X: Himmelsstrümmer
Tekken 5: DR
Ferrari Challenge (ilmeisesti?)
 
Vastaus: Full HD -pelilista [PS3]

Onko tuo lista väärässä, vai eikö muka Lair, RR7 ja WipeoutHD ole FullHD-pelejä? Wipeoutissahan karsitaan tietty resosta välillä, ettei peli käy pätkimään, mutta normaalistihan se on ilmeisesti ihan oikea FullHD?

Ja mun muistaakseni esim. Pixeljunk Monsters on 720p. Olenko väärässä?
 
Vastaus: Full HD -pelilista [PS3]

Onko tuo lista väärässä, vai eikö muka Lair, RR7 ja WipeoutHD ole FullHD-pelejä? Wipeoutissahan karsitaan tietty resosta välillä, ettei peli käy pätkimään, mutta normaalistihan se on ilmeisesti ihan oikea FullHD?
WipeOut HD ainakin on ilmestynyt reippaasti tuon listan viimeisimmän päivityksen jälkeen. Lairin reso on 960*1080, ja RR7 tuosta puuttuu ilmeisesti ihan vahingossa.

Ja mun muistaakseni esim. Pixeljunk Monsters on 720p. Olenko väärässä?
Kyllä se 1080p:tä ihan varmasti tukee, mutta en mene takuuseen, onko kyseessä skaalattu kuva vai ei.
 
Vastaus: Full HD -pelilista [PS3]

Ainoa lista jonka tiedän pitävän paikkaansa on tuo Beyond3D:n porukoiden tekemä.
Nuo resoluutiot on laskettu ihan paikkaansa pitävällä tekniikalla ja samalla saatu selville kaikenmoisia kikkoja mitä nuo pelintekiät ovat ehkä käyttäneet.
(kuten esim. tuon Lairin 800x1080 2xMSAA --> 1600x1080 kikka..)

List of Game Rendering Resolutions + some info on the hardware scaling - Beyond3D Forum

Tuossa hyvät linkit noihin mielenkiintoisiin keskusteluihin, joissa käy ilmi kaikki laskentatavat ja muut asiat.
Joten ei muuta kuin pixeleitä laskeskelemaan lempparipelien kohdalla. :)
 
Vastaus: Full HD -pelilista [PS3]

Hah, yllättäen Quaz messissä. En muistanutkaan koko Beyondia, siellähän on ollut multeistakin aikoinaan tosi hyviä ja paikkansa pitäviä tuloksia.
 
Ylös Bottom