Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GameWorld-karsinnat @ Super Smash Bros. Melee [15-16.11, Helsinki]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja deft
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnittelut vaan mun puolesta kaikille finaaliin pääsijöille.. itse en päässyt edes Helsinkiin silloin lauantaina joten taisi uhoiluni olla vähän turhaa.. heh josko sitten GW:hen tulisin katsomaan miten SSBM-finaalit pojilta sujuu..

Roy on muuten minunkin ehdoton suosikkihahmoni jos tietokonevastustajia vastaan tapellaan, mutta ihmisvastustajaa vastaan mun mielestä Marthilla on etu koska Roy on sen verran hitaampi että taitavan pelaajan käsissä Marth osuu aina ensin. Mutta eipä tässä kai kannata hirveästi hälyä nostaa jos kahdeksasta finaaliin pääsijästä viisi on Roy-miehiä.. olikohan siellä yhtään Marttia seassa? :)

..Uskaltaisikohan sitä unelmoida SSBM-tyylisestä pelistä jossa kaikki 25 hahmoa olisi näitä japanilaisia anime-hemmoja.. siinä olisi vasta peli..
 
Itselläni kolikkomatsissa tuli vastaan joku 9-vuotias pikkupenska, joka tappeli Falcolla kenttänä oli Roylle mahtava Game & Watch taso.
Onko muuten tietoa keitä muita hahmoja finaalissa nähdään Roy:den lisäksi?
Kanis:
Juu siis juuri nämä kaksi about 10-vuotiasta poikaa olivat nämä True Playerit.:D Toinen pelasi juuri Falcolla ja toinen taas Sheikillä.
Finaalissa nähdään myös Dr. Mario.
sanokaapas nyt penteleet että mitä stageja teille heitettiin?
yhtään Link-masteria en ollut näkevinäni (siis, lauantaina). pienoinen harmi, että kaikki Link-pelaajat sortuivat liialliseen yksinkertaisuuteen.
deft:
Alkueräni pelattiin Rainbow Ridessa (vaikea).
Lohkofinaalini Poké Floatsissa (vaikea).
Ja Coin Matchini Mushroom Kingdomissa (jota vain vihaan).
Pahat tasot siis minulla(kin).
Olet täysin oikeassa siinä että (useimmat) Linkin käyttäjät sortuivat yksinkertaisuuteen! Uskokaa tai älkää, mutta Link oli karsintojen suosituin hahmo, ei Roy. Lähes kaikki käyttivät vain ilmassa alas+A:ta ja ylös+B:tä. Vähän mielikuvitusta mukaan...:rolleyes:

Roy on muuten minunkin ehdoton suosikkihahmoni jos tietokonevastustajia vastaan tapellaan, mutta ihmisvastustajaa vastaan mun mielestä Marthilla on etu koska Roy on sen verran hitaampi että taitavan pelaajan käsissä Marth osuu aina ensin. Mutta eipä tässä kai kannata hirveästi hälyä nostaa jos kahdeksasta finaaliin pääsijästä viisi on Roy-miehiä.. olikohan siellä yhtään Marttia seassa?
jmkoo:
Kun kunnolla oppii pelaamaan (en väitä ettetkö osaisi pelata kunnolla), niin Royn hitaus Marthiin verrattuna ei haittaa yhtään. Väistöt ja suojauksen käyttö korvaavat nopeuden.
Kyllähän karsinnoissa Marthiakin näkyi. Päällimmäisenä mieleen on jäänyt lohkofinaali, jossa jokaisen neljän pelaajan hahmona oli Marth.:D En sitten tiedä kuinka hyvin tämän lohkon voittaja pärjäsi Coin Matchissaan.
 
