Vastaus: Gran Turismo 4 Skabat II
Tulikettu sanoi:
Viimeisimmässä Board Challengessa ajoin muistaakseni Trial Mountainia Oreca Viperillä, oli aika turhauttavaa huomata että kisan voittaja oli ajanut myöskin tuolla tavalla ja oli muita huomattavasti nopeampi
Kyllä palkittis ku ajais nopeemman ajan "oikealla" ajotyylillä ku nuo jarrulla ajelevat
Tostakin tulee mieleen ekana tämä IMO pelin epärealistisin osuus, eli rengasseokset. Jollain R5-pidolla kun ei tarvitse juuri ulostuloa tai muutenkaan pidon menetystä miettiä (harmittaa, että kovan luokan kisat ajetaan lähes poikkeuksetta R-renkailla). Lisäksi auton säädöistä juontuvat yli/aliohjaukset, ulostulon ja jarrutuksen hallitseminen sekä muutenkin homman yleinen vaativuus tuntuu häviävän lähes kokonaan kisakumeilla. R3:sta ylöspäin hommaa voisi omasta mielestäni kuvata hyvin pitkälti Ridge Racer-tyyppisenä elämyksenä.
Rengassarjan toisessa päässä taasen löytyy omasta mielestäni sellaisia helmiä, joita Polyphonyn poikien (ja tyttöjen) olisi toivonut käyttävän hyödyllisemmin. Esim. Nordschleifen ajaminen on pienitehoisellakin automobiililla taitoa ja keskittymistä vaativa elämys, kun alla on N1-lakut. Autovalikoiman toisessa päässä (C-ryhmä, LMGTP) omiaan ovat esim. SM ja SS -renkaat.
Renkaiden vaihtamisen voi nähdä myös ajon realistisuuden kannalta: SS-kumit kestävät normiradalla helposti 10 kierrosta, SM jo reilusti enemmän. SH:lla polttoaine luultavasti loppuu kesken ennen renkaiden kestävyyttä.
Heitänpä tähän yhteyteen pienen haasteen porukalle:
Auto: Vapaavalintainen C/LMGTP -auto (XJR-9, R89C, 88C-V, C9, 787B, R92CP, 905, CLK-GTR (CLK-LM), R390GT1, V12 LMR, GT-One, R8, Speed 8, C60)
Rata: Nürburgring Nordschleife
Säännöt: GT Mode, Free Run, yksittäinen kierrosaika, SS/SS-renkaat