Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gamecuben ohjaimet A-B-C

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BlueBeam
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

BlueBeam

New Member
Voisiko joku kertoa hieman Gamecuben ohjaimista. Mistä kannattaa ostaa? Hintoja? Eri tekniikoita? Paras ohjain? Kun itse en ole näistä niinkään tietoinen.
 
Peruspelaamiseen:
Oma suosikkini on Wavebird. Miinusta voisi antaa vain siitä, ettei se tärise, muttei ole minua haitannut kokonaiseen vuoteen. Ei johtoja, voi istua vaikka kuinka kaukana telkkarista (harvassa asunnossa löytyy paikkaa, josta voisi pelata telkkarin näkien mutta josta ohjain ei enää toimisi).

Edit: meillä on näitä joka portissa vakiona, Horiseva ohjain pääsee ns. pukille aina silloin tällöin.

D-padia vaativat pelit (VJ, Ikaruga, THPSX, jne.):
Horin digital Pad taitaa olla paras vaihtoehto

Mistä ostaa/hinnat:
Suomessa ohjaimet pääsääntöisesti turkasen kalliita. Kannattaa a) kytätä tarjouksia (esim. Hobby Hall möi Wavebirdejä sikahalvalla pari viikkoa sitten) tai b) tilata ulkomailta. Kannattaa katsoa esim. Play.com:n tarjonta, toimittavat ilman postikuluja. Samoin DVDBoxOffice (Kanadassa) toimittaa ilman kuluja, mutta eivät myy ainakaan itse laitteita Eurooppaan, ohjaimet varmaan sieltäkin saa. Myöskään jotkus Hongkongin (esim. Play-Asia) kaupat eivät ole hinnalla pilattuja, vaikka postikulut lisättäisiinkin. Samoin DVDCrave Australiassa on edullinen (oma Wavebird maksoi muistaakseni 43e kuluineen, kun samaan aikaan Suomessa oli halvin 59e+pk). Horeja saa ainakin Play-Asialta n. 20e/kpl.

Thrustmasterit yms. 3rd-partyohjaimet voi joillekin olla sopivia, mutta minä olen luottanut Nintarin omiin (pl. Horin padi).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Yksinpeleihin ehdottomasti Wavebird. Kaksinpelejä varten sille kaveriksi vakio-ohjain, huoneen koosta riippuen jatkojohdolla tai ilman. Tuohon päälle kun lykkää vielä pari kappaletta game lifen halpisohjaimia (tatissa ei tuntoherkkyyttä-> vastaa ristiohjainta, varsinainen ristiohjain parempi kuin peruskapulassa) hintaan 10.70 euroa/kpl, niin moninpeliorgioihinkin pitäisi kyetä.

Game life myy tarvikkeitaan huuto.netissä nimellä game_life firman nettisivujen http://www.gamelife.fi ollessa remontissa.
 
Anteeksi tietämättömyyteni, mutta onko tuo Horin digi pad seuraava?

http://www.play-asia.com/paOS-13-71-23-70-21h-4-14.html

Jos on niin mistä syystä se on parempi esim. VJ:n pelaamiseen.:confused:
 
Tuohan se. parempaa siinä on ristiohjain, se god-damn ristiohjain...

Jos joku on tuolta tilaamassa joskus jotain, niin olisin kiinnostunut tuollaisen ostamaan. Itsellä kun ei ole resursseja, mutta kuitenkin haluaisin ohjaimen (tai jos jollain on käytettynä myydä, niin olisin kiinnostunut. Tuohan on aika lähellä SNES:n ohjainta, joka siis on ohjainten kruunaamaton kuningas.
 
kauanko jaksaa paristoilla tuo wavebird pelaamista?(h)

varmaan kannattaa samointein ostaa AA akut tuotaki varten.. varsinkin jos omistaa jo laturin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nnynas
kauanko jaksaa paristoilla tuo wavebird pelaamista?(h)

varmaan kannattaa samointein ostaa AA akut tuotaki varten.. varsinkin jos omistaa jo laturin.
Omien kokemusteni mukaan tuo käyttöohjeessa luvattu 100h on aika lähellä totuutta.
 
Ristiin naulinta

Voi voi voi,nintendo.Kukapa olisi uskonut heidän valmistavan näin kertakaikkiaan surkeeta perusohjainta.Risti/digi-ohjain on TÄYSI SUSI!.SURKEA!TÄYSIN epäpelattava.Ei voi olla totta.Minä en ainakaan voi uskoa tätä nintendolta.Kertokaa mulle onko tämä totta.Mitä oikein tapahtui.

Täytyy tästä lähteä hakemaan Horia.
 
