Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Google

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Knight
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Knight

Active Member
Google on omistava lafka. Sillä on paitsi loistava hakukone, myös loistava uutispalvelu, loistava sähköpostipalvelu (Gmail), ja nyt myös loistava pikaviestin (Google Talk). Kaikki on hyvin. Paitsi että.

Gmail on paras sähköpostipalvelu, ja käytännössä sen saa kuka vaan. How come kaikilla ei ole sitä? Millaista propagandaa pitäisi levittää, että ihmiset saataisiin ohjattua Gmailin pariin? Googlen kamat ovat yksinkertaisia, helppokäyttöisiä ja erittäin toimivia kaikessa nopeudessaan. Vaikka Googlen maailmanvalloitus jossain määrin muistuttaakin Micro$oft Pahan (kyllä, se $ on siellä), pidän Googlesta.

Kait tässä pitäisi alkaa väsätä jotain hyviä pikku nabeloita kotisivuille samaan tyyliin kuin Firefoxista. Mitä mieltä olette Googlesta? Oiokeastaan minua kiinnostaa enemmän mielipiteenne Google Talkista, koska sen avulla saattaisin päästä eroon MSN Messengeristä (IRC on kyllä toiminnassa, jätetään se keskustelun ulkopuolelle). Kuka tulee mukaan Gmailin ja Google Talkin pikku propagandajengiin?

EDIT: Google Talk on muuten hämmentävän yksinkertainen. Sen näkee kun sen lataa. Sitä jää ihmettelemään miten monissa muissa ohjelmissa on älyttömästi kaikkea turhaa tauhkaa, kun Google Talk kuitenkin tarjoaa kaiken olennaisen. Ehkä mieleni muuttuu jos saan Talkin jossain vaiheessa vakavampaan käyttöön. Epäilen tosin. Talkista löytyy myös kunnon nettipuheluominaisuus, ja kokoa ladattavalla tiedostollaan on kunnioitettavat 900kt.

EDIT #2: Niin, ja huomatkaa nyt että monet näistä Googlen kamoista on vielä beta-asteella, vaikka hyvin toimivatkin.
 
Vastaus: Google

Googleen olen ollut tyytyväinen. Ensi kertaa käytin sitä jo yläaste ikäisenä eli vuosi oli joko 2000 tai 2001 ja sen jälkeen en ole Altavistaan pahemmin koskenut.

Siltikin minua ärsyttää hakukoneessa pari asiaa. Ensinnäkin se, että kun haen jotain niin suurin osaa löytyneistä sivuista on keskustelu foorumi linkkejä. Kokeilkaa vaikka itse ja kirjoittakaa joku pelin nimi ja hakekaa.

Mistäs semmoisen GMailin saa kun sitä on niin hehkutettu?
 
Vastaus: Google

Solid Snake sanoi:
Mistäs semmoisen GMailin saa kun sitä on niin hehkutettu?

Pistin linkin tuonne ekaan viestiin.

Koska Gmail on beta-asteella, ihminen pitää erikseen kutsua sen käyttäjäksi. No, joka käyttäjä saa tervetulaiislahjaksi 50 kutsua, eli käytännössä kustun saaminen ei ole ongelma. Tilaa Gmail suo tällä hetkellä n. 2.5 gigaa, mikä on ihan kiitettävästi. Mutta Gmailin käyttö on ihan eri ulottuvuuksissa kuin muiden sähköpostien, sitä mieltä minä olen.

Muistaakseni tälläkin foorumilla on joskus ollut ketju noista Gmail-kutsuista. Mutta jos kustun haluatte, niin laittakaa vaikka minulle privaa ja pistän kutsun tulemaan. Kutsu vaatii jonkunlaisen sähköpostiosoitteen.

EDIT: Aha, Oliver kerää famea minua nopeammin.
 
Vastaus: Google

Knight sanoi:
Muistaakseni tälläkin foorumilla on joskus ollut ketju noista Gmail-kutsuista. Mutta jos kustun haluatte, niin laittakaa vaikka minulle privaa ja pistän kutsun tulemaan. Kutsu vaatii jonkunlaisen sähköpostiosoitteen.

EDIT: Aha, Oliver kerää famea minua nopeammin.

Minullakin noita kutsuja on vielä varmaan 100 jäljellä (2 sähköpostiosoitetta). Gmail on todella helppo käyttää ja tilaa viesteille löytyy, mutta itse olen silti pitäytynyt virallisemmassa sähköpostissani, jonka olen jo niin miljoonaan paikkaan pistänyt. Ei laiska jaksa vaihtaa. Signaturesta nyt näkyykin eräs gmail-osoite ;)
 
Vastaus: Google

Joo Gmailiin olen ollut ihan tyytyväinen, tosin välillä se on alhaalla, taisi tälläkin viikolla olla melkein pari päivää putkeen rikki, ja oli vielä vähän hoppu päästä yhteen sähköpostiin käsiksi, mutta kyllä tuo aika selvästi voittaa vanhan Hotmail accountin jonka tila on järisyttävät 2MB.
 
Vastaus: Google

Gmail on loistava systeemi. Paitsi, että tilaa on yllin kyllin, siinä on myös POP-tuki, joka yleensä puuttuu näistä ilmaisista webmaileista. Google talkia en ole kokeillut (ainakaan vielä), mutta kyllä irc ja Skype riittävät hyvin minun tarpeisiini.

