Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 4 -kokemuksia

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Oliver sanoi:
En nyt sen tarkemmin osaa sanoa luistoista, mutta ainakin kaasun annostelussa saa olla entistä tarkempi kurveissa, sillä sladeissa pito ei todellakaan ole enää entisenlainen sorallakaan.

Yritän testailla tuota äänitystä jossain vaiheessa.

Hyvä hyvä hyvä hyvä.

Tuossa on linkki omilta sivuilta, miltä aito Delta S4 kuullostaa alakierroksilla:
http://kotisivu.mtv3.fi/bryhma/S4start.wav
Delta S4:ssä on muuten sekä turbo että mekaaninen ahdin joten väänö ja tehokäyrät on aika hyviä! :D

Saatko koeajettua Chapparal 2J:tä siis sitä kulmikkaampaa uutta Can-Am autoa jossa on semmonen tuuletin takana. Kuuluuko se imuri (jossa 250cc moottori) auton äänessä ja mitenkäs tällainen huippuluokan maaefektiauto käyttäytyy mutkissa?
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Taas tuossa hieman pelailin, todella liukkaita nuo rallipätkät. Ajotuntuma todella huono.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

xboxrulez! sanoi:
Taas tuossa hieman pelailin, todella liukkaita nuo rallipätkät. Ajotuntuma todella huono.

Mitä vieläkö sä nelosta pelailet? Mä siirryin jo kutoseen. Ajotuntuma yhä todella huono.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Juu, saisko taas ihan niitä oikeiden pelaajien eli mm. Januksen tai Oliverin kommentteja.

EDIT: Miten renkaiden vaihto on tehty autoihin joissa on takarenkaiden päällä levyt, esim. Nissan C89R tai Jaguar XJR-9? Vaihtaako ne renkaan vaan siitä levyn läpi vai nouseeko tai poistetaanko ne levyt vaihdon ajaksi????? :confused:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Hyvältä kuullosti kyllä tuo S4:nen :p
Äänen perusteella vois melkein sanoa että kulkee aika pirteästi.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Juu ja sitten kun keksi että voihan sitä ihan ääninauhurillakin kuunnella... :rolleyes:

Kuullosti kyllä hyvältä, mekaaninen ahdin ei kuulu hirveästi, mutta moottorin murina ja turbo kuullostavat oikealta! Odotus muuttui aina vaan tuskallisemmaksi! Kuulostaa myös siltä että aika hyvä suorituskyky autossa on, minkälainen on ajaa?

KIITOS IHAN HIRVEÄSTI!!!!!! :D
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

DeltaS4 sanoi:
Kuulostaa myös siltä että aika hyvä suorituskyky autossa on, minkälainen on ajaa?
Ei kai noita autoja kai turhaan ralliohjuksiksi kutsuta. :D Väärässä paikassa kun annat liikaa kaasua, niin varmasti lähtee käsistä. Tuossakin ajettiin asvaltilla ja renkaat huusivat koko ajan.
En tuosta vielä ole itse alustaa säätänyt, joten varmasti sen saa hanskaamaan paremminkin. Tuohon saa vielä sitten sen 100 heppaa lisäävän turbon (->550 hp).
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Onkos muuten Oliver tai Janus kokeillu vielä driftausta?
Monet valittaa että se on ihan perseestä GT4:ssa ku ei siitä tuu mitää. Ite luulen että se vika on itessä eikä pelissä. GT3:ssa apinakin pystyi driftaamaan ku Keiichi konsanaan ja paremminkin.
Nelonen taitaa erotella jyvät akanoista ku todellisuus lyö päin näköä :rolleyes:
Ite kokeilin eilen Prologues driftailla DFP:n kans ja hyvin se sujui, paras auto driftailla siinä oli selvästi BMW M5 missä ei vääntö loppunu kesken mutkan. Vielä ku saa sitte säädellä alustan ja viritellä konetta niin hyvinhän tuon pitäisi onnistua.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Offtopic: On se eläin tuo S4:nen. Löysin pari videota jostain asfalttisprintistä.
Ei näytä tollakaan kovin hyvin pysyvän tuo S4:nen käsis ja ajaa vieläpä rajotinta vasten, mutta äänet kuuluu hyvin :D
Kaikkia pätkiä suositellaan.

BMW 2002
http://www.automobil.se/filer/amb-bmw2002.mov

Fiat 124 Abarth
http://www.automobil.se/filer/amb-fiat124abarth.mov

Lancia Delta S4
http://www.automobil.se/filer/amb-lanciadeltas4.mov

Renault Alpine
http://www.automobil.se/filer/amb-renaultalpine.mov
----------------------------------------------------------------------------
Sisältä kuvattu ku S4 lähtee, ei ne sihahdukset ookkaa niin liioiteltuja Turismos...
http://www.videoconcept.com/Clips/03_wolsfeld_bruno.mpg
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

http://62.73.33.36/~konsolifin/ps2fin/granturismo4/GT4_photos.zip
Zipistä löytyvästä kuvasta kahdeksan näkyy vähän (leveäksi menevää :rolleyes: ) driftausta.
Eihän se helppoa ole mutta ei se sitä ole kai oikeastikaan. Taakse kannattaa valita kovat katu- tai sporttirenkaat ja eteen voi laittaa vaikka pehmeää sporttia. Takarenkaiden camber-kulma kannattaa pitää nollilla, mutta eturenkaissa muutaman asteen negatiivinen kulma voi auttaa suunnan kontrolloinnissa. Mahdolliset downforcet kannattaa myös asettaa minimiin.
Jousituksen kannattaa olla aika jäykkä ja matalalla.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Prologuen paras driftiauto on selvästi M5, padillaki menee ku rasvattu niin en usko että tulee olemaan minkään näköstä ongelmaa kokoversiossa jahka pääsee ratilla vielä vääntää.

