Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gotham Knights

Nyt on tämäkin pelattu. Ostin pari viikkoa sitten kun pleikan storessa oli 22e.

Peli näytti aika paljonkin paremmalta mitä tube videoissa ja ruudunpäivitys oli nykyään oikeastaan niin sulava kuin se voi 30fps pelissä olla.
Kun tästä hyppäsi suoraan saints rowin puolelle niin eron huomasi välittömästi.

Neljä hahmoa jotka eroaa tarpeeksi toisistaan.
Itse tosin pelasin koko pelin ensin batgirlillä ja vasta sitten kokeilin muita kun tsekkasin ne niiden omat tarina videot.
Nightwing ei iskenyt kyllä yhtään sillä sen taistelu tuntui jotenkin tökkivältä. Sen liituri oli kyllä paras tapa liikkua.
Robinilla oli hyvät stealth liikkeet ja se voi jopa teleportata vihollisen luokseen ja jostain syystä se on ainoa joka voi tehdä stealth hyökkäyksen jopa niihin isoihin kilvellä varustettuihin vihollisiin. Siis kamoon jätkä on ruipelompi mitä batgirl.
Red hood sitten onkin hyvä vaihtoehto jos haluaa pelata third person shootteria.

Batgirl sitten onkin melkein porukan ns. tankki. Beatdown tekee kivasti vahinkoa kuten myös se lattiaan lyöminen joka tuottaa paineaallon.
Sillä on drone joka ampuu kaikkia ja parantaa sua sekä bat shield tai mikä olikaan jolloin lepakot pyörii ympärillä ja mikään perus isku tai ammus ei tehoa siihen ollenkaan. Lisäksi myös heavy melee iskun saa päivitettyä niin ettei vihollisten perus iskut tai ammukset keskeytä sitäkään.
Ai niin, yks sen passiivi kyky tekee sen myös näkymättömäksi miinoille, kameroille, turreteille ja laser aidoille.
Ja sillä on helvetin hyvä persekin vielä :D

Belfry on paljon kivempi päämaja kuin batcave ja siellä voi pelata jopa klassista spy hunteria.
Prätkä oli mun mielestä myös hyvä käyttää ja sen ainoa miinus oli hitaus. Joku oli verrannut sitä ja arkham knightin batmobilea kilometrin pituisella suoralla ja batmobile oli n.50% nopeampi jopa ilman turboa.
Koko varusteiden päivittäminen tuntui aluksi turhalta ja sekavalta sillä esim se power statsi ei kerro yhtään mitään.
Jos sulla on melee ase joka tekee 1000 vahinkoa, mutta siinä ei ole mitään elementti statsia niin sillä on paljon huonompi power statsi kuin elementti hyökkäyksellä varustettu ase joka tekee melkein puolet vähemmän vahinkoa.
Kyllähän tuohon sitten viimeistään dlc sisältöä pelatessa tykästyi kun aseissa alkoi olemaan tehoa niin paljon, että eron todellakin huomasi kun uusi parempi ase teki yli tonnin enemmän vahinkoa kunnon elementti statsilla höystettynä.

Tuossa omat varusteet jotka tuli hommattua new game+ vetäisyä varten. Kai noilla nyt jotenkin pärjää :D

Share Factory Studio_20231101162124.jpg

Itse pelaaminen sujui enimmäkseen hyvin vaikka varsinkin kameraa saa usein kirota kun joku juoksee selän takaa päälle samalla kun mätkit jotain toista turpaan.
Arkham sarjan peleissä kamera piti aika hyvin kaiken näkyvissä taistelun aikana, kun taas tässä se ei tunnu seuraavan tappelua mitenkään vaan sitä saa olla itse kääntämässä jatkuvasti. Jos ohjaimessa olis extra napit pohjassa niin olisin laittanut molemmat hyökkäykset niihin niin olis jääny peukalo vapaaksi kameraa varten.

