Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 4 -kokemuksia

Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Janus sanoi:
Kun auto rupeaa tuntumaan 'väsyneeltä', säädöt on kohdallaan mutta kärry vaan ei kulje, niin kannattaa käydä vilkaisemassa valmistajalta, joskos siellä olisi tarjolla body refresher plan. Itselläni DTM CLK alkoi tuntumaan kulahtaneelta tuossa 890km kohdalla. Ei kun DTM sarja loppuun, öljyt uusiksi ja Mesen kaupassa käymään. Autoon ensin refresher plan (tärkeä järjestys, jos autoa tuunataan, tuo plan palauttaa kärryn siihen kuntoon jossa se oli tuunauksen jälkeen) sisään, ja sitten autoon uusi roll cage. 80k krediittiä ja auto on kuin uusi, kaupasta haettu.

Tällä ilmeisesti saa myös käytetyt 60tkm ajetut vanhukset palautettua uudenveroisiksi? Eli samaan kuntoon kuin ne "10km erikoisuudet" .
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Lastsoul sanoi:
Tällä ilmeisesti saa myös käytetyt 60tkm ajetut vanhukset palautettua uudenveroisiksi? Eli samaan kuntoon kuin ne "10km erikoisuudet" .
Jep, ja se onkin melkein pakko suorittaa, jos autosta meinaa saada järkevän ajettavan.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

väliaikaraportti

aika:6t 36minuuttia
kierroksia 58
peliväline vaihtunut ratista padiin paremman ajoasennon takia.
musiikki muuttunut blackmetallista metallicaan ja juoma kolasta olueeseen paremman ajofiiliksen takia :D

takas baanalle
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Taitaa kierrosajat pidentyä paljon tuolla urheilujuomalla. :D Oli muuten tylyä eilen huomata bissen vaikutus ajamiseen. Alla forkka, kun vedin GPtä. Otin yhden ison bissen ja vähän aikaa siitä kierros ajat hidastui huomattavasti, kun ei refleksit skulannu kuin ennen. :)
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Janus sanoi:
Taitaa kierrosajat pidentyä paljon tuolla urheilujuomalla. Oli muuten tylyä eilen huomata bissen vaikutus ajamiseen. Alla forkka, kun vedin GPtä. Otin yhden ison bissen ja vähän aikaa siitä kierros ajat hidastui huomattavasti, kun ei refleksit skulannu kuin ennen. QUOTE]

hidastu jo pelkän padin käytön takia, mutta ei silti häviö vaaraa tolla autolla oo, tällä hetkellä 5 kierroksen keula

mulla on sitte varmaa outo pääkoppa kun burnout 3:kin vedin läpi tukevassa humalassa, mulle sit varmaan kehittyy jedirefleksit kun otan alkoholia :D

edit:väliaika raportti

aika:9t 36 min
kierrokset:85

alkaa olee pikkuhiljaa peukalo hellänä :)

edit2:10t 37min

alkaa väsymys painaa, tein sen minkä lupasin eli pistin tuliketun aikaa paremmaksi mutta kyllä koitan ainakin tuohon 12 tuntiin asti repiä, en sitten tiedä jätänkö pauselle vai luotanko tekoälyyn, mun tuurilla se kuiteski odottas varikolla ohjeistusta aamulla kun herään.

edit3: 12t 18min

kai sitä viel pikkase vois ajaa :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

14 tuntia tuli ajettua, nyt on pakko mennä nukkumaan kun meinasi jo ajon aikana nukahtaa.
hieman olen pettynyt kun ei sitä 24 tuntia kyennyt ajamaan mutta ei tuo 14 tuntiakaan aivan paska suoritus ole :)
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

pelle sanoi:
14 tuntia tuli ajettua, nyt on pakko mennä nukkumaan kun meinasi jo ajon aikana nukahtaa.
hieman olen pettynyt kun ei sitä 24 tuntia kyennyt ajamaan mutta ei tuo 14 tuntiakaan aivan paska suoritus ole :)
Iskikö varikko bugi ja auto odotteli aamulla kiltisti varikolla? :|
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

ei onneksi, tuossa se ajelee.
kai sitä pian vois itte ajaa taas pikku pätkän :)
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Onneksi olkoon pellelle! Mun aika eli 8h meni 6 tunnilla yli joka on kyllä kunnioitettava suoritus.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Aloitin Le Sarthe 24h 2 kisan 14:30... En aio rikkoa Pellen ennätystä. Ajan mitä jaksan.

Kiinnostavaa tässä on se, että olen vihdoinkin oppinut säätämään autoa. 23 minuuttia takana, ja jo noin minuutin johto. Renkaat kestävät ajotavasta riippuen 7-8 kierrosta, joka on ihan OK, koska auto tarvitsee tuolloin myös tankkaustakin. Koska Sauber on erittäin yliohjautuva alussa, minulla meni Perjantai säätöjä hakiessa. Eilen kokeilin rengas sekoitukset. Edessä hardit, takana superhardit, näin vaikka pidossa kärsitään, saadaan auton ratakestävyys paremmaksi. Ensin pelkäsin että kun asetin Toe Iniksi täydet asteet, renkaat tulisi nopeasti syödyiksi. Hardit kestivät 4 kiekkaa, superit tämän 7. Toisaalta mitä renkaitten kestävyydessä hävitään, voitetaan moninkertaisesti auton mutkakäyttäytymisessä.

