Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GBA kokee kasvojenkohotuksen, uusi malli

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saintbert
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt ei tarvitse enää valitta liian pienistä Start ja Select näppäimistä.

Yksi uutinen vain:
http://www.dnainternet.fi/id/pelit/konsolit/artikkelit/1041944258593533.html
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan KaaTis
Itse en hanki GBA SP:tä ulkomailta sen takia, että tuossa akkulaturissa tulee väärä pistoke, joka ei sovi suomalaisiin pistorasioihin, ja pistorasia-adapterit ovat laittomia Suomessa, koska ne voivat aiheuttaa tulipaloja.
Joo, mutta kuka pälli laittaisi ulkomaailta tuodun sähkölaitteen kiinni vain pelkällä pistorasia-adapterilla? Jännitemuuntaja vielä siihen väliin, niin sitten kyseessä on täysin luvallinen ja turvallinen ratkaisu.
 
Kaikki valittaa että "Nintendo huijaa mua kun sain just joululahjaks GBAn ja nyt tulee uus SP niin nyt mua on huijattu ja mä menetän rahaa kun mun on pakko ostaa Sp". Ei sitä pakko ole ostaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Knight
Kaikki valittaa että "Nintendo huijaa mua kun sain just joululahjaks GBAn ja nyt tulee uus SP niin nyt mua on huijattu ja mä menetän rahaa kun mun on pakko ostaa Sp". Ei sitä pakko ole ostaa.
Aivan, ei uuden SP:n ole edes tarkoitus korvata alkuperäistä GBA:ta. Uskon, että kun moni saa laitteen täällä, niin heti alkaa valitus, että "vanhempi oli parempi" ja "hittoon Nintendo, kun pakotit mut vaihtamaan mun vanhan GBA:n tähän paskaan", ym.

Esim. matkakäyttöön vanha GBA sopii paljon paremmin, kun siihen voi ostaa paristot pienimmästäkin kyläkaupasta. Varsinkin ulkomaille lähdettäessä kannattaa SP jättää kotiin. Tuskinpa kukaan jaksa kiikuttaa mukanaan laturia, pistokeadapteria ja mahdollisesti vielä jännitemuuntajaa.
 
Ylemmistä viesteistä tuli mieleen, että kuinkas moni aikoo säilyttää vanhan GBA:n?

Itse en aio luopua omastani, mutta SP:n ostan rinnalle heti tai myöhemmin- saa nähdä. Tietääkö jo joku toimivatko esimerkiksi vanhan GBA:n ac-adapterit SP:ssä, vai tuleeko uudet markkinoille?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Joo, mutta kuka pälli laittaisi ulkomaailta tuodun sähkölaitteen kiinni vain pelkällä pistorasia-adapterilla? Jännitemuuntaja vielä siihen väliin, niin sitten kyseessä on täysin luvallinen ja turvallinen ratkaisu.
Ei se ratkaisua luvalliseksi muuta :P Sitä paitsi noita adaptereja ei saa kaupoista, ja tuskin noita jännitemuuntajiakaan saa, koska niidenkin takia voi aiheutua tulipaloja. :P
Ja turvallisuushan riippuu ihan käyttäjän taidoista ja varovaisuudesta...
 
No, ei tuo paljon gba:ta pienempi ole, mutta pienempi kumminkin :)

Itse aloitin GBP ja sitten ostin GBC:n ja sitten myin nuo äskenmainitut ja ostin gba:n (jonka tulen varmaan myymään).

En kyllä näe nintendon gameboyn markkinoinnissa pahemmin mitään vikaa, mutta pelien hinta vituttaa pahasti (ja tuo kuuloke adapteri?). :(

Kyllä GBASP:n aion ostaa, mutta käykö siihen paristot ollenkaan?
jos matkalla ei ole tilaisuutta ryhtyä sitä latailemaan.

mitäs tuo SP tarkoittaa???
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan KaaTis
Ei se ratkaisua luvalliseksi muuta :P Sitä paitsi noita adaptereja ei saa kaupoista, ja tuskin noita jännitemuuntajiakaan saa, koska niidenkin takia voi aiheutua tulipaloja. :P
Nyt kyllä puhut ihan höpönhöpö-juttuja. Jännitemuuntajia ja pistokeadaptereita saa kyllä ihan hyvinvarustetuista sähkö- ja elektroniikkakaupoista, ja jos kerran niitä myydään, niin tuskinpa ne laittomiakaan ovat. Olen käyttänyt import-konsoleilla nyt jokusen vuoden jännitemuuntajaa, ja voi saatana, jos joku sanoo laitteen käyttöä turvallisuusriskiksi :)
 
Sähköjutut eivät ole vahvaa alaani, mutta eikö import-kamoihin tarvittava jännitteenmuunnin ole toimintaperiaatteeltaan ihan sama kuin tavallisen sähkölaitteen muuntaja?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Sähköjutut eivät ole vahvaa alaani, mutta eikö import-kamoihin tarvittava jännitteenmuunnin ole toimintaperiaatteeltaan ihan sama kuin tavallisen sähkölaitteen muuntaja?
Tietääkseni on. Mites se nyt siitä eroaisi?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Kaatis,

Mistä keksit, että kaikki jännitteenmuuntimet ovat laittomia/vaarallisia?
Se oli vain oma arvaukseni. Kaverilta kun kyselin, niin sen mukaan ne ei oo laittomia.
Mutta mitä jännitteenmuuntimella tekisi jos pistokeadaptereita ei saa mistään ja ne on laittomia? :P
 
Tässä on muuten kuva tuosta kuulokeadapterista. En kyllä ymmärrä miksi sen pitää olla noin pitkä letku. Huomatkaa muuten, että johto menee laturin paikalle, joten SP:ssä ei voi kuunnella kuulokkeilla, jos laite on latauksessa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan KaaTis
Se oli vain oma arvaukseni. Kaverilta kun kyselin, niin sen mukaan ne ei oo laittomia.
Mutta mitä jännitteenmuuntimella tekisi jos pistokeadaptereita ei saa mistään ja ne on laittomia? :P
Miten sitten ne pistokeadapterit ovat laittomia? Heikko saatavuus johtuu varmasti vähäisestä kysynnästä. Kysyntää on lähinnä ulkomaille matkustaessa, joten niitä saa mm. lentoasemilta.

Ei jännitteenmuunnin useinkaan tarvitse pistokeadapteria, kun se on siinä jo valmiina. (Mihin edes käyttäisit jenkkivirtaa suomitöpselillä?) Minulla on 230 -> 110 muuntaja, johon sopii suoraan jenkkitöpseli. Japsikoneita varten siihen voi sitten liittää pistokeadapterin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Tässä on muuten kuva tuosta kuulokeadapterista. En kyllä ymmärrä miksi sen pitää olla noin pitkä letku. Huomatkaa muuten, että johto menee laturin paikalle, joten SP:ssä ei voi kuunnella kuulokkeilla, jos laite on latauksessa.
Kiva määrä tulee sovittimia, jos GBA:ta haluaa kunnon kuulokkeilla pelata. :(

Itselläni on kuulokkeissa se paksumpi kuulokeliitäntä. Siispä GBA:n ja kuulokkeiden välissä tulee olemaan sovitin pienemmälle kuulokeliitännälle ja sitten vielä tuo GBA:n oma sovitin.

No ei voi mitään. En minä noita paljon mukana kuljettelekaan. :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Nyt kyllä puhut ihan höpönhöpö-juttuja. Jännitemuuntajia ja pistokeadaptereita saa kyllä ihan hyvinvarustetuista sähkö- ja elektroniikkakaupoista, ja jos kerran niitä myydään, niin tuskinpa ne laittomiakaan ovat. Olen käyttänyt import-konsoleilla nyt jokusen vuoden jännitemuuntajaa, ja voi saatana, jos joku sanoo laitteen käyttöä turvallisuusriskiksi :)
Itse kävin kyselemässä tuosta pistokeadapterista viime vuonna Vaasan Elektroniikkakeskuksesta, kun tarvitsin gba-tv-vastaanottimen adapterille sellaista, mutta piti sitten tyytyä normaaliin adapteriin, kun ne sanoivat, että pistokeadapterit ovat nykyään Suomessa laittomia ja ne tuli laittomiksi kait vuonna 2000 tai 2001, en muista kumpana vuotena. Kyllä pistokeadapterit ennen ovat olleet laillisia... Muistaakseni nykyään niissä pistokkeissa, jotka ovat Suomessa sallittuja on jokin "erikoismerkintä", mutta en ole siitä täysin VARMA. :P
Kaverini hankki pistokeadapterin joskus 2 vuotta sitten niiden jenkeistä tilattuun kannettavaan.
Jännitemuuntajaa en enää väittäisi laittomaksi, koska kyselin asiasta kaveriltani, joka oli sitä mieltä että ne on laillisia. :P
Eiköhän adapteritkin ole jonkinlaisia "jännitemuuntajia"? %)
 
Ellen paremmin tietäisi luulisi tuota kuuloke adapteria aseen äänenvaimentimeksi.
Tai pakoputken ilman suodattajaksi.
HÄMÄRÄN Näköinen hökötys. :(

Miten nintendo voi sössiä noin yksinkertaisen jutun. :mad:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan KaaTis
Eiköhän adapteritkin ole jonkinlaisia "jännitemuuntajia"? %)
Eivät ole, sillä niissä jännite pysyy samana. Esim. Englannissa on sama jännite kuin Suomessa, mutta erilaiset pistokkeet. Sieltä tuotujen laitteiden kanssa pelkkä töpseliadapteri siis riittää.

Tuosta yllä mainitsemastasi laittomuudesta en osaa sinänsä mitään pitävää vasta-argumenttia antaa, mutta viime vuonna ainakin Englannissa asuneet tuttavani ostivat ko. adapterin täältä Suomesta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom