Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gears of War 2

Vastaus: Gears of War 2

Grafiikka tuskin pystyy enää paljoa paremmaksi menemään, mutta toivottavasti tällä kertaa vähän enemmän juoneen panostettaisiin. Aseita ja vastustajia saisi myös olla enemmän. ;)

Jos oman boxin ostan jouluksi, niin tämä varmaan yksi pakkohankinnoista, vaikkakin myös Resistance 2 ja varsinkin Killzone 2 kiinnostavat. Mielenkiintosta muuten, kun kaikki odottamani joulumarkkinoiden räiskinnät ovat kakkososia... No toivottavasti yksikään näistä ei floppaa ja toivottavasti pääsis pelaamaan, vaikkakin toi boxin hankinta tuntuu kokoajan venyvän eteenpäin. :mad:
 
Vastaus: Gears of War 2

Tuntui, että jossain Act 3-4 ykkösosassa alkoi peli mennä vähän saman toistoon.
Monipuolisempia vihollisia enemmän kuin Wrenchit, Boomerit, harvat Berserkerit. Pitempää peliä näin lyhyessä ajassa ei saada varmaankaan aikaan mutta enemmän välipomoja.

Parantaisi peliä hiukan, jos peliin lisättäisiin enemmän vaikeustasoja ja myös lisäisi uudelleenpelattavuus arvoa.
 
Vastaus: Gears of War 2

Tuntui, että jossain Act 3-4 ykkösosassa alkoi peli mennä vähän saman toistoon.
Monipuolisempia vihollisia enemmän kuin Wrenchit, Boomerit, harvat Berserkerit. Pitempää peliä näin lyhyessä ajassa ei saada varmaankaan aikaan mutta enemmän välipomoja.

Parantaisi peliä hiukan, jos peliin lisättäisiin enemmän vaikeustasoja ja myös lisäisi uudelleenpelattavuus arvoa.

Ouch, ei kiitos pomoja, mutta monipuolisuus ei haittaisi(tosin en tuntenut että peli olisi toistanut itseään kauheasti, oli hauskaa kokoajan :eek: ). God of War 1:sessä ei ollut paljoo pomo taistoja, mutta silti peli oli loistava, kakkosessa taas kun fanit olivat valitelleet oli varman jotain 20 pomo matsia mikä hieman oli liikaa, ottaen huomioon miten hauskaa oli mättää niitä normi vihollisia, jotka antoivat jo itsessään kivan haasteen. Mutta ehkä GoW porukat keksivät jotain muuta mikä saa pelistä ton toiston pois.
 
Vastaus: Gears of War 2

Ouch, ei kiitos pomoja, mutta monipuolisuus ei haittaisi(tosin en tuntenut että peli olisi toistanut itseään kauheasti, oli hauskaa kokoajan :eek: ). God of War 1:sessä ei ollut paljoo pomo taistoja, mutta silti peli oli loistava, kakkosessa taas kun fanit olivat valitelleet oli varman jotain 20 pomo matsia mikä hieman oli liikaa, ottaen huomioon miten hauskaa oli mättää niitä normi vihollisia, jotka antoivat jo itsessään kivan haasteen. Mutta ehkä GoW porukat keksivät jotain muuta mikä saa pelistä ton toiston pois.

Nyt taisi mennä jumalat ja rattaat sekasin....:confused:
 
Vastaus: Gears of War 2

Nyt taisi mennä jumalat ja rattaat sekasin....:confused:

Tais vaan käyttää God of Waria esimerkkinä. Ykkösessä ei ollut paljon bosseja, kakkosessa taas oli koska yleisö vaati niitä. Ja tämä ei kai ollut kirjoittajan mieleen, eikä olisi Gearsinkaan tapauksessa. Am i right? :confused:
 
Vastaus: Gears of War 2

Ah - tätä peliä odotan lähes yhtä hartaasti kuin pian ilmestyvää, jo ennakkoon jumalaiselta tuntuvaa Grand Theft Auto Nelosta. Ensimmäinen osa yllätti täysin - meininki oli sopiva sekoitus miehekästä tykitystä ja painostavaa tunnelmaa - ja siitä syystä kakkonen ei oikeastaan voi tuottaa pettymystä. Jos se on sitä samaa hiukan paranneltuna, se riittää.

