Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ghost Recon vs. Desert Storm

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JJarno
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

JJarno

New Member
...eli kumpaanko ne nappulat kannattaa sijottaa?

Jos molemmat löytyvät hyllystänne niin vertailkaapa tänne hieman plussia ja miinuksia.

(vai odotellaanko vielä SOCOM:ia?)
 
Kallistun kyllä GR:n puoleen.
Olen omistanut DS:n joka lähti viikon pelaamisen jälkeen vaihtoon, ei se huono ollut mutta Ghost recon on enemmän minun mieleeni.
siinä tuntuu niin mukavalta kun saa luodista ohtaan.
 
Socomista kun tuli puhetta, niin monien arvostelujen perusteella odottelen sitä innokkaana. GR ja Conflict ovat vain lämmittelyä..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan JJarno
...eli kumpaanko ne nappulat kannattaa sijottaa?

Jos molemmat löytyvät hyllystänne niin vertailkaapa tänne hieman plussia ja miinuksia.

(vai odotellaanko vielä SOCOM:ia?)

Molemmat mielestäni ovat todella hyviä, mutta tässä pientä detailia.

GRAFIIKKA

-Yleislaatu: ei kovin suurta eroa
-Piirtoetäisyys: GR:ssä parempi kiistattomasti (400m vs 150m)
-Ruudunpäivitys: GR:ssä parempi, erinomaisen tasainen.
-Nightvision: GR omasta mielestäni, koska CDS:ssä aika hyödytön


ÄÄNET

-Järjestelmä: GR parempi kiistattomasti, Dolby Surround II
-Toimivuus: GR parempi, koska CDS:ssä pätkii välillä (Stingerit ja tankit ovat välillä hiljaisia)
-Aseet ja muut samplet: ei kovin suurta eroa CDS:n M82A1 mehevämpi
-Musiikki: ei kovin suurta eroa, tai ainakaan merkitystä


PELATTAVUUS
-Kontrollit: Molemmat toimivia, GR puhtaasti 1st person, CDS lähinnä 3rd person johtuen hitaasta kääntyvyydestä aim-tilassa.
-Strateginen osuus: CDS mielestäni parempi, koska siinä on 4 riippumatonta yksikköä. GR:ssä vain 2. (Vaikka niissä on 3 miestä per ryhmä, ovat äijät ryhmän kesken kuin köytettyjä toisiinsa)Toisaalta GR:ssä voi valita vapaasti kokoonpanon joka tehtävään.
-Tekoäly: CDS:ssä parempi omilla miehillä (juoksevat karkuun kranaattia, ottavat medikittiä itse, löytävät reitin paikasta A paikkaan B), vihulaisilla aika samanlaatuinen
-Käskytys: CDS:ssä nopeaa ja monipuolista, GR:ssä karttapohjaista ja rajoittunutta.
-Realismi: GR:ssä yksi osuma tappaa, CDS voi toipua aina täysiin voimiin. GR:ssä on joka miehellä yksi tai kaksi asetta maksimissaan eikä siinä voi vaihdella keskenään/poimia löytyneitä tavaroita ja aseita, CDS:ssä voi. CDS:ssä voi myös haalia vaikka koko ryhmän aseet yhdelle (eikä edes tunnu missään).
-Ohjattavat ajoneuvot: CDS:ssä on, GR:ssä ei

MONINPELI

-Co-op: CDS:ssä todella hyvä, voi pelata kampanjaa splitscreenillä molemmat ohjastaen kahta miestä. GR:ssä voi pelata tehtävän co-oppina vasta läpäistyään sen yksinpelissä. Ja molemmilla on tällöin vain yksi ohjastettava.
-Deathmatch GR:ssä on, CDS:ssä ei
HUOM: GR:ssä split screen on ylä/ala, CDS:ssä vasen/oikea.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Höh. Elikkä yksinpelissä eka ja sitten vasta co-oppina. Masentavaa. Pitäs löytää joku koodi että voi alottaa moninpelin suoraan kun 2 x samat kentät/tehtävät tuntuu tylsältä kun tietää ne jo ennaltaan. :(
 
GR replay-value

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pedigree
Höh. Elikkä yksinpelissä eka ja sitten vasta co-oppina. Masentavaa. Pitäs löytää joku koodi että voi alottaa moninpelin suoraan kun 2 x samat kentät/tehtävät tuntuu tylsältä kun tietää ne jo ennaltaan. :(

