Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gamecuben käytännön pulmia&kysymyksiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lancer
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Lancer

New Member
Eli tässä olis tarkoitus heittää juttuja itse laitteesta.Ja tietty kaikki jotka tietää niin vastaa.
Itse pohdin mm. tällaisia:

1.Miten se levyn koneeseen laittaminen/poisottaminen kuuluis tehdä? Usa-koneeni ohjekirjassa sanottiin että pitäis avata luukku ja ottaa levy pois ennen kuin sammuttaa koneen(mitä PAL-ohjekirjassa sanotaan?).Itse vähän arvelutti toi ja oon tähän mennessä aina eka sammuttanu, ja sitten vasta ottanu levyn pois. Mielestäni tämä on oikea tapa, mutta kertokaa jos siinä on jotain vikaa.

2.Pystyyköhän GC:t tulevaisuudessa yhdistämään toisiinsa n.s. LANiin, kuulin jotain vastaavaa huhua.Sehän ois aika tykki esim FPS-peleissä jos vois pelata useammilla telkkareilla&GC:illä vaikka Co-operativenä.

Ja ihan vinkkinä vaan kaikille että pitäkää ainakin koneen vasen puoli(sisäänottoaukko) avoinaisena niin että se saa happea, ja varokaa varsinkin ettei mee paljon pölyä sinne sisään.
Itellä oli jo vähän stressiä , kun alko yhtäkkii haisemaan lievästi palaaneelle, ja totesin että haju lähti Gcstä. Sitten tulikin kiire siirtää se avonaiseen paikkaan ja kauas koirankarvojen/pölyn ulottuvilta.En halua kokeilla ,kuinka hyvin Gc sietää ylikuumenemista tai jotain koirankarvoja.

;)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lancer1117

1.Miten se levyn koneeseen laittaminen/poisottaminen kuuluis tehdä?
Tässä pyhää sanaa suomenkielisestä käyttöohjeesta:
1. Kansi auki.
2. Ensin levy koneeseen.
3. Kansi kiinni.
4. Sitten virta päälle.
5. Peliä!
6. Kansi auki.
7. Levy pois.
8. Kansi kiinni.
9. Virta pois.

Jos koneen laittaa ensin kiinni, levy ei pysähdy kannen auetessa vaan pyörii edelleen. Siinä on kuitenkin se kiinnitys systeemi, joten mitään ongelmaa ei pitäisi olla. Ohje sanoo, että tällöin pitää vain odottaa levyn pysähtymistä ennen kuin painaa sen irti koneesta. Mitenkään vaarallista ensin sammuttamisenkaan ei pitäisi olla.

--
Pirkka

Itsellänikin on pari kysymystä Cubesta, olen nimittäin hommaamassa laitetta heti ekoista kesätyö tienesteistä.

1. Pystyyköhän laitteen liittämään videoitten kautta telkkariin?
N-64 minulla oli pieni kuvanlaatu ongelmia, ps2 on taas toiminut moitteettomasti.

2. pystyykö alkuperäisellä scart puihalla pelaamaan kunnolla, jotkut väittävät että kuvanlaatu on todella huono. Minulle kelpaa jos kuvan laatu on ps2:n alkuperäisen kaapelin veroinen.

Kohta mulla on gamecube!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan JussiMan
Itsellänikin on pari kysymystä Cubesta, olen nimittäin hommaamassa laitetta heti ekoista kesätyö tienesteistä.

1. Pystyyköhän laitteen liittämään videoitten kautta telkkariin?
N-64 minulla oli pieni kuvanlaatu ongelmia, ps2 on taas toiminut moitteettomasti.

Tästä voi nyt tulla hifisteiltä flakkia :), mutta minulla on juuri tuollainen systeemi. Telkkarissa on vain yksi SCART sisäänmeno, joten laitoin GC:n kiinni videoiden sisäänmenoon. Kun laitan GC:n päälle, TV:n kuuntelemaan sitä videoista tulevaa johtoa ja videot kiinni niin kaikki toimii ihan hyvin.

2. pystyykö alkuperäisellä scart puihalla pelaamaan kunnolla, jotkut väittävät että kuvanlaatu on todella huono. Minulle kelpaa jos kuvan laatu on ps2:n alkuperäisen kaapelin veroinen.

Kohta mulla on gamecube!

Minulla on masentava 21" telkkari ja en olisi ikinä uskonut, että siihen voisi saada niin hyvän kuvan kuin tuosta komposiittikaapelistä tulee. Varmasti ongelmia ilmenee enemmän suuremmalla ruudulla, mutta nykyiselle TV:lleni en RGB johtoa osta.

Mutta ei minulla kyllä ole mitään tietoa PS2:n kuvanlaadusta ja ainoa pelikin on WR:BS, joka ehkä antaa johdon huonoutta anteeksi enemmän kuin joku muu peli.
--
Pirkka

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Chrono
Mistäs tilasit US cuben? Itsekin olen tilaamassa...
Äitini serkku asuu New Yorkissa. Se osti ja postitti sen mulle.Jos tilaat jostain niin muista että tulee yleensä niin pirusti lisämaksuja jos paketti juuttuu Suomen tulliin.
Mutta en joutunut maksamaan k.o. maksuja ,koska pyysin sitä merkkaamaan sen lahjaksi laatikon päälle.

Äitini serkku asuu New Yorkissa. Se osti ja postitti sen mulle.Jos tilaat jostain niin muista että tulee yleensä niin pirusti lisämaksuja jos paketti juuttuu Suomen tulliin.
Mutta en joutunut maksamaan k.o. maksuja ,koska pyysin sitä merkkaamaan sen lahjaksi laatikon päälle.

En varmaankaan pystyisi tilaamaan samaa kautta? Maksaisin tietysti etukäteen. Ilmoita privana.

Pystyyköhän GC:t tulevaisuudessa yhdistämään toisiinsa n.s. LANiin, kuulin jotain vastaavaa huhua.Sehän ois aika tykki esim FPS-peleissä jos vois pelata useammilla telkkareilla&GC:illä vaikka Co-operativenä.
Niin, tuosta lanittamisesta. Se olis kivaa (edellyttäen että löytyy pari TV:tä). Mikäs se "Hi speed port" oikein on? Voisiko se liittyä tähän?

Re: Re: Gamecuben käytännön pulmia&kysymyksiä

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TelpeFion

Niin, tuosta lanittamisesta. Se olis kivaa (edellyttäen että löytyy pari TV:tä). Mikäs se "Hi speed port" oikein on? Voisiko se liittyä tähän?
Itsekin epäilen että se hi speed portti vois liittyä siihen.
Onkohan se muuten tavalllisen verkkokortin (10/100 M) nopeuksinen ? Siihen tarviii varmaan ensiksi jonkin adapterin, vähän niin kuin se modeemi/laajakaista portti.
Hmm... toivottavasti Nintendo tajuaa että toi on aika toivottu toiminto, esim. Xboxithan pystyy liittää laniin.

Miten GameCubella voi pelata PSone ohjaimella vai oliko se vain
PS2 ohjaimella?

Ja jos siihen tarttee jonkin laitteen niin onko niitä viell myynissä ja paljon ne maksaa?

Onko niissä edes mitään teknistä eroa PSonen ja PS2 ohjaimissä?

(Minulla ei ole vielä nääs GC ni kysympä etukäteen)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Paukku
Miten GameCubella voi pelata PSone ohjaimella vai oliko se vain
PS2 ohjaimella?

Ja jos siihen tarttee jonkin laitteen niin onko niitä viell myynissä ja paljon ne maksaa?

Onko niissä edes mitään teknistä eroa PSonen ja PS2 ohjaimissä?

(Minulla ei ole vielä nääs GC ni kysympä etukäteen)

Molemmilla voit pelata, ja katso vaikka www.konsolinet.fi laitteen hinta. Ei niissä mitään käytännön eroa ole, paitsi Dualshock 2 on (lähes) täysin analoginen, joten tietty ne analogiset napit eivät ole analogisia kun GC ei perusnapeille moista tue.

Tietääkös joku, pystyykö kytkemään pc:n rattipoljinsysteemiä Logitech Force Feedbackiä tohongc:hen. PS2:een kun sen saa kiinni suoraan usb:illa..

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan timppi
Tietääkös joku, pystyykö kytkemään pc:n rattipoljinsysteemiä Logitech Force Feedbackiä tohongc:hen. PS2:een kun sen saa kiinni suoraan usb:illa..
Jos se liitetään usb-porttiin , niin vastaus on EI.
Sillä GC:ssä ei ole usb-porttia.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Luckyman

Rautakaupasta saa nykyään halvalla lekoja. :p

Joo sen voi modata , laita se usb-ratin plugi GCn Hi-speed portin päälle, ja sitten tarkka isku lekalla aivan kuten Onnekasmies sanoi...
Katsos, hispeed-porttihan antaa autollesi kaiken lisäksi enemmän vauhtia(siitä Hispeed)!!!

Ylös Bottom