Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gears 5

Ostin aikoinaan tuosta Gears 5:sta sen ultimate version siinä uskossa että saisin tulevat yksinpelin lisäosat, mutta ei se niin mennytkään. Store vaatii tuosta maksua, (17,99 €) muistaakseni. No, kuuluuko se Gamepassin kautta pelattavaksi vai pitääkö maksaa? Miten on, onko tietoa, kokemuksia?
 
Hivebusters meni läpi. Reilu kolme tuntia siinä meni, mikä tuntui pituutena aika sopivalta ja loppu jätti kuitenkin mahdollisuutta Hivebusters Part 2:lle. Olipa hyvä lisäri. Uudet hahmot, mutta kytköstä vanhoihin tuttuihin kuitenkin on. Näin se Gearsin universumi laajenee. Vähän sama homma kuin Gears Tacticsin kanssa.

Lisärissä oli hyvä jaksotus. Oli rauhallisempia hetkiä, tarinan eteenpäin viemistä, räiskintää ja pomotaistelu(ja). Yksi upeimman näköisistä peleistä mitä olen pelannut, mutta silti tosi sulava, ainakin Series X:llä.

Tämä lisäri antaa kyllä luottoa, että Gears 6 lyö aikamoiset kortit pöytään näillä uuden sukupolven konsoleilla. Jos siitä nyt mitään epäilystä oli ennen tätä lisäriäkään. :)
 
Hivebusters meni läpi. Reilu kolme tuntia siinä meni, mikä tuntui pituutena aika sopivalta ja loppu jätti kuitenkin mahdollisuutta Hivebusters Part 2:lle. Olipa hyvä lisäri. Uudet hahmot, mutta kytköstä vanhoihin tuttuihin kuitenkin on. Näin se Gearsin universumi laajenee. Vähän sama homma kuin Gears Tacticsin kanssa.

Lisärissä oli hyvä jaksotus. Oli rauhallisempia hetkiä, tarinan eteenpäin viemistä, räiskintää ja pomotaistelu(ja). Yksi upeimman näköisistä peleistä mitä olen pelannut, mutta silti tosi sulava, ainakin Series X:llä.

Tämä lisäri antaa kyllä luottoa, että Gears 6 lyö aikamoiset kortit pöytään näillä uuden sukupolven konsoleilla. Jos siitä nyt mitään epäilystä oli ennen tätä lisäriäkään. :)
Onko tuolla pääpelin isolla valinnalla mitään tekemistä tämän DLCn kanssa ? Vai onko vain uusia hahmoja.
 
Onko tuolla pääpelin isolla valinnalla mitään tekemistä tämän DLCn kanssa ? Vai onko vain uusia hahmoja.
Ei ole mitään tekoa tämän DLC:n kanssa. Tai jos on, niin se meni minulta ohi. Tässä on uusia hahmoja, mutta sen enempää spoilaamatta joku on jonkun tunnetun hahmon sukulainen. Ja voisin kuvitella, että tämä kyseinen hahmo on tulevissa Gearsseissa jollain muotoa mukana.
 
Viimeksi muokattu:
Huvittavaa tässä on se, että ainakin mulle tämä lisäri on mielenkiintoisempi, kuin pääpelin kampanja :D
 
Huvittavaa tässä on se, että ainakin mulle tämä lisäri on mielenkiintoisempi, kuin pääpelin kampanja :D
Tavallaan voin yhtyä tähän, mutta vain siksi että Gears 5:n kampanjan pelaamisesta on yli vuosi aikaa. Se oli silloin julkaisussa ihan todella mielenkiintoista settiä. Ja nyt kun pelasin Gears Tacticsin läpi ja näin sen tarinan yhtenäisyydet Gears 5:n hahmoon/hahmoihin, niin jälleen Gears 5:n tarinan kiinnostavuus nousi.

Siellä on vielä paljon tarinoita kerrottavana esimerkiksi juuri Gears Tacticsin ja Gears 5:n välillä.

Hivebustersin pääpelistä eriävät ympäristöt ja entisestään parantunut audiovisuaalisuus nostaa kyllä kiinnostusta sitä kohtaan.
 
