Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ghosts & Goblins GBA:lle

Esa Mäkijärvi

KonsoliFIN Alumni
http://www.makiil5.pp.fi/uutiset_capcomghost.htm
--
Gaming Agen mukaan Capcom on päättänyt tuoda Ghosts & Goblins-pelin Game Boy Advancelle jo Elokuussa. Hiljattain PS2:lle julkaistun sarjan Maximo-pelin menestys on ollut niin hyvää, että Capcomilla ollaan päätetty sarjan jatkumisesta.

Tällä hetkellä ei ole vielä tiedossa, tuleeko GBA-versio olemaan kokonaan uusi peli, vai käännös Super Nintendolla nähdystä Super Ghosts & Goblins-pelistä, mutta ensimmäiset tiedot pian.
--

Mitäs mieltä?

- Esa

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Esa Mäkijärvi

Mitäs mieltä?

Upeaa! Todella upeaa! :D
Itse en ole tuota SNESin versiota kokeillut, mutta alkuperäinen NES-versio oli aivan loistava peli. Eipä ole pitkään aikaan tullut pelattua, kun en enää kyseistä peliä omista, mutta ainakin nuorempana peli oli todella vaikea. Toivottavasti vaikeustaso olisi samaa luokkaa tässä GBA-pelissä.

Ainakin Commodore 64:lla tuli pelattua Ghosts & Goblins- sekä Ghouls'n'Ghosts -pelejä rannerikkoon asti.

Hyviä uutisiahan nämä aina on kun klassikot tekevät paluuta GBA:lle, mulle on sama onko kokonaan uusi vai käännös.

Mun mielestä vaan SNES-versio oli jopa liian vaikea, ei siinä mitään että on haastetta, mutta kyllä mielestäni peli voi olla jopa liian vaikea... siitä vain harvoin toimittajat uskaltavat mainita:). Tämä peli oli(ainakin silloin) turhauttavan vaikea mun mielestä. Tuli mieleen Green Beret (?) C64:lle, varmaan maailman vaikein peli - kaverin kanssa emme ikinä läpäisseet ekaa kenttää:).

Hyvä että pelille faneja löytyy.. itse en osaa mitään älykästä tähän sanoa, koska en ole kyllä ikinä Ghosts & Goblins-pelejä millään formaatilla ikinä pelaillut..

Noh ehkäpä tämän GBA-version avulla pääsen myös itse sarjaan tutustumaan.. uskoakseni Capcom esittelee GBA-versiota tulevilla E3-messuilla joten kannattaa odottaa varsin innolla.

- Esa

Off-topiccina vaikeustasosta:

Ei peli saa koko aikaa olla vaikea. Pitää olla pahoja haasteita vaihtelevin väliajoin - välillä jyrätään overkill-meiningillä ja välillä mennään kieli keskellä suuta. Niinhän se jännitys säilyy!

Viimeaikojen peleistä löytyy hyviä malleja:

Super Mario Advance - Liian helppo

Final Fight One - Vaikein vaikeustaso on kieltämättä helkutin paha. Ei ole mitään järkeä pelata sitä kun pelin voi läpäistä helpomminkin (joka on tyhmää).

THPS2 - Rento, mutta paikoin todella haastava. Pitää yllä jännitystä tarjoten vauhtia ja taitoa vaativia elementtejä. MUTTA loppupahis oli yksinkertaisesti liian kova pala feldonille - en ole vieläkään saanut NYCin videonauhaa!!

feldon: samaa mieltä kanssasi, sellainen tasapaino vaikeustasossa olisi paras. Liian helppokaan ei ole hyvä.

Kyllä moni peli on lopussa tai ehkä jopa alussa liian vaikea myös ShereKhanille:).

Joo, liian vaikeata ei saa olla, mutta kyllähän haaste on aina hyväksi. Nykyään kyllä pelit ovat aika helppoja, kuten vaikkapa suurin osa PS2:n nykyisistä peleistä. Muistaakseni en ikinä päässyt Ghost'n Goblinsia ikinä muutamaa kenttää pidemmälle... Mutta tulipa kyllä yritettyä :D

Ylös Bottom