Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 3 A-spec

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bandicoot
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Bandicoot

Well-Known Member
Vanha viestiketju on hävinnyt, joten aloitetaan uusi sen varalle, jos jollekin vielä tulee kysyttävää peliin liittyen.

Sellaisen kysyisin itse heti aluksi, että mitä kaikkea tarvitsee aloittaakseeen GT3 i-Link pelisession? Uskokaa tai älkää, vaikka peliä olenkin tahkonnut sen ilmestymisestä lähtien, en ole pelaanut sitä vielä monipelinä :eek: . Varsinkin se kiinnostaa, että tarvitseeko i-Link pelit AINA toisen pelin (siis sen rompun) myös?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Bandicoot
Vanha viestiketju on hävinnyt, joten aloitetaan uusi sen varalle, jos jollekin vielä tulee kysyttävää peliin liittyen.

Taisivat jäädä sinne vanhaan BBS suurin osa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Bandicoot

Sellaisen kysyisin itse heti aluksi, että mitä kaikkea tarvitsee aloittaakseeen GT3 i-Link pelisession? Uskokaa tai älkää, vaikka peliä olenkin tahkonnut sen ilmestymisestä lähtien, en ole pelaanut sitä vielä monipelinä :eek: . Varsinkin se kiinnostaa, että tarvitseeko i-Link pelit AINA toisen pelin (siis sen rompun) myös?

2 kpl Konsolia
2 kpl Telkkaa
2 kpl GT3-peliä
1 kpl I-link kaapeli

Eli aina tarvitsee 2kpl peliä.

Re: Re: Gran Turismo 3 A-spec

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
Taisivat jäädä sinne vanhaan BBS suurin osa.

2 kpl Konsolia
2 kpl Telkkaa
2 kpl GT3-peliä
1 kpl I-link kaapeli

Eli aina tarvitsee 2kpl peliä.

Ja jos herää kysymys: Voinko pelata kaksilla vehkeillä jaetulla ruudulla nelinpeliä, niin vastaus on: ET VOI! :(

I-Link pelaaminen vaatii niin monet vehkeet kuin on pelaajiakin ja jokainen pelaa kokoruudulta. hubi pitää tietty olla ja.

Re: Re: Re: Gran Turismo 3 A-spec

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Ja jos herää kysymys: Voinko pelata kaksilla vehkeillä jaetulla ruudulla nelinpeliä, niin vastaus on: ET VOI! :(

I-Link pelaaminen vaatii niin monet vehkeet kuin on pelaajiakin ja jokainen pelaa kokoruudulta. hubi pitää tietty olla ja.

No GT3 ei tue kuin kaksinpeliä.

Mutta eikös esim TimeSplitters2:sta pysty pelaamaan 4 pelaajalla I-Linkin avulla. Siten että 2 pelaajaa yhdessä telkassa. Ja 8-pelaajaa sitten maksimissaan. Vai onko haaveeni vain haave :(

Mutta hubia nyt ei tarvitse, sen voisin vannoa.

Kylllä kaverini ovat hubin kanssa pelanneet kuudellakin pelaajalla. Ilman hubia luonnollisesti vain kaksinpeli...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Simppa
Kylllä kaverini ovat hubin kanssa pelanneet kuudellakin pelaajalla. Ilman hubia luonnollisesti vain kaksinpeli...

Ääh, nythän mä vasta hokasin :( Sen siitä saa, kun ei ajattele loppuun asti, mutta laitetaan maanantai päivän piikkiin. Eli unohtakaa melkein kaikki mitä kirjoitin ;)

Joo, GT3:ssa max pelaajien määrä on 6 kpl!

TS2:ssa on max 16 pelaajaa neljällä koneella, eli jokaisella neljä tyyppiä. Näin olen ymmärtänyt - en kokeillut.

Mitenkäs se menikään, pystyikö 3 A Specistä siirtää autoja Conceptiin tai toisinpäin?:confused:

No ei pysty, mutta Conceptista voittaa jossain vaiheessa mahdollisuuden siirtää 10,000,000 krediittiä ja kaikki lisenssit läpäistyksi (pronssille) A-spec tallennukselle.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Oliver
No ei pysty, mutta Conceptista voittaa jossain vaiheessa mahdollisuuden siirtää 10,000,000 krediittiä ja kaikki lisenssit läpäistyksi (pronssille) A-spec tallennukselle.

KIdos

Pitääpä jälleen kysäistä, miten Suzuki Escudon saikaan keulimaan? Eli mitkä ovat lukemat jotka vaihteisiin pitää säätää?

Tälläinen nyyppäri-kysymys että kuinka helppo peliin on päästä sisälle? Autoista en tajua muuta kuin että niissä on pyörät ja Burnout 2 on ainoa aiheeseen liittyvä peli jota on tullut tahkottua, mutta se taitaa olla aika arcade-mainen GT-sarjaan verrattuna. Toisaalta pidän tästä ei-niin-realistisesta lähestymistavasta.

Autoista on hyvä kyllä jotain tietää, Gran Turismo kun perustuu hyvin pitkälti autojen viritykseen ja säätämiseen.

Löysinkin itse nuo Escudo-säädöt:

Equip the highest NA or Turbo tune-up
Put spring rate to minimum for front and back
Put ride height to minimum for front and back
Put gear's auto setting to widest, and final to 3.000
Put front down force to minimum and back to maximum
Set ASM and TCS to level 0.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ghegs
Tälläinen nyyppäri-kysymys että kuinka helppo peliin on päästä sisälle? Autoista en tajua muuta kuin että niissä on pyörät ja Burnout 2 on ainoa aiheeseen liittyvä peli jota on tullut tahkottua, mutta se taitaa olla aika arcade-mainen GT-sarjaan verrattuna. Toisaalta pidän tästä ei-niin-realistisesta lähestymistavasta.

Jos et GT:tä omista niin käy hakemassa. Pelin idea, joka on kaikille tuttu, on nerokas (vaikkei yhtä kiva kuin ensimmäisessä ja toisessa osassa). Sinulla on vähän rahaa, joilla sinun pitää etsiä itsellesi kosla. Sitten sinun pitää kilpailla "sunnuntaiajoissa" saadaksesi rahaa parempaan autoon tai viritysosiin. Sitä ennen sinun pitää tietenkin näyttää ajotaitosi ja hankkia kilpailulupa (lisence). Mitä paremmin pärjäät, sitä enemmän tienaat. Näin pääset kokoajan eteenpäin ja lopulta saat ostettua tuhannenhevosvoiman vauhtihirmut. Sinun pitää vaikeimpiin kilpailuihin saada vaikeammin saatavia lisenssejä. Pääset kunnon kilpailuihin, joissa kilpailijoillakin on kunnon hevosvoimahirmuja alla. Peli on uskomattoman addiktoiva. Muistan kun ykkösosa tuli kun saatoin pelata sitä kuusi-seitsemän tuntia joka päivä ja unojdin koulun, kaverit, syömisen ja muut turhanpäiväiset jutut, kunnes äitini rajoitti peliaikani :p
Silti suosittelisin, että jos meinaat GT:n ostaa, niin aloita vaikka kakkososasta. Grafiikka on nykypäivänä jo karua, mutta jotenkin GT3 tuntui siltä, että se olisi tarkoitettu sarjan faneille, ei uusille pelaajille.