Uusi DLC kuuluu ilmaiseksi Game Pass Ultimateen. Pelin ultimate-versiosta en tiedä.
Kiitos vastauksesta. Niinpä näkyy kuuluvan Gamepassiin mutta ostin sen silti omaksi o_O koska tämä Gears sarja ja Halo sarja ovat vain sellaisia pelejä jotka ovat minut Xbox-pelaajaksi tuoneet aikoinaan ja nämä ovat nimenomaan pelejä joiden tekijöitä haluan tukea. Gears ja Halo pelit ovat miltei ainoita pelejä mitkä voin ostaa vaikka täyteen hintaan, muut yleensä reilusti alennettuna tai sitten pelaan Gamepassin kautta, mitä teen nykyään yhä enemmän ja enemmän.
 
Hivebusters tuli myös täällä ahmittua läpi. Jotenkin mennyt koko DLC:n julkaisu tutkan alta. Nimen perusteellakin se kuulosti enemmän joltain väsyneeltä yhteistyömoodilta loputtomia vihollisaaltoja vastaan.
Joten olipa kerrassaan positiivinen yllätys, että peliin saatiin näin loistavaa kampanjasisältöä vielä tässä vaiheessa elinkaarta! Alkuperäinen Gears 5:n kampanja oli kyllä suurimmaksi osaksi erinomainen, mutta avoimen maailman osiot eivät oikein maistuneet - Gearsiin kuuluu mielestäni enemmän tiivis eteneminen komeassa putkessa.
No, tässä oli kaikki ylimääräinen riisuttu, ja homma rytmitettiin erinomaisesti alusta loppuun. Muutamaan tuntiin saatiin ympättyä äärimmäisen komeita maisemia, kiitettävän vaihtelevia ympäristöjä, eeppisiä räiskintäkohtauksia, ja olipa uunituore hahmokaarti kerrassaan onnistunut kokoelma eri persoonia (Keeganin hiustyylille 5/5).
Kaukana ovat ne ajat, kun Gearsia arvosteltiin (oikeutetusti) harmaudestaan ja geneerisyydestään: Coalition on tehnyt kyllä loistotyötä viime vuosina sarjan parissa.
 
Ensin mietin että perskules kun on niin monta peliä työn alla ettei viitsi nyt Gears 5 pelata uudestaan vielä, mutta sitten tuli mieleen että voiko tämän lisäosan pelata ihan sellaisenaan vaikka pääpelin tapahtumat ei olekkaan ihan tuoreessa muistissa vai onko kannattavaaa pelata se uusiksi ensin ? Jos voi pelkän DLC pelata niin äkkiäkös tuon 2-3h vetää alta pois.
 
Ensin mietin että perskules kun on niin monta peliä työn alla ettei viitsi nyt Gears 5 pelata uudestaan vielä, mutta sitten tuli mieleen että voiko tämän lisäosan pelata ihan sellaisenaan vaikka pääpelin tapahtumat ei olekkaan ihan tuoreessa muistissa vai onko kannattavaaa pelata se uusiksi ensin ? Jos voi pelkän DLC pelata niin äkkiäkös tuon 2-3h vetää alta pois.
Ei tarvitse kerrata pääjuonta tätä varten. Eli peluuseen vaan. :)
 
Läpi meni Hivebusters DLC, 2h 23m. kerättäviä 60% ja kyvyistä taisi 3 jäädä uupumaan.

Se oli ihan jees. Grafiikat tietenkin ihan top tier, äänet myös ja ääninäyttely hyvää mutta ei mitään erikoista. Uudet hahmot oli hyviä, toimivat ja loppuakohden tuntui että alko kunnolla lämmetä niille ja juonikin toimi. Myöskin todella todella hyvä loppubossi jätti erinomaisen maun suuhun kun lopputekstit pamahti ruudulle.

Gameplay puoli oli se missä vähän yskähteli, pääpelin luoma uusia valtava maailma missä sai vapaasti liikuskella ja tehdä sivutehtäviä on poissa ja gameplay koostuu perus vanhasta GeoW eli kävellään, taistellaan, jutellaan, kävellään, taistellaan ja jutellaan, se vanha looppi joka tuntuu hivenen vanhahtavalta nykypäivänä. Tämä oli vähän kuin kokoelma kaikkia vanhoja gears pelejä tungettu yhteen läjään reilun parin tunnin pätkään.

Sanotaanko näin että viimeinen kenttä tuntui vähän turhan pitkältä ja alkoi jo puutuminen iskeä, mutta loppu tuli juuri oikeaan aikaan ja yhtään enempää ei olisi kyllä jaksanut. Uudet hahmot oli sen verran hyviä että mielelläni pelaisin kokopitkän pelin niillä, mutta se vaatii Gears 5 kaltaista peliä missä kaikesta siitä ammuskelusta saa välillä pitkiä pätkiä taukoja ja rauhassa vaan tutkiskella ja mietiskellä. Myöskin 20€ ihan liikaa tästä, mutta gamepassistä sai niin kyllähän tuon pelasi. Jos jatkoa seuraa toisen DLC muodossa niin varmaankin senkin pelaa, mutta toivoisin vähän vaihtelevampaa kuten pääpeli oli.