En silti ymmärrä, miksi (Knightiä lainaten) "propagandaa pitäisi levittää, että ihmiset saataisiin ohjattua Gmailin pariin". Minulle ainakin on se ja sama mitä sähköpostia kukin käyttää, kun sähköposti silti kulkee vaikka vastaanottajalla ei gmailia olisikaan. Niin, ja 50 kutsua minullakin on vielä jäljellä, että privaa vain jos joku haluaa gmail-osoitteen juuri minulta :p. Btw, tuleeko noita kutsuja aina lisää sitä mukaa kun entisiä käyttää? Olen nimittäin muutamalle tyypille gmailin jo antanut ja vieläkin on jäljellä täysi määrä kutsuja.
 
Vastaus: Google

Lloope sanoi:
Olen nimittäin muutamalle tyypille gmailin jo antanut ja vieläkin on jäljellä täysi määrä kutsuja.

Minäkin pistin heti omani saatua pari kutsua, joita oli silloin huomattavasti vähemmän ja niitä on kait annettu 50 lissää sen jälkeen tsjp. Spammifiltteri toimii erinomaisesti, sillä tuohon sigun osoitteeseeni ei ole tullut kunnon spämmiä ilman että Gmail olisi laittanut sen oikeaan kansioon.

EDIT: Olen kyllä aikaisemminkin joutunut vaihtamaan noita sähköposteja, mutta enää ei jaksaisi vaihdella. Asensinpas googletalkin ja luulisin, että alan käyttelemään sitä paavi.pappi@gmail.comilla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Google

Lloope sanoi:
En silti ymmärrä, miksi (Knightiä lainaten) "propagandaa pitäisi levittää, että ihmiset saataisiin ohjattua Gmailin pariin". Minulle ainakin on se ja sama mitä sähköpostia kukin käyttää, kun sähköposti silti kulkee vaikka vastaanottajalla ei gmailia olisikaan.

Google Talk vaatii Gmail-tilin.

EDIT: Kokemuksesta voin sanoa, että sähköpostiosoitteenvaihto-operaatio on yllättävän kivuton, vaikka vanhaa osoitetta olisikin levitellyt.
 
Vastaus: Google

Olen kyllä ollut Googlen tuotteisiin erittäin tyytyväinen ja esim. Gmail on ollut käytössä jo hyvän aikaa, vaikka välillä tuntuukin että Googlesta tulee tulevaisuudessa oikea Cyberdyne Systems (tai ehkä pikemminkin Googlezon ;)), sillä siihen törmää nykyään joka puolella nettiä ja joka osa-alueella. Google Talkia olen testaillut ja todella yksinkertaiselta tuntuu, mikä on erittäin hyvä asia (tosin tiedostojen lähetystä en ohjelmasta löytänyt, mutta sehän onkin vasta kehitysasteella).

Google Earth on myöskin erittäin hyvä ja hauska ohjelma Googlelta. Ohjelmalla voi zoomata avaruudesta käsin maapallolle ja nähdä oman talonsa satelliittikuvana aivan läheltä. Tosin tämäkin ohjelma on vielä kehitysasteella ja Suomesta on tällä hetkellä katettu tarkoin satelliittikuvin vain pääkaupunkiseutu + jotain pieniä alueita muualta Suomea...

Google Earthin saa osoitteesta:
http://desktop.google.com/download/earth/GoogleEarth.exe?Submit=I'm+good.+Download+GoogleEarth.exe
 
Vastaus: Google

Googlen hakuohjelma on ainut jota käytän, en nykyään edes muista mitä muita olisi :p
Gmailiin olen ollut erittäin tyytyväinen, roskaa ei tule yhtään. (siihen minulla on luotettava luukku.com johon tulee päivittäin ~20 viestiä roskaa)

Google talkista itsellä ei mitään kokemuksia, mutta nytkun olen siitä edes kuullut niin täytyypi pistää testaten
 
Vastaus: Google

Luultavasti gmailia vieroksutaan "piireissä" juuri sen vuoksi, että sitä beta-versiota lanseerattaessa oli puhetta, että valmiissa versiossa gmail "skannaa" (eli lukee) emailisi ja lähettää mailista löytyvien avainsanojen perusteella sinulle mainospostia johonkin erilliseen kansioon.

... tai sitten tuo nykytilanne on liian hyvää ollakseen totta. :rolleyes:
 
Vastaus: Google

Knight sanoi:
Google Talk kuitenkin tarjoaa kaiken olennaisen.

Kellonajat puuttuivat. Mielestäni aika olennainen.
Harmittaa, ensimmäistä kertaa petyin johonkin Googlelta. Mutta eihän sitä nyt näin herranjumala voi käyttää ollenkaan, kyllä minä haluan tietää koska se toinen sanoi mitä sanoi.

:(

Lisäksi peräkkäisten viestien yhteen sumppaaminen häiritsi hieman - tosin tuohon olisi kyllä tottunut pian. Kellonaikoja sen sijaan en voi anteeksiantaa.
 
Vastaus: Google

miksu sanoi:
Kellonajat puuttuivat. Mielestäni aika olennainen.
Harmittaa, ensimmäistä kertaa petyin johonkin Googlelta. Mutta eihän sitä nyt näin herranjumala voi käyttää ollenkaan, kyllä minä haluan tietää koska se toinen sanoi mitä sanoi.

:(

Lisäksi peräkkäisten viestien yhteen sumppaaminen häiritsi hieman - tosin tuohon olisi kyllä tottunut pian. Kellonaikoja sen sijaan en voi anteeksiantaa.

Sen kuin laitat palautetta Google-väelle. Minua tuo tosin ei pahemmin haittaa kun ei MSN MEssengerkään kellonaikoja harrasta. Eivätköhän kehittäjät lisää Google Talkiin noin tavallisen ja käytännöllisen ominaisuuden.
 
Ylös Bottom