Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gears of War 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Gears of War 2

Huh, jyrähtipä metacritikkiinkin melkoinen setti revikoita: metacritic

Gamespy: "While it's certainly open to debate, we're going to go out on a limb and call Gears of War 2 the most visually impressive game of all-time. " :)
 
Vastaus: Gears of War 2

Huh, jyrähtipä metacritikkiinkin melkoinen setti revikoita: metacritic

Gamespy: "While it's certainly open to debate, we're going to go out on a limb and call Gears of War 2 the most visually impressive game of all-time. " :)

Sehän nyt on selvää, että Gears of War 2:n grafiikat ovat hyvät. Digiexpoilla tuli huomattua entistä paremmin, kun käytössä oli uunituoreet LG:n telsut. Varsinkin noissa tulitaisteluissa henkilökohtaisesti ihastuttivat ne pienet yksityiskohdat: aseen piippu alkaa hehkua punaisena tulituksesta, luodit jättävät eeppiset savuvanat jälkeensä ja ympäristön betonirakenteet hajoilevat tulituksen ruoskinnassa. Myös laajentunut väriskaala tekee pelistä komeamman katsottavan.
 
Vastaus: Gears of War 2

Sehän nyt on selvää, että Gears of War 2:n grafiikat ovat hyvät. Digiexpoilla tuli huomattua entistä paremmin, kun käytössä oli uunituoreet LG:n telsut. Varsinkin noissa tulitaisteluissa henkilökohtaisesti ihastuttivat ne pienet yksityiskohdat: aseen piippu alkaa hehkua punaisena tulituksesta, luodit jättävät eeppiset savuvanat jälkeensä ja ympäristön betonirakenteet hajoilevat tulituksen ruoskinnassa. Myös laajentunut väriskaala tekee pelistä komeamman katsottavan.

Aika rohkeaa nostaa peli esimerkiksi Crysiksen kaltaisten teknologiapommien yläpuolelle. Toisaalta ehkä juuri se tekeekin Gears of War 2:s niin vaikuttavan, että Xbox 360 alkaa olla vanha patu pelimarkkinoilla ja silti Epic puristaa oman visionsa uskomattomalla tarkkuudella pelaajien eteen. Tuskin peli teknisesti on kaikkein monimutkaisin, mutta silti siinä on yllättävän paljon näköä. Nyt voi viimeistään heittää romukoppaan ne puheet, että Gears of War (1) olisi ollut parasta, mitä 360:lla nähdään. :rolleyes:
 
Vastaus: Gears of War 2

Aika huvittavaa, että Metacriticissä arvosteluiden keskiarvo on 95 / 100 ja käyttäjä arvioiden keskiarvo on 3.1 / 10

Niitä kuuluisia kostoarvioita taitaa olla "muutama".
 
Vastaus: Gears of War 2

Eikä YHTÄÄN alle 90:n arvostelua. :eek: Harvinaista. Kuka lainaisi mulle rahaa? :rolleyes:
 
Vastaus: Gears of War 2

Erittäin vaikea uskoa et olis 10 peli. Jos on suht samanlainen ku ykkösosa ni ei lähelläkään olla 10.

Tossa ei ole mitään niin mullistavaa tietääkseni et olis ansainnut noin kovat pisteet. Vaikka nimimerkkini Locust onkin niin en ole ikinä ollut Gears fani. ;)
 
Vastaus: Gears of War 2

Erittäin vaikea uskoa et olis 10 peli. Jos on suht samanlainen ku ykkösosa ni ei lähelläkään olla 10.

Tossa ei ole mitään niin mullistavaa tietääkseni et olis ansainnut noin kovat pisteet. Vaikka nimimerkkini Locust onkin niin en ole ikinä ollut Gears fani. ;)

Ja minä kun olen AINA olettanut niin. :D

Laittakaapa ihmiset arvioita, kokemuksia kun pelistä kerkeätte? :) Paavin arvostelu luettu, mutta useammat arviot/kokemukset on hyvästä.
 
Vastaus: Gears of War 2

Itsellä menee GoW2 sekä fallout3 että fable2 edelle, ja perjantaina on tämä mestariteos pakko noutaa gigantista :)
 
Vastaus: Gears of War 2

Erittäin vaikea uskoa et olis 10 peli. Jos on suht samanlainen ku ykkösosa ni ei lähelläkään olla 10.

Tossa ei ole mitään niin mullistavaa tietääkseni et olis ansainnut noin kovat pisteet. Vaikka nimimerkkini Locust onkin niin en ole ikinä ollut Gears fani. ;)

Luultavasti on suht samanlainen kuin ykkösosa, mutta ainakin arvostelujen perusteella kaikinpuolin paranneltu.
Yksinpeliltä en liikoja odota, enkä todellakaan osta tätä yksinpelin takia. Ensimmäinen Gears of war oli moninpeliltään hyvä ja sen hetkisistä moninpeleistä paras. Jos Paavin arvostelua on uskominen GOW 2:n moninpeli voi olla jotain todella loistavaa.

Paavi kirjoitti:
"Pahamaineinen tarkkuskivääri ei enää pudota yhdellä laukauksella, ellei osuma satu vastustajan otsalohkoon. Vastaavasti haulikkorynnäköt ovat tuhoontuomittuja, sillä tasainen sarja kivääristä hidastaa hyökkääjän vauhtia merkittävästi. Polvilleen pudonnut pelaaja voi myös ryömiä turvaan vihollistulelta ja helpottaa näin toverien pelastusyrityksiä, eivätkä lopetusliikkeitä suorittavat hahmot ole enää vahingoittumattomia. Moninpelin todellinen luonne paljastuu vasta massojen vyöryessä Xbox Liveen, mutta lähtökohdat ovat varsin lupaavat, kun mukaan on saatu se kauan kaivattu party-ominaisuuskin."

Pelaajia on kuunneltu ja tällaiset parannukset takaavat varmasti mukavamman ja hauskemman moninpeli kokemuksen kaikille.
 
Vastaus: Gears of War 2

Toivottavasti nettipeli ei ole pelkkää Lancer-sotaa, vaan shotgunillakin voi oikeasti vielä pärjätä.
 
Vastaus: Gears of War 2

Odotan kybällä ja arvostelut ovat ainakin pisteiden puolesta jopa parempaa kuin odotin, sillä Gearssi otti sekä boksin että PC versiona **kaan niskaan ihan aiheetta vihaajilta, vaikka siinä vikojakin oli tosin yleensä arvostelijat eivät edes huomanneet niitä vikoja mitkä tosipelaajaa harmittivat.

Host-advantage, quittaava hosti (peli loppuu kaikki pihalle), haulikolla juoksu, quittaavat ääliöt ja glitchaajat ovat gearssifanin pahin painajainen, paitsi tietysti sen fanin joka aina hostaa ja nylpyttää avuttomia uhrejaan persuksiin. Tosin hosti ei ikinä downaa vaan ampuu haulikolla koko vastustajan joukkueen paloiksi joten downaamisen suorittaa joku muu ja hosti vain nöyryyttää ohimennen.

Epicillä on paljon rahaa, osaamista ja suuri suu mutta pelejään he eivät osaa viimeisen parin vuoden perusteella tukea. PC-aikojen ilmaiset pätsit ja huolenpito ovat kaukaista historiaa. Jo pelkästään se, että hostia "tasapainottamaan" asetettu veriroiske poistuu vaihtamalla extreme contentit pois on sellainen moka että moni muu firma häpeäisi posket punaisena.

edit: Listaankin tähän kaikki ykkösen pahimmat viat aikakauden päättymisen / jatkumisen kunniaksi "Lest we forget!"

1. Host advantage
-Hosti ottaa enemmän damagea
-Hostin aseet ovat kaksinverroin tehokkaammat
-Hostin rate of fire on nopeampi (torque viritys, haulikon sykli etc)

2. Weapon slide (versiot 1 2 3 4 - forever with us)
3. Crab walk (forever with us)
4. Hosti quittaa (yleensä ollessaan häviöllä) ja kymmenien minuuttien peli päättyy tappioon/kankkulan kaivoon
-Host migraation puute (alkeellista!)

5. Quittaajat ilman rangaistusta (yleensä locustien joukkue tyhjenee koska hosti on Cogilla)
6. Ninja Jump (mapin sisään mars)
7. Mapin sisään päästävät paikat vakiona kentissä (pari hyppyä vain ja uuden perspektiivin sain)
8. Helmajätkien alias Nahkakavereiden helmat paukkuu kuten rintaan ammuttuna
9. Hostin veriläiskät pois asettamalla Extreme Content offille

10. Kahteen kertaan nousu tasanteelle (ilmaan) tai revivestä
11. Rullauksen pysähtyminen tasanteen reunalle (ei pääse alas)
12. Palkin yli hyppäämisen estyminen jos kaveri meni siitä juuri
13. Kranaattien epävarmuus
(clientside synkka kusee, nade ei ole siellä minne sen heitit).
- Naden päällä seisovat vihut eivät kuole, eivät stunnaudu, eivät mitään.
- Tagittaja ei kuole vaikka rullaat viereen ja räjähdät

