Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 4 hype

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dj Vuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Ei kyse ole välttämättä tehoista, vaan myös siitä miten suuren työn realistinen ja autokohtainen vauriomallinnus vaatisi.

Voi vaan kuvitella miten ison loven se Polyphonyn budjettiin tekisi, jos he alkaisivat testailemaan joka automallin kolarikäyttäytymistä ;)

Olisinpa tyytyväinen, jos siinä olisi edes jonkinlainen vauriomallinus, mutta kai tähän on tyydyttävä. GT on kuitenkin kaikkien aikojen paras ajopeli ja se on hyvä vaikka siinä ei olisikaan vaurionmallinusta. Ainut parannus mitä nyt tulee mieleen on, että kilpailut eivät saisi enää venähtää loppua kohden ihan niin pitkiksi.
 
Ei siihen todellakaan tartte mitään vauriomallinnusta ruveta kehittämään jos joudutaan muita ominaisuuksia karsimaan! Ette te sitä peliä hanki sen takia miten siinä autot sanoo poks, se on ajamisen riemu mikä siinä kiehtoo. Hajoaahan ne autot rallipeleissäkin, mut se on ihan sama miten - ei niitä pelejä sen perusteella paremmuusjärjestykseen laiteta.


The real driving simulator.
 
http://www.computerandvideogames.com/news/news_story.php?id=91626
INTERVIEW: KAZUNORI TALKS GT4!

"Instead of visual damage, we are considering some kind of a penalty system in which players will be penalised for trying to run corners along a wall, as they did in Gran Turismo 3 for instance. Also, pushing against opponents' cars, again seen in previous GT titles, will be penalised. We're currently trying to find the best solution."

"One of the reasons it would be difficult to include damage is that, because Gran Turismo is a real driving simulator, we would have to consider damage to be real."

"Current specifications of the hardware will not allow us to represent this fully. If the specs are higher, then maybe, but then again, there are also other issues with manufacturers, licence issues and so forth, which keep us from doing this. There are many hurdles we must jump over."

"You do see that in other games - there are ways - it's just that with the range of cars we have, it's more difficult."

"For the finished game, there will be a system in place so that players know what (car) each other has chosen, otherwise it wouldn't be fair."
 
Minusta tuossa KY:N haastattelussa on mielenkiintoista se, että kysyttäessä vauriomallinnuksesta hän vastaa visuaalisen vauriomallinnuksen puuttumisesta:

Will there be any car damage in Gran Turismo 4? Surely the more realistic the game gets the more a lack of damage sticks out like a sore thumb, undermining this realism?

Kazunori: The simple answer to your question is: no. We are not planning to include any visual car damage. However, we are considering something, although we are not 100 percent sure...
Mitä tämä rangaistussysteemi sitten on, jää nähtäväksi
Instead of visual damage, we are considering some kind of a penalty system in which players will be penalised for trying to run corners along a wall, as they did in Gran Turismo 3 for instance. Also, pushing against opponents' cars, again seen in previous GT titles, will be penalised. We're currently trying to find the best solution.

Tarkoittaako se yksinkertaisesti vauhdin huomattavaa alenemista vai jotain muuta?

Minusta variomallinnus pitäisi jakaa kahteen osaan: visuaaliseen mallinnukseen ja auton toimintaan vaikuttavaan mallinnukseen, jonka ei tarvitse näkyä auton ulkonäössä, mutta joka voi pahimmillaan aiheuttaa keskeytyksen kilpailussa. Henkilökohtaisesti pidän jälkimmäistä tärkeämpänä, koska se tekee pelaamisesta vaativampaa ja mielenkiintoisempaa. Vaurioiden ongelmaksi tulee AI-autot, jos ne on ohjelmoitu yhtä huonosti kuin GT3:ssa. Joissakin GT3-kisoissa yksikään koneauto ei pääsisi maaliin asti.

On totta, että kolarointi ja mahdolliset kilpailun keskeytykset häiritsevät/ärsyttävät/saavat v-käyrän kohoamaan/jne., mutta minusta pelin pitäisi huolehtia siitä, että se ei ole mikään Destruction Derby, jos sitä markkinoidaan nimikkeellä Real Driving Simulator. Pääasiallinen käytäntö ainakin lyhyemmissä kisoissa (3 kierrosta tai alle), joita olen GT3:lla pelannut OLR-kisoissa (off line racing vaikka alkujaan on line racing) sitten elokuun 2001, on ollut "no more than two wheels off the track and no wall touches". Tarkoittaa sitä, että virheen sattuessa alkaa uusi yritys...

Tarkoitan vain sitä, että pyrittäessä ajamaan useampi kierros ilman virheitä, ajotapa pitää sovittaa aivan erilaiseksi kuin haettaessa vain yhtä nopeaa kierrosta saati silloin, kun sallitaan oikaisut ja kolaroinnit. Kierrosajat on sovitettava oman taitonsa mukaan sellaisiksi, että auton saa pidettyä hallinnassa koko ajan eikä mahdolliset hallinnan menetykset saa olla liian suuria, jotta auton saa takaisin hallintaan ennen kolaria. Tämä erottelee mestarit ja muut tehokaasti, koska parhaat pelaajat pystyvät tekemään tasaisesti hyviä kierrosaikoja vaikka kuinka kauan.

Toivottavasti AI palaa GT-sarjassa juurilleen, jossa se oli alkuperäisessä versiossa (vain siinä). Siis kuminauha-AI pitäisi jättää pois. Samoin pitäisi kaikenlaiset AI:n nopeusrajoitukset jättää pois (joissakin kisoissa AI ei käytä suorilla suurinta vaihdetta, vaan ajelee vajaalla kaasulla alemmalla vaihteella). Jos helpommissa sarjoissa halutaan antaa aloittelevalle pelaajalle mahdollisuus voittaa, niin minusta se pitäisi mahdollistaa satunnaisesti enemmän ajovirheitä tekevällä koneälyllä tai sitten sallia ylitehokkaan auton käyttö.

Moninpelistä on monta mielipidettä. Olen pelannut hyvin vähän jaetulla ruudulla, koska en yksinkertaisesti pidä siitä. Se on kuin katselisi asioita postiluukusta. Sen sijaan olen pelannut I-Linkillä 2, 3 ja 6 hengen peleissä. (Lisäksi olen pelannut netin yli paria PC-ajopeliä 4-7 hengen kanssa.) Minusta I-Link on teknisesti paras, koska sen avulla saa suuren kuvaruudun ilman netissä esiintyviä viiveitä (väittävät tosin, että GPL:ää voi pelata ilman viiveitä). Ison I-Link-ryhmän kokoaminen on aika suuri työ, joten siedettävällä viiveellä oleva netin yli pelaaminen on helpompaa.

Tuo uusi Logitechin ratti näyttää epämiellyttävältä. Epämiellyttävältä lähinnä siksi, että toimivatko nykyiset ratit GT4:ssa??? En halua ostaa enää yhtään uutta rattia. Kaksi rattia saa luvan riittää.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Alavilla
Jos helpommissa sarjoissa halutaan antaa aloittelevalle pelaajalle mahdollisuus voittaa, niin minusta se pitäisi mahdollistaa satunnaisesti enemmän ajovirheitä tekevällä koneälyllä tai sitten sallia ylitehokkaan auton käyttö.
Oikea ratkaisuhan olisi tietenkin enemmän ajovirheitä ja huonommat ajolinjat AI-kuskeille. Niistähän huonon kuskin oikeastikin tunnistaa..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan mcduck
Oikea ratkaisuhan olisi tietenkin enemmän ajovirheitä ja huonommat ajolinjat AI-kuskeille. Niistähän huonon kuskin oikeastikin tunnistaa..

Poistetaan cpu-aikaa AI:ltä. Johan näkyy ajovirheinä.
 
Penaltya voi heittää esim mustavalkosella lipulla, toisen kerran ku ottaa seinästä tukea ni lävähtää jo musta, kisan jälkeen sakot päälle.
 
Katoimpa tuossa viikko sitten sonyn E³ pressi tilaisuutta, jossa esiteltiin mm. gt4:sta ja esittelyvideossa oli jopa varikkohenkilökuntakin tehty kunnolla... Että kun ajat varikolle, pari jäpikkää nostaa auton ilmaan, vaihtaa renkaat, yms. eikä enää paperiukkoja. Toivottavasti tuo pääsee myös lopulliseen peliin. Otti päähän katsoa varikolle tullessa niitä paria typerästi katselevaa epäselvää paperiukkoa. Myös yleisö olis kova sana, ainaki sellasissa kentissä, missä yleisöä nyt vois olla (mona, new york, yms.).

LISÄYS: ovatpa taas laittaneet ign:ään paljon lisää gt4 videoita ja kuvia!

LISÄYS2: Suurimmassa osassa kuvista on nimenä jotain "is this a photo" tai sinne päin :D Aikamoista grafiikkaa peliin tulossa, vaikkei luonnollisesti pääasia olekaan...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Oliko GT3:ssa muka minkäänlaista varikkohenkilökuntaa? itse en ainakaan ole mitään nähny, ja noi IGN:n videot on vanhoja, niiden asetelmaa on vaan muutettu, ainakin näin ensialkuun kun katsoo.
 
***** jos eivät saa Fordeja kunnola mukaan niin ei viddu!... Japanilaisia löytyy joka nurkasta kuitenkin :mad:

No hyvältä näyttää kuitenkin muuten joten ei muuta valittamista tällä hetkellä... toivottavasti momo vielä toimii silläkin...
 
No GT40...mitä sitä muuta Fordilta tarvii...? Automerkkinä ihan kiva, mut mitä niillä muka on tarjottavaa niin että pärjäis oikein GT-sarjoissa?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan teme_l
***** jos eivät saa Fordeja kunnola mukaan niin ei viddu!... Japanilaisia löytyy joka nurkasta kuitenkin :mad:

No hyvältä näyttää kuitenkin muuten joten ei muuta valittamista tällä hetkellä... toivottavasti momo vielä toimii silläkin...

Samaa mieltä noista asioista.
Tais olla GT2:ssa paras valikoima Fordeja.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan paavi88
Saishan Fordiltakin olla legendaarisia rupuautoja kuten vaikka Ka :p

Ka mukaan peliin vain :D Sais tosiaankin olla enemmän noita muitakin autoja, kun kolmosessa oli ankara valikoima japskiautoja ja paljon vähemmän muun maalaisia.
 
Jos Gt4:sen seuraajassa on vauriomallinnus, niin Fordien valikoima pienesisi entisestään, koska osa Fordeista tuppaa räjähtämään jos niiden perään ajaa tarpeeksi lujaa. Ei olis kovin hyvää mainosta Fordille.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan potsku
Ka mukaan peliin vain :D Sais tosiaankin olla enemmän noita muitakin autoja, kun kolmosessa oli ankara valikoima japskiautoja ja paljon vähemmän muun maalaisia.
Ka oli jo GT Concept pelissä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Ka oli jo GT Concept pelissä.
...joten uskon, että se löytyy GT4:stakin, sillä monet muutkin Conceptin autot vilahtelevat GT4:n kuvissa ja videoilla (uusi Mini, Daihatsu Copen, uusi Ford GT40 jne.).
 
No legendaarisin ralliauto Ford Escort mk1 Twin Cam/mk2 RS1800, Ford RS200, RS500, Ford Escort Cosworth, Focus (ihan perhemallina tai sit vaikka RS-malli), Mondeo St220... Nuo ainakin euro fordeista

Jenkeistä: Mustang Cobra (no se oli kyl jo gt3), Shelby GT-500 (no ei varsinaisesti Ford), F150 Lightning (remmiahdettu sporttilava), Mustang Boss 429... perusjenkkipaskoja en kyllä kaipaa...

Ennemin tollasia ku joka helevetin versio Sprinter Truenosta ja Silviasta!

Ja eipä minua haittais, vaikka löytys pikkasen enemmän esim. Audin, BMW:n ja VW:n mallistosta... vanhasta ja uudesta...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan teme_l
Ja eipä minua haittais, vaikka löytys pikkasen enemmän esim. Audin, BMW:n ja VW:n mallistosta... vanhasta ja uudesta...
Jep. Vanha kupla olis pähee vehje. Takakone+takaveto=hauskaa, etenkin jos sitä pääsis kunnolla virittelemään... Niillä kelpais sitten kavereiden kanssa vetää tiukkaa kisaa tasoitukset täysillä...
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom