Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GM Connected-liigan kalenteri (Greatest show on Earth)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja milesizdead
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GM Connected-liigan kalenteri (Greatest show on Earth)

Toi on vähän vaikea sääntö soveltaa. Esim. itse jätän monesti 2-1 ylivoimahyökkäykseen lähtemisen alivoimalla ja laitan kiekon päätyyn. Tämä siksi, että av:lla ryöstö omalla alueella johtaa lähes aina ylivoimahyökkäykseen. Jos pääsen yksin läpi, niin toki koitan mennä päätyyn asti. Osa hyökkää siinä 2-1-tilanteessa ja osa ei. Lopussa tietysti saa ja pitää yrittää tehdä alivoimallakin maali. Alivoimalla ryöstöt on vaan monesti turhan helppoja. Itsestäni ainakin tuntuu (vaikkakin tällä kaudella av ei ole toiminut edellisten kausien tapaan), että alivoimalla ryövääminen on liian helppoa varsinkin pakeilta. Myös itse pelatessani ylivoimalla pakeilla on helkkarin vaikea saada pidettyä kiekkoa. Varsinkin jos haluaisi pelata yv:tä kuten oikean elämän Montreal pelaa. Hankala viiva vedettäväksi koko av-sääntö.
 
Vastaus: GM Connected-liigan kalenteri (Greatest show on Earth)

Koko peli on niin lyhyt että minuutit vilisevät silmissä tappioasemassa :)

Jotta siitä jäähystä kärsii ansaitusti niin kallistuisin tuohon Maagisen ehdottamaan vitoseen.

Itse olen jättänyt ne harvinaiset av-hyökkäykset varmaankin juuri tuohon viimeisille minuuteille, turhauttaahan se mutta itsehän se jäähy on otettu. Oli se botti tai ei :)
 
Vastaus: GM Connected-liigan kalenteri (Greatest show on Earth)

Mun puolesta kolmannessa erässä sais hyökätä AV:lla ihan vapaasti, jos tappio asemassa.

Alivoimalla ryöstöt on vaan monesti turhan helppoja. Itsestäni ainakin tuntuu (vaikkakin tällä kaudella av ei ole toiminut edellisten kausien tapaan), että alivoimalla ryövääminen on liian helppoa varsinkin pakeilta. Myös itse pelatessani ylivoimalla pakeilla on helkkarin vaikea saada pidettyä kiekkoa. Varsinkin jos haluaisi pelata yv:tä kuten oikean elämän Montreal pelaa.
Täysin erimieltä :D

Kiekon hallussa pitäminen on yllättävän helppoa tässä pelissä, kuhan vaa kiekko tai ukko liikkuu.
 
Vastaus: GM Connected-liigan kalenteri (Greatest show on Earth)

Alivoimalla puretaan kiekkoa ja viedään äijät vaihtoon. Itse olen suuresti ihmetellyt sitä että minkä takia alivoimalla pelaavan joukkueen pakki ei voi sitä kiekkoa purkaa toiseen päätyyn? Melkein joka toinen mun vastustajista syöttää kiekon hyökkääjälle joka kuljettaa sen punasen yli ja sit vasta heittää sen kulmaan. Oikeessa hokissa pakki ku saa purku mahdollisuuden niin melkein 99% se on se kuka purkaa kiekon helvettiin samalla ku hyökkääjät pitää käsiä ristissä et pääsee vaihtoon.

Mun mielestä se 5min sääntö on ihan ymmärrettävä toki ymmärrän milesinkin kannan oikein mainiosti.
 
Vastaus: GM Connected-liigan kalenteri (Greatest show on Earth)

Juu en tarkoita, etteikö jollekin olisi helppoa pitää kiekkoa. Kyllä se tässä on nähty :D Lähinnä se oli oma näkemys asiaan ja oma av yleensä toimii sen verran hyvin, että vastustaja ei useimmiten pääse veivaamaan ainakaan kovin pelottavaa kuviota.

Pakilla purkaminen on normaali toimenpide, mutta tämän vuoden versiossa ainoa mahdollisuus tuntuu olevan roikkukiekko pois alueelta. Rännin kautta lämärillä purkaminen, kun epäonnistuu nykyään ainakin itsellä neljällä kerralla viidestä. Puolustajalla jos virität oman maalin takana lämmiä hetkenkin, kiekko hukkuu ja joku paikallinen Malkin tulee ja veivaa etukulmasta limpun häkkiin. Paikallaan jos saisi seistä, niin purku varmaan onnistuisi. Tämän vuoksi siis monesti se syöttö hyökkääjälle on ainoa varma keino saada kiekko alueelta pois ja sitten vaihtoon.
 