Niin, ja.. Marcus Fexis :D
 
Vastaus: Gears of War 2

Tais vaan käyttää God of Waria esimerkkinä. Ykkösessä ei ollut paljon bosseja, kakkosessa taas oli koska yleisö vaati niitä. Ja tämä ei kai ollut kirjoittajan mieleen, eikä olisi Gearsinkaan tapauksessa. Am i right? :confused:

Juuri näin minäkin tämän ymmärsin, joten oikeassa siis olet:).
 
Vastaus: Gears of War 2

Xbox LIVE Kauppapaikalle on tullut ladattavaksi GDC-messujen traileri ja Unreal Engineä esittelevä video...
 
Vastaus: Gears of War 2

Tais vaan käyttää God of Waria esimerkkinä. Ykkösessä ei ollut paljon bosseja, kakkosessa taas oli koska yleisö vaati niitä. Ja tämä ei kai ollut kirjoittajan mieleen, eikä olisi Gearsinkaan tapauksessa. Am i right? :confused:

Jep olet oikeassa.
Nojaa kait jotkut pomo on hauskoja, mutta kunhan eivät vedä ihan överiks. Niinkuin tekivät God of War 2:sessa siis. Anteeksi jos en ollut tarpeeksi selvä, se oli vaan ainut esimerkki mitä tuli mieleen. :p
 
Vastaus: Gears of War 2

Uusimmasta Game Informerista

GEARS 2 ARTICLE, 12 PAGES

New Faces (character art for each):


Quote:
Tai Kaliso: While Cole and Baird are still a big part of the story, they wont be attached to Delta Squad as the new game opens. The reunion with those popular characters will have some lead up first, and until then, youll be meeting some new personalities. The most memorable of these new additions may be Tai, a spiritual and meditative warrior from a tradition of honor-bound fighters. This familiar archetype should add a fun and perhaps mystical dynamic to the squad.

Chairman Prescott: Lots of gamers found themselves wondering if Marcus domineering superior officer was the head of the human government. It turns out that Hoffman is only second in command. Above him stands the Chairman, an almost dictatorial military leader who nonetheless has made the hard choices necessary to keep humanity alive through decades of warfare. As Gears 2 opens, this leader of the COG forces will deliver a speech to the troops before sending them reeling into the suicidal mission ahead.

Dizzy: In the seemingly unending struggle with the Locust Horde, the military forces of the COG have taken massive casualties. Somewhere along the way, Operation Lifeboat was enacted to bring in some fresh blood. Under this new act, the Coalition government will rescue a Stranded family and bring them into the relative story of a COG-protected zone. In return, the able-bodied men of that family join up and contribute their skills to the war effort. Such is the case with hardened soldier Dizzy, a new character who drives the massive Derrick on which Delta Squad ascends into the mountains. With a trademark drawl and an insistence on calling his truck "Betty", he's a colorful new addition to the cast.

Maria Santiago: When Emergence Day struck, Dom's wife Maria became a victim as surely as if she had died in that first attack. On that day, her children were killed. Unable to deal with the shock and loss, Maria lost herself in the ruins of civilization. For Dominic, who joined the COG to protect his family, no priority is higher than to retrieve his lost love - his very personal quest to find her is a major part of the story that unfolds in Gears 2.


Gears of War 2 begins six months after the deployment of the Lightmass bomb at the end of part one.


Quote:
"We want to fulfill the promise - it is a war. It's more than just these four guys. The first game felt very personal, and in a lot of ways that was good," senior producer Rod Fergusson tells us. However, it's clear from our time with the team that Gears 2 will shoot for a much larger conflict. "In order to save jacinto, they have no choice but to take the war to the Locust," Fergusson continues. "They're going to push back and go underground, and bring the battle to them."


