GC 16mb muistikortin tallennusongelmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Breeze
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Breeze

New Member
Selailin noita muistikortteja käsitteleviä threadeja, mutta niissä oli lähinnä keskustelua hinnoista ja laadusta eikä ainakaan silmiini sattunut tälläistä ongelmaa.
Minulla on Gamelifestä ostettu GC 16mb muistikortti jossa on 251 paikkaa. Ongelmana on se, että tallennus ei kaikilla peleillä toimi ollenkaan. Zelda Collector editionissa tallennus toimi, kun kokeilin pelailin ensimmäistä zelda-peliä. Mortal Kombat deadly alliancessa piti ensin formatoida kortti jonka jälkeen se kyllä on kiltisti tallennellut ja savet toimineet. Sen sijaan Mario Kart Double Dashissa mikään tallennus ei toimi, aina tulee save file is corrupted jne... ja näin ollen peli tallentaa vanhan saven päälle, joka ei taas toimi jne. Myöskään Metroid Primellä tallennus ei onnistu, vaan tulee sama ongelma kuin Mario Kartissa. Mistä siis tällainen voi johtua, että osa peleistä toimii ja osa ei? Onko tämä kenties yleistäkin...?

Vastaus: GC 16mb muistikortin tallennusongelmat

Breeze sanoi:
Myöskään Metroid Primellä tallennus ei onnistu, vaan tulee sama ongelma kuin Mario Kartissa.

En osaa kommentoida kuin tätä. Minulla on 251-paikkainen tilattu Play-Asialta ja kaikkien pelien tallennus on toiminut ihan hyvin.

minulla on tuollainen "Mad Catz GC 16 Meg Memory" kortti jonkin aikaa ja se on pelittänyt ainakin tähän mennessä kaikkien omistamieni pelien kanssa moitteettomasti (kortilla oli valmiiksi mystinen soul calibur 2 save, jota en ole päässyt vielä testaamaan, koska en omista vielä peliä).

kortilla testatut pelit: ssbm, nba 2003, madden 2003, rogue squadron, mario, metroid, eternal darkness, starfox, mario kart, thps3, zelda ja metal gear.

Mulla on kans toi sama kortti ja AINA kun tallentaa pelin niin... peli kyllä tallentuu, mutta kun kone haluaa taas tallentaa niin se sanoo, että kortin joutuu formatoimaan... ei oikein toimi. En suosittele.

Jos päätät palauttaa niin soita ja kysy maksavatko tuotteen palautuksesta johtuvat postikulut sulle ilman kuluttaja-asiamiestä vai vasta kuluttaja-asiamiehen avustuksella. Gamelife ei oo niin tarkka noiden säädöksien kanssa :)

Palataan asiaan taas hetken tauon jälkeen. Muistikorttia en saanut toimimaan ja otin yhteyttä sähköpostitse firmaan ja kun ei vastausta kuulunut niin päätin soittaa. Jostain syystä en saanut puhelimellakaan tavoitettua ko. firman edustajia joten jätin yrityksen sikseen muutaman soittokerran jälkeen.

Nyt päätin lainata siskolta muistikorttia joka on samaa merkkiä kuin tuo omani, tosin vain puolet pienempi. Tiesin kortin toimivaksi kun siskoni oli sillä lähes samoja pelejä kotonaan pelannut kuin minä itse. Aluksi kaikki sujuikin mukavasti Mario Kartia pelaillen, mutta sitten tuli yllätys: jatkoin pelaamista pienen tauon jälkeen ja nyt kun koittaa tallentaa, niin kone valittaa koko ajan että muistikortti on vahingoittunut. Eli nyt en voi tallentaa mitään peliä ko. muistikortille. Mistä tällainen voi johtua? Kumminkin tunti sitten kaikki toimi vielä ihan moitteetta. Ei kai tuo Cube nyt niitä kortteja voi tuhota...?
Mikä idea noissa kahdessa muistikorrtipaikassa on jos ei kerran pelissä voi käyttää muuta kuin Slot A:ta (ainakaan Mario Kartissa ei voi). Kiitollisena otan neuvoja vastaan.

Nyt pienten kokeiden jälkeen on käynyt ilmi, että kun aloittaa pelaamaan Mario Kartia niin aluksi pelit tallentuvat kiltisti tuolle GC:n 8mb-kortille. Kun kone on ollut pidempään päällä, niin sitten se ei enää tallennakkaan pelejä, vaan ruutuun tulee error occured-viesti... Mistäs moinen käytös voisi johtua?

Englannin kielinen GC ohjekirjanen

"An Error has occurred" virheilmoitus viittaisi, joko levyjen lukuvirheisiin tai sisäiseen vikaan konsolissa. Kannattaa ottaa yhteys laitteen myyneeseen liikkeeseen, jos takuu on vielä voimassa tai ensi hätään yrittää putsata lukupäätä....

:)

kahukas sanoi:
Englannin kielinen GC ohjekirjanen

"An Error has occurred" virheilmoitus viittaisi, joko levyjen lukuvirheisiin tai sisäiseen vikaan konsolissa. Kannattaa ottaa yhteys laitteen myyneeseen liikkeeseen, jos takuu on vielä voimassa tai ensi hätään yrittää putsata lukupäätä....

:)

Tuosta ongelmasta tuskin on kyse. :) Pelit toimii muuten aivan normaalisti, mutta tallennus ei vain onnistu. Jos lukupäässä olisi vikaa, niin luultavasti pelitkin tökkisivät. Itselläni vähän harhaanjohtavaa tuo teksti tuolla aikaisempaa kun se kuuluu kokonaisuudessaan näin "An error has occured during saving". En vaan muistanut tuota kokonaan kun kirjotin tänne. Sen olen nyt huomannut että kun ottaa muistikortin pois hetkeksi kun se tuota valittaa ja sitten pistää takaisin niin sitten toimii tallennus taas. Kortti ei kyllä tunnu mitenkään kuumenneelta tms. joten en tiedä mistä on kyse sitten.

Ylös Bottom