Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 [Hype & hankintahekumointi | 24.11.]

Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, julk. 3.11.2010]

Olkoonkin Photo Modesta mutta what the fuck man!

Salzburg_RedbullHangar7_LamborghiniMiuraP400BertonePrototype_C.png


Eikä ole Polyphony Digitalilla kyllä säästelty polygoneja edes karting-autoissa...

WhiteBG__PDI_RACINGKART100_04.jpg


Tätä piti pitkään tuijottaa ennen kuin uskoi, ettei se ole valokuva.

Salzburg_RedbullHangar7_LamborghiniMiuraP400BertonePrototype_A.png
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, julk. 3.11.2010]

Eurogamerin miniprevikka

Mukana Yamauchin näkemyksiä mm. B-spec ajotilasta, rataeditorista sekä Kartingista.
B-spec: Kuten jo mainittu, moodi aikaisempaa osaa monipuolisempi. Tällä kertaa toimitaan ikään kuin tallipäällikkönä, jonka alaisuudessa voi olla 6 eri kuskia. Näiden AI kuskien henkistä ja fyysistä tilaa pystyy tarkkailemaan jatkuvasti kisan aikana. Onko "hän" rauhallinen vai hermostunut jne. Perinteisiä ajo-ohjeita ovat "hidasta", "kiihdytä" "ohita", "varikolle" jne. Mutta jos kuljettaja on hermostunut, eivät ohjeet välttämättä mene perille. (Itse en jaksa kyllä tästä moodista innostua pätkän vertaa, ajamaan tänne on tultu!)
Rataeditori: Homma hoidetaan erilaisten slidereiten avulla, eli mitään Modnation Raceria on turha odottaa. Aluksi valitaan missä maassa halutaan ajaa, sen jälkeen valitaan ajetaanko kierroskisoja vai point to point ajoja, vuorokauden aika, säätila jne. Radan pituus voi olla jopa 10km.
Karting: Alunperin suunnitteilla GT6:een(!), mutta kuulemma tietovuodon vuoksi ajattelivat hoitaa homman saman tien alta pois. No, onneksi ei tarvinnut odotella vuoteen 2017..
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, julk. 3.11.2010]

Gran Turismon virallisilta kotisivuilta löytyy nyt Karting-traileri. Mukana törmäilyä!

Lähde: gran-turismo.com
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, julk. 3.11.2010]

Karttia, siis?

imagegranturismo5134891.jpg


Perhanan hyvälle näin ulkopuolisenkin korvaan kuulostavat nuo ominaisuudet, dynaamiset säät ja kaikki.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, julk. 3.11.2010]

Eurogamerin miniprevikka

Mukana Yamauchin näkemyksiä mm. B-spec ajotilasta (Itse en jaksa kyllä tästä moodista innostua pätkän vertaa, ajamaan tänne on tultu!)

Niin mutta en itse ainakaan jaksaisi vääntää niitä 24h ajoja putkeen normaalisti takapuoli liimattuna penkkiin vaan nopeuttaisin nämä hetket sillä. Kaveri väänti GT4 yhden 24h ajon B-specillä koska se vei vain vaivaiset 9 tuntia aikaa normaalista.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, julk. 3.11.2010]

Niin mutta en itse ainakaan jaksaisi vääntää niitä 24h ajoja putkeen normaalisti takapuoli liimattuna penkkiin vaan nopeuttaisin nämä hetket sillä.

Totta tuokin, mutta itse jätän mieluiten ko. kisat pelaamatta kummassakin moodissa. :D
Veikkaanpa, että pelattavaa riittää muutenkin enemmän kuin tarpeeksi etenkin nettipelin lisäämisen myötä. No, kukin tyylillään - hyvähän se on mitä enemmän tavaraa mukana (tosin on tässä saatu odottaakin).
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, julk. 3.11.2010]

Tulihan se varmistus:

"despite their best efforts to respond to criticism about standard car interiors, they were not able to implement cockpit camera (even one similar to GTPSP’s) in GT5 – a source of some disappointment to Kazunori, who is never happy to let down his fans and is probably his own biggest critic."

Lähde: GamesCom Gran Turismo 5 Breakout Session: Full Details

Harmillista, mutta eiköhän premium-autoja tuoda sitten DLC:nä ja onhan niitä jo kivasti itse pelissä mukana.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, julk. 3.11.2010]

Virallisille kotisivuille tullut paljon muutakin uutta tietoa. Ohjaamokuvakulmilla varustettujen autojen määrä on noussut jo yli 200:aan.

"Cockpit Views" that totally recreate the interior and instruments of a car, have been prepared for over 200 cars.
Edelleenkään tuo ei anna yksiselitteistä vastausta siihen, jäävätkö Standard-autot täysin ilman tuota kuvakulmaa, joten ei spekuloida sitä tässä vaiheessa enempää.

