Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 4 Skabat II

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lonely_Driver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Gran Turismo 4 Skabat II

Mun omat kisat alkaa näyttää ny ihan lupaavilta :)
Pari päivää oon testaillu mikä noista sports cars a-luokan autoista olis nopein. GTRP:ssä nopein aika S2-renkailla on 7:11 ja mun nopein on tällä hetkellä 6:48 ;)
Tuosta höylään vielä vähä niin sitte saa latoa aikoja tiskiin.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 Skabat II

Perjantai iltaa.

Meikäläisen haaste on Mini.
Aikomuksena kun on ostaa moinen oikeasti, niin on tullut huvikseen tahkottua Ringiä vastaavalla.
Tuossa kokeilin arcaden Cooperia road renkailla ilman apuja, ekalla tuli ajaksi 9.35, joka tosin on vain linjojen vetoa, kun tuo ei juuri vauhdikkaasti liikahda.
Career puolella ennätys tällä hetkellä 7.19, päätyyn viritetyllä Cooperilla. (vaparina, kokeilen illan mittaan meneekö kovempaa ahdettuna)
 
Vastaus: Gran Turismo 4 Skabat II

Rudi sanoi:
Vähän meni itseasiassa ajamisesta maku, kun huomattiin että nopeimmat ajat saa siten, että ajaa käytännössä koko kierroksen kaasu pohjassa ja jarrulla ohjaa ja pudottaa nopeutta mutkissa.

Viimeisimmässä Board Challengessa ajoin muistaakseni Trial Mountainia Oreca Viperillä, oli aika turhauttavaa huomata että kisan voittaja oli ajanut myöskin tuolla tavalla ja oli muita huomattavasti nopeampi :(

Kyllä palkittis ku ajais nopeemman ajan "oikealla" ajotyylillä ku nuo jarrulla ajelevat ;)
 
Vastaus: Gran Turismo 4 Skabat II

Tulikettu sanoi:
Viimeisimmässä Board Challengessa ajoin muistaakseni Trial Mountainia Oreca Viperillä, oli aika turhauttavaa huomata että kisan voittaja oli ajanut myöskin tuolla tavalla ja oli muita huomattavasti nopeampi :(

Kyllä palkittis ku ajais nopeemman ajan "oikealla" ajotyylillä ku nuo jarrulla ajelevat ;)

Tostakin tulee mieleen ekana tämä IMO pelin epärealistisin osuus, eli rengasseokset. Jollain R5-pidolla kun ei tarvitse juuri ulostuloa tai muutenkaan pidon menetystä miettiä (harmittaa, että kovan luokan kisat ajetaan lähes poikkeuksetta R-renkailla). Lisäksi auton säädöistä juontuvat yli/aliohjaukset, ulostulon ja jarrutuksen hallitseminen sekä muutenkin homman yleinen vaativuus tuntuu häviävän lähes kokonaan kisakumeilla. R3:sta ylöspäin hommaa voisi omasta mielestäni kuvata hyvin pitkälti Ridge Racer-tyyppisenä elämyksenä.

Rengassarjan toisessa päässä taasen löytyy omasta mielestäni sellaisia helmiä, joita Polyphonyn poikien (ja tyttöjen) olisi toivonut käyttävän hyödyllisemmin. Esim. Nordschleifen ajaminen on pienitehoisellakin automobiililla taitoa ja keskittymistä vaativa elämys, kun alla on N1-lakut. Autovalikoiman toisessa päässä (C-ryhmä, LMGTP) omiaan ovat esim. SM ja SS -renkaat.

Renkaiden vaihtamisen voi nähdä myös ajon realistisuuden kannalta: SS-kumit kestävät normiradalla helposti 10 kierrosta, SM jo reilusti enemmän. SH:lla polttoaine luultavasti loppuu kesken ennen renkaiden kestävyyttä.

Heitänpä tähän yhteyteen pienen haasteen porukalle:

Auto: Vapaavalintainen C/LMGTP -auto (XJR-9, R89C, 88C-V, C9, 787B, R92CP, 905, CLK-GTR (CLK-LM), R390GT1, V12 LMR, GT-One, R8, Speed 8, C60)

Rata: Nürburgring Nordschleife

Säännöt: GT Mode, Free Run, yksittäinen kierrosaika, SS/SS-renkaat
 
Vastaus: Gran Turismo 4 Skabat II

Lisäsin myös replayt tänään ladattavaksi tuonne databaseen. Ku rekisteröi tuonne niin ne on ladattavissa.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 Skabat II

No tulihan se ykkösaika sieltä :)
Oli kyllä sen verran haasteellinen kisa mitä sitä ite kokeilin että hattua täytyy nostaa. Jahka jaksat taas ajella niin miten tuo Nortin ajaminen sulta sujuu? Ite ajattelin seuraavaksi ottaa C-Class autot alle ku Klopfer oli ajanu Nortille parit aika kovan tuntuset ajat MX-5:lla.

