Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Games People Play -tapahtuma Kaapelitehtaalla 18.-20. syyskuuta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TT-2k
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

TT-2k

Päämoderaattori
Ylläpitäjä
Ensi viikon viikonloppuna Helsingin Kaapelitehtaalla järjestetään ensimmäistä kertaa Suomessa Games People Play -tapahtuma. Mistä siis on kyse?
Games People Play eli ystävien kesken GPP on Suomessa nyt ensimmäistä kertaa järjestettävä peruspelaajille tarkoitettu pelitapahtuma!

GPP kokoaa kaikenlaisen pelaamisen eri alakulttuurit saman katon alle Helsingin Kaapelitehtaalle. Tapahtuman ajatuksena on esitellä mahdollisimman laaja kirjo pelaamisen rajatonta maailmaa tietokonepeleistä biljardiin, pokerista konsolipeleihin, golfista katulätkään, noppapeleistä lautapeleihin jne. siten, että yleisöllä on mahdollisuus kokeilla ja testata pelaamista ammattilaisten ohjauksessa.
Tapahtumassa on mm. NHL10:n ja FIFA10:n SM-kilpailut.

Päiväkohtainen aikataulu näyttää tältä:
Perjantai 18.9

Kello 13.00 - 15.00 Jälleenmyyjät, media, VIP- ja kutsuvieraat ym.
Kello 15.00 - 22.00 Yleisö (ikärajaton)
Kello 22.00 - 24.00 Yleisö (K18 v.)

Lauantai 19.9

Kello 10.00 - 22.00 Yleisö (ikärajaton).
Kello 22.00 - 24.00 Yleisö (K18 v.)

Sunnuntai 20.9

Kello 10.00 - 17.00 Yleisö (K18 erillisillä anniskelualueella).

Onko kukaan menossa tuonne? Lasten ja nuorten päivälippu maksaa 8 euroa ja 15 eurolla saa riekkua paikalla koko viikonlopun. Aikuisten hinnat ovat vastaavasti 12 ja 20 euroa.

Lähde: Games People Play

Vastaus: Games People Play -tapahtuma Kaapelitehtaalla 18.-20. syyskuuta

Itse olen menossa, joko vain vierailijana tai sitten Pelaajan hommissa jos ottavat. Ja meen siis lauantai-sunnuntai.

Aika niukasti on tietoa ohjelmassa, joten tapahtuman varsinainen anti jää kyllä täysin pimentoon. Muutamia turnauksia/kisoja listattu, mutta ei juuri mitään muuta. Ainoat julkaisijatkin tuolla saitilla EA ja Nintendo, loppuedustus onkin sitten pelikauppojen heiniä. Jää väkisin kuva tapahtumasta, jossa on vain liuta pelikauppoja myymässä "messuhintaan" tuotteitaan. Totuutta en toki tiedä, mutta näillä tiedoilla voitte vain arvailla haluanko lähteä tuonne ja maksaa pääsylipun siitä, että pääsen pelikauppaan. :/

Mutta onhan siellä muutakin kuin videopelit. Itse ainakin venaan ihan helvetisti pöytälätkä -skabaa, joka siellä toivottavasti on. Ja esim. Fifaa siellä pääsee pelaan ennen muita, eli jos potkupallosta tykkää niin kantsii tulla.

Mutta onhan siellä muutakin kuin videopelit. Itse ainakin venaan ihan helvetisti pöytälätkä -skabaa, joka siellä toivottavasti on. Ja esim. Fifaa siellä pääsee pelaan ennen muita, eli jos potkupallosta tykkää niin kantsii tulla.

Niin nuo turnaukset tulikin tuossa jo mainittua, mutta fakta on että tuostakin lystistä maksaa minimissään sen 12 euroa eli n. kuudesosan tuosta FIFA:n hinnasta. Se nyt ei mitään jedimestaria vaadi, että organisoi tuollaisen skaban. Onko noissa muuten minkälaiset palkinnot?

Hmm.. voisihan sitä lähteä tuolla käymään. Täytyy katsoa, jos lippuja liikenee ja ei muuta ohjelmaa viikonlopuksi tule.

Itse olen menossa paikan päälle. Käyn pyörähtämässä tuolla näillä näkymin perjantaina ja lauantaina. Pelaajan pisteen luona tulee mitä ilmeisimmin pyörittyä enimmäkseen, eli sieltä voi halutessaan bongata.

Kaikki kynnelle kykenevät vaan rohkeasti mukaan messuilemaan! Ei näitä peliaiheisia messuja kuitenkaan ihan liiaksi asti järjestetä täällä kotomaassamme. Onhan tuolla kuitenkin järjestettynä kaikenlaista mielenkiintoista tapahtumaa ja pääseehän tapahtumassa vielä tämän lisäksi testaamaan/pelaamaan myös syksyn sekä talven tulevia hittipelejä.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Tänään puhuttiin huomenta suomessa tästä tapahtumasta ja muutenkin pelaamisesta.
Vieraana oli thomas Puha(pelaaja-lehden päätoimittaja)

Jooh, pitäähän sitä suomalaisia pelimessuja tukea osallistumalla niihin ja yksi iso syy mennä messuille on tosiaan päästä tsekkaamaan tulevia pelijulkaisuja. Tuleekohan GPP:stä jokavuosi järjestettävä messu ja pidentäänkö ajankohta samana eli pari kuukautta ennen Digiexpoa?

Eli paikalla ollaan, Pelaajaan paita päällä ja tuolla Pelaajan/ EA:n turnauksia valvomassa. Nähdään. :)

Perjantaina tulee mentyä yhden maissa tuonne median edustajien parituntiseen. Pitää katsoa, palaanko sen jälkeen vielä takaisin töihin, vai jäänkö hiimailemaan tavallisten kuolevaisten* pariin loppupäiväksi.

* Tämä oli tällainen keinotekoinen hybris, älkää suuttuko. :)

Perjantaina tulee mentyä yhden maissa tuonne median edustajien parituntiseen. Pitää katsoa, palaanko sen jälkeen vielä takaisin töihin, vai jäänkö hiimailemaan tavallisten kuolevaisten* pariin loppupäiväksi.

Jää nyt ihmeessä himmailemaan ainakin joksikin aikaa, niin pääsee morjestamaan:). Itse olen tulossa messuille vasta siinä klo. 15 maissa. Siellä täytyykin sitten "roikkua" tuonne klo. 22 asti.

Jää nyt ihmeessä himmailemaan ainakin joksikin aikaa, niin pääsee morjestamaan:).
Mielelläni jäisinkin, mutta se riippuu esimiehestäni ja projektin tilanteesta, voinko aloittaa viikonlopun vieton jo yhden maissa. Mutta toivotaan parasta. :)

Meitsillä on vielä vähän arvottavana, tulenko perjantaina käymään. Jos tulen, jäänen pyörimään tuon kolmen yli. Niin paljon muutakin mielenkiintoista tekemistä olisi tuolloin, kuten esimerkiksi matematiikan laskuharjoitukset.

Meitsillä on vielä vähän arvottavana, tulenko perjantaina käymään. Jos tulen, jäänen pyörimään tuon kolmen yli. Niin paljon muutakin mielenkiintoista tekemistä olisi tuolloin, kuten esimerkiksi matematiikan laskuharjoitukset.

Pyh, kukaan nyt mitään matematiikan laskuharjoituksia jaksa;)... päätös on siis sun kohdalla varsinaisen helppo.

TT-2k:n kohdalla joutuu pitämään enemmän peukkuja pystyssä ja toivomaan, että myös taivaankappaleet ovat oikeassa asennossa.

näytti olevankin kaapelilla, eli varmaan jos sinne lähden, niin lauantaiksi pelkästään. Ei jaksaisi lähteä moneen kertaan tuolta Vantaalta mestoille..

Edit: Niin ja laitetaanko sitä jotain kukkasta rintaan, että tunnistaa KFINejä, jos uskaltautuu lähtestyä? :D

Messut alkavat tänään, uppailen päivän aikana Twitteriin kuvia tapahtumasta.

edit: Itsekin olen tulossa heti yhdeltä paikalle.

Tulihan tuolla eilen muutamaan tuttuun foorumistiinkin törmättyä. Tänään olisi vielä omalla kohdalla luvassa toimintaa messujen muodossa klo. 15-22.

Tuli eilen käytyä, ihan mukavaahan tuolla oli harhailla. Jos näitte Yahtzee paitaisen kaverin niin se olin luultavasti minä :)

Tulihan tuolla eilen muutamaan tuttuun foorumistiinkin törmättyä. Tänään olisi vielä omalla kohdalla luvassa toimintaa messujen muodossa klo. 15-22.
Jeesh, olihan mukavaa tavata tuttuja foorumin tyyppejä siellä. :)

Ylös Bottom