Update! Ahaa, näemmä edellisessä viestissä varmistus tulikin.

Lähde: gran-turismo.com
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, julk. 3.11.2010]

Vai niin. Voi helevata luulin jo et sisäkuvakulma on joka autos mut ei. Kaikkee turhaa tulee mut ei yhtä saakelin kuvakulmaa. Toivottavasti on edes nokkapelti kuvakulma, niinku neloses. Ei hirveesti tunnu simulta jos joutuu ajaan taivaista tai asfaltin tasolta.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, julk. 3.11.2010]

Edelleenkään tuo ei anna yksiselitteistä vastausta siihen, jäävätkö Standard-autot täysin ilman tuota kuvakulmaa, joten ei spekuloida sitä tässä vaiheessa enempää.

Update! Ahaa, näemmä edellisessä viestissä varmistus tulikin.

Lähde: gran-turismo.com

Tolle "cockpit camera"lle ei taida olla ihan tarkkaa määritelmää.Niin kauan kun cockpit camerasta puhuttaessa mainitaan interiors,uskon puhuttavan sisustasta?Koska tää edelleen pyrkiii simulaatioon,luulen että se ratintakaa kuvakulma on kaikissa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, julk. 3.11.2010]

Tuossa ratakeneraattorissa loistava ominaisuus on tuo sään ja kellonajan määritys. Voi siis halutessaan tehdä rallipolun, jota ajetaan sateella ja yöllä. Najs :).
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, julk. 3.11.2010]

Tolle "cockpit camera"lle ei taida olla ihan tarkkaa määritelmää.Niin kauan kun cockpit camerasta puhuttaessa mainitaan interiors,uskon puhuttavan sisustasta?Koska tää edelleen pyrkiii simulaatioon,luulen että se ratintakaa kuvakulma on kaikissa.

"they were not able to implement cockpit camera (even one similar to GTPSP’s) in GT5"

tossahan se sanotaan ettei tuu ees psp version kaltaista :(
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, julk. 3.11.2010]

"they were not able to implement cockpit camera (even one similar to GTPSP’s) in GT5"

tossahan se sanotaan ettei tuu ees psp version kaltaista :(

Sitähän tässä on yritetty jankuttaa. Tehdään invertaatio sitten julkaisun kohdalla seuraavaksi siitä monessa autossa on cockpit.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, julk. 3.11.2010]

"they were not able to implement cockpit camera (even one similar to GTPSP’s) in GT5"

tossahan se sanotaan ettei tuu ees psp version kaltaista :(

Lue myös ennen pillkua.Ja jos siinä viitattasiin GTPrologueen,olisin 'huolissani'.Aika näyttää.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, julk. 3.11.2010]

Viimeaikaisten tietojen ja ominaisuuksien valjettua "tuulilasin takaa kuvattavan pelikuvakulman" puuttuminen standard-autoista ei oikeastaan haittaa ollenkaan. Niin paljon muuta herkkua on sentään tulossa ja ilmiselvästi PD kuuntelee fanejakin kehityssuunnitelmia laatiessaan. Sisäkuvakulmia nyt vaan ei ollut mahdollisia saada kaikkiin autoihin, turha siitä on valittaa. Luulen kuitenkin, että se ketuttaa kaikkein eniten itse Kazia, joten kyllä ne olisi pelissä jo se olisi ollut järkevää.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, julk. 3.11.2010]

Viimeaikaisten tietojen ja ominaisuuksien valjettua "tuulilasin takaa kuvattavan pelikuvakulman" puuttuminen standard-autoista ei oikeastaan haittaa ollenkaan. Niin paljon muuta herkkua on sentään tulossa ja ilmiselvästi PD kuuntelee fanejakin kehityssuunnitelmia laatiessaan. Sisäkuvakulmia nyt vaan ei ollut mahdollisia saada kaikkiin autoihin, turha siitä on valittaa. Luulen kuitenkin, että se ketuttaa kaikkein eniten itse Kazia, joten kyllä ne olisi pelissä jo se olisi ollut järkevää.
Jep mielummin näin, kuin että jokaiseen autoon olisi tehty sisäkuvakulma ja peliä oisi odotettu taas lisää vaikkapa vuoteen 2018...
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, julk. 3.11.2010]

Onnistuukohan kukaan tekemään course makerilla vaikka jtn Suomen rallin pätkää. Himos olisi omalla toivelistalla
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, julk. 3.11.2010]

Varmasti ois psp tyyppinen ohjaamo ollut mahdollista

Sellaisen voi tehdä myös itse mustasta pahvista, jos haluaa. Itse en mustaa ohjaamonäkymää käyttäisi, vaikka sellainen löytyisikin, koska pelkkä näköalueen peittäminen ei mielestäni ole ohjaamonäkymän pointti.
 
Ylös Bottom