Ja ennen kaikkea, säätämään :D
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Mulla ei pysy driftissä auto lapasessa. :) Mutta joo, kyllä GT4ssa driftata voi. Kun realismi on vaan 99.97%, niin sun pitää ihan oikeastikin osata hommas. Eli joudut opettelemaan.

Muuten, tuossa äsken linkitettiin 3 GT4sta yhteen. 2 pelas lanissa, ja 3s PS2 oli video moodissa, ja esitteli kummankin ajotaitoja livenä. Oli muuten messevä fiilis kun paahdettiin kummallakin Tom's Supralla Laguna Secaa ja vieressä iso scriini näytti meitin peliä. :)
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Tulikettu sanoi:
Offtopic: On se eläin tuo S4:nen. Löysin pari videota jostain asfalttisprintistä.
Ei näytä tollakaan kovin hyvin pysyvän tuo S4:nen käsis ja ajaa vieläpä rajotinta vasten, mutta äänet kuuluu hyvin :D
Kaikkia pätkiä suositellaan.

BMW 2002
http://www.automobil.se/filer/amb-bmw2002.mov

Fiat 124 Abarth
http://www.automobil.se/filer/amb-fiat124abarth.mov

Lancia Delta S4
http://www.automobil.se/filer/amb-lanciadeltas4.mov

Renault Alpine
http://www.automobil.se/filer/amb-renaultalpine.mov
----------------------------------------------------------------------------
Sisältä kuvattu ku S4 lähtee, ei ne sihahdukset ookkaa niin liioiteltuja Turismos...
http://www.videoconcept.com/Clips/03_wolsfeld_bruno.mpg

:eek: Älyttömän hyviä videoita, kiitos, kiitos, kiitos ja KIITOS!!! Onkohan toi sisäkuvakulmasta kuvattu video sama kun mitä mun allekirjoituksen S4? Löytyykö mistään sisäkuvakulmasta kuvattua Audi Quattro Sport S1 tai Peugeot 205 T16 tai Lancia Rally 037 videota?


Takaisin peliin: onko kumpikaan kokeillu sitä renkaiden vaihtoa josta aikaisemmin mainitsin? Ja toinen kysymys pakoputkesta, jos vaikkapa MX-5:seen (tai johonkin muuhun autoon missä hyvin tavallisen näköinen vaimennin) vaihtaa Racing putken niin muuttuuko pakoputkenpää/poistuuko äänenvaimennin?

Ja Oliverille: voisitko ottaa S4:stä Photo travel kuvaa Grand Canyonilta etuviistosta kuvattuna ja auto mahdollisimman isona. Sais koneelle hyvän taustakuvan! :D

Oletteko muuten huomanneet että GT4: Delta S4:ssä on Biasion nimi Toivosen tai Alénin sijaan?
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Siis kun vaihdetaan renkaat varikolla, niin sieltähän tulee populaa vaihtaan ne nakit. :)

Pakoputki kyllä pysyy suht-samannäköisenä, mutta ääni muuttuu. Vetessä tulee mielenkiintoinen pörinä. :)
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Janus sanoi:
Siis kun vaihdetaan renkaat varikolla, niin sieltähän tulee populaa vaihtaan ne nakit. :)

Pakoputki kyllä pysyy suht-samannäköisenä, mutta ääni muuttuu. Vetessä tulee mielenkiintoinen pörinä. :)

Juup, mutta entä Nissan R89C:ssä tai Jaguar XJR-9:ssä kun niissä autoissa on levyt takarenkaiden edessä???? Nostetaanko levyt ylös?
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

DeltaS4 sanoi:
Juup, mutta entä Nissan R89C:ssä tai Jaguar XJR-9:ssä kun niissä autoissa on levyt takarenkaiden edessä???? Nostetaanko levyt ylös?
Noihin autoihin ei ihan helpolla pääse käsiksi, joten ei ole päässyt vielä testaamaan.

BTW, ainakin yhden "helppoa rahaa" -tempunkin löysin. Special Conditions Hallista (siellä missä rallitkin on) löytyy märällä Tsukuban radalla toista autoa vastaa ajettava kisa. Normal -vaikeudella ajetaan kolme kierrosta ja palkinnoksi tulee 10,000 ja Mazda 6 -kilpuri, josta saa myydessä n. 95,000. Ratahan on pirun lyhyt, joten puolessa tunnissa ehtii ajaa helposti kuusi kisaa ja netota reilu 600,000 (kisathan voi "nollata" ja voittaa auton uudelleen).
Vastustajaksi saataa tulla Callawayta, Saleenia tms., mutta niitä vastaan pärjää hyvin vaikka 3-400 heppaisella, sopivaksi säädetyllä Imprezalla tai Lancer Evolla ja A-Spec pisteitäkin ropisee kivasti.

Nappailen ja zippailen taas jossain vaiheessa kuvia ja laitan jakoon. Punainen Fiat Panda on nätti. :)
 
Ylös Bottom