Myös ne random rikokset alkaa toistaa itseään todella nopeasti, mutta seuraavana päivänä se ei haitannut enää ollenkaan vaan kaikki meni ikäänkuin rutiinilla.
Siinä vaiheessa kun niitä oli tehnyt 250 trophya varten niin en ollut vieläkään niin tympääntynyt niihin mitä ekan spider-manin vastaaviin.
Toisaalta siinä melkein jokainen oli se auton jahtaaminen jossa sai katsoa varsin pitkän pysäyttämis animaation.
Tässä menee ehkä 10 sekuntia kun leipoo kaikkia turpaan ja lähtee muualle.
Tässäkin pitäisi videoiden perusteella olla sellainen rikos jossa jahdataan pako autoa, mutta mä en ole koskaan tuollaista nähnyt.

Sitten on ne pomo matsit joista freeze ja clayface sai mut suorastaan vihaamaan koko peliä, koska kummankaan kohdalla ei meinaa saada sen kaiken hyökkäys pommituksen keskellä lyönti vuoroa.
Sitten kun freeze menee jonkun hyökkäyksen jälkeen polvilleen niin vaikka menet vetämään sitä turpaan batgirlin beatdown hyökkäyksellä niin se vaan tempaisee sua aseen perällä naamaan kesken kombon ja sitten alkaa taas se jääsäteen ampuminen, ohjuksia tulee taivaalta ja sitten on se tornin pyörivä laser.
Miinuksiin laskettakoon myös se helvetin äkki kuolema käytävä.

Tarinan läpäisyn jälkeen päätin kokeilla redhoodilla niitä pomomatsien showdown versioita jotka on tarkoitettu cooppina pelattavaksi ja sillä nuo oli paljon parempia kun voi pysyä kaukana ja sen aseet teki myös kohtalaisesti vahinkoa verrattuna johonkin batgirlin batarangiin kun siinä vaiheessa tarinaa ei kovin kummoisia kamoja ollut tarjolla.
Osumaa kaikki kyllä kesti ihan helvetisti vaikka pelasin very easylla ja pari matsia oli muutenkin jo tiukkoja ja mulla taisi mennä kaikki 7 med packia vaikka kuinka koitin väistellä hyökkäyksiä.

Noista saa kuitenkin varsin jees palkinnot sillä ekasta freeze tappelusta taisi saada kaikille tason 40 asun ja aseet ja joka pomolta saa aina 5 tasoa kovemmat kamat joten viimeisen showdown matsin voittamalla kaikki saa tason 60 legendaryt.
Noiden jälkeen menin sitten kokeilemaan heroic assaultia jossa on 30 kerrosta samaa kaivos maisemaa.
Ei sitä sentään tartte kerralla pelata vaan kerros kerrallaan ja jokainen kerros koostuu kolmesta tehtävästä eli joko vaan tapellaan useampaa vihollis aaltoa vastaan, suojellaan konsolia, korjataan generaattorit, tapetaan vaan johtajat huoneesta tai sitten se kamalin eli suojellaan laser tykkiä samalla kun se hiiiiitaaaasti liikkuu eteenpäin.

Usein se myös sammuu jolloin se täytyy käynnistää uudestaan ja tämä tehdään kuten generaattoreiden korjauskin eli pidetään nappia pohjassa samalla kun vihut käy päälle. Tässä tuli se bat shield todellakin tarpeeseen.
Myöhemmin sun täytyy vielä tuon lisäks korjata kaks generaattoria jotta eteenpäin vievän oven saa auki ja silloin se laser jää tietenkin vihollisten armoille kun et voi olla monessa paikassa samaan aikaan.
Joo tämä on tarkoitettu neljän pelaajan coopiksi, mutta sujui se yksinkin.
Tuossa tehtävässä laserille jäi 11% kestävyyttä joten päätin mennä kokeilemaan jos saisin siitä toisesta moodista parempaa kamaa sillä mitä nopeammin vihut saa pois päiviltä niin sitä vähemmän ne ehtii tuottamaan vahinkoa.

Heroic assault kelvin incident tarjoaa hyvin pitkälti samaa, mutta tässä on 15 kerrosta ja maisemat vaihtuu viiden kerroksen välein.
Eka ollaan blackgatessa, sitten viemäreissä ja lopulta star labsissa.
Joka kerroksen alussa on myös pientä tarinan tapaista kun joku poliisi haastattelee perus pelistä tuttuja pomoja ja ne kertoo miten kaikki tapahtui.
Lisäksi tässä ei ole sitä laserin suojelua ollenkaan, mutta muuten kaava on sama. Poislukien pomomatsit jotka tulee aina jokaisen alueen vikassa kerroksessa.

Eka vastassa on freeze ja harley, sitte freeze ja clayface ja lopulta kaikki. Pomoja on myös kaks samaan aikaan siellä areenalla joten varusteiden on syytä olla kunnossa.
Tästä moodista sitten saakin sitä pelin parasta loottia eli noita mythic tason kamoja.
Nuo mun setit ei ole edes parasta mitä voi olla, mutta nytkin jokainen batarang on critical hit ja tekee 23-25.000 vahinkoa ja se lattian lyöminen tekee criticalina 250.000.

Mulla meni heroic assaultin läpäisyssä yli 10 tuntia vaikka vain kerran jouduin yrittämään yhtä kerrosta uudestaan.
Ihme kyllä mä en edes kyllästynyt siihen vaikka ne generaattoreiden korjaamiset alkoi jo puuduttaa, mutta turpaan vetäminen ei.
Yhteensä 55 tuntia pelattu ja tehnyt oikeastaan kaiken paitsi jokaisen hahmon time trial haasteet.
Jossain videolla sanottiin kuinka ne on liian helppoja ja mä en ole päässyt edes sitä ekaa batgirlin liito haastetta läpi vaikka koittanut ainakin kuudesti kun se menettää korkeutta varsin äkkiä joten sun pitää ottaa koukulla lisää vauhtia, mutta aina se ampuu sen väärään paikkaan.

Senkään takia noita ei pahemmin jaksa hinkata kun niissä ei ole mitään nopeaa restarttia vaan sun täytyy aina itse palata takaisin sinne aloitus paikalle.
Muutenkin liikkuminen on niin hidasta, että mä käytin aina fast travelia jos se vaan hiukankin auttaa.
Jotain kertoo sekin, että esim cyberpunkissa mä käytin sitä vain just niin monesti kuin mitä trophyn saamiseen vaadittiin.
Sentään ne prätkän time trialit oli ihan kivoja.

Huomenna sitten new game+ ihan vaan tarina tehtävät tekemällä ja sitten onkin platina taskussa.
 
Tämän saa nyt myös Humble Bundlesta valtavan WB:n 12 pelin kokoelman osana vielä 16 päivää hintaan 14,25€. Ostin itsekin lähinnä Steam Deckillä pelattavaksi ja koska samalla saa Batman-pelit ja Mad Maxin PC:lle. https://www.humblebundle.com/games/...threes_tile_index_2_c_wb100playlegends_bundle

Toki pelin olisi voinut pelata myös Game passin kautta, mutta enemmän kuitenkin kiinnostaa pelata käsikonsolilla, kun boksilla on niin paljon muuta pelattavaa ja monet väittävät, että tämä pyörisi siedettävästi myös Steam Deckillä.
 
Tuli sittenkin pelattua new game+ red hoodilla ja onhan nuo mythic tason kamat aika kovia vaikka sillä ne oli "vain" tason 61 kamoja.
Kokonaisuutena new game+ hardilla oli nyt helpompi mitä eka kierros bat girlillä very easy tasolla :D
Viimeisen pomon kestävyyspalkki tyhjeni kun käytin kolmesti sen kyvyn jossa red hood tyhjentää molemmat pistoolit ampumalla suoraan eteenpäin yhtenä sarjana.
Vastineena sitten taas manbatit kesti ihan helvetisti osumaa ja muutenkin normi vihujen kestävyys sekä vahingon tuotto kasvoi huomattavasti kun mentiin arkhamiin. Tuota ennen melkein kaikki kuoli laakista. Samoin very high tason random rikosten viholliset tekee kohtuu paljon vahinkoa joten vihujen skaalauksessa on omat outoutensa.

