Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 4 hype

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Kolahti postiluukusta tuon 5-sivuisen Gran Turismo 4-artikkelin sisältävä Evo. Itse pelistä ei sanottu kovikaan paljoa, lähinnä kerrottiin Yamauchista ja autojen mallinnuksesta.

GT4:stä kerrottiin kuitenkin, että autoja tulisi olemaan reilu tuhat, kuulemma enemmän kuin edellisten Gran Turismojen autot yhteensä. GT1 ~350 (ei mitään tietoa paljon menee metsään, joku gurumpi korjatkoon) + GT2 600 + GT3 300 + GTC ~ 100 (täysin uutta) = 1350 autoa... Aika näyttää, samoin E3.

Kaikki varmaan ovat jo nähneet ne pari vaivaista screenshottia. Kuitenkin huomion kiinnitti yhdessä screenshotissa lukenut "Tsukuba circuit" muiden mainosten seassa, eli voimme ilmeisesti odottaa lisää aitoja ratoja Lacuna Secan ja Monacon seuraksi?

Lisäksi itse jutussa oli paljon kuvia autojen mallinnustapahtumasta, taustalla näkyi aikalailla erialisia autoja. mm. Caterham Fireblade, joka taatusi eroaa muista jo pelkällä ulkonäöllään. Hyvä, että ottavat noita pienempienkin automerkkien tuotteita mukaan, kunhan eivät unohda isojen valmistajien tuotteita.

Kuvissa näkyi myös autoja, jotka olivat GT3:ssa. Miksiköhän ne mallinnetaan uudelleen? Luulisi GT3:n autojen kelpaavan lähes suoraan, suurin osa kun on sen verran hyvin tehty (lähinnä joku BMW 328ci on tehty huonosti GT3:ssa).

Jutussa mainittiin, että Italialaiset autot ovat jo mallinnettu, toivottavasti tällä kertaa mukana olivat myös Ferrari ja Lamborghini.
 
Tsukuba Circuit
Perkule, olisi sittenkin pitänyt ostaa Funstationin loppuunmyynnistä käytetty Driving Emotion Type-S halvalla, niin pääsisi jo treenaamaan radan mutkia ;).

Nuo Caterhamithan ovat tavallaan "päivitettyjä" versioita klassisesta Lotus Sevenistä ja ne ovat todella suosittuja kit-careja Briteissä. Varmasti hauska ajettava myös pelissä.
Kuvien muista autoista pisti silmään ainakin pari vanhaa VW Golfia, joilla voisi olla myös kiva huristella. Kovasti pitää ihmetellä jos se yhdessä kuvassa näkyvä Citroën CX tulee peliin:rolleyes:.
 
Gt4 toivelista:

-Nettipeliin voidaan määrittää hepparajoitukset ym. ja jopa tietyn auton kisat.(peliä hostaavan autotallista annetaan muille pelaajille "lainaan" kisan ajaksi tietty auto, jolla kaikki pelaavat).

-Mahdollisuus valita kuluvatko renkaat jopa yksinpelin kaikissa kisoissa. Gt3:sen pelaaminen loppui siihen kun kovimmissa kisoissa olisi pitänyt laittaa super hardit alle, että olisi renkaat kestäneet edes vähän aikaa, koska en käytä mitään höpöhöpö luistonestojärjestelmiä ym. jotka pilaavat ajonautinnon. Pro tasollakin haluan ajaa parhaimmilla renkailla ja saada auton "lentämään" mutkat.

-Renkaiden kestävyyttä voisi rajusti nostaa. On se kumma kun super softeilla ei voi ajaa kuin yhden kierroksen ja sitten ne ovatkin jo punaisena vaikka käyttäisi luistonestoa ym.

-Autoja ei voisi virittää niin paljon kuin GT3:ssa, vaan esim. halvat 200 hepan autot pystyisi virittämään 350 heppaan ja kalliinmat 200 hepan autot 500 heppaan. Tottakai hinta ei kertoisi kaikkea, vaan paljon poikkeuksia löytyisi, joten monia eri autoja pitäisi kokeilla.

-Rahaa ja autoja ei saisi niin helpolla ja autojen käyttökustannuksia tulisi lisätä.

-Kaikkiin autoihin pitäisi pystyä ostamaan rallirenkaat. Ärsyttää kun kaikilla takavetoisilla autoilla ei pysty ajamaan rallia.

-Pro tasolla vähemmän kierroksia. 15 kierrosta on liikaa ja loppukierroksilla toivoi, että kisa jo loppuisi. Ajamisen pitää kumminkin olla viihdyttävää eikä pakkopullaa, että pääsee pelissä eteenpäin.
 
Renkaiden kestävyydestä olen ihan samaa mieltä.

Ja ei se Test Coursen kiertäminen Yariksellakaan mitään herkkua ollut... :rolleyes:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Oliver
Tsukuba Circuit
Perkule, olisi sittenkin pitänyt ostaa Funstationin loppuunmyynnistä käytetty Driving Emotion Type-S halvalla, niin pääsisi jo treenaamaan radan mutkia ;).

Nuo Caterhamithan ovat tavallaan "päivitettyjä" versioita klassisesta Lotus Sevenistä ja ne ovat todella suosittuja kit-careja Briteissä. Varmasti hauska ajettava myös pelissä.
Kuvien muista autoista pisti silmään ainakin pari vanhaa VW Golfia, joilla voisi olla myös kiva huristella. Kovasti pitää ihmetellä jos se yhdessä kuvassa näkyvä Citroën CX tulee peliin:rolleyes:.

Kun tarkemmin aloin kuvia tutkimaan, niin olihan siellä se CX :cool:
Ellen täysin erehdy, myös Noble M12 löytyy? Samoin näyttäisi olevan jotain Bentleyltä tai Rolls-Royceltä. Tosiaan aika erilaisia autoja tulossa, mikä on varmasti ihan hauska uudistus.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Koala
Gt4 toivelista:
-Autoja ei voisi virittää niin paljon kuin GT3:ssa, vaan esim. halvat 200 hepan autot pystyisi virittämään 350 heppaan ja kalliinmat 200 hepan autot 500 heppaan. Tottakai hinta ei kertoisi kaikkea, vaan paljon poikkeuksia löytyisi, joten monia eri autoja pitäisi kokeilla.

No toisaalta, ei se hinta oikeasti noita viritysvaroja ratkaise. Esim. käsittääkseni Honda NSX on reilusti Toyota Supraa tai Skyline GT-R:ää kalliimpi, mutta silti Suprasta ja Skylinestä revitään helpommin todella järkyttäviä tehoja (luultavasti kiitos ahdetun moottorin?). Eli parempi vaan, että hoitavat tuonkin oikean maailman malliin.
 
Kuten Lastsoul asian ilmaisi
Kolahti postiluukusta tuon 5-sivuisen Gran Turismo 4-artikkelin sisältävä Evo.

Myydäänkö netissä kenties irtonumeroita tosta lehdestä? Osaakko sanoa ja mieluiten Suomessa...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jessev
Myydäänkö netissä kenties irtonumeroita tosta lehdestä? Osaakko sanoa ja mieluiten Suomessa...

En tiedä myydäänkö netissä, mutta Akateemisesta Kirjakaupasta varmasti löytyy Evo, ja hyvin mahdollisesti jopa R-Kioskeista. Tosin, ainakaan täällä ei kioskille montaa kappaletta tullut, joten aina oli tuurista kiinni, oliko yhtään numeroa jäljellä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lastsoul
No toisaalta, ei se hinta oikeasti noita viritysvaroja ratkaise. Esim. käsittääkseni Honda NSX on reilusti Toyota Supraa tai Skyline GT-R:ää kalliimpi, mutta silti Suprasta ja Skylinestä revitään helpommin todella järkyttäviä tehoja (luultavasti kiitos ahdetun moottorin?). Eli parempi vaan, että hoitavat tuonkin oikean maailman malliin.
Jos ne kerran on niinkuin oikeasti niin parempi niin, ihmetyttää vaan joskus kun ostaa todella kalliin auton niin siihen ei saakaan kuin kakkos tason turbon ja johonkin halpaan kotteroon nelos tason turbon ym. härpäkkeet.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Koala
Jos ne kerran on niinkuin oikeasti niin parempi niin, ihmetyttää vaan joskus kun ostaa todella kalliin auton niin siihen ei saakaan kuin kakkos tason turbon ja johonkin halpaan kotteroon nelos tason turbon ym. härpäkkeet.

