Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gamecube lehdet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BlueBeam
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

BlueBeam

New Member
Onko kukaan ostanut? Mä ostin tossa viimeviikolla. Mukaan tuli joku cheat-cubedvd ja video-dvd jota ei voinut soittaa cubella. Muuten ihan asiallinen lehtinen. Hinta vaan oli kova 9 .

Näin selvennykseksi muille, BlueBeam tarkoittaa Cube-nimistä lehteä.

Erinomainen lehti, paras markkinoilla. Ehdottomasti ostamisen arvoinen kaikille englanninkielen omaaville. NGC on myös erittäin hyvä, NOM (Nintendo Official Magazine) OK.

Tuo Cuben hinta (9,70) ei todellakaan ole paha jos verrataan PS2 tai Xbox-lehtiin. Esim. Xbox Official Magazine maksaa herran jestas yli 15 euroa!

Mistäpäs tuollaisia voi hankkia? Oslossa näin Cubea ynnä muita pelialan erikoislehtiä melkein kiskalla kuin kiskalla, mutta täällä Suomessa on meininki aika köyhä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jona Asih
Mistäpäs tuollaisia voi hankkia? Oslossa näin Cubea ynnä muita pelialan erikoislehtiä melkein kiskalla kuin kiskalla, mutta täällä Suomessa on meininki aika köyhä.

Ainakin anttiloissa olen nähnyt useampiakin eri cube lehtiä, mutta itse en niitä ole ostellut.

Vaan eipä ole Oulussa - en löytänyt mitään, kun vuosi sitten etsiskelin, joten tilasin NGC:n itselleni UK:sta (muistaakseni 40 puntaa/13 numeroa). Cube-lehteäkin voisin harkita, jos jostain saisin - jospa vaikka maaliskuussa tilauskauden loppuessa vaihtaisi leiriä.

Jos haluaa tietää mitä lehtiä suomesta saa ja mistä:

http://www.lehtipiste.fi/

-> infotekniikka

Suosittelen että jos ei löydy mitään lehtikioskia / kauppaa missä jotain lehteä ei ole, kannattaa kysyä josko ne alkaisi tilaamaan kun sanoo että aikoo ostaa sen jatkossa sieltä. Jos ei, niin ainakin yksittäiset kappaleet saa tilattua tuolta lehtipisteestä lähimpään R-Kioskiin, maksu noutaessa...

Toivottavasti auttaa tilannetta

Ostin tänään tuon Nintendo Official Magazinen. Vaikuttaa ihan pätevältä. Selailin aluksi tuota Cubea, mutta päädyin NOMiin. Pitää seuraavaksi testata tuota Cubea. NGC:tä ei näkynyt tuolla Malmin Citymarketissa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Bootlegger
Ostin tänään tuon Nintendo Official Magazinen. Vaikuttaa ihan pätevältä. Selailin aluksi tuota Cubea, mutta päädyin NOMiin. Pitää seuraavaksi testata tuota Cubea. NGC:tä ei näkynyt tuolla Malmin Citymarketissa.

Juu, tuo NOM on parantanut mielestäni huimasti tässä viimeisten kuukausien aikana. Ennen ei olisi tullut mieleenkään ostaa, mutta nykyään suosin sitä. Aidosti hauskaa juttua viimeaikoina ja hyvät esikatsaukset, GBA saanut kivasti palstatilaa myös.

NGC on mielestäni huonompi kuin edeltäjänsä N64 Magazine, joka oli aikanaan ykkösvaihtoehtoni. NGC oli alussa maailman isoin GC-lehti, siis ihan kirjaimellisesti - onneksi tuo älyttömyys on sentään jo tajuttu lopettaa. Ihan hyvä lehti kuitenkin vieläkin.

Cubesta en välitä, ostan silloin tällöin -esim. bonuskirjasten vuoksi (mm.Zelda WW), mutta yritän välttää. Lehdessä on joka kerta samat previewit, jotka vievät useita sivuja. Sitten kun on jo lukenut itsensä pakottaen XGRA- previkan, niin ei sitä uutta neli-viis-sivuista sensaatiota jaksa joka lehdestä lukea. Turhan paljon turhia sivuja ainakin mulle. Arvostelutkaan eivät ole vakuuttaneet ja väkinäiset vitsit ärsyttävät.

Jenkkien Nintendo Powerin hankin aina kun käsiini saan, kertoo peleistä takavuosien asiallisuudella. Mitään ovatko pelit taidetta roskaa ei löydy, eikä vitsiä ei väännetä joka ikisessä lauseessa. Positiivinen lehti, joka on tarkoitettu kaikenikäisille. Monien mielestä voi olla liian karkkimainen, mutta pelit nähdään viihteenä ja viime lehdessä Fire Emblem sai sen verran tilaa, että ei varmasti missään muussa lehdessä pääse vastaavalla tavalla esille.

Paljon vaihtoehtoja, joita voisi periaatteessa lukea kaikkia.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa
Tuo Cuben hinta (9,70) ei todellakaan ole paha jos verrataan PS2 tai Xbox-lehtiin. Esim. Xbox Official Magazine maksaa herran jestas yli 15 euroa!

mutta esim OXM lehden mukana tulee pelattavia demoja joita ei CUBE:ssa ole.

ja omasta mielestäni CUBE on aika roskaa,surkeat ruutukaappaukset,surkea lehdentaitto(kuten brittilehdissä yleensä),cheatit kusee(esim.f-zeron cheatit jolla piti saada storymoden kaikki kentät auki ei toiminut,ja infinite energy ei toimi storymodessa) ja ne videotkin oli huonolla kuvanlaadulla ja r:racing evolutionin video oli pleikkarin kuvaa ja ruutu oli jaettu neljään osaan,oli aika sotkua.
en kyllä sitä lehteä enää osta.