Auton huiput käyvät 398kmh Mulsannen (muistaakseni pitkän suoran nimi) suoralla, ja huiput tulivat heti alussa. Jouduin hidastelemaan ensimmäisen kiekan, mutta suoralla slipstreamillä ohi. Tällöin auton hetkellinen huippunopeus oli 425kmh. Pitkällä suoralla on kaksi paikkaa joissa on sen verran isot töyssyt, että auto tahtoo keulia. Muuten tuo tärinästä johtuva poukkoilu on saatu säädöillä kuriin, ja auto on erittäin neutraali ja helppo ajettava.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Janus sanoi:
Aloitin Le Sarthe 24h 2 kisan 14:30... En aio rikkoa Pellen ennätystä. Ajan mitä jaksan.

Kiinnostavaa tässä on se, että olen vihdoinkin oppinut säätämään autoa. 23 minuuttia takana, ja jo noin minuutin johto. Renkaat kestävät ajotavasta riippuen 7-8 kierrosta, joka on ihan OK, koska auto tarvitsee tuolloin myös tankkaustakin. Koska Sauber on erittäin yliohjautuva alussa, minulla meni Perjantai säätöjä hakiessa. Eilen kokeilin rengas sekoitukset. Edessä hardit, takana superhardit, näin vaikka pidossa kärsitään, saadaan auton ratakestävyys paremmaksi. Ensin pelkäsin että kun asetin Toe Iniksi täydet asteet, renkaat tulisi nopeasti syödyiksi. Hardit kestivät 4 kiekkaa, superit tämän 7. Toisaalta mitä renkaitten kestävyydessä hävitään, voitetaan moninkertaisesti auton mutkakäyttäytymisessä.

Auton huiput käyvät 398kmh Mulsannen (muistaakseni pitkän suoran nimi) suoralla, ja huiput tulivat heti alussa. Jouduin hidastelemaan ensimmäisen kiekan, mutta suoralla slipstreamillä ohi. Tällöin auton hetkellinen huippunopeus oli 425kmh. Pitkällä suoralla on kaksi paikkaa joissa on sen verran isot töyssyt, että auto tahtoo keulia. Muuten tuo tärinästä johtuva poukkoilu on saatu säädöillä kuriin, ja auto on erittäin neutraali ja helppo ajettava.
Oisko mahdollista saada tänne vähä noita säätöjä kun ois kans nuo 2 lemanssia menemättä (sitten olis koko endurance läpi) kun ei oikein luonnistu koko alustan säätäminen tolle mulsannen suoralle iteltä. ;) tosin kiirettä ei oo kun en oo tota formula sarjaakaan vielä ajanut...
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Laittelen omat säätöni kunhan olen saanut ton kisan vedettyä. Tuossa tulee kisan aikana tarpeelliseksi tuo korin jäykistys (yllättäen) niin auton olemus muuttuu aivan totaalisesti. :p Koska kori on löystynyt/väljistynyt/väsynyt, jarrutusmatkat ovat pidentyneet, ja auton perä elää huomattavasti enemmän kuin alussa.

Myöskin tuli huomattua tämä: älä herran jumala anna B-Specin ajaa Le Sarthe 2sta pätkääkään. Hemmo ei saa autoa yli 330-340kmh ja jää jumiin seiniin. :p
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

pitääpä sitten pausettaa ja koittaa rikkoa noita teidän kestävyysajo ennätyksiä... varata vaan kunnolla redbullia tms. xD vaikka ens viikonlopuksi jos sais ton auton hankittua
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Kun saat 50% täyteen, saat Jaguar XJR-9n, on hyvä. Erittäin hyvä, melkein formulan tasonen. Kyllä sillä pärjää. Toinen on Mazda 787B, ja kaupasta on halpa. :) 3.5 milliä. Tai, jos sulla on se mustana. GT-One ei pärjää tossa kisassa. Liian tehoton
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

tarkotitkohan nyt formulaluokkaa vai lemanssia. mazda 787B löytyy mustana, jagge puuttuu...
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Ihan kova auto on kans Playstation Pescarolo...vaan 4,5 miljoonaa kredittiä... :D
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Avonaisista Le Mans autoista se Audi on paras. Pescarolon vanhempi versio kuluttaa vähiten renkaita. :)

Edit: About 16 tuntia ajettu. Peukalossa puhjennut rakkula... Tulin maaliin noin 2 minuuttia ennen kakkosta, Mazda 787Btä. Toi B-Spec kuski on spede tolla radalla. Toisaalta tämä tiedettiin. B-Specille eivät ultranopeat ja tärisevät radat sovi. Mese öljynvaihtoon, pesuun ja body refreshing plan sisään. 6800 kilsaa lasissa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Eli kaivatut Le Sarthe säädöt. Nämä olivat omaan makuuni. Imevät melkein kaikki, paitsi isoimmat pomput:

Spring rate F: 17.8, R16.0
Ride height: F: 50, R: 50
Damper --
Damper Bounce: F: 6, R: 6
Damper Rebound: F: 10, R: 10
Camber: F: 3.5, R: 3.5
Toe angle F: 1, R: -1 (muistelin että oli -4)
Stabilizer: F: 4, R: 4

Downforce: F: 44, R: 64
Gear: Auto setting 21
LSD on standardi.

Itselläni nämä toimivat hyvin. :)
 
Ylös Bottom