Varmaan järkevintä olisi, jos etukäteen kerrottaisiin mitä kaikkea autoon voi pultata kiinni. Myös koeajo olisi hyvä saada suorittaa ennen ostopäätöstä.

Ja eihän nuo ihan aidosti mene, GT3:ssa mitä tahansa autoa ei esimerkiksi voi varustaa turbolla, vaikka oikeasti varmasti voi, jos vaan rahaa riittää.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lastsoul
Varmaan järkevintä olisi, jos etukäteen kerrottaisiin mitä kaikkea autoon voi pultata kiinni. Myös koeajo olisi hyvä saada suorittaa ennen ostopäätöstä.

Ja eihän nuo ihan aidosti mene, GT3:ssa mitä tahansa autoa ei esimerkiksi voi varustaa turbolla, vaikka oikeasti varmasti voi, jos vaan rahaa riittää.

Joo, tuo viri-info ja koeajo olisi ihan kätevä, tähän asti on pitänyt sitten latailla seiviä kun juuri ostettu auto onkin paska ajaa eikä siihen saa tehoa riittävästi.

Virittämisen suhteen GT:t ovat mielestäni olleet suht hyviä, joka autoon ei saa mitä tahansa megahyperturboa, vaikka rahaa riittäisikin. Toisaalta olisihan se kokeilun kannalta ihan hauskaa, jos saisi testata mitä alle tonnin painoinen Lotus Elise tykkää 700 hevosvoimasta... :)

Jos autovalikoima kuitenkin on yli 1000, luulisi siitä löytyvän jo tarpeeksi viri-iloa nykyiselläkin systeemillä! :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lastsoul
Varmaan järkevintä olisi, jos etukäteen kerrottaisiin mitä kaikkea autoon voi pultata kiinni. Myös koeajo olisi hyvä saada suorittaa ennen ostopäätöstä.
Ei ei, paljon hauskempaa itse kokeilla. Pelistä tulee huono ja tunnelmaton jos kaikki on liian helppoa. Minusta GT2:ssa oli paljon parempi systeemi valikoissa kun piti itse etsiä kartalta auton valmistajat ja muistaakseni kilpailutkin olivat eri paikoissa(vai oliko se ykkösessä), eikä tylsästi niputettu samaan jonoon. Ajoavutkin veivät peliltä "sielun", mutta onnekseni tajusin ottaa ne pois. Kyllä Viper pitää käsin kesyttää, eikä kuristaa sitä jollain luistonestoilla ym.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Koala
Ei ei, paljon hauskempaa itse kokeilla. Pelistä tulee huono ja tunnelmaton jos kaikki on liian helppoa. Minusta GT2:ssa oli paljon parempi systeemi valikoissa kun piti itse etsiä kartalta auton valmistajat ja muistaakseni kilpailutkin olivat eri paikoissa(vai oliko se ykkösessä), eikä tylsästi niputettu samaan jonoon. Ajoavutkin veivät peliltä "sielun", mutta onnekseni tajusin ottaa ne pois. Kyllä Viper pitää käsin kesyttää, eikä kuristaa sitä jollain luistonestoilla ym.

Aagh, GT2:n systeemi oli rasittava ja turhaan aikaavievä! Aina piti pomppia paikasta toiseen. Autojen esittelyt olivat kyllä kakkosessa paremmat, ei niitä pysty lukemaan, kun ne rullaavat rivissä (GT3).
Ajoapuja ei kyllä kukaan täysijärkinen pidä päällä, ne tosiaan pilaavat pelin.
 
Kanjoni näyttää kyllä hienolta. Kun videota ei ole vielä näkynyt, on mahdotonta sanoa onko se toteutettu tavalla, joka näyttää yhtä hienolta myös liikkeessä. Hienoimmilta noissa kuvissa ovat kuitenkin pilvet. Näyttävät todella realistisilta. Toivottavasti eivät ole pelkästään staattisia.

