Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gc ohjain usb porttiin

Freon

New Member
tuntuu sen verran kalliilta :eek: nuo ohjain-adapterit, että olisiko mahdollista liittää usb-liitin esim. gc-ohjaimen jatkojohtoon kolvaamalla ja siten yhdistää ohjain tietokoneeseen ?
 
Vastaus: Gc ohjain usb porttiin

Kyllähän tuo saattaa mahdollista olla, mutta ennustan pieniä ongelmia projektiin. Oletko miettinyt, miten saat ohjaimen toimimaan, vaikka kolvaaminen onnistuisikin? Kirjoitatko itse ajurin ohjaimelle? Jotenkin tuntuu nimittäin epätodennäköiseltä, että Cube-ohjain suostuisi valmiilla Windowsin (tai mitä käyttöjärjestelmää käytätkään) ajureilla toimimaan. Toki voin olla väärässä, mutta jos itse moista projektia suunnittelisin, kävisin suosiolla kaupasta hakemassa adapterin.
 
Vastaus: Gc ohjain usb porttiin

Adapterin teko onnistuu, mutta kuten loordi Diablo mainitsikin ajurit ovat sitten seuraava ongelma, ja epäilenpä ettei GameCuben ohjaimelle ole kirjoitettu ajureita joten joutuisit tosiaankin itse kirjoittamaan ne :(

edit: Paitsi, että et välttämättä joutuisikaan itse kirjoittamaan ajureita sillä semmoisethan tulee kaupasta ostetun adapterin mukana joten uskon niiden leviävän myös netissä
 
Vastaus: Gc ohjain usb porttiin

Kermis sanoi:
edit: Paitsi, että et välttämättä joutuisikaan itse kirjoittamaan ajureita sillä semmoisethan tulee kaupasta ostetun adapterin mukana joten uskon niiden leviävän myös netissä

Tosin tässä tapauksessa usb-piuhaan ohjaimen johtoa kytkettäessä tulee tietää johtojen järjestys kaupallisessa adapterissa. Tämä taas aiheuttaa lisäongelman myös valmiita ajureita käytettäessä, eikö? Eli eipä taida olla olemassa kovin helppoa tapaa rakentaa itse tällainen kaapeli. :rolleyes:
 
Vastaus: Gc ohjain usb porttiin

Osta vaan se Skillzin piuha. Toimii mulla ainakin 100% eikä se nyt kallis ole. Alta 20e kuitenkin jossain Play-Asialla tjsp.
 
Vastaus: Gc ohjain usb porttiin

Ihan tämmönen tyhmä kysymys tähän että saiskohan tollasel skillzin piuhalla/adapterilla wavebirdiä toimiin koneessa? Vois kyl harkita tommosta muutenkin ku on tuo alkuperäinen johto-ohjain ylimääräsenä.
 
Vastaus: Gc ohjain usb porttiin

nacho sanoi:
Ihan tämmönen tyhmä kysymys tähän että saiskohan tollasel skillzin piuhalla/adapterilla wavebirdiä toimiin koneessa? Vois kyl harkita tommosta muutenkin ku on tuo alkuperäinen johto-ohjain ylimääräsenä.
Joo, siis tuleehan siinä wavebirdissäkin jotain sinne cuben porttiin niin lykkäät saman palikan vaan tohon adapterin porttiin. Kaikki mikä sopii kuuppaan sopii adapteriinkin. Omassa käytössä ainakin toi Skillzin adapteri on toiminu tosi hyvin, ei mitään valittamista kunhan instaat vaan sen Skilzzin oman ajurin niin saat mukavemman configurointi-ikkunan kun winukan oma. Mulla ainakin se mukana tullu diski oli ***kana mutta ne ajurit saa myös lik-sangin sivuilta.
 
Vastaus: Gc ohjain usb porttiin

itse värkkäsin aikoinani vanhan xboxin ohjaimen usbi väylään. niks naks pistin johdon poikki ja tein siitä yhteen sopivan sekä xboxiin, että tietokoneeseen. Tietokone tunnisti ohjaimen jonain mikkisoftan ohjaimena. eiköhän moinen olisi cubenkin ohjaimella mahdollista.
 
Ylös Bottom