Vastaus: GM Connected-liigan kalenteri (Greatest show on Earth)

Alivoimalla puretaan kiekkoa ja viedään äijät vaihtoon. Itse olen suuresti ihmetellyt sitä että minkä takia alivoimalla pelaavan joukkueen pakki ei voi sitä kiekkoa purkaa toiseen päätyyn? Melkein joka toinen mun vastustajista syöttää kiekon hyökkääjälle joka kuljettaa sen punasen yli ja sit vasta heittää sen kulmaan. Oikeessa hokissa pakki ku saa purku mahdollisuuden niin melkein 99% se on se kuka purkaa kiekon helvettiin samalla ku hyökkääjät pitää käsiä ristissä et pääsee vaihtoon.

Mun mielestä se 5min sääntö on ihan ymmärrettävä toki ymmärrän milesinkin kannan oikein mainiosti.

Tässä oikeastaan meikäläisenkin ajatukset aika hyvin tiivistettynä. Valitettavasti muutamassa pelissä on tullut nähtyä tuota puolittaista hyökkäyksiin lähtemistä. Rohkeasti vaan sitä purkua menemään kun alivoimalla kerran ollaan.
 
Vastaus: GM Connected-liigan kalenteri (Greatest show on Earth)

itse en uskalla pakilla purkaa aaveella ku se katkastaan kuitenki tai se lentää katsomoon ja uus penaltti. onko joku nappi jolla se onnistuu?

alivoimalla saa hyvin katkottua syöttöjä ja riistettyä. näiden jälkeen toivoisin että yyveellä hyökkäävä ei ainakaa missään tapauksessa vetäisi pakilla liinoja kiinni ja jäisi odottamaan että heitän sen päätyyn. välillä tulee epäselvä tilanne ja sitten pikkasen viduddaa heittää se päätyy kun periaattees oisin kerenny yksi läpi toisen töpeksinnän jälkeen....tai esim 2-1 hyökkäys

tuon toivoisi olevan sallittua sillä muuten tässä tulee vaikeuksia näiden pakkipakkivastakulma-veljien kanssa pelatessa jos siel saa pyöriä viivassa jollai bufyglien tyyppisellä kaverilla jonka rässi menee aina mutta ei sa sit ketää kiinni jos menettää.

onko aamuvirkkuja paikalla. FLA kerkeis pelaan ny ennen klo 12 pelejä
 
Vastaus: GM Connected-liigan kalenteri (Greatest show on Earth)

Minua vastaan taas alivoimalla on pistetty kiekkoa liikaakin ränniin siihen nähden että hyvän hyökkäyksen ois saaneet aikaan. Ihteeni ei haittaa alivoimalla hyökkääminen jos sen yhellä syötöllä saa aikaan ilman että syöttäjä pitää kiekkoa ja karvaajia liikaa alkaa kikkailemaan. Nimeltä mainitsematta niin yks joukkue ei purkanu vaan kikkaili 2-3 pelaajaa/karvaajaa ja sitten alotti normaalin hyökkäyksen (länsirannikolta). Ite hyökkään kans av:lla sillon kun sen paikan saa ilman sitä että pakilla joutuu kiertelemään ja ehtimään syöttöpaikkaa. Mulla on yhtä länsirannikon äijää lukuunottamatta ollu vähän liiankin herrasmiesmäisiä vastustajia alivoimalla pelatessa.
 
Vastaus: GM Connected-liigan kalenteri (Greatest show on Earth)

Anaheimilla olis jäljellä Tampa, Pittsburgh, Nashville ja San Jose. Tänään sopis pelit tästä hetkestä tonne n. klo 13 asti. Ilmotelkaa tänne, jos sopii, niin laitan boksin päälle.
 
Vastaus: GM Connected-liigan kalenteri (Greatest show on Earth)

Itse kyllä pääsääntöisesti puran heti pakilla. On vain tosi ärsyttävää, että vaikka kiekon purku-/lentoreittejä on vaikka kuinka, purku menee niin usein suoraan vastustajan lapaan siniselle tai keskialueelle (etenkin dumppi).

Varmin purku on syöttö päätyyn niin ettei pelaajia ole välissä, ehkä jopa laitojen kautta.
Eilen kokeilin pitkästä aikaa lämäripurkua ei-laidan kautta ja sehän toimii taas hyvin.

Jos paikka aukeaa, hyökkään kyllä heti kaikki hustlenapit pohjassa katselematta odottaako vastustajan pakki purkua tai jotain muuta.


