Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 - A-Spec-keskustelu

Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec-keskustelu

Tuolla RedBullin X1(tai 2010) pystyy ajamaan Indy500:n varmaan kahteen tuntiin. Eilen tuli kokeiltua, mutta meni yli tuon 2 tunnin, sillä ajoin vahingossa varikolle kisan loppupuolella. Taisi kyllä pari kertaa loppua bensakin kisan aikana, mutta rullaten ehti varikolle hirveästi aikaa menettämättä. Tuohan on ihan hyvä grindaus kisa verrattuna noihin lyhyempiin kisoihin, mutta rahaa ei kyllä tule läheskään yhtä paljoa.

Seuraavana olis edessä 1000km Suzukaa, harmi vain ettei tuo kuulu mitenkään lempiratoihini. 172 kierrosta taitaa olla kisassa mittaa, eli ainakin periaatteessa tuon pitäisi päästä ajamaan nopeammassa ajassa kuin Tsukuban 4h kisan.. ;)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec-keskustelu

Okei, kaikki muut kisat olleet enemmän tai vähemmän lällärikamaa, mutta seuraaviin expert tason kisoihin en ole löytänyt voittaja autoa:

Historic Racing Car Cup
Toyota 7 tai Minolta taitaa irrota vasta tuosta like the wind kisasta...

Gran Turismo All Stars
Vaikka kuinka vetelee 1200 hebbasella lentokoneella (Veyron16.4) niin ei kisoja tahdo voittaa auton heittelessä pitkin seiniä. Toisaalta taas 550hp mazda furai ei riitä... Pagani Zonda R 09 olen nyt yrittänyt harjoitella noita mutta ei taida sekään riittää noita 999hp/666kg raketteja vastaan...
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec-keskustelu

Okei, kaikki muut kisat olleet enemmän tai vähemmän lällärikamaa, mutta seuraaviin expert tason kisoihin en ole löytänyt voittaja autoa:

Historic Racing Car Cup
Toyota 7 tai Minolta taitaa irrota vasta tuosta like the wind kisasta...

Gran Turismo All Stars
Vaikka kuinka vetelee 1200 hebbasella lentokoneella (Veyron16.4) niin ei kisoja tahdo voittaa auton heittelessä pitkin seiniä.
Tuon Historic kilpailun voitin premium-autoista löytyvällä Dodge Challengerillä, johon tein Racing modificationin ja asensin kaikki mahdolliset viripalikat. Siinä ensimmäisessä kisassa ainoastaan pääsuoralla joutui tarkkailemaan peiliä ja blokkailemaan nopeampien ohitusyrityksiä. Muuten sai kärkipaikan pidettyä melko helposti ja varsinkin Monacon radalla ei tarvinut edes blokkailla, kun ohittajia ei näkynyt.
Toyota 7:n voittaa B-Specin Like The Wind kisasta ja siihen virit asentamalla tuosta Historic -kisasta tulee helposti ylivoimainen voitto.

Gran Turismo All Starsin voitin ennakkotilaajan lahjana saadulla Mazda 787B:llä, mutta eiköhän siitä muillakin kisa-autoilla voitto irtoa.
Se Veyron on mutkaradalla melko hidas vaikka siinä tehoa onkin. Liian painava ja heikosti downforcea. Joku kunnon siipiauto taitaa olla taitaa olla tuossa kisassa ainut millä pärjää.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec-keskustelu

Tuon Historic kilpailun voitin premium-autoista löytyvällä Dodge Challengerillä, johon tein Racing modificationin ja asensin kaikki mahdolliset viripalikat. Siinä ensimmäisessä kisassa ainoastaan pääsuoralla joutui tarkkailemaan peiliä ja blokkailemaan nopeampien ohitusyrityksiä. Muuten sai kärkipaikan pidettyä melko helposti ja varsinkin Monacon radalla ei tarvinut edes blokkailla, kun ohittajia ei näkynyt.
Toyota 7:n voittaa B-Specin Like The Wind kisasta ja siihen virit asentamalla tuosta Historic -kisasta tulee helposti ylivoimainen voitto.

Gran Turismo All Starsin voitin ennakkotilaajan lahjana saadulla Mazda 787B:llä, mutta eiköhän siitä muillakin kisa-autoilla voitto irtoa.
Se Veyron on mutkaradalla melko hidas vaikka siinä tehoa onkin. Liian painava ja heikosti downforcea. Joku kunnon siipiauto taitaa olla taitaa olla tuossa kisassa ainut millä pärjää.