Ajoitko muuten normitekniikalla vai niin että painoit kaasua jarrutuksissakin? Ite ajelen aina normilla kisoissakin.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 Skabat II

Tulikettu sanoi:
No tulihan se ykkösaika sieltä :)
Oli kyllä sen verran haasteellinen kisa mitä sitä ite kokeilin että hattua täytyy nostaa. Jahka jaksat taas ajella niin miten tuo Nortin ajaminen sulta sujuu? Ite ajattelin seuraavaksi ottaa C-Class autot alle ku Klopfer oli ajanu Nortille parit aika kovan tuntuset ajat MX-5:lla.

Ajoitko muuten normitekniikalla vai niin että painoit kaasua jarrutuksissakin? Ite ajelen aina normilla kisoissakin.

Pakko oli muuttaa ajotyyliä vaikka ei se oikein luontevalta tuntunutkaan eli paria mutkaa lukuunottamatta tuli ajettua kierros kaasu pohjassa. Perseestähän toi on, mutta minkäs teet, kun ei muuten pysty. Uskoisin kyllä, että nopein ajotyyli löytyy jostain ton kaasupohjassa tekniikan ja ns. normitekniikan välimaastosta eli esim. tietyissä mutkissa hiuman kaasua löysäämällä saa auton kääntymään paremmin jne.

Norttia olen ajanut ainoastaan muutaman kierroksen testimielessä eli ei ole hallussa, mutta kaverin kanssa puhuttiin että siinä voisi olla se seuraava haaste. Saattaa tosin vierähtää hetki ennenkuin ton radan oppii muistamaan.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 Skabat II

No nyt koitin tuossa eilen yhen kierroksen norttia R92CP:llä (SS/SS) ja 5,59.xxx tuli ajaksi, joten tuosta ehkäpä se 10s pois niin aletaan olla lähellä optimia.

Noista GTDB:n aika-ajoista voin sanoa sen verran, ettei itseäni juuri tällä hetkellä kiinnosta :) jo joskus GT3:n aikoihin GT Draftingissa ja myöhemmin Board Challengessa sain replayden ohessa kuulla "poikkeavasta" ajotyylistä siinä sakissa, joka oli suunnilleen omaa nopeusluokkaa vastaava (kaverit ajelivat useimmiten juurikin tuolla jatkuva kaasutus -tekniikalla, joka ei itse asiassa tullut mieleen ennen parin pätkän kattelemista, eikä ole senkään jälkeen juuri innostanut). Mutta kyllä normitekniikallakin pärjää, vähän autosta riippuen. Mutta esim. R5:lla voi olla aika hankalaa.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 Skabat II

Ei tuosta jatkuvasta kaasuttelusta oo mitään hyötyä N1-S3 -renkailla ajettaessa. Toisaalta kyllähän sitomis-tekniikka käytetään ihan IRL:kin eli auto sananmukaisesti "sidotaan" mutkaan kiinni painamalla vähä jarrua kaasun kanssa, mutta ei sekään ihan noin radikaalia ole.

Tuoss yksi syy miksi tykkään ajaa ennemmin noilla N1-S3 -renkailla, niissä ei pääse kikkailemaan niin helposti mitä R-renkailla. Sen verran pitää vielä sanoa että kyllä itekkin käytän tuota "sitomista" S1-N3 -renkailla esimerkiksi Nortilla ennen Flugplatzia, kevyt jarru siihen kohtaa vakauttaa autoa huomattavasti hypyn jälkeen ja mutkakin on helpompi ajaa äärirajoilla.

Grandi: Ajaisit ny edes mun mieliksi pohjat joka renkailla Nortille noilla Sports Cars A -luokan autoilla ;)
Osaamisesta ei ainakaan pitäisi olla kiinni. _FIN - tagilla saisi vielä provosoitua noita sakemanneja sun muita kisaamaan enemmän :)
 
Vastaus: Gran Turismo 4 Skabat II

Sun mieliksi... enhän mä edes pysy sun perässä!

Täytyy tunnustaa pelaamisen menneen pääosin metal gearin hakkaamiseen lähiaikoina (kun ei pelaamista ehdi kauhean paljon harrastaa muutenkaan), joten en voi taata, että tulee osallistuttua.
 
Ylös Bottom