14. Melee + Shotgun ei toimi jos lagia (hahmo lyö, ampuu tyhjää clientissä ja muiden kuvassa lyö toisen kerran ilman tehoa)
15. Stand-by glitchaaminen alias Johdon Nykiminen
- Switchi boksin ja motukan väliin ja johtoa nykimällä kakarat kätsysti pausettavat muiden pelit
- Torque laukee käteen, meleetä paineleva putoaa pelistä (press B to quit), kaveria ei voi pelastaa, nadet räjähtävät kintuille, hammeri katkeaa

16. Serverilistauksessa oli scrollbar mutta se peitti pingipalkit. Poistettiin mahdollisuus scrollata eli servoja näkyy vain kymmenisen kerralla.
17. Laatanrakoon uppoavat boomshotit (ei vaikutusta).
18. Itsemurha Boomshotilla vastustajaa lärviin millistä, vastustaja ei kuole tai downautuu siten ettet saa downista pisteitä.

... varmasti muitakin on mutta nyt ei tule mieleen. Kiitos ja kumarrus Epicille!

Vielä pari jotka eivät ole Epicin vika.
UK Hostien järkyttävä paketlossi. Hankkikaa nyt JUMALEISHUM suomesta britteihin paremmat yhteydet, tai lahjoittakaa eurooppalaisille bokseja ettei tarvitse pelata Lag Britannia, Britannia Lags them All.
Europeleihin joinaavat jenkit illalla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gears of War 2

Moninpeliin on muuten tehty sellainen mielenkiintoinen lisäys, että jalkoihin heitetty savukranaatti pistää hahmot kumoon räjähtäessään. Näin voidaan yrittää purkaa esimerkiksi pattitilannetta. Onneksi jokaiselle jaetaan alussa vain yksi savukranaatti, niin ankaraa spämmäystä tämän suhteen ei päästä harrastamaan. Tavalliset kranaatit voi myös lyödä seinään kiinni, vaikka en tätä koskaan itse olekaan vielä oikeastaan kokeillut. Kolmas, kakkoseen lisätty kranaattityyppi on myrkkykranaatti, josta sain aika tarpeekseni yhdessä pomotaistelussa. Sillä on pysyvämpi vaikutus kuin tavallisella kranaatilla, sillä paikallaan leijuva kaasu ajaa pelaajat liikkeelle.

Uusista aseista varmaan eniten ihmisiä on pelottanut liekinheitin. Se tuntuu kuitenkin varsin hillityltä laitteelta. Ilman aktiivilatausta sen kantama on hyvin lyhyt, joten liekinheitinmies on helposti taltutettavissa, jos osaa pitää etäisyytensä. Yksinpelissä kannattaa sitten varoa liekinheittimellä aseistettuja vihulaisia, sillä niillä on ikävä tapa räjähtää silmille.

Hulluin uusista tykeistä on tuo kannettava kranaatinheitin, joka on eräällä tavalla hieman kaunisteltu Hammer of Dawn. Ase lyödään ampuma-asentoon vasemmalla liipaisimella ja oikeaa liipaisinta pohjassa pitämällä saa säädettyä ampumaetäisyyden. Tähtääminen vaatii totuttelua, eikä sitä todellakaan kannata harrastaa sisätiloissa. Kerran menin erehdyksessä katoksen alla ampumaan ja... noh, tiedätte varmaan, kuinka siinä kävi. Aseella voi ampua myös lonkalta, mutta tuolloin lähtevät kranaatit tuntuvat olevan melko turhia, kun ne eivät räjähdä kosketuksesta viholliseen.

Toinen kannettavista tykeistä on Grinder, jolla uudet Boomereiden tapaiset Grinder-sedät tykkäävät ampua kampanjassa. Tykki on niin ikään hidas, mutta asemiin lyötynä se ampuu tappavaa sarjaa, joka pitää kyllä päät piilossa. Kuten kaikilla aseilla, myös Grinderilla hajonta on melko suuri. Asetta ei tarvitse ladata, mutta tulitusintoa rajoittaa piipun kuumeneminen.

Tuo mellakkakilpi on melko erikoinen kapistus, sillä sen avulla voi liikkua hyvin suojattuna, jos pitää vasenta liipaisinta pohjassa. Jotkin ääriosat ovat tuolloin kuitenkikn paljaana. Kilpimiehen voi pistää kuriin helpohkosti myös savukranaatilla. Lisäksi kilven kanssa ei voi harrastaa roadierunia. Toisaalta sen voi lyödä pystyyn maahan luomaan tilapäistä suojaa.

