Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Vieläkös tuo Gamestop ottaa pelejä vastaan ja antaa niistä käteistä vaihdossa?.. Vai loppuiko sekin jo.. Voisi muutaman turhan pelin sinne kiikuttaa ja ottaa kolikot pois niistä..
Itse vein tiistaina pelejä sinne ja antoivat käteistä. 132€ olisivat antaneet vaihtoarvoa ja käteisellä sain 105€
 
Itse olen myllyttänyt joka vuosi vähän vaihtelevasti 20-40 peliä Gamestopin kautta. On hienoa, jos sinulla riittäisi aika ja viitseliäisyys kaikkien noiden Tori.fi -ilmoitusten tekoon, ostotarjouksien läpikäyntiin, toimitusten sopimiseen ja toteutukseen. Minulla ei riittäisi.
Mitä olen GameStopissa asioinut niin se se vasta aikaa viekin. Yksinkertainen pelin hakukin vie yllättävän paljon aikaa. Lisäksi se paikan päälle meneminenkin vie aikaa jne.

Itse en erityisen paljon myy pelejä mutta mitä olen myynyt, niin uskallan väittää että enemmän menisi aikaa jos joutuisin viemään ne yksittäiset pelit GameStoppiin. Lisäksi saisin varmasti vähemmän rahaa niistä sieltä. Enemmän onkin tullut oltua ostajan roolissa ja sehän nyt ei vie senkään vertaa aikaa ja vaivaa kuin mitä myyjän hommat.

Totta kai jos kierrätät jokaisen pelin heti pelaamisen jälkeen, on helpointa kärrätä ne aika ajoin suoraan GameStopiin. Jos kuitenkin verrataan yhden pelin myymistä tai ostamista niin ei se GS kauheasti vähemmän vaivaa ole kuin minun vaihtoehtoni. Ainakin omalla kohdalla se olisi enemmän vaivaa kuin vähemmän.

Ja ei siinä, totta kai se voi sinulle (siis sinun mielestäsi) olla vaivattomampaa. Itse olen molempia tehnyt ja ainakin omilla myyntimäärillä uskallan sanoa että GS-kaupankäynti olisi työläämpää.
 
Eivät enää anna käteistä peleistä.. Tästä viikosta lähtien tämä käytäntö kuulemma.. Ainakin Tampereen Gamestopissa, jossa kävin äsken kysymässä..
 
Mitä olen GameStopissa asioinut niin se se vasta aikaa viekin. Yksinkertainen pelin hakukin vie yllättävän paljon aikaa. Lisäksi se paikan päälle meneminenkin vie aikaa jne.

Harmi, että sinulla on ollut noin huonoja/outoja Gamestop-kokemuksia. Omalla kohdalla asiointiin menee 2-3 minuuttia. Toki on myönnettävä, että Helsingin Asematunnelin liike on oman työmatkan varrella, joten sinne meneminen ei varsinaisesti vie aikaa.
 
Mitä olen GameStopissa asioinut niin se se vasta aikaa viekin. Yksinkertainen pelin hakukin vie yllättävän paljon aikaa. Lisäksi se paikan päälle meneminenkin vie aikaa jne.

Ainahan fyysisen pelin ostamisessa menee aikaa, kun joutuu kassan kautta kulkemaan ja yleensä hetken ainakin jonottamaan. Oli liike sitten GameStop tai vaikka Prisma. Hyvinkään liike on aika pieni ja käytössä maksimissaan 2 kassaa, mutta en minä siellä koskaan ole joutunut 5-10 minuuttia pidempään kuluttamaan aikaa, kun olen ennakkovaraustani lunastanut. Tietysti iso ja odotettu nimike kasvattaa jonoa, ei siinä, mutta siinä jonotellessa voi vaikka vierustoverin kanssa vaihtaa pari peliaiheista ajatusta.

Liikkeeseen joutuu tietenkin menemään "erikseen" paikan päälle, mutta kun omien hankintojen julkaisupäivät ovat ennakkoon tiedossa, niin siihen samalle päivälle voi ajoittaa sen ruokakauppareissunkin, niin tulee hoidettua sekin samalla. Eli sinällään ei niin "erikseen" tarvitsekaan GameStoppiin mennä, vaan homma hoituu samalla.
 
Harmi, että sinulla on ollut noin huonoja/outoja Gamestop-kokemuksia. Omalla kohdalla asiointiin menee 2-3 minuuttia. Toki on myönnettävä, että Helsingin Asematunnelin liike on oman työmatkan varrella, joten sinne meneminen ei varsinaisesti vie aikaa.
Yhtä lailla "samalla" kun surffailee netissä, tekee ne netin kautta tehtävät ostot ja myynnit. En edelleenkään saa mitenkään aikaa kulutettua enemmän siihen kuin kivijalassa käymiseen, vaikka se olisi jonkun muun käynnin ohessakin.

Se tosiaan on ihmeellistä miten siellä aina menee sitä aikaa kassalla. Juttelussa toki myös ja se on mukavaakin, mutta ihmeen paljon siellä aina etsitään tilauksia, selataan konetta, tarjotaan ennakkotilauksia ja kerrotaan mitä olisi nyt tarjolla ja kohta tulossa. Enemmän tuntuu että joku jonka mielestä GameStopiin ei mene "normaalia" kassakäyntiä pidempään, ei ole koko liikkeessä käynyt. En tietenkään oikeasti siis luule (ettet olisi siellä käynyt) mutta kun omat kokemukset ja jutut, joita olen kuullut, puoltaa nimenomaan sitä minkä itsekin olen kokenut. Ehkä sitä aikaa menee tosiasiassa enemmän mutta koska et koe sitä mitenkään turhana, niin se tuntuu lyhyemmältä? Yhtä lailla voin myöntää että itselläkin menee joskus surffailu vaikkapa kauppapaikoilla käydessä pidemmäksi kuin piti.

Pitäydyn kuitenkin kommentissani, että jos on mielessä joku tietty peli, niin sen halvimman ostopaikan ja ostoksen tekemiseen sieltä ei mene aikaa todellakaan niin paljon kuin lähtisi sitä GameStopista hakemaan. Eri asia tietysti se, että joutuu odottamaan pelin tulemista tai noutoaikaa tai vastaavaa mutta itsellä näissä harvoin on mikään tulenpalava kiire. GameStopista saa pelit tietenkin heti mukaan ja jos sitä arvostaa, niin mikseipä voisi laittaa aikaansa ja rahaansa myös siitä maksamiseen. Sama homma myymisen kanssa: kännykällä kuva tuotteesta ja ilmoitus nettiin. Ei siinä nyt viittä minuuttia kauempaa voi kenelläkään mennä.

Mutta joo, sama kai se lopulta on miten kukainenkin tekee. Lähinnä halusin tarkentaa sitä luuloa, että vaihtoehtoinen tapa muka olisi jotenkin selvästi (tai ollenkaan) työläämpi vaihtoehto. Erilaisia ne kyllä ovat ja jokainen tehköön kuten parhaaksi näkee.
 
Viimeksi muokattu:
Taitaa olla aika henkilökohtaisista mieltymyksistä kiinni minkä kokee työlääksi ja mitä ei. Aika turhaa alkaa saarnaamaan yhtä totuutta asiasta.
 
Sama homma myymisen kanssa: kännykällä kuva tuotteesta ja ilmoitus nettiin. Ei siinä nyt viittä minuuttia kauempaa voi kenelläkään mennä.

Tosin tuossahan on vasta myynti-ilmoitus. Rasittavampaa on se tarjousten, toimitusten ja noutojen säätäminen.

Mutta joo, eiköhän tämä riitä tästä aiheesta. Itse arvostin Gamestopin mutkattomuutta ja sinä et kokenut samaa.
 
Itse Ostin kaikki uudet pelit Gamestopista. Silloin tällöin saatoin jotain osta ps storesta mutta aika harvoin. Jos joku sanoo että gamestop oli kallis (ja sitähän se olikin) niin voiko joku täällä kuitenkin sanoa, että onko ps storesta ostetut pelit halvempia? Pelasin yleensä niitä pari viikkoa (kerran/kaksi läpi) ja takaisin gamestopiin uuden pelin varaukseen. Voiko digiversioissa näin tehdä tai myydä eteenpäin? Eipä tietysti. Meitä on kuitenkin monenlaisia ja ikinä ei kaikki ole samasta asiasta samaa mieltä mikä on osittain ihan hyväkin.
 
Pistin nyt kyselyä GameStopille Cyberpunk 2077 CE varauksestani. Sain sieltä tällaisen vastauksen:

"Mikäli ennakkovarausta ei pystytä toimittamaan tai myymälä sulkeutuu ennen julkaisua, olemme yhteydessä ennakkovarauksesta."

Tässä on nyt kova lotto vetämässä. Tuohan on muualla loppuunmyyty, joten pistin toivoni tuohon puljuun. Ei olisi kannattanut.
 
Tuli käytyä nyt ku Helsingissä ollaan niin tossa Kampin myymälässä, mukavasti porukkaa kyllä ramppasi mutta itsellä ei lähtenyt nyt mitään mukaan. Tuli tosiaan käytyä ihan vaan sen takia kun tätäkään ei kohta enään oo.
 
Tuli käytyä nyt ku Helsingissä ollaan niin tossa Kampin myymälässä, mukavasti porukkaa kyllä ramppasi mutta itsellä ei lähtenyt nyt mitään mukaan. Tuli tosiaan käytyä ihan vaan sen takia kun tätäkään ei kohta enää oo.

Soittelin tuonne joulukuun aikana ja sanoivat sulkevansa (Kampin myymälän) toukokuussa. Tarkkaa päivää en muista. Voi olla aika hyviä tarjouksia varaston tyhjennysmyynnissä loppusuoran häämöttäessä, saattaa löytää pelejä pikkukolikoilla.

Enää*.
 
Soittelin tuonne joulukuun aikana ja sanoivat sulkevansa (Kampin myymälän) toukokuussa. Tarkkaa päivää en muista. Voi olla aika hyviä tarjouksia varaston tyhjennysmyynnissä loppusuoran häämöttäessä, saattaa löytää pelejä pikkukolikoilla.

Enää*.

Joo varmana voi kyllä löytyä toukokuussa pienellä rahalla kivasti pelattavaa ja muuta.
 
GameStopilta heikko tulos. Vetäytyy Pohjoismaista vuoden 2020 aikana.

Pilotoivat samalla uusia myymäläkonsepteja, joissa mm. pelejä pääsisi testaamaan ennakolta, osallistumaan e-urheilun turnauksiin sekä laajaan valikoimaan retrokonsoleita sekä -pelejä.



Pelikauppojen seuraava evoluutiohyppäys: yhteinen pelitila?

 
Viimeksi muokattu:
Soittelin tuonne joulukuun aikana ja sanoivat sulkevansa (Kampin myymälän) toukokuussa. Tarkkaa päivää en muista. Voi olla aika hyviä tarjouksia varaston tyhjennysmyynnissä loppusuoran häämöttäessä, saattaa löytää pelejä pikkukolikoilla.

Enää*.

Hyvinkään liike suljetaan ensimmäisten joukossa helmikuun puolivälissä. Pysähdyin siellä viikonloppuna kauppareissun yhteydessä ja näin pari viikkoa ennen sulkemista mitään huippualennuksia ei ainakaan vielä ollut näkyvissä. Loka-marraskuun julkaisuikkunassa julkaistuja uusia pelejä myytiin edelleen 50 eurolla. Olisin voinut tehdä pari ostosta, jos olisivat olleet luokkaa pari kymppiä kappale, mutta nyt lähdin tyhjin käsin.

Täytyy vielä viimeisellä aukioloviikolla käydä katsomassa, josko hinnat olisivat pudonneet lisää.
 
Hyvinkään liike suljetaan ensimmäisten joukossa helmikuun puolivälissä. Pysähdyin siellä viikonloppuna kauppareissun yhteydessä ja näin pari viikkoa ennen sulkemista mitään huippualennuksia ei ainakaan vielä ollut näkyvissä. Loka-marraskuun julkaisuikkunassa julkaistuja uusia pelejä myytiin edelleen 50 eurolla. Olisin voinut tehdä pari ostosta, jos olisivat olleet luokkaa pari kymppiä kappale, mutta nyt lähdin tyhjin käsin.

Täytyy vielä viimeisellä aukioloviikolla käydä katsomassa, josko hinnat olisivat pudonneet lisää.
Aika jännä, ettei mitään tarjouksia vielä ollut. Olisiko niin, että varastot siirtyvät muihin vielä auki oleviin liikkeisiin, niin ei ole vielä järkeä myydä poistohintaan tai sitten odotellaan ihan viimeisiin aukiolopäiviin asti. Jotenkin tuntuisi, että loppujen lopuksi olisi syytä saada myytyä kaikki pois.

Onko missään tarkempaa tietoa milloin mikäkin liike suljetaan?
 
Aika jännä, ettei mitään tarjouksia vielä ollut. Olisiko niin, että varastot siirtyvät muihin vielä auki oleviin liikkeisiin, niin ei ole vielä järkeä myydä poistohintaan tai sitten odotellaan ihan viimeisiin aukiolopäiviin asti. Jotenkin tuntuisi, että loppujen lopuksi olisi syytä saada myytyä kaikki pois.

Onko missään tarkempaa tietoa milloin mikäkin liike suljetaan?

Mietin ihan tuota samaa, että siirretäänköhän varastot muualle vielä myyntiin. Esim. Hyvinkäältähän olisi aika helppoa siirtää Helsingin suuntaan. Ikävä juttu, jos näin on, koska silloin täällä jäädään käytännössä ilman kunnollisia tyhjennysmyyntejä.

Itse olen ketjun 3-tason kanta-asiakasjäsen ja sain joskus parisen viikkoa sitten sähköpostia, jossa ilmoitettiin, että lähiliikkeeni suljetaan ja jossa oli linkki lisätietosivulle. Hyvinkää suljetaan 9.2. ja muistan, että Helsingin asematunneli olisi ainakin listattu suljettavaksi 16.2.

 
Aika jännä, ettei mitään tarjouksia vielä ollut. Olisiko niin, että varastot siirtyvät muihin vielä auki oleviin liikkeisiin, niin ei ole vielä järkeä myydä poistohintaan tai sitten odotellaan ihan viimeisiin aukiolopäiviin asti. Jotenkin tuntuisi, että loppujen lopuksi olisi syytä saada myytyä kaikki pois.

Tuota varastojen siirtoa itsekin arvelen. Kun kävin toissaviikolla Asematunnelin liikkeessä, siellä oli ihan perus-tammialet menossa. Ennakkovarauksia ei tietenkään enää ottaneet, mutta vaihto onnistui edelleen ihan normaaliin tapaan. Vaihtoarvot tuntuivat jopa paremmilta kuin aiemmin... :oops:
 
Ylös Bottom