Eipä ole minua ristiohjain loppujen lopuksi haitannut, vaikka Horinkin ostin. Ei se ole peleissä yleensä niin keskeisessä käytössä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jona Asih
Tuohon päälle kun lykkää vielä pari kappaletta game lifen halpisohjaimia (tatissa ei tuntoherkkyyttä-> vastaa ristiohjainta)

Tuossa tatissa on myös se ongelma että se ei aina palaudu kunnolla keskelle kun siitä päästää irti ja joku suunta jää päälle.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Vorpal
Tuossa tatissa on myös se ongelma että se ei aina palaudu kunnolla keskelle kun siitä päästää irti ja joku suunta jää päälle.

tuon takiahan ostetaankin Nintendon omia ohjaimia :)

tuossa ylempänä ku kyselin noita WB-akkujuttuja, niin vastaanpa tähän nyt itse: hienosti toimii NiMH-akut niissä, itselläni juuri käytössä. muutenkin aivan loistava ohjain, näitä kannattaa hommata ni ei tarvitse miettiä enää johtoja. paras ohjain jota olen käyttänyt millään pelikoneella:)

--
niko
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nnynas
tuon takiahan ostetaankin Nintendon omia ohjaimia :)

tuossa ylempänä ku kyselin noita WB-akkujuttuja, niin vastaanpa tähän nyt itse: hienosti toimii NiMH-akut niissä, itselläni juuri käytössä. muutenkin aivan loistava ohjain, näitä kannattaa hommata ni ei tarvitse miettiä enää johtoja. paras ohjain jota olen käyttänyt millään pelikoneella:)

--
niko

Nyt on tullu viikko pelattua WB:llä ja pois en vaihtais mistään hinnasta (Tärinän puuttuminen on ainoa miinus, iso sellainen tosin). Kerroppas muuten ko akun saatavuus ja n. hinta. Vaikkei WB paristoja kauheasti niele, on se akku aina parempi kuin miljoona patteria.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
Nyt on tullu viikko pelattua WB:llä ja pois en vaihtais mistään hinnasta (Tärinän puuttuminen on ainoa miinus, iso sellainen tosin). Kerroppas muuten ko akun saatavuus ja n. hinta. Vaikkei WB paristoja kauheasti niele, on se akku aina parempi kuin miljoona patteria.

nuita nimh-akkuja(tai akkuparistoja) saa ihan esim kamera/elektroniikkaliikkeistä ja monesta tavaratalosta, netanttilasta nyt otin hintaesimerkiksi kaksi pakettia joissa on laturi mukana:

Hama
Laturi+1850 mAh akut/4kpl AA
19.95euroa

Hama
Pikalaturi+4kpl 2000mAh akkuja
39.90euroa

pelkkiä akkuja myydään jollain 10-15e / 4kpl riippuen kapasiteetista.

--
niko
 
Tervehdys!

Tietääkö kukaan mitä tarkoittaa DVDBoxOfficen sivuille WaveBirdin tiedoissa:

Region: 1 Region One - North America

Miten ohjain voi olla tarkoitettu vain jonkin alueen konsoleille?

Ei ymmärrä... :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Keskikokoinen J
Tietääkö kukaan mitä tarkoittaa DVDBoxOfficen sivuille WaveBirdin tiedoissa:

Region: 1 Region One - North America

Miten ohjain voi olla tarkoitettu vain jonkin alueen konsoleille?

Ole huoleti, ohjaimet ja useimmat muut lisälelut toimivat regionista riippumatta. Tuollainen ilmoitushan taitaa löytyä joka tuotteen kohdalta DVDBO:sta, tässä tapauksessa sillä ei kuitenkaan ole virkaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan saintbert
Ole huoleti, ohjaimet ja useimmat muut lisälelut toimivat regionista riippumatta. Tuollainen ilmoitushan taitaa löytyä joka tuotteen kohdalta DVDBO:sta, tässä tapauksessa sillä ei kuitenkaan ole virkaa.

Suurkiitokset, nyt eikun tilailemaan... :)
 
Onkos kenelläkään kokemusta Mad Catz Microcon Padistä tai Interact Super Padistä? Nuo eivät ainakaan paljoa näyttäisi maksavan esim. http:\\www.vaihtopelit.net
Ja noita 10.70e ohjaimia en ainakaan suosittele ostamaan, koska
1) Itselläni ainakin napit juuttuivat ajoittain pohjaan
2) Jonkin ajan pelaamisen jälkeen ohjain käytännössä hajosi käteen ( sauva juuttui tiettyyn asentoon ja sauvan muovi päällyste hajosi)
 
Ylös Bottom