Käsiasevalikoimaaa vahvistaa pyssy, jonka nimeä en edes tähän hätään muista. Kyseessä on kuitenkin se lyhyitä sarjoja laukova konepistooli. Ilman aktiivilatausta sarjojen välissä on varsin suuri tauko ja lipas loppuu nopeasti kesken, joten mikään ylivoimainen ase ei ole kyseessä.

Lopetusliikkeitä peliin on lisätty paljon. Periaatteessa homma toimii niin, että X-nappulalla hahmo tekee perinteisen curb stompin ja A:lla otetaan vihulainen lihakilveksi. B:llä vastustaja lyödään yksinkertaisesit maahan. Jos esimerkiksi haulikolla hakkaat vihollisen polvilleen, viimeistelee oma hahmo sen automaattisesti tyylikkäällä pesislyönnillä. Y:stä tehtävät lopetukset ovatkin niitä mielenkiintoisimpia. Kaikille aseile ei ole määritelty erityistä lopetusliikettä, joten näillä pyssyköillä Y:stä hahmo kääntää vihollisen naamalleen ja kiskoo rehdisti turpaan. Esimerkiksi snipulla taasen hahmo ottaa aseen käsiinsä kuin golfmailan ja huitaisee vastustajan pään irti. Ehkäpä tyylikkäin liikkeistä on silti Torque Bow'n rauhallinen kiskaisun ja potkaisun yhdistelmä.

Lopetusliikkeet korostavat sitä seikkaa, että usein Gears of War 2:ssa on yhtä paljon kyse vihollisen ärsyttämisestä ja leuhkimisesta kuin vastustajan murskaamisesta. Pelaajan täytyy tosin miettiä tarkkaan, haluaako hän käyttää lopetusliikettä, sillä tällöin oma hahmo ei tosiaan ole enää kuolematon. Jos viimeinen vihollinen kaatuu maahan, pelimies käy totta kai viskaisemassa mauttomimman repertuaarista löytyvän liikkeen kehiin.
 
Vastaus: Gears of War 2

Aika rohkeaa nostaa peli esimerkiksi Crysiksen kaltaisten teknologiapommien yläpuolelle.

Crysis oli todellakin pommi. Viritetty QuadCore6600+8800 (16k+ karkkkimarkkia) ei jaksanut pyörittää peliä täysillä detaileilla ja *silti* peli ei näyttänyt niin erikoiselta kuin mitä hehkutettiin. Onhan se toki teknisesti 100-kertaa jotain gearssia monimutkaisempi jo pelkän dynaamisen valaistuksen ja fysiikkamoottorin osalta, mutta AD:llä ja hyvällä skriptauksella voi paikata hyvin.
 
Vastaus: Gears of War 2

Onhan se toki teknisesti 100-kertaa jotain gearssia monimutkaisempi jo pelkän dynaamisen valaistuksen ja fysiikkamoottorin osalta, mutta AD:llä ja hyvällä skriptauksella voi paikata hyvin.

Gears sarja on loistava esimerkki siitä, että ilman osaavaa tiimiä, enginellä ei tee yhtikäs mitään. Suurin osa UE3 pohjaisista peleistä on ihan hirveetä huttua, sekä ulkonäöllisesti että pelillisesti, joten Gears todellakin nostaa esiin sen kuinka tärkeää on oikeasti AD ja pelattavuuden hiominen.

Gears todella toimii. Siitä aistii, että pelattavuutta on oikeasti mietitty ja hiottu. Lisäksi grafiikoissa on osattu luoda todella näyttävää jälkeä vaikka välttämättä tekniikka alla ei olekaan kaikkein terävintä kärkeä.
 
Vastaus: Gears of War 2

Lisäksi grafiikoissa on osattu luoda todella näyttävää jälkeä vaikka välttämättä tekniikka alla ei olekaan kaikkein terävintä kärkeä.

Noh noh, onhan tuo Epicin moottori aivan viimeisintä huutoa, painotus vaan vähän eri osa-alueilla kuin cry-enginessä. ;)
 
Vastaus: Gears of War 2

Tää taitaa nyt sitten olla se peli, että joutuu ostamaan boxin pleikkarin kaveriksi. Tuleeko tuo GeOW 2 bundle myyntiin jo perjantaina?
 
Ylös Bottom