Lots of talk about the new Unreal tech. GI says the story and gameplay are a pretty major leap forward from the original game, but an equally large step is being made in the behind-the-scenes tech. Gears 2 is set to impress just like Gears 1 did. New character lighting, it's a step away from realistic lighting and towards cinematic lighting. New version of Unreal 3 constantly shifts the lighting technique in order to make a character stand out in the environment. Ambient occlusion is another tech being used. Unreal's new ability to render huge numbers of individual creatures at the same time... hundereds of Locust troops, each moving independently and as unique individuals. Awesome water effects, soft body physics.

Most multiplayer details are under wraps. There is a remake of Gridlock. Step up in technology is obvious. "We hear hints of all sorts of new multiplayer features, from dramatically expanded co-op modes to multiplayer content that takes advantage of Unreal's new ability to deliver huge numbers of the Locust horde at one time, but confirmed details will have to wait until a later date."

"Gameplay of Gears 2 will appear mostly familiar to fans, with a few small variations. The core cover/shoot mechanics remain largely intact, but the use of cover has been carefully retouched so it will be harder to get hit while protected, as the character will rest a little further back from the corners. Active reloads won't be dramatically altered, particularly with the returning weapons. However, some of the new arsenal may vary the way in whihc active reloads are used. New chainsaw duels expand that gruesome combat mechanic to deliver even more excitement. Boss battles return, but a big push is geared towards refining them, making them more fun and epic in scale.

"We have creatures that make the Brumak look like a baby panda bear." -Cliff Bleszinski

Drop in and drop out co-op.

Multiple save files to maintain the integrity of each playthrough without abandoning your other attempts.

Gears 2 will have different difficulty settings for each player in co-op. One person can play on Hardcore, one on Casual, for instance. When you are together, the game will understand what that means, and when you split up, you will have individual experiences. Details on how this works exactly are under wraps.

A fourth difficulty is being added for the most casual gamers. Harder difficulty settings will remain "truly devastating." They say Casual in the first game wasn't casual enough. This way everyone who wants to pick up the controller will be embraced.

COG Centaur tank. Takes the best parts of a monster truck and a military tank and combines them. There's a dedicated level where you'll pilot one.

"We were shown a vast underground cave level wherin Marcus and his companions will take the fight to the Locust. Unlike the sometimes cramped and and linear subterranean paths from the first game, the cavern complex is vast and breathtaking. Branching levels and open spaces give players true tactical choices as they decide which way to tackle an assault. Whatever path you choose, bio-luminescent plants light light the faces of the new Locust Kantus enemies. These monk-like devils hum low and droning chants that can be focused into sonic attacks against you. They wield weapons like the new Gorgon burst pistol and poison grenades, both of which can become part of your arsenal if you play your cards right. However, the Kantus' true danger lies in their ability to revive their fallen bretheren from afar. Where before you could rest easy after taking down an enemy soldier, now there is the constant danger of them rising back up to continue to fight. The only alternative is to brave the hail of gunfire to break through enemy ranks and kill the Kantus sulking in the rear. Along the way, you may not have access to stable cover anymore, so you'll have to make do with the moving kind. Massive Locust rock worms will emerge from the cavern walls during battle, guided by the Kantus' chanting. Luckily, the creatures are so large you can hide behind them as they sliter about, and you too will be able to guide them to an advantageous firing position."

The team at Epic is well aware that many players out there hunger for a deeper and more involved storytelling experience. Lots of emotion this time. Joshua Ortega has been brought on, he is a novelist / comic writer. Really sounds like they are working a lot on the story. Sense of depth with the characters. A "darker and more heartfelt narrative." "THE STAKES ARE RAISED. THIS IS HUMANITY'S LAST STAND. EVERYTHING IS AT RISK. NOTHING IS SAFE." -Joshua Ortega


Voice actors returning include John DiMaggio as Marcus Fenix, and Carlos Ferro as Dominic Santiago. They will be recording the dialogue side by side, more authentic this way.

Forced walking scenes that masked loading time have been replaced with a dynamic conversation camera system - focused facial close ups, shifting dramatic angles, but the player is still in control. There is a "SHUT UP" button that will let you have Marcus end the conversation early and get back to the action.

"There's a certain percentage of the audience that wants to skip all that, and they just want to shoot some s---, and we're more than willing to cater to that." -Cliff Bleszinski

Many Achievements will be able to be earned in Single or Multiplayer. You can check for instance, if you need 1,000 headshots, you can look at your progress in the journal.

Your floating robot has a video screen now, so Anya can give you mission updates face to face.

Ja KUVIA
 
Vastaus: Gears of War 2

Quote:
Tai Kaliso: While Cole and Baird are still a big part of the story, they wont be attached to Delta Squad as the new game opens. The reunion with those popular characters will have some lead up first, and until then, youll be meeting some new personalities. The most memorable of these new additions may be Tai, a spiritual and meditative warrior from a tradition of honor-bound fighters. This familiar archetype should add a fun and perhaps mystical dynamic to the squad.

"JEAH! Jung on Gears of War 2:sessa!!!"
(Kaverin eka kommentti)
:D
...Tai siis kaukainen serkku. Ai että, pääseeköhän sitä kuulemaan "Tai is down!" huutoa...
 
Vastaus: Gears of War 2

Erittäin nättiä. Se kyllä toisaalta tiedettiin että grafiikka on kohdallaan, mutta mites se nettipeli? Jos hostietua saavat poistettua jotenkin, niin tämän pelin ilmestyttyä ei paljon muita pelejä tarvitse pelata :D

Todellakin. Nettikoodi on muutenkin niin rasittavan bugista, että sen korjaaminen jatko-osaan pitäisi olla kärkisijoilla. Varsinkin kun ottaa sen huomioon, että Gears 1 on vieläkin yksi Liven pelatuimmista peleistä.
 
Vastaus: Gears of War 2

Todellakin. Nettikoodi on muutenkin niin rasittavan bugista, että sen korjaaminen jatko-osaan pitäisi olla kärkisijoilla. Varsinkin kun ottaa sen huomioon, että Gears 1 on vieläkin yksi Liven pelatuimmista peleistä.

Jep, ihme on jos Epicin pojat eivät tätä tajua.
 
Vastaus: Gears of War 2

4:jän pelaajan co-op ois aika kovis tässä pelissä. On ihme jos eivät SITÄ tajua. Vieläkin me väänetään Gears ykköstä Co-opina, on se sen verta kovis peli. :)
 
Vastaus: Gears of War 2

4:jän pelaajan co-op ois aika kovis tässä pelissä. On ihme jos eivät SITÄ tajua. Vieläkin me väänetään Gears ykköstä Co-opina, on se sen verta kovis peli. :)

Gears of war ykkönen on yksi parhaista peleistä, ikinä. Tottakai 4 pelaajan co-op olisi täyttä juhlaa, mutta mielestäni tärkeämpi pointti olisi tuo nettikoodin kuntoon saaminen(hostietu pois, parempi lobby systeemi ranked peleihin, vertaa Halo 3, Cod 4). Sitten vielä pari uutta moninpeli kenttää, niin näillä mentäisiin jo pitkälle.
 
Vastaus: Gears of War 2

Neljän pelaajan co-opi ei sovellu jos Epic jatkaa samaa kenttäsuunnittelua ykkösen tapaan, sen verran ahdasta tulee olemaan.
 
Vastaus: Gears of War 2

Neljän pelaajan co-opi ei sovellu jos Epic jatkaa samaa kenttäsuunnittelua ykkösen tapaan, sen verran ahdasta tulee olemaan.

Totta puhut.
...Mutta toivossa on hyvä elää ja jos he tekevätkin 4 pelaajan co-opin, eivätköhän he myös laajenna kenttiäkin sen mukaisesti. Toivon että he korjaavat tuon nettikoodin myös, vaikka itseäni ei haittaa koska en noita PVP:tä harrastele.
 
Ylös Bottom