Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gears of War 3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cobretti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Gears of War 3 [Syksy 2011]

Pelaajien valituksissa trendi on varsin selkeä. Kakkos-Gearsissa pielessä oli Boomshield, Mulcher, Mortar, uusittu haulikko, uusittu saha, Scorcher, kranaattien kiinnittäminen seiniin ja stopping power eli oikeastaan kaikki, mikä oli uutta verrattuna ykkös-Gearsiin.

Kolmosen betassa taas sitten on pielessä Retro Lancer, Double Barreled Shotgun, One Shot, Mantle Kick ja ties mitä muuta eli ne asiat, jotka ovat uusia verrattuna kakkos-Gearsiin.

Kun on vuosien ajan hionut osaamistaan ykkös- tai kakkos-Gearsissa, haluaisi tietysti pärjätä yhtä hyvin kolmos-Gearsissakin. Se ei äkkiä onnistukaan, koska peliä on muutettu tavoilla x ja y. Tästä seuraa muutosvastarintaa, koska nyt joutuu veteraanikin opettelemaan uusia kikkoja. Toisaalta osa pelaajista sitten valittaa, että peli tuntuu liian samalta edeltäjiinsä verrattuna eikä uudistuksia ole tarpeeksi. Ei siis käy kateeksi pelintekijöitä: tekee mitä hyvänsä, aina joku valittaa.

---

Pidän itse suuresti Retro Lancerista, mutta oletan EPICin alentavan sen tehoa. Tällä hetkellä matseissa kuolee joko haulikkoon tai Retro Lanceriin. Itselläni on kivääritappoja kaksi kertaa enemmän kuin haulikkotappoja, minkä lisäksi 10% kaikista tapoistani on tehty Mortarilla Tämä johtuu siitä, että kaikki muut tiimissäni menevät lähelle häiritsemään, jolloin saan rauhassa suunnata kranuputken oikeaan paikkaan.

Ideana aloitusaseissa on kai ollut, että Hammerburst = M16, Retro Lancer = AK-47, Lancer = LMG, Gnasher = lähitaistelu ja Double Barreled Shotgun = vaihtoehto lyömiselle. Nykytilanne on kuitenkin se, että miltei kaikki tuntuvat käyttävän Retro Lanceria, koska sillä pärjää usein pidemmilläkin etäisyyksillä ja läheltä myös haulikkojannuja vastaan. Kaksipiippuinen haulikko on pusuetäisyydellä niin tappava, ettei sillä kannata koskaan tähdätä. Toisaalta pitämällä silmät auki uhan voi yleensä väistää loikkaamalla itse kauemmas ja ampumalla liian innokas lähentelijä Retro Lancerilla.

Tekijöiden itsensä mukaan Gearsia pelaavat kahdenlaiset ihmiset: kauempaa räiskivät kiväärijääkärit, ja toisaalta iholle ryntäävät haulikkorambot. Toistaiseksi naaman eteen ryntäilevät ovat olleet etulyöntiasemassa, ja ilmeisesti juuri Retro Lancerin tarkoitus on antaa mahdollisuuksia myös kiväärimiehille.

---

Betan pelimuodot ja mapit toimivat loistavasti, joten en usko tekijätiimin työstävän niihin muutoksia lukuun ottamatta bugien ja glitchien poistamista. Ainoastaan Trenches-kentässä tuntuu muodostuvan välillä pullonkauloja, joita ei vain pääse mistään kiertämään.

Capture The Leaderissä johtaja on yksi pelaaja, mikä muistuttaa Guardiania ja tekee matseista liikkuvampia verrattuna kakkos-Gearsin Submissioniin. King of The Hill on välimuoto wanhasta Annexista ja King of The Hillistä. Rinkula vaihtaa paikkaa, vaikkei sitä kukaan valtaisikaan, mikä pitää matsit jatkuvasti liikkuvina. Team deathmatchissä on joukkueella se 20 elämää, joten pelit eivät mene samanlaiseksi kyttäilyksi kuin aiempien pelien Execution ja Warzone.

Vieläkin käy usein niin, että se joka hyökkää, häviää. Tämä kuitenkin korjaantunee harjoituksella. Jos kaksi jannua syöksyy iholle haulikot tanassa, kaksi länkyttää kauempaa Lancereilla ja yksi vielä ampuu Digger Launcherilla, tulee vauhtia varmasti myös makkaraa paistavaan vastapuoleen.

Meat shield ei anna enää yhtä paljon suojaa, Mantle Kick on tehokas suojassa kyhjöttäviä pelaajia vastaan, pelihahmojen liikenopeutta on kasvatettu verrattuna kakkos-Gearsiin ja Digger Launcher löytää uhrinsa suojien takaa. EPICin viesti on varsin selvä: he haluavat tehdä pelistä aiempaa liikkuvampaa.

---

Huono puoli on se, että kun jäljellä on vain kaksi pelaajaa, he yleensä ottavat lähietäisyyden haulikkomatsin. Jos pari on tasaväkinen, seurauksena on, että he ampuvat toisensa palasiksi suunnilleen samaan aikaan. Tällöin pitäisi tuomita tasapeli ja ottaa uusi erä normaalisti. Peli kuitenkin laskee, että pelaaja A kuoli 2ms ennen kuin pelaaja B, joten B:n joukkue voitti erän. Noin käytännössä seuraa se, että kuolleen pelaajan julistaminen voittajaksi tuntuu epäreilulta, ja lisäksi tällaisissa tilanteissa myös lagi voi ratkaista voittajan.

Betan perusteella tulossa on peli, joka tuntuu tutulta monin osin, mutta sisältää myös uudistuksia tavoilla, joiden seurauksena on muutettava omaa pelityyliään. Jos kokoversio toimii moninpelinsä osalta yhtä hyvin kuin beta, olen tyytyväinen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gears of War 3 [Syksy 2011]

Aivan loistava beta, täysin lagiton ja muutenkin mahtavaa viihdettä.

Muutama negatiivinen asia kuitenkin:
- Kun saan vihun maihin, aina tulee joku mulkku joka pöllii minulta tapon. Tämä sapettaa.
- Automaattilataaminen pitäisi olla optio. Miljoona kertaa on käynyt niin että aloitan lataamiseen vaikka se olikin jo itsestään alkanut, ja ase meni juntturaan.
 
Vastaus: Gears of War 3 [Syksy 2011]

Kutsu ystäväsi Gears of War 3:n betaan.

Tästä päivästä lähtien, kaikki GOW3:n betaan osallistuneet voivat kutsua kaverinsa osallistumaan "Never Fight Alone" kampanjaan. Kampanjan ansiosta kaikki jotka ovat pelanneet edes yhden pelin betassa ansaitsevat kaverilipukkeen. Lipukkeen avulla kaverisikin pääsee kokeilemaan betaa.

Tarvitsetko useamman kaverilipukkeen? Voit ansaita lisää suorittamalla jonkin seuraavista tehtävistä:

Osta Gears of War Games on Demandistä, jokin Gears DLC tai Gears Avatar
Pelaa 20+ tuntia GOW3 betaa
Osta 12-kuukautta kulta-aikaa
Pelaa 100 tuntia jotain Gears of War peliä, kokonaisaika julkaisusta tähän päivään

Jokaisesta tehtävästä voit saada siis yhden kaverilipukkeen eli maksimissaan viisi (1+4 tehtävistä). Aikaa lipukkeiden ansaitsemiseen on toukokuun 4. päivään asti, jonka jälkeen Microsoft lähettää koodit sähköpostiin ja voit jakaa ne 8. toukokuuta.

Lähde:www.destructoid.com

Edit: point: "5 kaveri lipuketta tarjous koskee vain jenkkejä, USA:n ulkopuolisille on tarjolla vain tuo yksi."
Kiitos täsmennyksestä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gears of War 3 [Syksy 2011]

Microsafka lähetti meiksille oikeen kirjatun kirjeen käsinkirjoitetulla osoitteella missä oli Gearssin Beta koodi, kaipa sitä tarvii ruveta sitten pelailemaan.
 
Vastaus: Gears of War 3 [Syksy 2011]

5 kaveri lipuketta tarjous koskee vain jenkkejä, USA:n ulkopuolisille on tarjolla vain tuo yksi.

Kutsu ystäväsi Gears of War 3:n betaan.
Tästä päivästä lähtien, kaikki GOW3:n betaan osallistuneet voivat kutsua kaverinsa osallistumaan "Never Fight Alone" kampanjaan. Kampanjan ansiosta kaikki jotka ovat pelanneet edes yhden pelin betassa ansaitsevat kaverilipukkeen. Lipukkeen avulla kaverisikin pääsee kokeilemaan betaa.
Tarvitsetko useamman kaverilipukkeen? Voit ansaita lisää suorittamalla jonkin seuraavista tehtävistä:
Osta Gears of War Games on Demandistä, jokin Gears DLC tai Gears Avatar
Pelaa 20+ tuntia GOW3 betaa
Osta 12-kuukautta kulta-aikaa
Pelaa 100 tuntia jotain Gears of War peliä, kokonaisaika julkaisusta tähän päivään
Jokaisesta tehtävästä voit saada siis yhden kaverilipukkeen eli maksimissaan viisi (1+4 tehtävistä). Aikaa lipukkeiden ansaitsemiseen on toukokuun 4. päivään asti, jonka jälkeen Microsoft lähettää koodit sähköpostiin ja voit jakaa ne 8. toukokuuta.
Lähde:www.destructoid.com
 
Vastaus: Gears of War 3 [Syksy 2011]

Mitä enemmän on tullut betaan pelattua sitä paremmin se tuntuu maistuvan. Mielestäni CTL on betan paras peli muoto, mukavan taktinen. Varmasti 5 hengen suomi jengissä loistava. Olen pelityyliltäni ehdottomasti kiväärimies. Haulikoilla menen kyllä hyvin tilanteisiin, mutta sieltä pitäisi myös päästä myös pois ehjänä.

Jos saisin tehdä peliin yhden muutoksen, että suojaan meno tapahtusi tuplapainalluksella a-nappia. Monesti ukko menee suojaan vaikka pitäisi vaan hypätä eteen tai taakse


Microsafka lähetti meiksille oikeen kirjatun kirjeen käsinkirjoitetulla osoitteella missä oli Gearssin Beta koodi, kaipa sitä tarvii ruveta sitten pelailemaan.

Sama täällä. Milläköhän perusteella näitä lähettivät
 
Vastaus: Gears of War 3 [Syksy 2011]

Mitä enemmän pelaan tätä, sitä enemmän alkaa ärsyttämään. Noin 90% kuolemista tulee haulikoista ja loput kentältä löytyvistä ylitehoisista aseista. Spawniminen on tehty mielestäni typerästi, kun aina synnytään tiettyyn paikkaan. Matsin löytyminen tuntuu kestävän välillä todella kauan, ja pari kertaa on katkennut yhteys hostiin. Peli on kuitenkin aika lagiton.
Todella hyvät grafiikat tässä kyllä on ja värimaailmakin on paljon parempi kuin odotin.
Varmaan ihan hyvä peli, jos on itse haulikon kanssa ympäri kenttää hyppivä pro.
 
Vastaus: Gears of War 3 [Syksy 2011]

Onko tässä muuten vihdoinkin saatu se lobby systeemi kuntoon? Eli siis, että se pelin hakeminen ei kestä kahta päivää? Ylemmän viestin perusteella betan pohjalta täytyy vielä tehdä töitä nimittäin on se aika kuraa siirtyäå CoD-pelisarjan suhteellisen sulavasta pelihakusysteemista Gearssiin, jossa aikaa viettää enemmän peliä hakemassa kuin pelaamassa....näin ei pitäisi olla :rolleyes:
 
Vastaus: Gears of War 3 [Syksy 2011]

Microsafka lähetti meiksille oikeen kirjatun kirjeen käsinkirjoitetulla osoitteella missä oli Gearssin Beta koodi, kaipa sitä tarvii ruveta sitten pelailemaan.

Sama täällä. Milläköhän perusteella näitä lähettivät

Ette ole sattumoisin osallistuneet Xbox Suomen järjestämään skabaan? Aika moni siihen osallistunut sai koodin :cool:
 
Vastaus: Gears of War 3 [Syksy 2011]

Onko kukaan saanut noita kaveri koodeja vielä? Näyttäis siltä että eurooppaan asti noita ei sitten kuitenkaan tullut.

Pelistä sen verran että Hammerburst tuntuu täysin avuttomalta. Tuolla hitaalla fire ratella damage pitäisi olla huomattavasti suurempi, ammuin yhtä jannua 4 kertaa päähän ja eikä silti pudonnut. Kun aseesta puuttuu vielä tuo instant melee kill mikä molemmissa lancereissa on, on ase käytännössä hyödytön. Jos onnistut kauempaa pudottamaan jonkun, on 95% varmaa että joku toinen vie tapposi.
 
