Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fun Station konkkaan (Helsinki/Vantaa/Espoo)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Juakko71
Sen sijaan VPD-myyjien ammattitaidossa on hieman petraamisen varaa, ajatellen että kyseessä on kuitenkin erikoisliike. Mihinkään vaikeampaan kysymykseen kuin pelien arvioidut ilmestymisajat, on turha yrittää saada asiallista vastausta.

Mielenkiinnosta, kerro esimerkkejä ? Siis mikä on sitten sellainen vaikeampi kysymys mihin myyjän pitäisi osata vastata.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ronkka
Miksi pillit pussiin? En arvannut lafkalla niin huonosti menevän?

Onko muuten varma, että on kokonaan lopettamassa. Käsitin, että omistaja vaihtui jossakin vaiheessa ja olisivatko nyt vain vähentämässä liikkeitä.

Ja jatkavat sitten vähemmällä ja ehkä uudella nimellä tai jotain.
 
Kuulemma kaksi Funstationin myymälää teki ainakin jonkin verran voittoa.

Minä ihmettelin, kuka yleensä osti Funstationista mitään. Hinnat olivat korkeita, myymälät ahtaita, osa myyjistä ihme hiippareita ja pelit eivät usein olleet muoveissa. Jos peli pitää saada heti, haen sen mieluummin Stockmannilta hiukan halvemmalla, miellyttävältä myyjältä, miellyttävästä myymälästä ja aina muoveissa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
Mielenkiinnosta, kerro esimerkkejä ? Siis mikä on sitten sellainen vaikeampi kysymys mihin myyjän pitäisi osata vastata.

Ymmärrän, että uusia pelinimikkeitä tulee kokoajan tuhottomasti lisää, mutta vielä tuossa omistaessani Gamecuben kävin ko. myymälässä selailemassa ko. konsolin pelejä, kyselin (tietenkin) joistakin käsiini osuneista nimikkeistä tietoja kuten: onko tämä sopiva tämmöisistä ja tämmöisistä peleistä kiinnostuneelle?, minkälainen peli? jne. Vastauksena katseltiin sitten sitä pelikotelon taustaa, jonka olin jo aiemmin lukenut.

Toinen esimerkki tulee niinkin kaukaa, kun GT3 a-spec julkaisun ajoilta. Netissä ja peliohjelmissa oli hehkuteltu jo pitkän aikaa GT3-rattibundlen ilmestymisestä. Bundle oli jo melkein kaupoissa, kun kaverini kysyi ko. liikkeestä ratin mahdollisesta saapumisesta myyntiin. Myyjät (henkilökunta pysynyt suht koht samana) olivat hyvin hämmästyneitä tällaisesta tiedosta.

Sitä minä ajan nyt takaa, että kysymys on ERIKOISLIIKKESTÄ, johon mennään yhden ja vain yhden tuoteryhmän perässä asioimaan. Tästä tuoteryhmästä myyjillä luulisi olevan rautainen tietotaito ja kiinnostus ko. aihepiiriin. Vastaava tietotaito tuntuu olevan Prisman myyjillä.

Em. kerrat eivät ole ainoita, joista olen kuullut tai ollut tekemisissä henkilökohtaisesti. Nämä vain tulivat ensinnä mieleen. Tottakai voin ottaa pelistä itse selvää netistä ym. medioista, mutta silloin voin aivan yhtä hyvin mennä ostamaan ko. tuotteen sieltä Prismasta erikoisliikkeen sijaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
Onko muuten varma, että on kokonaan lopettamassa. Käsitin, että omistaja vaihtui jossakin vaiheessa ja olisivatko nyt vain vähentämässä liikkeitä.

Ja jatkavat sitten vähemmällä ja ehkä uudella nimellä tai jotain.

kyllä ne konkkaan meni. myyjän mukaan ei kuitenkaan kannattavuuden puutteesta johtuen, vaan taustalla on jonkinlainen talousrikos - johto kääntänyt käyttökassan?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Kuulemma kaksi Funstationin myymälää teki ainakin jonkin verran voittoa.