Samat vinkit täältä, tappiin asti viritetyllä Shelby Cobralla aikani luistelin siinä ekalla radalla, kokeillen välillä kaikilla mahdollisilla ajoapukombinaatioilla. Challengerilla (+RM+viritykset) voitto tuli todella helposti. Saattoi tosin johtua melko perusteellisesta harjoittelusta aiemmin :) Monacossa joutu lähdön jälkeen ekassa mutkassa vähän sikailemaan, puolivahingossa, kun iski vauhtisokeus. Mut kun kärkeen siinäkin pääsee, ei tarvi edes peitellä, ei se kylmäkone sieltä ohi tule kovin herkästi.

Jos osais (ja malttais) säätää Shelbyä riittävästi, voisi silläkin voitto irrota. Mutta vaatii todennäköisesti silti melko aggressiivista ajotyyliä eikä ilman tahatonta driftailua varmaan sittenkään pärjää. Shelby ei oo ollu tässä pelisarjassa koskaan helpoimmasta päästä ajaa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec-keskustelu

Dodge Challengerillä, johon tein Racing modificationin ja asensin kaikki mahdolliset viripalikat.

Challenger R/T RM ´70???? Ostin tuon, RM+ viritys. Eikä tuu mitään, auto ei käänny ja kääntyäkseen menetän liikaa vauhtia ja kaikki siipicaarat menevät ohi. Joko väärä auto kyseessä tai sitten pelaaja :) mälsää...

EDIT: monacossa onnistun ajamaan 9 sijalle jääden n.30 sec voittajasta. Ekalla kierroksella pääsen kyynerpäätaktiikalla jo toiselle sijalle ennen kierroksen vikaa mutkaa, mutta sitten alakaa racecarien nousu, noin 2kpl per kierros niitä menee ohi.

Joku kunnon siipiauto taitaa olla taitaa olla tuossa kisassa ainut millä pärjää.

Jep, pitää koittaa tuolla pagadi zondalla vielä kerran, vaikka tuskin onnaa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec-keskustelu

Okei, kaikki muut kisat olleet enemmän tai vähemmän lällärikamaa, mutta seuraaviin expert tason kisoihin en ole löytänyt voittaja autoa:

Historic Racing Car Cup
Toyota 7 tai Minolta taitaa irrota vasta tuosta like the wind kisasta...

Gran Turismo All Stars
Vaikka kuinka vetelee 1200 hebbasella lentokoneella (Veyron16.4) niin ei kisoja tahdo voittaa auton heittelessä pitkin seiniä. Toisaalta taas 550hp mazda furai ei riitä... Pagani Zonda R 09 olen nyt yrittänyt harjoitella noita mutta ei taida sekään riittää noita 999hp/666kg raketteja vastaan...

All Stars. Siinä näyttäisi pysyvän vauhdissa Nissanin race caarilla jonka voitin jostain kisasta. Otin siitä kaiken irti, vaihdoin renkaat, kevensin. Aika liki 1000hp siitä irtoaa... En nyt muista mikä oli auton tarkka malli. Ehkäpä joku muistaa jolla saattaa olla sama pirssi... No siipiauto jokatapauksessa vm89...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec-keskustelu

Challenger R/T RM ´70???? Ostin tuon, RM+ viritys. Eikä tuu mitään, auto ei käänny
Säädä lisää aurausta ja camberia, niin alkaa Challenger kääntyillä nopeammin mutkiin.
cybereddie sanoi:
Jep, pitää koittaa tuolla pagadi zondalla vielä kerran, vaikka tuskin onnaa.
Eiväpä taida kelpuuttaa Zondaa Historic -kilpailuun...
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec-keskustelu

Säädä lisää aurausta ja camberia, niin alkaa Challenger kääntyillä nopeammin mutkiin.

En ymmärrä, tuota autoa ei saa kääntymään hyvin vaikka kuinka yritän säätää FAQsin avuilla. Kääntyy kuin tikku paskassa vieläkin.

Eiväpä taida kelpuuttaa Zondaa Historic -kilpailuun...

Se PagadiZonda oli siihen GT allstars kisaan.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec-keskustelu

Itse vedin tuon historic kisan camaro '69, racing paketilla ja kaikilla vireillä. Vähän laatikkoa säätämällä, suht helpot voitot molemmista kisoista.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec-keskustelu

En ymmärrä, tuota autoa ei saa kääntymään hyvin vaikka kuinka yritän säätää FAQsin avuilla. Kääntyy kuin tikku paskassa vieläkin.



Se PagadiZonda oli siihen GT allstars kisaan.

Ite vedin zondalla sen ja viimesessä kilpailussa kärkipaiklta spinnassin ja hävisin 15 pisteellä. Vedin sitte myöhemmi minoltalla. Eli kyllä sen sillä voi vetää, mut aika moista kiskomista.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec-keskustelu

Tohon Historic Racing Cup mahdollisia autoja millä pääsis läpi (gtplanet):
* Lamborghini Countach LP400 '74
* Chevrolet Camaro Z28 RM '69
* Chevrolet Corvette Z06 (C2) Race Car '63
* Chaparral 2J Race Car '70
The ugly one with the jets, it'll win EASY, but it's a waste of money...
* Toyota Toyota 7 Race Car '70
It's a Prize Car in B-Spec "Like the Wind"
* Ford Mark IV Race Car '67, Ferrari 330 P4 Race Car '67, Jaguar XJ13 Race Car '66
They're all $20mill, but if you've got one, great!