Mun mielestä pelillä taas on aika hyvä replay value, koska kaikki tehtävät voi suorittaa monella eri tavalla ja itse olenkin kaverin kanssa pelannut cooppina kolmisen kertaa läpi (eli molemmilla on yksi hahmo ohjattavana). Mukavaa vaihtelua saa kun valitsee hieman erilaisen ryhmä kokoonpanon, koska eri aseet vaativat välillä radikaalistikin erilaisia peli- ja etenemistaktiikoita. Tietysti jotkut tehtävät vaativat esim. demo aseen valintaa toiselta pelaajalta, mutta silti tehtävistä saa todella paljon erilaisia jos vaan lähtee kokeilemaan eri vaihtoehtoja. Ihan esimerkkinä jo se eka tehtävä, iron cloud(?), valitsee joko sniperin ja riflemanin tai sitten kaksi riflemania tai supportti ja demolition-äijä konepistoolilla tms. Ja tietysti ainoa oikea tapa selvittää tämä peli läpi on vaikeustaso: elite ja respawn: off. Pelin hyviin puoliin kuuluu mielestäni se että pelin voi halutessaan (jos osaa) läpäistä melkein kokonaan ilman ainoataan hälytystä, kunhan vain suunnittelee hyvin, etenee maltillisesti ja käyttää maastoa hyväkseen.(kuten myös C: DS:ssä) :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
CDS vaiko GR?

Ei kumpikaan! Ghost Recon´ssa sotilaat kävelee kuin raiteilla ja liikkuminen on "tönkköä". CDS on saanut Gamespotissa 4.5 / 10, joten en nyt sitäkään heti ensimmäisenä menisi ostamaan.

Socom: US Navy Seals näyttää hienolta, mutta sen yksinpelissä koneen tekoäly on jotain aivan kaameaa. Itse odottaisin Splinter Celliä.

, mutta se on vain minun mielipide
 
Tuosta CDS:n arvosanasta 4.5 / 10 sanoisin, että se on niin prkleeen väärin. Sillä joka sen arvosteli (en muista mikä, gamespot?) ei ole mitään hajua tämän tyyppisistä peleistä, sillä CDS on loistava. Voi olla että Ghost Recon ja SOCOM ovat 69 x parempia, mutta CDS ei missään nimessä ole huono. Jos et ole pelannut niin koitas vaikka..

edit: en oo vielä ehtinyt tutkimaan tota Splinter Celliä, että onko sekin tälläinen Ghost Recon, CDS, SOCOM tyyppinen peli?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pedigree
Tuosta CDS:n arvosanasta 4.5 / 10 sanoisin, että se on niin prkleeen väärin. Sillä joka sen arvosteli (en muista mikä, gamespot?) ei ole mitään hajua tämän tyyppisistä peleistä, sillä CDS on loistava. Voi olla että Ghost Recon ja SOCOM ovat 69 x parempia, mutta CDS ei missään nimessä ole huono. Jos et ole pelannut niin koitas vaikka..

edit: en oo vielä ehtinyt tutkimaan tota Splinter Celliä, että onko sekin tälläinen Ghost Recon, CDS, SOCOM tyyppinen peli?

Splinter Cell on enemmän MGS tyylinen...
 
AVAUTUMISTA!!!!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan oss
Ei kumpikaan! Ghost Recon´ssa sotilaat kävelee kuin raiteilla ja liikkuminen on "tönkköä". CDS on saanut Gamespotissa 4.5 / 10, joten en nyt sitäkään heti ensimmäisenä menisi ostamaan.

Socom: US Navy Seals näyttää hienolta, mutta sen yksinpelissä koneen tekoäly on jotain aivan kaameaa. Itse odottaisin Splinter Celliä.

, mutta se on vain minun mielipide

CDS:n arvosteluissa on myös mainittu että peliä ei voi vetää stealthina ollenkaan, mutta ainakin mä olen vetäny suurimman osan tehtävistä hardilla stealthina ilman ainoatakaan hälytystä, joissain tehtävissä jopa silleen että vihulaiset eivät ole ampuneet laukaustakaan kohti. Ongelmia siis syntyy kun peliarvostelija ei osaa pelata kyseistä peliä. Hyviä esimerkkejä mielestäni ovat Tilt ja subtv:n Subido(?).

Siis asia mikä pitää pitää mielessä on että CDS ja GR eivät olet mitään doomeja tai quakeja, vaan strategisia sotapelejä. Vaikkakin pelit lähestyvät aihetta hieman eri lähtökohdista ja vaativat erilaisia strategioita ovat molemmat mielestäni loistavia pelejä. CDS muistuttaa karkeasti pelkistettynä hieman shakkia, kun taas GR tosiaan lähempänä esim MGS:ää.

Opetuksena se että ei aina kannata uskoa kaikkea mitä lukee, vaan oma kokemus ratkaisee. Jo hyvään alkuun pääsee jos vaikka voi kokeilla peliä läheisessä pelikaupassa. :o
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Sanoinkin, että en menisi ihan heti ensimmäisenä ostamaan. Kyllä se toki voi ihan hyväkin peli olla. Ghost Reconista sen verran, että jos et edellisistä Tom Clancy's fps peleistä pitänyt niin et tule pitämään tästäkään
 
Ylös Bottom