Minä ihmettelin, kuka yleensä osti Funstationista mitään. Hinnat olivat korkeita, myymälät ahtaita, osa myyjistä ihme hiippareita ja pelit eivät usein olleet muoveissa. Jos peli pitää saada heti, haen sen mieluummin Stockmannilta hiukan halvemmalla, miellyttävältä myyjältä, miellyttävästä myymälästä ja aina muoveissa.

Tuo on kyllä totta. Pelit siellä maksaa yleensä vähän yli 70 euroa vaikka noin 65 euroon pitäisi saada. ostin Beach Spikersin sieltä ja myyjä sanoi ettei niitä ole enää paketissa ja kävi hakemassa esittely koneesta viimeisen.
 
Joo, kaikki minua palvelleet myyjät olivat ainakin ei-oikein-palvelualalle-sopivia ja täysiä tunareita. Kun menin ostamaaan sieltä joskus Virtua Athlete 2K:n, hätähousu myyjä onnistui hajottamaan pelin kannet pistäessään niitä kiinni väkisten. No, sain siksi jotain 10mk alennusta. :D

Ja hinnat olivat TÄYSIN järjettömiä!! Voitteko kuvitella minkälaiset ovat fiilikset, kun:

- Kävelet kauppaan vuonna 1999
- Löydät hyllyltä Sega Saturnin ensimmäisen pelin... Virtua Fighterin!
- Hinta on... 375 markkaa!!! Tättärää!

Yhdistän nimen "Funstation" automaattisesti tuohon 375mk maksavaan VF:iin. Nyt olen taas uskaltanut viime aikoina käydä Hesan myymälässä pällistelemässä pelejä, mutta hinnat ovat edelleen niin päin peetä. Mitäs ne Xbox-pelit olivat muutama kuukausi sitten... Halo 75... Haloo!?:rolleyes: Tuskin tuo 50% alennus edes riittää, pistäköön 80% niin voidaan jo pikkuhiljaa puhua ALEsta. :D

VPD Forever.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Voi KERPELE! :mad: Ei ollut yhtään Wavebirdejä jäljellä. Ainakaan keskustan ja Myyrmannin Fun Stationeissa. En viitsi ohjaimen takia Espooseen lähteä. Taas kerran ku on hyvä tarjous meikä saa rahaa liian myöhään.
 
Ne menivät jo aikoja sitten. Kaikkea tavaraa oli kaupoissa vain yksittäiskappaleita. Oman Wavebirdini ostin viime viikon keskiviikkoiltana.
 
:D aika läppä-hinta!! Olettaen, että se piti sisällään kaikki piuhat, romut ja jonkun pelin.

Itse kävin FunStationissa heti kun kuulin tuosta -50% -kampanjasta. Valitettavasti keskustan myymälästä olivat jo kaikki konsolit menneet. Edes PS2:n kaukosäätimiä ei löytynyt.
 
Eihän tuohon hintaan tietystikään pelejä tai parempia piuhoja kuulunut ja muistikortinkin joutui ostamaan. Normipaketteja siis myivät. Lisukkeet olivat toki puoleen hintaan, mutta hyviä pelejä ei montakaan ollut ja Fun Stationin normihinnoista puolet ei tuon pienemmän muistikortin kanssa ollut kovin halpaa, kun ottaa huomioon 251-kortin hinnan esim. Playssa.

Yritin vielä soitella Metroidin ilmestymispäivänä, josko olisivat noita vielä saaneet, mutta eivät olleet.
 
Juu, tuolla hinnalla (117,50) irtosi pelkkä Cuben peruspaketti. Lisäksi piti rohmuta pari ohjainta ja muistikorttia (joista toinen tarvike) sekä muutama peli. Vielä pitäisi haalia jostain ainakin yksi Wavebird, RGB-johto ja tietty pelejä eli tosi halvaksi taas tulee. :rolleyes:
 
Jos se kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, ei se todennäköisesti olekaan totta."
 
Ylös Bottom