Uusi tekniikka on tottakai mukavaa, mutta jos sen takia pitää karsia jotain pois niin mielummin sanon sille ei. Tietenkin GTA kiinnostaa täysin digikuvaa vastaavalla grafiikalla, Silent Hillistä puhumattakaan, mutta esim. Super Mariota on paha alkaa parantamaan graafisesti. Kyllähän grafiikka näyttää hienommalta, mutta tuon kaltaisessa grafiikassa tulee raja vastaan ennemmin tai myöhemmin. Uusi tyylisuuntaus, eli täysin realistista maailmaa vastaava peli on mahdollista tehdä vasta tulevilla koneilla, kun taas jos Mario pysyy tyylilleen uskollisena alkaa raja jo tulla vastaan. Periaatteessa Mario Sunshine on vain graafinen päivitys Mario 64:stä, mitä itse peliin tulee, samoin kuin Tekken 4, Gran Turismo 3 jne. Tulevaisuudessa saisi tulle jotain uutta ja ihmeellistä. Suurin osa pelaajista tuskin olisi edes huomannut PSonen ja PS2:n eroja ilman PS2:n DVD tukea. Tulevaisuudessa pitää yrittää keksiä jotain uutta, millä ihmiset saadaan ihmettelemään uutta tekniikkaa kuten SNES>PSone. PSonen sukupolven grafiikka on tottakai rujompaa kuin GC pelit, mutta erot ovat silti hyvin pieniä, kuten jo mainitsin. Jos Nintendo aikoo todellakin vielä jatkaa samoilla linjoilla kaikki on jo nähty kahteen kertaan. Sama koskee tottakai Sony ja MS:ää. Pelkät paremmat grafiikat ei enää riitä. Ehkäpä tulevaisuuden peleissä ei ole enää minkäänlaisia käsikirjoituksia, vaan pelaaja saa itse vaikuttaa. Onhan näitäkin nähty, mutta itse vaikuttamisen osuus on niin pieni, ettei sitä voi sanoa itse vaikuttamiseksi. Myöskin kiinnostaa vähemmän rikollispainotteinen GTA, missä jokaista kaupungin asukasta ohjaa joku ihminen jostain päin maailmaa. Tuo nyt tarvitsisi jo huippu nopean laajakaistan, mutta tulevaisuutta se on sekin. On täysin paskapuhetta suoraan sanottuna sekin, ettei grafiikkaan kannatta laittaa miljoonia, koska ei nykytelevisiot pysty näyttämään sitä. Luulenpa, ettei raja ole vielä tullut vastaan, eikä varmaan ole ihan vielä tulossakaan. Ja kun televisioiden hinta kokoajan laskee, ei olisi mahdottomuus ostaa Pixel Plus televisiota. Jossain vaiheessa vastaava systeemi pitää kuitenkin ostaa, koska ei nuo 28 vuotta vanhat Salorat enää jaksa pyörittää edes Salkkareita kauaa. Tekniikka kulkee eteenpäin, eikä TV:tkään voi jäädä junnaamaan paikoilleen. Ehkä seuraavassa sukupolvessa kannattaa jo panostaa korkeaan resoluutioon, mutta kyllä vanhojen telkkarienkin pitää vielä pari vuotta pysyä mukana. Uskon, että kohta jokakodista löytyy vähintään jo jonkinnäköinen halpislaajakuva, laajakaista, kotiteatteri jne. Noilla luulisi jo pärjäävän ihan kohtuullisesti. Tosin, noilla ei kyllä vielä paljoa viedä pelialaa etiäpäin, mutta jos tuollaisillakin vehkeillä pärjäisi nexgen koneiden kanssa ja sen jälkeen sitten katsoisi uutta telkkaria jne.
No joo, loppu taisi mennä jo vähän turhankin sekavaksi ja melkein omien sanojen syönniksi, mutta koittakaapa ottaa tuosta jotain selvää.