Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gamespotin uskottavuus(?)

Originally posted by juupajaapa

No joo, nyt näen ne Gunmetalin ukkelit siellä maastossa, mutta ei niitä vieläkään ole kuin joku kymmenen.
Kymmenen? Jo avaat silmäsi oikeasti niin huomaat että niitä pieniä ruskeita veikkoja on sekä vasemmalla että oikealla ja tämän lisäksi oikealla on sellaisia sinertäviä pikkumiehiä toinen mokoma lisää.
 
Aina kun puhutaan grafiikoiden tasosta, niin juttu tuntuu kääntyvän teknisellä nippelitiedolla argumentoinniksi.

Miksi?

Ainakin itse pidän tärkeimpänä sitä, että pelin grafiikka onnistuu omalta osaltaan tarkoituksenmukaisen tunnelman luomisessa. Esimerkkinä Batman: Vengeance (PS2); bat-fanille on tosi kova juttu päästä seikkailemaan sarjakuvan (ja piirretyn sarjan) maailmassa. Sillä, onko nyt seinissä miten monta tekstuuria, vai onko lainkaan, ei ole mitään väliä. Makee mikä makee - ainakin minulle pelit ovat suuressa määrin fiilisasia. Ja tahdon niiden pysyvän sellaisina.

Olen periaatteessa kiinnostunut State of Emergencystä. Jos pelin olemuksen on tarkoitus olla hiukan sarjakuvamainen, ja jos mellakointimeininki on sujuvaa ja miellyttävää pelata, niin mikä ettei tuo voisi olla hyvä peli grafiikankin osalta: saattaa olla että noin monen hahmon samanaikainen rähinä ruudulla voi tuoda tullessaan ihan uuden kokemuksen. Ainakin itse haluan kokeilla peliä ennenkuin alan kritisoida jonkun antamia arvosanoja.

Saa loukkaantua.
 
Originally posted by Chrono
Ja kuinka paljon nillä grafiikoilla loppujenlopuksi on väliä? Niinpä...

Niinpä. Tuo ei kuitenkaan ollut pointti vaan se että Gamespot antoi EHKÄ liikaa pisteitä grafiikoille.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser

Kymmenen? Jo avaat silmäsi oikeasti niin huomaat että niitä pieniä ruskeita veikkoja on sekä vasemmalla että oikealla ja tämän lisäksi oikealla on sellaisia sinertäviä pikkumiehiä toinen mokoma lisää.

Joku kymmenen, eli huolimattomasti laskien n. 40.
...jos niitä pikkuisia parin polygonin legoukkoja voi nyt ihmisiksi sanoa... niin sellaista pikkuvesseliä siellä taitaa olla.

Ne näyttävät lähinnä samanlaisilta kuin vanhan Defender pelin ukkelit :D Hyvää mielikuvitusta käyttäen ne voi ehkä juuri tunnistaa ihmishahmoiksi.

Ja mistäs tiedät ettei ne ole spiritejä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Joku kymmenen, eli huolimattomasti laskien n. 40.
Noita 'pikku-ukkoja' tuolla tantereella on jo sellaset puolisen sataa, ja sitten kun vielä laskee mukaan noi isot lentohärvelit, joita on vähintään 20 kappaletta tuossa kuvassa, niin on siellä vähän enemmän kuin vain 'joku kymmenen'.
 
Originally posted by Slaisser


Ja mistäs tiedät ettei ne lähempää nähtynä näytä ihan järkeviltä ja ihmisen näköisiltä.

Eikö olekin ihanaa väitellä juupajaapan kanssa? Olo on kuin hakkaisi päätään betoniseinään; Aina sama kolahdus ja seinä pysyy ennallaan vaikka kuinka hakkaisi. ;)
 
Tässä muutamia osoitteita , jos kerran ei ole löytynyt viellä tarpeeksi montaa ihmistä ruudulla , ja muutamia kuvia mistä löytyy efektejä.

Mielestäni tuo gamespotin arvosana todellakin johtuu tästä yli 200 henkilöä ruudulla eikä frame rate tipu. No viimeistään se selviää sitten ensi tai sitä seuraavalla viikolla ja ainakin omalla
kohdallani kun muutama tilattu import peli saapuu jenkkilän puolelta...

Heti tällä sivulla yksi joukko kuva , muitakin kuvia löytyy kun
menette seuraavalle sivulle ko. arvostelussa.


Screen1
Screen2
Screen3
Screen4
 
Originally posted by Crisis
Mielestäni tuo gamespotin arvosana todellakin johtuu tästä yli 200 henkilöä ruudulla eikä frame rate tipu. No viimeistään se selviää sitten ensi tai sitä seuraavalla viikolla ja ainakin omalla
kohdallani kun muutama tilattu import peli saapuu jenkkilän puolelta...

Heti tällä sivulla yksi joukko kuva

No eipä tuossa ekalla sivulla olleessa kuvassa taidettu päästä kuin ehkä noin sataan(?) low-polygon/texture henkilöön. Mutta hauskalta peli näyttää edelleen, pitää varmaan yrittää päästä sitä itsekkin jonnekin kokeileen, vaikka edelleen olen sitä mieltä ettei se ansaitse täyttä kymppiä. Ellei se nyt sitten todellakin ole Gamespotin mielestä PS2:n tämän hetken graafista kärkeä edustava peli. Onysablet, tätä mielestäni 10 graffoista tarkoittaa, tämän hetken graafista kärkeä kyseessä olevalla konsolilla.

Threadin otsikkoon liittyen, tässä kappale Xboxin Transworld Surf-pelistä joka käännetään nyt PS2:lle. Kappale kertoo siis PS2-versiosta verrattuna Xbox-versioon:

"The first thing players will likely notice are the reworked character models. They've been made quite a bit less photo-realistic in appearance, and the effect is pretty neat. They're still totally recognizable, but their features are more comiclike than before--they look and feel like video game characters, in short, rather than character models designed to look like real-life athletes."

Hehe...sanoisinko että aika ERITTÄIN loistavasti käännetty positiiviseksi seikka että hahmoista on tehty yksinkertaisempia. Gamespot osaa hommansa! Tai ehkä olen vain vainoharhainen ja ps2spot on olemassa vain kuvitelmissani. ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code


No eipä tuossa ekalla sivulla olleessa kuvassa taidettu päästä kuin ehkä noin sataan(?) low-polygon/texture henkilöön. Mutta hauskalta peli näyttää edelleen, pitää varmaan yrittää päästä sitä itsekkin jonnekin kokeileen, vaikka edelleen olen sitä mieltä ettei se ansaitse täyttä kymppiä. Ellei se nyt sitten todellakin ole Gamespotin mielestä PS2:n tämän hetken graafista kärkeä edustava peli. Onysablet, tätä mielestäni 10 graffoista tarkoittaa, tämän hetken graafista kärkeä kyseessä olevalla konsolilla.

[
Itse antaisin State of Emergencyn grafiikoille ysin, sillä on se aika huiman näköistä kun parisataa tyyppiä juoksee vastaan kapealla käytävällä, eikä framerate laske pätkän pätkää, parilla ekalla kerralla ainakin loksahti suu auki. Ovathan SoE:n hahmot ja paikat hieman sarjakuvamaisia, eivätkä yhtä yksityiskohtaisia kuin GTA3:ssa, mutta itse pidän ainakin pelin hieman sarjakuvamaisesta grafiikasta ja se on aivan tarpeeksi hienoa minulle.
 
Leon kans mä oon siin samaa mieltä et antasisin ysin graffoille ihan vaan sen perusteella mitä olen lukenut, nähnyt ja kuullut. Nimittäin kyllä se on aina vaan upeata katseltavaa, kun ruudulla tapahtuu paljon, eikä framerate heilu mihinkään.
Gamespotin uskottavuudesta sen verran, että kyllä se on mennyt minun osaltani jo aikoja sitten. Nimittäin fakta on, että silloin tällöin siellä kyllä kehutaan ja haukutaan pelejä täysin oudoista syistä. En nyt jaksa mitään esimerkkiä tähän hakea, mutta eiköhän kaikki tiedä, että asia näin on.

Ai niin, Code vilkases mun uutta sign uppia. :p
 
Originally posted by lupulin
Ai niin, Code vilkases mun uutta sign uppia. :p

No mihinkäs se mun hymiö siitä unohtui? heh

Ei vaan, onhan toi tavallaan imartelevaa että mua lainataan sigussa. ;)
 
Gamespotissa haukutaan mielestäni ihan turhaan esim. Harry Potteria (joka on ihan kelvollinen peli), tuntuisi ihan että se on vain liian lapsellinen niille pelattavaksi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kumppe
Gamespotti on kyllä niin jätesivu että ei sielä viitti enää ees käyä. Hyvätki pelit saattaa saaha jotain 5,7p.

Joo emmäkää noita arvosteluja viitsi edes vilkaista, mutta jos haluaa nähdä kuvia joistain peleistä niin sieltä löytyy aika hyvin...
 
Ylös Bottom