Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GBA koteloon!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja feldon
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

feldon

KonsoliFIN Alumni
Kyselin aiemmin miten pääsee eroon GBA:n ruudulle salaperäisesti ilmestyvistä pärskeistä, roiskeista ja etenkin niistä kaikkien tuntemista rasvaisista sormenjäljistä. Sain muutaman vastauksen, jossa suositeltiin erilaisia suojuksia ja suojakoteloita.
Edullisen suojakumin GBA:n päälle saa tietenkin kioskilta parilla markalla.. ;) Mutta olisi kiinnostavaa tietää kuinka moni on todellisuudessa valmis sijoittamaan kovaa valuuttaa koteloihin, kantolaukkuihin ja suojamuoveihin. Entä mitä mieltä olette siitä, ettei kannettava konsoli kestä kovin paljoa iskuja tai kosteutta?

Itse etsiskelen sellaista sopivaa suojakoteloa, että tuo näyttö pysyisi naarmuttomana. Nyt mulla on sellainen valo/suurennuslasi-systeemi, mutta se on niin korkea ettei laite meinaa enää mahtua povitaskuun sitten millään :(

Mahdollisimman ohut suoja olisi siis etsiskelyni alla. Siten saisin kannettua masiinan aina mukanani. Koskaan ei tiedä milloin voisi ottaa yhdet sessiot... :)

Itselläni on sellaiset muoviset suojakuoret. Olen ollut tyytyväinen. Kuoret eivät ole paksut, joten kone sujahtaa vielä mukavasti taskuun. Hylkivät myös vettä ja muita epämääräisiä aineita. Jos joudut joskus pelaamaan vaikka ulkona, on tämä todellinen huippujuttu. Kuori antaa myöskin paremman gripin.

Ratkaisu löytyy mistä tahansa elintarvikekaupasta. Laittakaa elmukelmua GBA:n ympärille! Toimii aivan loistavasti!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tilt
Itselläni on sellaiset muoviset suojakuoret. Olen ollut tyytyväinen. Kuoret eivät ole paksut, joten kone sujahtaa vielä mukavasti taskuun. Hylkivät myös vettä ja muita epämääräisiä aineita. Jos joudut joskus pelaamaan vaikka ulkona, on tämä todellinen huippujuttu. Kuori antaa myöskin paremman gripin.

Mistä löysit tuollaiset kuoret?! Tahtoo kans!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Esa Mäkijärvi
Miten te noita koneitanne pahoinpitelette kun hirveät suojamuovit tarvitsette? ;)

- Esa

Kamoon, lapseen voi tulla hiusnaarmuja povitaskussa! Ei niin saa käydä!!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Esa Mäkijärvi
Miten te noita koneitanne pahoinpitelette kun hirveät suojamuovit tarvitsette? ;)

- Esa

GBA on ainakin minulla ns. matkakonsoli, eli otan sen mukaan yleensä johonkin reissuille - ja reissussahan se usein rähjääntyy. Monta kertaa heitän laitteen vaan repun pohjalle tai survaisen sen kiireessäni taskuun, jolloin laitteeseen ilmestyy sekalaisia skraiduja ja vastaavaa. Tietääkseni kannettavan konsolin pitäisi muutenkin kestää vähän kovempaa kuritusta ja outdoor-meinikiä; Kuten maastopyöräilyä, vuorikiipeilyä, laskuvarjohyppyä ja Krav Magaa...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nemesis
Hmm, tuohan näyttäisi aika kätevältä. Mistähän noita löytäisi?

Kannattaa luonnollisesti etsiskellä lisätarvikkeita myyvistä nettikaupoista. Linkkejä en nyt tähän hätään voi antaa, koska en itse ole näitä kauppoja liiemmin käytellyt.

- Esa

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa

No juuri jotain tuollaista haluaisin. Mutta kun ei löydy mistään! Citymarketissakaan ei ollut minkäänlaista vastaavaa...
Etsi ennemmin erikoisliikkeistä ja Internetistä. Marketeista ei yleensä löydy erikoistavaroita. Joudut todennäköisesti käyttämään vähän aikaa, mutta jos löydät noita jostain, niin ilmoittele!

No Helsingin Stockmannilta löysin sellaisen GBA:n muotoisen, vähän nahkamaisen suojakotelon. Näyttää aika paljon silmälasien kotelolta :)

Näppärän kokoinen (vain vähän GBA:ta isompi) ja sopivan tuntoinen. Nyt matkaa kone povarissa koko ajan :)

Ostin itselleni ulkomailta pehmustetun GBA-kotelon, johon mahtuu myös muutama peli. Suosittelen!

Mie ostin oman suojakotelon amerikasta, tuommonen taipuva muovi(?) kotelo, jossa on tarrakiinnitteinen kotelonkansi, vetoketjutasku johon jopii kolme gba peliä ja sitten vielä vyökiinnike ja rannehihna. Tuonne gba osioon menee vielä parit varapatteritkin jos on tarvetta. Tosin tuo jonkin verran tekee kokoa lisää, mutta kyllä se taskuun silti menee. Voin laittaa kuvan jos joku tahtoo.

Edit:niin juu, ostin myös semmoisen rollcagen. Semmonen avonainen muovisuoja joka suojaa vain kolhuilta kuten tippumiselta, ja siltäkin huonosti koska jos se tippuu johonkin terävempään niin se kulma menee niiden suojarautojen välistä helposti. Huono ostos.

Ylös Bottom