Itselläni ekassa matsissa kenttänä oli Yoshi's Island (se kenttä jossa on niitä isoja pilviä, jotka aina välillä katoaa). Se oli huono kenttä Roylle koska se on niin laaja, mutta hoidin homman kotiin :cool: . Toisena kenttänä oli Venom (nelisiipinen lentokone), siinä oli helpompi iskeä jengi ulos ruudulta. Samassa matsissa otteli 2 Linkiä ja Mewtwo. Mewtwo yritti pakoilla ja 2 Linkiä teki ylös+b liikettä, se oli helpompi matsi kuin edellinen. Kolikkomatsissa oli siis Game & Watch kenttä joka on Roylla koko pelin paras kenttä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TelpeFion
Väistöt ja suojauksen käyttö korvaavat nopeuden.
Täh? Käyttääkö joku oikeasti suojauksia ja väistöjä?!
Viha, pelko, agressiivisuus. Kolme Smashissa pärjäämisen perussääntöä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan E-Razor
Täh? Käyttääkö joku oikeasti suojauksia ja väistöjä?!
Viha, pelko, agressiivisuus. Kolme Smashissa pärjäämisen perussääntöä.
Äläs nyt.
Mitä oikein aiot, kun palaudut rajun iskun jälkeen takaisin tasolle, ja reunalla odottaa Roy Flare Blade ladattuna?
Minä ainakin tällöin väistän.
Haluaisin kyllä nähdä kuinka pärjäät Smashissa käyttämättä suojausta tai väistöä kertaakaan koko ottelussa.
Pelaat liikaa Home Run Contestia. Siinä ei kauheasti suojausta eikä väistöä tarvitse.:D;)
 
Mulla meni turnaus ihan päin v*ttuu. Mun hahmo oli tietenkin
Dr. Mario, mä sain kentiks Venomin ja Battle Fieldin :mad:
Kaikki lähti vaan mua hanee enkä saanut ku pari tappoo.

Turnauksen loputtua jäin pelaamaan sinne vielä jotain kahta äijää vastaan joista toinen ihan basic ja toinen joku mini-äijä
joka sano, että se oli päässy finaaliin ja se pelas Roylla.
Mutta kyllä oli hienoo näyttää sille mini-finalistille, että
miten pelataan. Vähän se jäi kattomaan, kun pieksin sen Royta
Dr. Mariolla :)

Mä näin niiden pelejä jotka pääs finaaliin ja voin sanoa, että
taitaa se finaalissa oleva Dr. mario olla ihan paska ja se mini-äijä on ihan kipee hannari, menee reunalle venaa ja sit ku joku tulee ni miekka alkaa heiluu ja sit äkkii hanee.

Mä myös missasin yhen matsin ku mulle oli heitetty jostain vaan nimi, koska mun alkupräinen oli jo käytös, eikä ne voinu ees huutaa koko nimellä ne dosen äijät, vitut mä pystyin tietää et se oli mun vuoro. :mad:

Mä oisin piessy kaikki jos ne ois ollu 1-to-1 matsei eikä mitäää 4-äijän matsei.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TelpeFion
Äläs nyt.
Mitä oikein aiot, kun palaudut rajun iskun jälkeen takaisin tasolle, ja reunalla odottaa Roy Flare Blade ladattuna?
Hahhah. Ihan niinkuin minuun saataisiin edes tarpeeksi vauriota, saatikka sitten raju isku :D

No jos tuo tapahtuisi, niin luultavasti Counter sanoisi sanottavansa, tai ehkä sitten nopeuttaisin putoamistani (jos siis olen tulossa tasoon takaisin ilmasta) hieman ja löisin vastustajaa alapuolelta ylös + B:llä (jos siis vastustaja on ihan reunalla). Kyllä niitä taktikoita on enemmänkin, mutta en viitsi ruveta luennoimaan...

PS. Kyllä minä joskus harvoin käytän ilmaväistöä (joka olisi muuten kuvailemassasi tilanteessa harvinaisen kätevä), mutta kilpeä tai rolling dodgea en ikinä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan E-Razor
Täh? Käyttääkö joku oikeasti suojauksia ja väistöjä?!
Viha, pelko, agressiivisuus. Kolme Smashissa pärjäämisen perussääntöä.