Toivottavasti nettipeli ei ole syy jättää aikaisempia osia vaivannut koneajajien huono tekoäly korjaamatta. Lisäksi jotenkin tuntuu, että kun pelissä on päälle 1000 autoa, ei vauriomallinnusta tulla näkemään nytkään. Ei se merkittävästi haittaa, mutta ainakin toivoisin, että törmäilyistä rankaistaisiin kunnolla, jotta siitä ei koskaan hyötyisi. Erityisen tärkeäksi asia tulee nettipelin myötä, koska kaikilla ei varmasti riitä itsekuri olla käyttämättä toiseen autoon nojaamista ja mutkien sivuaitoja hyväksi.

Lisäksi toivoisin yksinpelistä "tiukempaa pakettia", jossa konekuskien antama vastus olisi useammin juuri sopiva. Minua on aikaisemmissa peleissä rassannut, että suuri osa kisoista tulee ajettua ylivoimaisesti voittoon tai lähes ilman voiton mahdollisuuksia.

Vanhat radat voisi heittää jo romukoppaan. Kyllä kolme peliä niiden tahkoamista jo riittää.

Kovat on odotukset. Ykkösosasta lähtien mukana seuranneista ongelmista olisi vihdoin aika päästä eroon.
 
Gamespotista poimittua:

Of course, the game will also feature additional cars and highly detailed environments, but more importantly, the driving AI has been improved for Gran Turismo 4, so computer-controlled opponents will behave much more realistically.

Hyvä hyvä. :)
 
Äänetön videopätkä ilmeisesti GT4:n introsta: http://clanstars.free.fr/gt4-e3.wmv
(Vaati ainakin itselläni codec-päivitystä)
Kiitokset mmmelalle

JA IGN:ltä rallipätkää: http://ps2movies.ign.com/ps2/video/granturismo4_051303_1.mov
(Tallenna hiiren oikealla näppäimellä)


Kazunori Yamauchin haastattelu: http://uk.playstation.com/features/featureStory.jhtml?storyId=103709_en_GB_FEAT&linktype=MPC
(Ei paljoa mitään uutta)
"...for today's event we've restricted ourselves to cars that we can gather at this specific venue (Millbrook), so all European and mainly cars from the UK."
"...we were actually in Italy a couple of days before coming here, then we're travelling onto France later and then scheduling another visit to Germany."
"...we're taking every opportunity to include as many real life circuits in the game as possible."
"I don't think that the online segment is the biggest chunk of the game and, for obvious reasons, yes we will continue to include single player mode that can be played as a standalone."


Ja vielä vähän hehkutusta: http://www.gamerfeed.com/index.php?story=3124
Our guys are on the conference floor right now and, according to Sony, Gran Turismo 4 is being made with the same care as other GT games in the series. A video, which we should post in a bit, is showing off Paris and other cities. Now they're showing a bit of in-game. It looks flawless; you can't tell what's real and what's game. This looks photo-realistic.

-Online gameplay is confirmed for GT4.
-AI will feel more human; they are upgrading the AI for the first time in the series.
-There will be more cars in this game than in any other GT game before it.
-The idea is to reimagine the history of cars -
-More real-world circuits from around the world
-GT4 will be playable at E3

More on this and other news at the conference is in our transcript on the forums.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Mulla ainakin Oliverin linkistä painettuani luki vain, että "käyttöoikeutesi eivät riitä tämän sivun tarkasteluun".

No tässä kummiski ign:n video gt4:stä (varmaan sama mikä oliverinkin viestissä, mutta toimivana linkkinä)

EDIT: mitä kummaa, kokeilin omaa linkkiäni ja vaati insider systeemeitä, vaikka ign:n etusivulta pääsin kattelemaan tuota filmiä aivan normaalisti vaikken insider olekaan... kukapa tietäis...
 
Lievä pettymys. Kuvissa ei ollut GT3:sta tuntemattomia autoja, tosin ainakin pari uutta rataa näkyi. Toivoisin, että nelosesta löytyisi vanhempia autoja, GT2:n tyyliin. Esim. 70- ja 80-lukujen Jaguar XJ- malleilla olisi mahtava päästä ajelemaan joidenkin Suzukin riisikuppien sijaan... Toivossa on hyvä elää.. :)
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom