Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 4 hype

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dj Vuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
NewsFlash

Soulia Gran Turismo 4:ään 14.10.2004

Korealaisen Ruliweb.comin sivuilta löytyy muutama suttuinen kuva Soulin katuradasta, joka paljastettiin Etelä-Koreassa pidetyssä Gran Turismo 4 -esittelytilaisuudessa. Radan saapuminen peliin oli jo tiedossa, mutta nyt siitä näytettiin ensimmäistä kertaa kuvaa. Toistaiseksi on paljastettu vasta kolmisenkymmentä peliin luvatusta yli viidestäkymmenestä radasta. GT4:n pitäisi kurvata kotimaisiinkin kauppoihin vielä ennen joulua.
Ja muutama kuvan lisää löydät jälleen lähdelinkin takaa.


Lähdelinkki.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 4 hype

olenko minä ainoa joka lauantaina katsoi playn ja kuuli sen tärkeän uutisen että gt4:n lopullisessa versiossa ei ole nettitukea.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 hype

pelle sanoi:
olenko minä ainoa joka lauantaina katsoi playn ja kuuli sen tärkeän uutisen että gt4:n lopullisessa versiossa ei ole nettitukea.

Öhröm, eikös se ole ollut jo aika kauan selvillä ettei tuohon ensimmäiseen versioon tule nettitukea. Nettituellinen ilmestyy sitten joskus (kesällä?) Varmasti tässäkin threadissa aiheen tiimoilta puitu ihan tarpeeksi :I
 
Vastaus: Gran Turismo 4 hype

pelle sanoi:
olenko minä ainoa joka lauantaina katsoi playn ja kuuli sen tärkeän uutisen että gt4:n lopullisessa versiossa ei ole nettitukea.

Muut lukivat sen viikkoja sitten tämän otsikon sivulta sivulta 32.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 hype

tjaa,minä ku harvemmin käyn noilla ulkomaalaisilla saiteilla ko niissä on mun mielestä se asiapuoli ja teksti muutenkin heikompaa kuten brittilehdissäkin,harvoin ne keskittyy vaan olennaisiin(juu offtopic viesti tuli)
 
Vastaus: Gran Turismo 4 hype

pelle sanoi:
tjaa,minä ku harvemmin käyn noilla ulkomaalaisilla saiteilla ko niissä on mun mielestä se asiapuoli ja teksti muutenkin heikompaa kuten brittilehdissäkin,harvoin ne keskittyy vaan olennaisiin(juu offtopic viesti tuli)
Älä yritä puolustella!:p
http://www.konsolifin.net/bbs/showpost.php?p=231495&postcount=626

Tuota Euroopan julkaisua ei ole vieläkään tosin kunnolla vahvistettu, joten myöhästymisetkin ovat mahdollisia...
 
Vastaus: Gran Turismo 4 hype

ohoh :eek:
täytyy varmaan alkaa "hieman" useemmin lukeen näitä
 
Vastaus: Gran Turismo 4 hype

Sniper sanoi:
http://www.konsolinet.fi/shop/publi...78&PHPSESSID=22c8fcf3eae472cbe230d01987f63bc8
Pelin lokalisointi Eurooppaan on vienyt suunniteltua enemmän aikaa.
Tuo nyt ei ole taaskaan mikään ihme, kun kaikki pitää taas kääntää kielivammaisille keski-eurooppalaisille. Lisäksi briteille pitää vaihtaa Opelit Vauxhalleiksi, ettei entisten imperialistien itsetunto aivan romahda.
Vihaan ulkomaalaisia. :p


Kazunorilla on sattumoisin valkoinen GT40...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 4 hype

Oon ihmetelly aina että miksi ei voida julkaista 2 eri PAL versiota,
Enkku versio ja kielivammaisille oma.
Mutta luulempa että silloin kielivammaisillekkin enkkuversio kelpaisi.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 hype

Kai se lokalisointi kestää, jos se alkaa vasta kaikkien muiden versioiden valmistuttua ja sitä tekee yksi henkilö kun muilta tärkeämmiltä hommiltaan ehtii.

GT4:n odotus menee omalla kohdallani vähän jo surkuhupaisaksi. Ennakkotilasin GT4:n yli vuosi sitten. Suutuin ja peruutin tilauksen, kun nettipelifiasko paljastui. Ostin kuitenkin viime viikolla ratin ja ryhdyin uudestaan odottamaan peliä jouluksi. Oijoi.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 hype

Aiempien GT sarjalaisten fanina olen kyllä täysin pettynyt miten GT4:lle on käynyt. Grafiikka on toki varmaankin hienoa mutta mitään kunnon uudistuksia ei ole peliin ilmeisesti tullut.

Tässä jotain mielipiteitä:
- vauriomallinnus -> ei ole
- törmäys fysiikka -> arcade meininkiä 80 luvulta
- verkkopeli -> ei ole, tämä olisi ehkä vähän pelastanut tilannetta mutta ei niin ei
- b-spec tila!?!? no voi jessen pöksyt, vain japanilaiset voi moisen keksiä... :(
- jarrutus/sutimis jäljet, mikä voi olla niin vaikeaa, on muissakin peleissä ollut ja luo ainakin minulle aavistuksen lisää "feedbakkiä" omasta ja muiden ajosta. (nyt tyydymme looppaavaan ui-ui-ui ääneen)
- 100000 autoa ja 234567 rataa ei takaa onnellisuutta jos muut kohdat eivät loksahda kohdilleen.
-kuvakulmat.. ei varmaan lisätty uusimpaankaan...

GT sarja on historiaa, se ei kehity kuten muut autoilu pelit.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 hype

Jogi sanoi:
Aiempien GT sarjalaisten fanina olen kyllä täysin pettynyt miten GT4:lle on käynyt. Grafiikka on toki varmaankin hienoa mutta mitään kunnon uudistuksia ei ole peliin ilmeisesti tullut.

Tässä jotain mielipiteitä:
- vauriomallinnus -> ei ole
- törmäys fysiikka -> arcade meininkiä 80 luvulta
- verkkopeli -> ei ole, tämä olisi ehkä vähän pelastanut tilannetta mutta ei niin ei
- b-spec tila!?!? no voi jessen pöksyt, vain japanilaiset voi moisen keksiä... :(
- jarrutus/sutimis jäljet, mikä voi olla niin vaikeaa, on muissakin peleissä ollut ja luo ainakin minulle aavistuksen lisää "feedbakkiä" omasta ja muiden ajosta. (nyt tyydymme looppaavaan ui-ui-ui ääneen)
- 100000 autoa ja 234567 rataa ei takaa onnellisuutta jos muut kohdat eivät loksahda kohdilleen.
-kuvakulmat.. ei varmaan lisätty uusimpaankaan...

GT sarja on historiaa, se ei kehity kuten muut autoilu pelit.

Ajotuntuman sentään remontoivat, Prologuen perusteella vielä erittäin onnistuneesti. Tosin GT3:n ajettavuuskin riittäisi varmasti 90 % pelaajista, jotka haluaisivat uudistuksia itse pelimekaniikkaan. Toisaalta toisille ajettavuus on ylivoimaisesti tärkein puoli, ja sen alttarille uhrataan kaikki muu. Vaurionmallinnusta itse en kyllä erityisemmin kaipaa, mutta toimiva tekoäly olisi hieno juttu. Kuvakulmista sen verran, että eikös oikeaakin autoa ajeta sisältä? ;)

Toivottavasti GT5:n yhteydessä tekijät kyselisivät suoraan pelaajilta mitä uudistuksia peliin halutaan. Nykyisellä kehitystahdilla GT4:stä tulee varmasti vielä (minua) kiinnostava peli, mutta erittäin pian sarja kaipaisi uudistuksia jo itse pelimekaniikkaan, hieman kuten sanoitkin.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 hype

Lastsoul sanoi:
Kuvakulmista sen verran, että eikös oikeaakin autoa ajeta sisältä? ;)

Ajetaan, ei viisi senttiä tien yläpuolelta tai auton takaa. Muistaakseni tuohon sisäkuvakulman puuttumiseen GT-tiimillä oli jokin todella hyvä tekosyy.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 hype

Mielestäni autopeleissä sisäkuvakulma on ihan liian rajoittava jos verrataan oikeaan ajamiseen oikealla autolla. Silmillä on sentään lähes 180 asteen näkökulma joten havainnointi on ihan eriluokkaa oikean auton sisällä kuin jossain pelissä. Monesti tämän takia suosin autopeleissä ulkonäkökulmaa, toki olen pelannut sisänäkökulmasta (konepelti näkymä on monesti toki parempi, näkee jotain :) ) kun monesti ratin kanssan ajotuntuma on aivan omituinen ulkovinkkelistä. En vaan käsitä että miksi noita kuvakulmia ei voi olla vaikka 20 tai jopa vapaasti säädettävissä.

Joo, tuo tekoäly unohtui puutelistasta :)

edit: niin joo, ajettavuus, se onkin mielenkiintoinen sana, tarkoitetaanko realistisuutta vai mitä. Monia on harmittanut esim. GT3:n väkisin avustava ohjaus, ratillakaan renkaan ei käänny kuten haluaisi vaan kone rupeaa avustamaan vaikka olis kuin "pro" asetuspäällä. Padillä ymmärrän tuon avustamisen, mutta ratilla en.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 hype

Jogi sanoi:
edit: niin joo, ajettavuus, se onkin mielenkiintoinen sana, tarkoitetaanko realistisuutta vai mitä. Monia on harmittanut esim. GT3:n väkisin avustava ohjaus, ratillakaan renkaan ei käänny kuten haluaisi vaan kone rupeaa avustamaan vaikka olis kuin "pro" asetuspäällä. Padillä ymmärrän tuon avustamisen, mutta ratilla en.

En edes muistanut noita GT3:n ongelmia ratin kanssa. Tuo tosiaan pitäisi saada kuntoon. Ajotuntumalla tarkoitin lähinnä sitä, että kaikista helpotuksista huolimatta siellä jossain syvällä tuntuu olevan ihan oikeasti hieno fysiikkamoottori. Nykymuodossa ajettavuutta on vain helpotettu erityisesti renkaiden käyttäytymistä säätämällä.

Shaban sanoi:
Ajetaan, ei viisi senttiä tien yläpuolelta tai auton takaa. Muistaakseni tuohon sisäkuvakulman puuttumiseen GT-tiimillä oli jokin todella hyvä tekosyy.

En muuten ole yhdessäkään autopelissä kyennyt ajamaan kunnolla erittäin tehokkaasti näkyvyyttä rajaavasta ohjaamokuvakulmasta. Parhaiten ajo on sujunut puskuri- tai konepeltikamerasta.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom