Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Godfall

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet
    pc ps5
Hieman uutta ja vanhaa infoa

Full Summary

- Godfall is a PS5 console exclusive, no PS4 or cross gen. Tailored to run on PS5

- PS5 allows Godfall to feel and play like no other game thanks to PS5 CPU and GPU

- Made by a team of 75 people

- Monster Hunter World in terms of gameplay, with elements of Dark Souls in combat.

- Some ex-Destiny 2 team members are involved

- The game rewards agressive play. Skill based combar based on timing in order to hit max damage

- Visual style and world building influenced by The Stormlight Archive, The First Law and Foundation series

- Positives around animation

- High fantasy setting divided into Eart, Air, Fire and Spirit Elements

- You are one of the least remaining Knight's Order tasked with stopping an apocolyptic event

- Start of the game you set a classed based on type of armour = 3 sets to pick from. A lot of customization to unlock as you progress

- Bosses designed to repel multiple people at once ie. in co-op bosses can take both of you out

- Game based around drop in and drop out gameplay like Destiny and Monster Hunter World with heavy Dark Souls Influence

Those are all the major points

Some older info from PSLS
- All players have ranged attacks at their disposal, but limited by cooldowns or charges. Godfall’s focus is about tightening up the combat circle for melee combat. Players will always have two primary melee weapons to switch between during a mission, none of which are exclusively long-range in design.

- We have a wide spectrum of weapon classes ranging from small and nimble to heavy and powerful. Players collect powerful ancient armor sets called Valorplates, which contain myriad slots for players to insert powerful Augments that influence your playstyle. For example, you might add an Augment into your Valorplate that heals you and your allies whenever you hit an enemy’s weak point for survivability, or you might insert a different Augment that summons deadly magical missiles that targets nearby enemies for soft AoE damage whenever you hit a weak point.

- The exceptionally powerful SSD on the PlayStation 5 offers a new level of detail for each individual object as well as seamless loading of our expansiveness world. Our combat is kinesthetic in nature, so the new controller’s “adaptive triggers” and haptic feedback will make moment-to-moment combat feel exhilarating and visceral.

Kuulostaa siltä, että tämä on ensimmäinen 3rd party peli joka ottaa kunnolla tehoja irti uuden pleikan SSD:stä ja kontrollerista.
 
Viimeksi muokattu:
Kuulostaa siltä, että tämä on ensimmäinen 3rd party peli joka ottaa kunnolla tehoja irti uuden pleikan SSD:stä ja kontrollerista.

Mielenkiintoista on nähdä miten nämä markkinoinyhteistyökumppanit lähtevät hyödyntämään PS5 ominaisuuksia. Esimerkkinä tuleva Call of Duty.
 
Ei mitenkään esim. Call of Dutyn kohdalla. Kyseessä kuitenkin monialustapeli.
Onhan tämäkin monialustapeli kun PC:lle julkaistaan myös. Käsittääkseni @Nisupulla viittasi CoDilla siihen, kun Sonylla ja Activisionilla on se joku diili jonka myötä esimerkiksi COD4:n yksi moodi oli ekslu vuoden ajan pleikalle ja nyt MW2 Remaster on kuukauden ekslu pleikalle.

Toki tuo nyt kuulostaa enemmän julkaisuun liittyvältä diililtä kuin ominaisuuksiin liittyvältä diililtä, joten ei varmaan mitään isompaa kikkailua SSD:llä nähdä mutta varmaan kontrollerin ominaisuuksia sitten hyödynnetään ja eri aseet saadaan tuntumaan vielä immersiivisimmiltä.
 
Toki tuo nyt kuulostaa enemmän julkaisuun liittyvältä diililtä kuin ominaisuuksiin liittyvältä diililtä, joten ei varmaan mitään isompaa kikkailua SSD:llä nähdä mutta varmaan kontrollerin ominaisuuksia sitten hyödynnetään ja eri aseet saadaan tuntumaan vielä immersiivisimmiltä.

Siellä ovat tekijät jo ehtineet kommentoimaan uutta peliohjainta. Eiköhän ilo oteta irti sen minkä tekniikka mahdollistaa.

 
Eiköhän ilo oteta irti sen minkä tekniikka mahdollistaa.
Kosketuslevyn pyyhkimistä ja kaiuttimen pihinää, samaa mitä nähty PS4:llä jo. Ellei sitten esim. ohjaimen mikrofonia hyödynnetä jotenkin?

Toki tuo nyt kuulostaa enemmän julkaisuun liittyvältä diililtä kuin ominaisuuksiin liittyvältä diililtä, joten ei varmaan mitään isompaa kikkailua SSD:llä nähdä mutta varmaan kontrollerin ominaisuuksia sitten hyödynnetään ja eri aseet saadaan tuntumaan vielä immersiivisimmiltä.
Liipasimien palautetta hyödynnetään jo nyt uusimmassa CoDissa Xboxilla vaikka mainosdiiliä ei olekkaan.
 
Liipasimien palautetta hyödynnetään jo nyt uusimmassa CoDissa Xboxilla vaikka mainosdiiliä ei olekkaan.
Toki, tahtoisin vain nähdä, että noista otettaisiin tulevaisuudessa vielä enemmän irti nyt kun ne pleikassa on vielä asteen monipuolisemmat kuin Xbonessa on totuttu.

EIköhän nämä jää samalle tasolle kun esim Days Gonen kosketus-jutut. Ainakaan itselle se ei tarjonnut alun "ihan jännän" jälkeen mitään.
Itse muistan heti DG:n päättymisen jälkeen toiseen peliin siirtyessäni kuinka alkoi vituttamaan, kun DG:n yhden näppäimen sijaan joutui muutaman lisäkerran painelemaan näppäimiä että pääsi oikeaan tabiin valikossa. Tuohon kun lisää vielä pienen lagin joidenkin pelien valikoissa niin aika iso quality of life-muutos tuo DG:n systeemi heti on jonka tahtoisi jatkossakin useampiin peleihin.
 
Viimeksi muokattu:
Joo no vähän mistä tykkää. Itse menen valikoiden kautta ja olen siihen tottunut. Tämä ei iskostunut ollenkaan. Ainut mikä on pelintekijän vastuulla on se että laittaa isoissa peleissä kartan yhden napin taakse. Tai napin pohjassa pitämisen. Sitä ei tarttis valikoista käydä kattelemassa mutta jotkut ovat laiskoja.
 
Peli kyllä kiinnostaa konseptin puolesta, mutta tähän asti todella vähän tullut gameplay-pätkää josta kunnolla näkisi kuinka peli toimii. Tuo PS5-eventin ADHD-pätkä ei kyllä yhtään tarjonnut vastauksia tähän, lähinnä näki minkälaisia liikkeitä näillä kolmella hahmolla on. Mutta itse haluaisin nähdä vähän co-op meininkiä muutaman minuutin pätkällä jota ei tule leikelty sataan eri osaan.
 
Ei se nyt edelleenkään täysin vakuuta, mutta ei nyt tyrmätä täysin ennenko peli on ulkona.

 
Viimeksi muokattu:
Aikamoista vuoristorataa menty tämän pelin aikaansaamien fiilisten osalta.

Ensimmäinen traileri = Oho, tämä kiinnostaa paljon!
Pelikuvaa ensimmäisen kerran = Nojoo, enpä nyt tiedä...
Eilinen laajempi katsaus = Voisi tämä sittenkin toimia.

Pelin tempo tuntuu kovin hitaalta. Vai olisiko tuossa ollut helpompi vaikeustaso, nopeuden lisääntyessä vaikeammalla? Pelaaja tuntuu aika dominoivalta, erilaista repertuaaria on paljon. Eihän se tietysti sitä kerro, osaako niitä heti käyttää ja ovatko miten pian saatavilla. Seurataan edelleen.

Resistance PS3, Warframe PS4, GodFall PS5. Tämä trio se tulee todennäköisesti olemaan.
 
Ei se nyt edelleenkään täysin vakuuta, mutta ei nyt tyrmätä täysin ennenko peli on ulkona.
Ei näytä mitenkään järin ihmeelliseltä, mutta tällainen kolmannen persoonan hack 'n slash toiminta on lähes aina hyvää viihdettä.

Mutta siis onko tämä nyt selkeä tarinavetoinen peli missä on alku ja loppu, vai enemmän Destinyn tyyppinen loputon Raid fest?
 
Ei näytä mitenkään järin ihmeelliseltä, mutta tällainen kolmannen persoonan hack 'n slash toiminta on lähes aina hyvää viihdettä.

Mutta siis onko tämä nyt selkeä tarinavetoinen peli missä on alku ja loppu, vai enemmän Destinyn tyyppinen loputon Raid fest?

Hyvä kysymys.
 
Ei näytä mitenkään järin ihmeelliseltä, mutta tällainen kolmannen persoonan hack 'n slash toiminta on lähes aina hyvää viihdettä.

Mutta siis onko tämä nyt selkeä tarinavetoinen peli missä on alku ja loppu, vai enemmän Destinyn tyyppinen loputon Raid fest?
En jaksa nyt kännykäl ettiä linkkejä mut muistaakseni youtuber Arekzz haastatteli pelin kehittäjää ja hän sanos et on alku ja loppu, mutta endgamea pitäis olla riittävästi. Maailma on jaettu neljään elementtiin (alueisiin), maa, vesi, ilma ja tuli. Jokainen alue iso ja tutkittavaa ja tekemistä riittää.
 
Ylös Bottom