Tuota AV-hyökkäämisen sallittavuutta kolmannessa erässä ja tappiolla kyselin, eli onko se nyt sitten viimeisen 5 minuutin aikana sallittua vai miten?

Alivoimaa Nashvillellä on paljon (kenties eniten), myös tappiolla ja usein vielä kolmannessakin erässäkin. Joten sääntö (5/10/20 min.) on omalle pelille merkityksellinen.


Sääntöjen mukaan tietty pelataan, ja sitä kehotetaan muillekin. Toki, pelissä on paljon hyvän ohella myös paljon vialla, ja vaikka kuinka keksisimme erilaisia sääntöjä kaikkiin mahdollisiin erilaisiin tilanteisiin, viat olisivat edelleen olemassa ja jokaisella voi myös olla erilaisia näkemyksiä erilaisiin tilanteisiin.
 
Vastaus: GM Connected-liigan kalenteri (Greatest show on Earth)

Anaheimilla olis jäljellä Tampa, Pittsburgh, Nashville ja San Jose. Tänään sopis pelit tästä hetkestä tonne n. klo 13 asti. Ilmotelkaa tänne, jos sopii, niin laitan boksin päälle.

Tulkaas mahtiankat jäälle, niin pelataan ottelu pois.
 
Vastaus: GM Connected-liigan kalenteri (Greatest show on Earth)

Anaheimilla olis jäljellä Tampa, Pittsburgh, Nashville ja San Jose. Tänään sopis pelit tästä hetkestä tonne n. klo 13 asti. Ilmotelkaa tänne, jos sopii, niin laitan boksin päälle.

Ehitkö ny heti? Tääl venttaan...
 
Vastaus: GM Connected-liigan kalenteri (Greatest show on Earth)

San Jose


SJ vs MIN
SJ vs STL
TB vs SJ
ANA vs SJ 2-1 JA
NYI vs SJ 5-4
CGY vs SJ 2-4


tässä päivän mittaa alan ottaa märkää ja satunnaisesti linjoilla. Sunnuntaina ainakin illasta ja maanantaina saatan taas lähteä mökille että jos saatais pelit pakettiin tänään/sunnuntain aikana :)
 
Vastaus: GM Connected-liigan kalenteri (Greatest show on Earth)

Oma mielipide olisi, että viimeisellä 10 minuutilla saisi hyökätä tappioasemassa alivoimalla.

Purkaminen onnistuu itsellä ainakin ihan hyvin lämärillä tai heittämällä roikkua vastustajan päätyyn. Lättysyöttö vastustajan päätyyn toimii myös hyvin. Sinisellä jos riistän kiekon vastustajan ''samettikäsi'' pakilta niin silloin kyllä polkaisen läpi jos jalka riittää. Kannattaa vähän kattoa myös miten vastustajan AV pelaa, jos esim. sumputtaa maalin edustan niin silloin pelaa viivalta ja jos yrittää jatkuvasti riistää pakeilta kiekkoa niin päädyn kautta. Ei tää mitään rakettitiedettä kuitenkaan ole. :)

Peliajat on pysynyt hyvin kurissa täällä. Mutta pyhä Pavel jotenkin onnistunut kellottamaan reilun 24 min k.a peliajan. Vaikka ei pelaa edes AV tällä kaudella. Muutama matsi onneksi aikaa laskea Datsyukin peliaikaa. No ei sentäs niin raju ylitys kuin joillakin muilla pelaajilla. ;)
 
Vastaus: GM Connected-liigan kalenteri (Greatest show on Earth)

Olen nyt hetken aikaa boxilta tavoitettavissa.
 
Vastaus: GM Connected-liigan kalenteri (Greatest show on Earth)

Millos Pittsburghille sopis peli?

Peliajat on pysyny Dallasilla aika helposti kurissa, pakeista eniten on Bieksalla(23,8min) ja hyökkääjistä Voracekilla (18,6min). Millos noita muuten aletaan tarkastelemaa?
 
Vastaus: GM Connected-liigan kalenteri (Greatest show on Earth)

Peliajat on pysyny Dallasilla aika helposti kurissa, pakeista eniten on Bieksalla(23,8min) ja hyökkääjistä Voracekilla (18,6min). Millos noita muuten aletaan tarkastelemaa?

Ensi tikkerin jälkeen on about neljäsosa kaudesta pelattuna, silloin. Ja siitä eteenpäin tulee sanktioita ihan varoittamatta :)
 
Vastaus: GM Connected-liigan kalenteri (Greatest show on Earth)

Pääseekö Pittsburgh tai Tampa vielä tänään pelaamaan?
 
Ylös Bottom