Vastaus: Gears of War 3 [Syksy 2011]

Ei ole tullut mulle ainakaan Never fight alone -koodia ja sellaisen jo kaverille lupasin. Mitäs tämä tällainen on olevinaan?
 
Vastaus: Gears of War 3 [Syksy 2011]

Ei oo paljon koodeja näkynyt. Viikonloppuna tuli saatua tarvittavat tapot retro-lanceriin. Kultainen retro, sitten odottaa syksyllä käyttäjäänsä.
 
Vastaus: Gears of War 3 [Syksy 2011]

Betakutsun voittaneena on tullut muutama matsi vedettyä kyseistä peliä yksin ja kaverin kanssa. Täytyy sanoa ettei kyllä ole meikäläisen peli ollenkaan. Kokoajan tulee pataan ja jotenkin mun ajatusmaailmaan ei istu se, että vastustajaa pitäisi osua haulikollakin se kolme kertaa ennen kun se siitä tipahtaa maahan. Tämän jälkeen täytyisi ampua tai teloittaa se kun se sätkii siinä maassa jotta siitä saisi tapon. Jää kyllä kaupan hyllylle, niin kun on jäänyt aikasemmatkin sarjan pelit. Laaki ja vainaa sen olla pitää.
 
Vastaus: Gears of War 3 [Syksy 2011]

Betakutsun voittaneena on tullut muutama matsi vedettyä kyseistä peliä yksin ja kaverin kanssa. Täytyy sanoa ettei kyllä ole meikäläisen peli ollenkaan. Kokoajan tulee pataan ja jotenkin mun ajatusmaailmaan ei istu se, että vastustajaa pitäisi osua haulikollakin se kolme kertaa ennen kun se siitä tipahtaa maahan. Tämän jälkeen täytyisi ampua tai teloittaa se kun se sätkii siinä maassa jotta siitä saisi tapon. Jää kyllä kaupan hyllylle, niin kun on jäänyt aikasemmatkin sarjan pelit. Laaki ja vainaa sen olla pitää.

Itsekkin olen yleensä tätä mieltä peleissä, ja fiilikset oli täsmälleen samat kun alotin beta pelaamaan, mutta on syytä muistaa että Gears of War ei todellakaan ole Call of Duty, ja kun lopettaa pelaamasta peliä kuin CoDia alkaa se myös sujua huomattavasti paremmin (= Pelistä alkaa myös nauttia enemmän).

Jos itse saisin päättää niin vähentäisin kyllä healthien määrää reilusti ja hidastaisin energian regenerointia. Tällä saataisiin myös kaukotaistelua lisään, eikä kaikki tapot syntyisi 1-2m etäisyydeltä.

Näin siis jos haluaisin tehdä pelistä monipuolisemman ja enemmän muiden räiskintöjen kaltaisen. Tätä gears of war ei kuitenkaan ole eikä edes yritä olla, se on ihan oma pelikokemuksensa joka ei missään nimessä ole realistinen, eikä monipuolinen. Peli on lähitaistelua, porukalla liikkumista, power aseiden kämppimistä sekä selkään hiippailua. Kun tämän tajuaa, alkaa pelata sen mukaan, eikä yritä tehdä pelistä jotain mitä se ei ole, alkaa siitä nauttimaan paljon enemmän.

Suurissa energia määrissä ja last standissä on myös hyvät puolensa. Ne kehottavat tiimipeliin, eikä CoDmaiseen yksin ramboiluun. Kun 3-4 taitavaa tyyppiä liikkuu porukassa on heitä hyvin vaikea pysäyttää. Jos kaksikin tyyppiä tykittää samaa kaveria, tippuu se melko nopeasti. Ja jos taas omasta porukasta joku tippuu, on aina vieressä joku herättämässä. Selkäänkiertäjillä ei myöskään ole hirveästi mahdollisuuksia jos kommunikaatio tiimin välillä toimii.

Gears on oikeestaan vastakohta tolle MW2 hardcore mode ump sprayaukselle: neljä jätkää tulee vastaan, sprayaat lonkalta viivan ala-vasemmalta ylös oikealle, kahta jätkää osuu päähän, yhtä käteen, yhtä pikkuvarpaaseen, kaikki kuolevat.
 
Vastaus: Gears of War 3 [Syksy 2011]

Ymmärsin että tässä Betassa on "Kutsu kaveri"-ohjelma jonka avulla Betaan mukaan voi pyytää kavereitaan?
 
Ylös Bottom