Löyty myös samasta ketjussa autoja jotka "ei yleensä toimi" (mutta voi kokeilla):

* Buick Special '62
* Dodge Challenger R/T RM '70
* Ferrari 512BB '76

En kyllä tiedä, miks toi Challenger tuossa kohtaa oli, kun ite ainakin vedin sillä... Ja täällä porukat on kai yleensä tota käyttänytkin. :)

cybereddie: Kannattaa säätää se huippunopeuks sopivaks. Mitkä renkaat sul on tossa Challengerissä? Vai pääsitkä jo läpi?

PS. Linkki GTPlanetin ketjuun
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec-keskustelu

Tossa Formula GT:ssä joutuu ihan tosissaan hanskaamaan, Monacossakin vasta kolmas:mad:
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec-keskustelu

Joku puhui jossain aiheessa siitä, että jättäytyisi esim. Tsukuba 4 h kilpailussa viimeiseksi, mutta silti saisi hyvin pisteitä. Onko kukaan vielä kokeillut tätä? Ite yritin viime yönä, mutta oli pakko sulkea PS3, kun nukkumisesta ei tullut mitään ja univelkaakin oli jo.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec-keskustelu

Joku puhui jossain aiheessa siitä, että jättäytyisi esim. Tsukuba 4 h kilpailussa viimeiseksi, mutta silti saisi hyvin pisteitä. Onko kukaan vielä kokeillut tätä? Ite yritin viime yönä, mutta oli pakko sulkea PS3, kun nukkumisesta ei tullut mitään ja univelkaakin oli jo.

Tarkoititko tätä?

zzimeoni:
"Endurance grindaus.
Vähän kyllä epäilyttikin tuo 4h parkkeerausgrindausmetodi, kun väittivät GTplanetilla että sijasta 12kin saa vielä melkoisesti XPeetä 4h ja 24h kisoista.

Normikisoissajan ero ei ole iso sijojen 1 ja 12 välillä, mutta tähän olivat laittaneet kunnon eron.
4h Tsukubassa ropsahti sijasta 12 kerrassaan 3 000 xpeetä.

No ajellaan sitten ihan oikeesti. Eipä minulta paljon enää puutu levelistä 30 ja sitten pari miljoonaa tuohon 32een.

Nouseekos Suzukassa XP miten korkealle.
Grand Valley 300km oli 113 674
Tsukuba jotain
Laguna Seca 200 oli 158 078 XP
Indy500 oli 268 176 XP"


Kopsattu toisesta ketjusta.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec-keskustelu

* Toyota Toyota 7 Race Car '70
It's a Prize Car in B-Spec "Like the Wind"
* Ford Mark IV Race Car '67, Ferrari 330 P4 Race Car '67, Jaguar XJ13 Race Car '66
They're all $20mill, but if you've got one, great!

En kyllä tiedä, miks toi Challenger tuossa kohtaa oli, kun ite ainakin vedin sillä... Ja täällä porukat on kai yleensä tota käyttänytkin. :)

Challengerissa top speed on rataan sopivaksi säädetty. Renkaina Racing hard, muttei ainakaan näillä taidoilla näköjään saa sitä sääjettyä kääntyväksi autoksi. Joutuu varmaan ostamaan/voittamaan noita tykimpiä autoja, tosin B-specsin like the wind on vielä aika kaukana, saati sen voittaminen.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec-keskustelu

Challengerissa top speed on rataan sopivaksi säädetty. Renkaina Racing hard, muttei ainakaan näillä taidoilla näköjään saa sitä sääjettyä kääntyväksi autoksi.
Vaihda renkaiksi Racing Soft, niin voi auttaa jo melko selvästi siihen kääntymiseen.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec-keskustelu

Vaihda renkaiksi Racing Soft, niin voi auttaa jo melko selvästi siihen kääntymiseen.

Samoin lyhenee jarrutusmatkat ja kiihtyvyys paranee. Pehmeämmissä ei ole muuta huonoa kuin kestävyys, mutta sitä ei vielä tuossa vaiheessa tarvitse murehtia. Tuon rengashomman huomasi B-spec puolella kyseisellä autolla (Challenger RT RM) hyvin, kun sport-hardeilla ei kuski pärjännyt mitenkään, mutta softeilla meni kärkeen että heilahti. Ilman muita modifiointeja.
 
Ylös Bottom