Kyllä mä tän voisin ihan mielelläni pelata vielä vaikka kaverin kanssa cooppina sitten kun se joskus vitos pleikkarin hommaa ja silloin voisi käyttää robinia.
 
Tuli hankittua PS plus extra vuodeksi kun oli alessa, ja tämähän meni ekaksi testaukseen.

Nyt muutama tunti takana ja voin jo sanoa että tässä on loistava esimerkki siitä, että kannattaa antaa mahiksen arvosteluista huolimatta. Tämähän on ollut iso positiivinen yllätys minulle. Iskee paljon paremmin kuin Arkham pelit aikoinaan.

Pelattavuus tuntuu paljon paremmalta kuin Arkham peleissä. Esimerkiksi tässä on paljon mielekkäämpi combat omaan makuun. Toki onhan tämä uudempi peli ja kehitys on mennyt eteenpäin.

30fps toki pistää välillä silmään, mutta kyllä siihen tottuu.

Katsotaan kuinka pitkään tämä jaksaa pitää koukussa, mutta lupaavalta tosiaan vaikuttaa. Toki Lords of The Fallen tulisi postissa varmaan ensi viikolla, että sen varmaan sorrun kuitenkin aloittaa ja tämä saattaa jäädä tauolle.
 
Tuli hankittua PS plus extra vuodeksi kun oli alessa, ja tämähän meni ekaksi testaukseen.

Nyt muutama tunti takana ja voin jo sanoa että tässä on loistava esimerkki siitä, että kannattaa antaa mahiksen arvosteluista huolimatta. Tämähän on ollut iso positiivinen yllätys minulle. Iskee paljon paremmin kuin Arkham pelit aikoinaan.

Pelattavuus tuntuu paljon paremmalta kuin Arkham peleissä. Esimerkiksi tässä on paljon mielekkäämpi combat omaan makuun. Toki onhan tämä uudempi peli ja kehitys on mennyt eteenpäin.

30fps toki pistää välillä silmään, mutta kyllä siihen tottuu.

Katsotaan kuinka pitkään tämä jaksaa pitää koukussa, mutta lupaavalta tosiaan vaikuttaa. Toki Lords of The Fallen tulisi postissa varmaan ensi viikolla, että sen varmaan sorrun kuitenkin aloittaa ja tämä saattaa jäädä tauolle.
Tässä pelissä olisi kyllä ollut valtava potentiaali, jos tätä olisi vuosi kaksi tehty pidempään ja vähän monipuolistettu.

Ongelma tässä on, että yöllisiä tehtäviä on vaan kourallinen ja ne nollantuu joka yö, joten saman toistoa tulee paljon. Siis paljon. Toisaalta kaikkeahan ei ole pakko tehdä, joten rikosten voi myös antaa kukkia Gothamissa.

Juoni, hahmot ja pelattavuus toimii, vaikka tuo 30fps tekeekin pelistä aika köyhkeähkön ja raskaseleisen.

Selvästi mainettaan parempi nykypäivänä, kun alun isoimmat droppailut ja bugit korjattu. Kuitenkin suhteellisen lyhyt peli, joten itse jaksoin Gothamin puhdistaa alusta loppuun joka yö, ilman kohtuutonta ähkyä.
 
Ongelma tässä on, että yöllisiä tehtäviä on vaan kourallinen ja ne nollantuu joka yö, joten saman toistoa tulee paljon. Siis paljon. Toisaalta kaikkeahan ei ole pakko tehdä, joten rikosten voi myös antaa kukkia Gothamissa.
Itse olen yleisesti peleissä yrittänyt vältellä kaiken mahdollisen tekemistä. Esimerkiksi Elden Ringissä on helppo vältellä kaiken tekemistä, koska väkisin missaa jotain.

Tässäkään myös en pyri tekemään kaikkea. Esimerkiksi kun tässä tuli joku renkaiden läpi liitämis-tehtävä vastaan, niin sen oli helppo jättää tekemättä kun tuollaiset ei yhtään iske. Samoin olen jättänyt noita pienempiä rikoksia selvittämättä, joten tuskin tässä tulee tuosta toistosta ongelmaa.
 
Itse olen yleisesti peleissä yrittänyt vältellä kaiken mahdollisen tekemistä. Esimerkiksi Elden Ringissä on helppo vältellä kaiken tekemistä, koska väkisin missaa jotain.

Tässäkään myös en pyri tekemään kaikkea. Esimerkiksi kun tässä tuli joku renkaiden läpi liitämis-tehtävä vastaan, niin sen oli helppo jättää tekemättä kun tuollaiset ei yhtään iske. Samoin olen jättänyt noita pienempiä rikoksia selvittämättä, joten tuskin tässä tulee tuosta toistosta ongelmaa.
Sama täällä. Tässä pelissä ne pikkurikokset eivät edes anna kauhesti mitään lisäarvoa pelille niin ne oli aika helppo skipata. Muutenkin olen huomannut näissä avoimen maailman peleissä että ne jäävät minulla ihan aina kesken jos rupean kaikki sivujutut tekemään. Mieluummin pelaa pelin läpi tekemättä kaikkea kuin tekee kaiken johonkin puoleen väliin ja sitten luovuttaa.
 
Minulle tämä peli ei iskenyt kyllä yhtään, jotenkin tuntui alkuhetkien perusteella ihan pula-ajan Arkham-peliltä. Arkham-trilogia (Origins pelaamatta) on kuitenkin sellaista kestävää laatua, jonka pariin on kiva palata uudemmankin kerran. En tiedä sitten, että suhtautuisiko tähän eri tavalla, jos hahmot olisivat itselle mielenkiintoisempia.
Arkham Asylum oli silloin joskus ihan hyvä. Itseeni ei se niin kovaa iskenyt kumminkaan, kun en ole ikinä ollut mikään supersankarifani. Batmanista olen ajan mittaan alkanut tykkäämään, kun se on ehkä eniten maanläheisin Deadpoolin kanssa.

Muut Arkham pelit eivät sitten yhtään iskeneet. Tuli nopeasti puutuminen kun kokoajan tungettiin naamalle tekemistä, ja kukaan pahis tai muu hahmo ei osannut pitää naamaa kiinni kun seikkaili Gothamissa.

Tässäkin on toki samoja ongelmia, mutta ehkä virkistävää kun ei pelata Batmanilla. Myös combat on tässä pirun hauskaa. Ainakin Nightwingillä. Monia kustamointivaihtoehtoja löytyy, ja jotenkin tykkään näistä RPG pelimekaanikoista. Ei vain pärjää kahta nappia ränkkäämällä, vaan pitää vähän katsoa mitä tekee.
 
Sama täällä. Tässä pelissä ne pikkurikokset eivät edes anna kauhesti mitään lisäarvoa pelille niin ne oli aika helppo skipata. Muutenkin olen huomannut näissä avoimen maailman peleissä että ne jäävät minulla ihan aina kesken jos rupean kaikki sivujutut tekemään. Mieluummin pelaa pelin läpi tekemättä kaikkea kuin tekee kaiken johonkin puoleen väliin ja sitten luovuttaa.
Itsekin pidän tätä ainoana mahdollisena tapana pelata avoimen maailman pelejä. Toki joillekin perfektionistisemmin peleihin suhtautuville voivat sisältöä täyteen tungetut avoimet maailmat tuntua ilmeisesti kovinkin ahdistavilta. Kun kaikki olisi vaan pakko suorittaa, ennen kuin saa mieleensä rauhan. Joskus aikoinaan ajattelin itsekin enemmän niin, mutta vanhemmiten on tullut muutettua ylipäätään asennetta elämässä paljon suurpiirteisemmäksi ja priorisoivammaksi. Kaikkea ei tarvitse tehdä, kunhan tärkeimmät, olennaisimmat ja mieleisimmät asiat saa yleensä tehtyä. Mieli ja kroppakin ovat kiittäneet kyseisestä asennemuutoksesta, ja pelaamisestakin on tullut rennompaa ja nautinnollisempaa. :)
 
Viimeksi muokattu:
Toki joillekin perfektionistisemmin peleihin suhtautuville voivat sisältöä täyteen tungetut avoimet maailmat tuntua ilmeisesti kovinkin ahdistavilta. Kun kaikki olisi vaan pakko suorittaa, ennen kuin saa mieleensä rauhan.
Sehän on ihan suoraan FOMOa eli pelkoa siitä että siellä tauhkan seassa on jotain relevanttia ja timanttista kamaa piilossa. Omalla kohdalla tuossa on varmasti mukana myös menneisyyden painolasti eli se, kun sai yhden tai kaksi peliä vuodessa, niin niitä tuli pelattua aika tarkkaan että koki kaiken kun muuta ei ollut.

Toisaalta en kyllä pelipaljoudesta huolimatta haluaisi ainakaan toiseen ääripäähänkään, eli liidellä pelit läpi hyppien pelistä toiseen. Sitäkin taitaa moni tehdä kun katsoo kuinka pian uusia pelejä aina ilmestyy myyntiin. Siinä ei kauhean tarkkaan voi pelejä nuohota läpi, ellei ole kyse jostain todella lyhyestä ja suoraviivaisesta teoksesta siis.

Toki kokemukset on opettaneet että ei siellä tauhkan seassa mitään timanttista ole. Se on mitä on. Ei kuitenkaan anna luonne (tai joku) periksi että ei tavallaan hyödynnä ostamaansa hyödykettä täysin eli ei saa täyttä vastinetta rahalle. Jopa moninpelejä saatan testata vaikka en niitä yleensä nykyään pelaa. Tosin juuri saman seikan vuoksi tulee löydettyä ylläreitä, kuten TLOU:n Factions.

Joskus aikoinaan ajattelin itsekin enemmän niin, mutta vanhemmiten on tullut muutettua ylipäätään asennetta elämässä paljon suurpiirteisemmäksi ja priorisoivammaksi. Kaikkea ei tarvitse tehdä, kunhan tärkeimmät, olennaisimmat ja mieleisimmät asiat saa yleensä tehtyä. Mieli ja kroppakin ovat kiittäneet kyseisestä asennemuutoksesta, ja pelaamisestakin on tullut rennompaa ja nautinnollisempaa. :)
Tuo on varmasti paljon rennompi asenne ja ehtii pelata paljon enemmän pelejä. En kuitenkaan ole enää isompia stressejä jaksanut ottaa kasaantuvasta backlogista. Silloin menee Game Passit tauolle, kuten nyt kävi kun tilaus loppui joku aika sitten.
 
Katsotaan kuinka pitkään tämä jaksaa pitää koukussa, mutta lupaavalta tosiaan vaikuttaa. Toki Lords of The Fallen tulisi postissa varmaan ensi viikolla, että sen varmaan sorrun kuitenkin aloittaa ja tämä saattaa jäädä tauolle.
Tähän tämän pelin peluu taisi lopahtaa.

Ekat viitisen tuntia jaksoi taistelun ansiosta pelata, koska se tuntui hyvältä. Mutta kyllä liian nopeasti alkaa pelaaminen puuduttaa, vaikkei yritä tehdä kaikkea.

Voisin pistää alle vähän listaa asioista joita tuli huomattua nopeasti:

- Jatkuva valikossa oleminen. Kokoajan tulee uutta loottia ja muuta hässäkkää.
- Liikkuminen ja kontrollit voisivat olla parempia. Tulee aika useasti virheliikkeitä. Varsinkin liitelyyn ja ajamiseen se tekee liian paljon haittaa.
- Tarina ei jaksa pitää otteessaan, vaikka alku oli mielenkiintoinen.
- Taistelussa voi tehdä monipuolisesti asioita, mutta ainakin mediumilla nappien ränkkäämisellä pärjää vähän liian hyvin kuitenkin. Ei yhtään kuolemaa tullut vaikka välillä huolimattomasti huidoin menemään.
- Ei siihen 30fps totu oikein tälläisessä pelissä.

Peli ei ole unpisurkea, mutta ei tähän jaksa käyttää aikaansa. 2/5

Kai siihen Lords of The Fallenin pariin voisi siirtyä seuraavaksi.
 
Ylös Bottom