Vastaus: Gamecube lehdet?

Vanha threadi, sorry en löytänyt sopivampaa. Mä olen perinteisten paperijulkaisuiden ystävä ja...

Kysyisin, onko joku päässyt tutustumaan uuteen Official Nintendo Magazineen? Olisin kiitollinen kommenteista (harkitsen tilausta). Ainakin britit tuntuvat ylistävän lehteä erittäin hyväksi ja nykyisellä kokoonpanolla varmaankin ihan aiheesta. Edeltäjä NOM paransi jossain vaiheessa, mutta lähti loppuaikoina sellaiseen laskuun, että ainakaan minä en pitänyt lehden linjasta enää ollenkaan.

Jenkkien Nintendo Power muuten uudistui myös ja roimasti parempaan suuntaan. Tuota läpyskää vaan on sen verran vaikea saada käsiin, mutta brittijulkaisu helpommin. Yhden ns. uuden olen lukenut ja pidin.

NGC on pitänyt linjansa ihan hyvänä lehtenä, vaikkakin palstatilaa on kadonnut vähän liian paljon. Ilmeisesti lehti valmistautuu Wiihin ja uudesta riippumattomasta julkaisusta voi tulla kovakin.

Cube on käsittääkseni kuopattu...enkä koskaan pitänyt tästä lehdestä.

Ei ole tainnut kukaan vielä saada hansikkaisiinsa tuota uutta Offcial Nintendo Magazinea. Ihan hyvää on lukemani palaute ainakin muualla ollut, joten uskalsin nyt tilata. On ihan mukava lukea myös paperijulkaisujakin - tietty KonsoliFIN ohelle :).

Jos nyt jotain muuta sattuu paperijulkaisut kiinnostamaan, niin jatkan kun kerran aloitinkin Official Nintendo Magazinesta.

Olen nyt yhden numeron saanut käsiini, mutta en vielä aivan kokonaan ole sitä läpi kahlannut. Mainoslauseena lehti on erittäin hyvä, juuri sitä mitä odotinkin, tilaus osui täysin oikeaan. Tämä lehti tosin kattaa 42-sivuisen E3-spesiaalin, joka on loistava ja saattaa nostaa juuri tämän kyseisen numeron arvoa huomattavasti. Raportissa herää aidosti lisäkiinnostusta peleihin ja itse Wiihin. Tässä jotain mietteitä, mitkä näin äkkiseltään irtoavat päästä:

+ 130 sivua eli tässä yksi syy, miksi en ole koko läpyskää täysin lukenut. Mainoksia lehdessä ei ole nimeksikään, en ole laskenut, mutta vain pari sivua mielestäni joistain peleistä. Lehdessä on siis luettevaa todella reippaasti.
+ tyylikäs ulkoasu kautta linjan
+ hyvin kirjoitettu, asialinjalla. Lehdessä ei keskitytä tekemään jokaisesta lauseesta maailman parasta vitsiä, vaan kenties hieman EDGEmäinen linja on tässä (ulkoasun ohella) havaittavissa, tämä siis kohteliaisuutena
+ hyvät, mielestäni kattavat arvostelut, joissa keskitytään itse peliin (ei siis vanhaan malliin kolme sivua isoja kuvia ja jossain siellä välissä oli ne kolme läppää parissa lauseessa). Arvosteluskaala perinteinen 0-100.
+ lehdestä löytyy kaikki ne peruspalikat, jotka pitääkin, mutta uudet ideat näyttäisivät toimivan keskivertoa paremmin: ns. retro-sivu, jossa esitellään joku hyvä (vanha) peli, jota olisi syytä pelata, jos ei jo niin ole tehnyt. Samoin joku osio tyyliin, mitä sinun pitäisi pelata tänään, jossa nostetaan ylös jotain uutta peliä (ei arvostella). Tässä numerossa Chibi Robo, joka nosti nollakiinnostusta peliä kohtaan sen verran, että tiedä vaikka tulisi joskus ostettuakin. Jokin pelitalo taidetaan esitellä joka numerossa, mukavaa luettavaa. Wikipediassa on aika hyvä esittely sisällöstä, joten sieltä enemmän keitä kiinnostaa.
+ lehti on jo numerossa 5 löytänyt mielestäni linjansa hyvin, kunnia lienee kokeneen toimituksen
+ hinta Suomeen n. 45 / 13nro, joka on verrattuna kotimaisiin lehtiin edullinen, kun ottaa huomioon lehden laadun ja ettei Suomessa ole pelkkään Nintendoon keskittyvää lehteä

- joku voi pitää tuota asialinjaa hieman liian jäykkänä
- jos kaipaa multiformaattilehteä, niin unohda koko juttu. Lehti on 100 % GC/Wii/DS/GBA/jne asiaa

+/- lehti on ns. virallinen eli jotain rajoituksia juttujen suhteen voi olla esim. import-arvosteluja ei varmaan nähdä (tosin esikatselut ovat ok, kuten Earthbound 3, jonka julkaisua ei ole ainakaan vielä kielletty Euroopassa) , mutta luultavasti jotain etujakin esim. juttujen saannin suhteen varmasti on. NGC muovautuu uusiksi ensi numerossa, joten saa nähdä millainen vastus sieltä suunnalta on tulossa.

Ylös Bottom