Suojaukset ja väistöthän on ihan must, muuten jos menet lähelle jotakin esim. miekkamiestä niin lennät heti miekan iskusta taaksepäin. Kannattaa opetella suojautumaan. Kun sen oppii niin sitä ilman ei tule toimeen ;)
 
Taisi tosiaan yksi "mini-äijä" päästä finaaliin Roylla. Ihmettelinkin miten semmoinen voi päästä edes mukaan.
Ja olisin paljon mieluummin pelannut 1 vs 1:tä kuin free-for-allia neljällä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kanis
Suojaukset ja väistöthän on ihan must, muuten jos menet lähelle jotakin esim. miekkamiestä niin lennät heti miekan iskusta taaksepäin. Kannattaa opetella suojautumaan. Kun sen oppii niin sitä ilman ei tule toimeen ;)
Entä jos olen itse miekkamies? Entä jos olen oppinut jo suojan käyttämisen mutta pidän sitä turhana?
Ja sitä paitsi, pääsihän Lancer finaaliin käyttämättä suojaa ollenkaan, eli tosimiehen pelityylillä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan E-Razor
Entä jos olen itse miekkamies? Entä jos olen oppinut jo suojan käyttämisen mutta pidän sitä turhana?
Ja sitä paitsi, pääsihän Lancer finaaliin käyttämättä suojaa ollenkaan, eli tosimiehen pelityylillä.

Tosta tosimies jutusta voi olla kyllä montaa mieltä... Kyllä miekkamieskin tarvitsee suojaa jos hyökkää miekkamiehen kimppuun tai sitten vain luottaa että on nopeampi hyökkäämään. Tietenkin tämäkin on taas yksi mielipide kysymys.
 
Joku tarvittavat laitteet omaava voisi ehkä kuvata tuon finaalin? Siinä sitten voitaisiin puhua pelityyleistä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TelpeFion
Joku tarvittavat laitteet omaava voisi ehkä kuvata tuon finaalin? Siinä sitten voitaisiin puhua pelityyleistä.

Minulla olisi tarvittavat laitteet, mutta siinä on monta ongelmaa. Jos olen itse lavalla miten kuvaan, todennäköisesti messuilla on niin paljon väkeä ettei kuvauksesta tule mitään ja miten sen koko luokan videoita saa kaikkien nähtäväksi (siis vaikkapa internettiin).

Eiköhän tuo kisa kuvata kuitenkin Overdose ohjelmaa varten, joten sitä seuraamalla voi keskittyä erilaisiin pelityyleihin. Itselläni ei televisiosta valitettavasti kaapelikanavat näy :(
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kanis
Minulla olisi tarvittavat laitteet, mutta siinä on monta ongelmaa. Jos olen itse lavalla miten kuvaan, todennäköisesti messuilla on niin paljon väkeä ettei kuvauksesta tule mitään ja miten sen koko luokan videoita saa kaikkien nähtäväksi (siis vaikkapa internettiin).

Laitappa joku kaveri kuvaamaan ja sitten jaat videot vaikka kazaassa tai Direct connectissa! :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Triforce
Laitappa joku kaveri kuvaamaan ja sitten jaat videot vaikka kazaassa tai Direct connectissa! :)

Edelleen kuitenkin suurin ongelma se että messuilla on älyttömästi jengiä eikä varmasti siellä ole tilaa kuvaamiseen. Ellei kuvassa haittaa ihmisten päät ja kuvan tärinä (pitäisi olla vakaa käsi). Kolmijalkaa tuskin saa pystyttää keskelle messualuetta. Joku halukas voi tietenkin toteuttaa, mutten itse ala.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan E-Razor
pääsihän Lancer finaaliin käyttämättä suojaa ollenkaan, eli tosimiehen pelityylillä.

Jos et huomannut niin korotin juuri sitä että se ei ollut tosimiehen pelityyliä se minun pelaamiseni, pelkkää brutaalia mäiskimistä... Ja sehän ei ole oikea tapa. Okei, ehkä sillä jatkoon pääsin, mutta normaalisti pelaan paljon n.s. hienostuneemmin (=suojat ja dodget, totkaai).

Ja olihan tuo siinä mielessä vähän tuurista kiinni, kun kaikille tuli eri kenttiä, itemeitä ja vastustajia vastaan. Okei, ei minulla mikään huono tuuri käynyt niisä suhteissa, mutta ei mitenkään erityisen hyvinkään.

Oliko sielllä kaksi finaaliin päässeistä pikkuipanoita? Yksi oli ainakin aasialainen mini-duudson, joka pelasi Roylla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lancer
Oliko sielllä kaksi finaaliin päässeistä pikkuipanoita? Yksi oli ainakin aasialainen mini-duudson, joka pelasi Roylla.
Juu siis minä tarkoitin juuri häntä. En tiedä kenestäkään muusta.
 
20.11 Gameworld Trueplayer karsintojen tulokset!
15 - 16.11.02 karsinta tapahtuma Tennispalatsin Dosessa oli todellinen Gamehell.

Viikonlopun aikana Trueplayer ehdokkaita oli paikalla jopa 230 kappaletta. Määrä yllätti niin Doselaisten kuin Nintendonkin väen odotukset.

Onneksi Nintendo Klubin ja Dosen pelimiehet olivat asiansa osaavia ja hoitivat homman kunnialla kotiin. Tästä siis suurkiitos Nintendon Tonylle ja Jerelle, sekä Dosen Laurille ja Kofille, sekä tietysti virallisille Super Smash Bros. Melee mestareille Juho ja Ilmari Anturaniemelle, jotka taitavasti pitivät pelaamisen tasoa yllä!

GameCube Super Smash Bros. Melee -sarjan jatkoon päässeet:

Perjantaina pelanneet:

1. Mikko Koppanen 328 p.
2. Ilari Lehtonen 228 p.
3. Tai Nguyen 191 p.
4. Guiseppe Coco 172 p.

Lauantaina pelanneet:

1. Joel Kanerva 295 p.
2. Wille Karhunen 291 p.
3. Janne Peippo 281 p.
4. Olli Ilves 222 p.

PALJON ONNEA FINAALIIN PÄÄSSEILLE !!

Jokainen finaaliin päässyt saa vapaalipun Gameworld -messuille 30.11 - 1.12.02 Kaapelitehtaalle Helsinkiin. Täällä pelataan finaalit seuraavanlaisesti. Lauantaina noin klo. 15.00 aikaan pelataan GameCube, sekä Xbox finaalit - muista noutaa liput Dosesta!!

Aikaisemmin ilmoitettiin, että konsoli finaaleihin voisi päästä vielä messuilla pelamaalla mutta tämä ei tule onnistumaan. Kaikki konsolifinalistit on siis nyt valittu! PC -sarjaan pääsee vielä neljä pelaajaa finaaleihin paikan päältä sunnuntaina!

Sanooko nämä nimet mitään? Eli osaatteko näiden perusteella sanoa keitä hahmoja nähdään finaaleissa?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kanis Sanooko nämä nimet mitään? Eli osaatteko näiden perusteella sanoa keitä hahmoja nähdään finaaleissa?
Ei muuta kuin sen minkä jo tiesin, eli finaalissa nähdään ainakin neljä Royta, todennäköisesti viisi. Sinähän pelasit myöskin Roylla Kanis?
Voi tulla aika tylsät finaalit kun melkein kaikilla on Roy...ainakin äänten perusteella: "YA!" "EEE-YAH!" jne.:D
 
Ylös Bottom