3/5
 
Series x ja gears 5... Pelien manage osiossa on "shrinkable games" ja siellä luvataan laihduttaa gearsia n. 82Gigasta 41.5Gigaa pois..? Mistään en löydä että mitä tuo poistaa?? En kehtaa kokeilla jos joutuukin lataamaan uudelleen..

Edit, rohkeasti kokeilin, siellä tulee ilmoitus että poistaa 4k matskua jos kutistusta haluaa..
 
Viimeksi muokattu:
Series x ja gears 5... Pelien manage osiossa on "shrinkable games" ja siellä luvataan laihduttaa gearsia n. 82Gigasta 41.5Gigaa pois..? Mistään en löydä että mitä tuo poistaa?? En kehtaa kokeilla jos joutuukin lataamaan uudelleen..

Edit, rohkeasti kokeilin, siellä tulee ilmoitus että poistaa 4k matskua jos kutistusta haluaa..
Antoi itsellä myös vaihtoehdot mitä haluaa Asentaa. multiplayer,hivebusters tai campaign ym
 
Antoi itsellä myös vaihtoehdot mitä haluaa Asentaa. multiplayer,hivebusters tai campaign ym
Höh,. Siis series x:llä? Multi joutas itseltä pois mutta ei moista vaihtoehtoa ollut? 83.6gigaa on nyt koko ja sisältää 10megan hivevebustersin..
 
Höh,. Siis series x:llä? Multi joutas itseltä pois mutta ei moista vaihtoehtoa ollut? 83.6gigaa on nyt koko ja sisältää 10megan hivevebustersin..
Xbox series X. Kun asensin gears 5 goty edition tai jotain sinnepäin gamepass ultimatesta niin se kysyi jossain kohtaa asennusta kun käynnistin peliä. Antoi vaihtoehdot mitä asennan niistä ensin ja sitten mitä haluan asentaa. Pystyiskohän pelin alkuvalikosta jälkeenpäin muuttamaan myös?
 
Tuli viimein aloitettua new game+ experienced (hardcore) tasolla ja kyllä on tullut raivosta kiehuttua useamman kerran vaikka on ne jackin kyvytkin valmiiksi kehitetty edelliseltä kerralta.
Jotain kertoo sekin, että näköjään mulla oli edellinen läpäisy kestänyt 10 tuntia ja 13 minsaa ja tuolloin pelasin helpoimmalla ja kävin kaikki alueet läpi.
Nyt olen pelannut jo yli 9 tuntia ja äsken sain lähetettyä raketin takaisin hangaarille ja olen mennyt vaan päätarinaa seuraten eli "hieman" jumittanut joissakin taisteluissa.
Pahimpina se oven edessä odottelu kun ollaan menossa kaivokselle ja ovea leikataan auki sekä tietenkin matriarch taistelu.

Olen pelannut kaikki ykköstä lukuunottamatta läpi hardcorella eikä ne mun muistoissa ainakaan näin turhauttavan vaikeita olleet.
 
Tuli viimein aloitettua new game+ experienced (hardcore) tasolla ja kyllä on tullut raivosta kiehuttua useamman kerran vaikka on ne jackin kyvytkin valmiiksi kehitetty edelliseltä kerralta.
Jotain kertoo sekin, että näköjään mulla oli edellinen läpäisy kestänyt 10 tuntia ja 13 minsaa ja tuolloin pelasin helpoimmalla ja kävin kaikki alueet läpi.
Nyt olen pelannut jo yli 9 tuntia ja äsken sain lähetettyä raketin takaisin hangaarille ja olen mennyt vaan päätarinaa seuraten eli "hieman" jumittanut joissakin taisteluissa.
Pahimpina se oven edessä odottelu kun ollaan menossa kaivokselle ja ovea leikataan auki sekä tietenkin matriarch taistelu.

Olen pelannut kaikki ykköstä lukuunottamatta läpi hardcorella eikä ne mun muistoissa ainakaan näin turhauttavan vaikeita olleet.

Ykkönen on tosiaan Hardcorella parhautta. Juurikin sopivan haastava.
 
Ylös Bottom