Itselleni GT3 oli ensimmäinen GT peli jota pelasin.
En ole mikään autotuunari, enkä paljoakaan osaa viritellä autoja GT pelissä.
Periaatteessa ainoaksi virittelyksi pelissä jäi parempien osien ostelu ja vaihteitten säätely (sillä helpommalla tavalla).
Silti pääsin peliin helposti sisälle, enkä kaivanut parempia virittelytaitoja ennenkuin vaikeammissa kisoissa (pelin läpipeluu on minulla vieläkin 74%:ssa).
Vaihtoehto GT3-A Spec:ille on myös GT Consept: Tokyo - Geneva.
Siinä virittelyä ei vaadita niinkään paljoa, ja esim. lisenssit on helpompi päästä läpi. Autoja ja ratoja siinä on vähemmän, mutta grafiikka ja ajomallinnus ovat himpunverran paranneltuja. Peli on hieman enempi arcademainen kuin GT3-A Spec, siinä autoja ei voi ostaa, vaan ne tulee palkinnoiksi kisoja voitettaessa. Samoin siinä ei voi ostaa ollenkaan osia, mutta mukana on kyllä suppeammat virittelymahdollisuudet.
Itselläni Consept on viimeaikoina viihtynyt pelikoneessa enemmän kuin A-Spec.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Itselleni GT3 oli ensimmäinen GT peli jota pelasin.
En ole mikään autotuunari, enkä paljoakaan osaa viritellä autoja GT pelissä.
Periaatteessa ainoaksi virittelyksi pelissä jäi parempien osien ostelu ja vaihteitten säätely (sillä helpommalla tavalla).
Silti pääsin peliin helposti sisälle, enkä kaivanut parempia virittelytaitoja ennenkuin vaikeammissa kisoissa (pelin läpipeluu on minulla vieläkin 74%:ssa).
Vaihtoehto GT3-A Spec:ille on myös GT Consept: Tokyo - Geneva.
Siinä virittelyä ei vaadita niinkään paljoa, ja esim. lisenssit on helpompi päästä läpi. Autoja ja ratoja siinä on vähemmän, mutta grafiikka ja ajomallinnus ovat himpunverran paranneltuja. Peli on hieman enempi arcademainen kuin GT3-A Spec, siinä autoja ei voi ostaa, vaan ne tulee palkinnoiksi kisoja voitettaessa. Samoin siinä ei voi ostaa ollenkaan osia, mutta mukana on kyllä suppeammat virittelymahdollisuudet.
Itselläni Consept on viimeaikoina viihtynyt pelikoneessa enemmän kuin A-Spec.

Eikö sinulla ole GT2:sta? Se kannattaa ostaa ihan vain niiden 600 eri auton takia. Noita eri virittely vinkkejä kannattaa katsoa netistä ja pelilehdistä ja ihan vain kokeilla. On muuten niin paljon säädettävää autossa, että itse pelasin paro tuntia tuota 1000km:n kiihdytystä ja yritin rikkoa setäni aikaa täsmälleen samalla autolla, millä hän oli sen ajanut. Säädin ja säädin ja parin tunnin jälkeen lopetin.

helpostihan tuon säätämisen oppii, kun muuttaa yhtä asetusta, käy radalla kokeilemassa miten auton käytös muuttui, sitten muuttaa samaa säätöä toiseen suuntaan ja käy uudestaan radalla pyörähtämässä jne. Eli ei kannata sotkea kaikkia säätöjä umpimähkään ja ihmetellä sitten kun auto ei kulje eikä käänny... :D
Ajan mittaan sitä sitten oppii tekemään suoraan tarvittavat säädöt pienen koeajopyrähdyksen perusteella.
Sitä olen kyllä ihmetellyt, kun jotkut auton ostettuaan ryhtyy suoraan säätämään sitä, kokeilematta ensin miten se kulkee.. Menee helposti hyväkin auto pilalle.

GT3 on kyllä aika massiivinen paketti, sitä ei ihan hetkessä läpi pelaa. Peliin pääsee kyllä helposti sisälle, ainoastaan nuo lisenssit saattavat olla alottelijalle hiukan hankalia.. Jos ei GT3:a jo omista, ei taida kaupasta tällä hetkellä kovin monta yhtä hyvän hinta/laatusuhteen omaavaa peliä löytyä!
Jos kuitenkin pelottaa, että tuo on liian kova pala, GT Concept on kyllä myös mainio paketti, etenkin jos ei tuo autojen virittely ja säätäminen niin paljoa kiinnosta.

Ja arcade-ajeluun tottuneille: mutkiin pitää jarrutta!

edit:
Juustohöylän (escudo) lisäksi ainakin Toyota GT1 keulii mukavasti..

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan mcduck
helpostihan tuon säätämisen oppii, kun muuttaa yhtä asetusta, käy radalla kokeilemassa miten auton käytös muuttui, sitten muuttaa samaa säätöä toiseen suuntaan ja käy uudestaan radalla pyörähtämässä jne. Eli ei kannata sotkea kaikkia säätöjä umpimähkään ja ihmetellä sitten kun auto ei kulje eikä käänny... :D
Ajan mittaan sitä sitten oppii tekemään suoraan tarvittavat säädöt pienen koeajopyrähdyksen perusteella.
Sitä olen kyllä ihmetellyt, kun jotkut auton ostettuaan ryhtyy suoraan säätämään sitä, kokeilematta ensin miten se kulkee.. Menee helposti hyväkin auto pilalle...
Oppii, muttei jaksa nysvätä. Olen tyytynyt säätämään vaan sitä vaihteistoa. Varmaan puolet pelistä menee mulla hukkaan, mutta kun en ole mikään autoexpertti, niin vaatisi liika kokeilua ja opettelua. Tällaisenaankin onneksi GT pelit ovat tarjonneet minulle enemmän pelattava kuin mikään muu autopeli.

Saako säädöillä sellaista autoa johon on jo ostettu parhaat osat, vielä viriteltyä niin että esim. Toyota Vitz kisassa (oliko se nyt siinä vikaluokassa, ennen niitä endurance kisoja) pärjää kuski joka ei saa pidettyä ajolinjoja ja nopeuksia kokoajan optimaalisina (esimerkkinä minä itse).

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Saako säädöillä sellaista autoa johon on jo ostettu parhaat osat, vielä viriteltyä niin että esim. Toyota Vitz kisassa (oliko se nyt siinä vikaluokassa, ennen niitä endurance kisoja) pärjää kuski joka ei saa pidettyä ajolinjoja ja nopeuksia kokoajan optimaalisina (esimerkkinä minä itse).
Noilla säädöillä on kyllä huomattava vaikutus auton käyttäytymiseen ja ajo-ominaisuuksiin, eli hyvät säädöt tekevät autosta ihan eri vehkeen. Jos ei kuitenkaan jaksa noita kaikkia ruveta opettelemaan, ainakin muutama perussäätö kannattaa askin säädön lisäksi tehdä, että ajaminen on helpompaa. Mitä huonompi kuski, sitä parempi pitää auton olla että pärjää... :D

Itse yleensä pudotan maavaraa jonkin verran, samalla kannattaa hiukan alustaa jäykistää. Jarruja on yleensä syytä tehostaa, jossain 15-19 on yleensä hyvä. Jo näillä säädöillä pitäisi kierrosaikojen parantua, kun nopeus mutkissa kasvaa, ja jarrutukset voi jättää myöhempään jarrutusmatkan lyhentyessä. Vaikutus ei tietenkään ole kovin suuri millään koppimopoilla ajettaessa, mutta jos autosi kulkee saman verran kuin muillakin, mutta voit mutkiin jarruttaa myöhemmin, tulee sitä etua kuitenkin melkoisesti... Samoin noita luistonestoja ja ajonvakautusta kannattaa vähentää niin paljon kuin vaan mahdollista, ne syövät nopeutta aika pahasti, ja etenkin ASM meinaa saada auton vaan puskemaan mutkissa kääntymisen sijaan... Itse säädän ASM:n ja TCS:n aina nolliin..

Aika äkkiähän tuossa (kuten muissakin autopeleissä) pääsee jyvälle säätämisestä, vaikkei koskaan ennen olisi moisesta kuullutkaan. Vähäsen loogista päättelykykyä niin se siitä. Ei tarvi mikään autoekspertti olla todellakaan.

Jos on ihan hukassa, mitä esim. löysä/jäykkä alusta tarkoittaa, säätää sen kumpaankin ääripäähän vuorollaan ja käy koeajolla. Luulisi selviävän aika nopeasti. Se optimisäätö onkin sitten rata/auto/ajajakohtaista, ja sen löytämiseen meneekin sitten aikaa.

Ylös Bottom