Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5: Prologue -peliseura

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kurvi35
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Gran Turismo Prologue

Hieman kyseenalaistaisin 2 tilannetta nimimerkkiä AmAHFIN vastaan käytyä tilannetta. Siinä pitkässä oikiassa hän blokkautuu peräkkäisillä kierroksilla tahtomattaan radan ulkopuolelle ja menettää sijoja. Ei olla puhtaita pulmusia mekään. Mutta elä anna häiritä vaan videoi toki lisää. Nää kylkikontaktit onlinessa on pienen nykimisen takia vaan aika suuret välillä vauhtiin verrattuna, että kannattaa pitää aina mielessä kun rinnakkain mennään. Ei hirveästi peltiä hierottais. Pienen välin kun pitää niin ei lennä toinen pihalle radalta. Hyvää vauhtia padikuskitkin pitää.

Hyvää kisaa taas oli.

Totta, auto aliohjasi siinä mutkassa aika pahasti joka kerta ja sillä kertaa satuttiin olemaan 3 autoa rinnakkain siinä kohtaa ja sitten AmAHFIN ajautu osittain mun toimesta vähän ulos siinä kohtaa, pahoittelut siitä. Yritin seuraavan mutkan jälkeen kattoa että miten kävi ja oli ainakin yhden sijan menettänyt siinä. Tämä kohtahan on videolla ajassa 08.33. Mutta näitä sattuu.

Ja tottahan se on niinkuin MaxXxXxball sanoi että myös suomalaiset osaavat töniä, mutta itse en ole vastaavaan törmännyt kovinkaan usein, tästä johtuen tuo yleistys. Mutta lähinnähän ne parhaat kisat ajetaan ennalta sovitussa porukassa kuten tässä tapauksessa. Kylkeen hiomistahan se tuollakin oli mutta ei noin tiukassa matsissa niiltä voida välttyä, pääasia että pahimmat kylkeen tai perään ampumiset on poissa.

Ja padillä tosiaan ajelen.

Sillon tönäisy on vahinko, jos jää venaamaan, jos ei niin sitten tahallinen. Ainoastaan se ratkaisee jääkö venaamaan vai ei. Pienet kylkikosketukset ei nyt mitään pahoja ole, mutta yleensä pelin lagi pahentaa seurauksia. Vois myös auttaa, jos kaikki ajais suurinpiirtein samoilla säädöillä ja absilla, ettei siellä välissä pyöri mitään Elisejä ja Clioja R3-renkailla. Sekin jo auttais jos kaikilla olisi se "epäaito" ajolinja näkyvissä. Muistais jarruttaakin oikeaan aikaan. Sen verta epäaidon suuri imu tossa pelissä, että jarrutusmatka pitenee ihan helvetisti, jos imussa jarruttaa. Näkyvä ajolinja osaa kertoa millon jarruttaa, vaikka nopeus olisi suurempi kuin normaalisti. Sekin auttais, että ohituksia ei yritettäis niin paljon sisäpuolelta, vaan kiihdytyksissä. Varsinkin Fujissa kakkosmutka ja viimenen on semmosia paikkoja, joihin jotkut ihmiset syöksyy väkisin ohi. Ihan hyvin vois venata hairpiniin ja yrittää vaikka sisältä, kun siinä on yleensä tilaa tehdä myöhäsempi jarrutus tai ulkokautta hakea peruskarting-kikalla ohitusta seuraavassa kiihdytyksessä. Vikassa mutkassa on järjetöntä yrittää ohitusta, kun toinen kuitenkin pääsee imuista ohi pääsuoralla. Se on sitte eri asia, jos on viimenen kierros tai porukka on niin kasassa, että saa seuraavalta imut.

itekin taisin yhessä mutkassa kiilata jonkun pihalle. pahoitteluni siitä.

Ihan hienoa video pätkä.
Ompas paljon palautetta ja kysymyksiä sadellut.
Ekaksi mitään privaa, uusia autoja tai ratoja ei ole tullut ja privaa ei tulekkaan olen tätä mieltä itse privasta.

Myös minä ajan ohjaimella.
Noinkin nopeat kierrokset saa tatilla, kun vain jaksaa hakea säätöjä edes jonkin verran, mutta onhan siinä jonkin verran puuhaa.
Mutta aivan ihmeitä ei tarvitse tehdä ja toinen mikä vaikuttaa kierrosaikoihin on mutkissa oikean vaihteen käyttö ei liian pientä ei liian isoa ja lisäksi vaihtaa ajoissa vaihteen ettei iske rajoittimelle.

Totta on se että suomalaisissakin on tuuppijoita myös.
Täälläkin on eräs kuski jonka tiedän joka ainankin välillä ajaa aika sopimattomasti, mutta se ei ole se jota luulette jätän nimen mainitsematta jos se oppisi ajamaan, mutta ei se tainnut olla edes kisoissa.
Joku musta auto tuuppi minua tai liekkö ollut välillä toinenkin niin pääsuoran lopussa, mutta joka kerta kestin radalla suurinpiirtein.Vähän häiritsi, mutta maksoiko ne sijoituksia sitä en enää muista.
Mutta jos noinkin siivosti menee kisat kuin viimeeksi niin ne pienet tuupinnat eivät kisoja pahenna.
Me olemme ihmisiä emme koneita eli hyvällekin kuskille joskus tapahtuu se on tosiasia.

Lisään sen, että jos ajaa tolla kuvakulmalla kuin Fighter niin vaikeaa sieltä on hahmottaa missä toinen ajaa mutkassa.
Jos siinä alat kurkkia sivulle seuraukset saattavat olla kohtalokkaat.
Mun mielestä Fighter on hyvä kuski ja niin on AmAH myös, mutta hänen epäonnekseen ajolinja oli ulko kurvissa ja siellä on aina riskimpää ajaa, mutta jossain se on ajettava.

Meinasin jos tänään pitäisi taukoa kisoista.

Toi olis hyvä jos nuota kisoja kuvattas enemmän...

Mutta hei eikös seuraavassa kisassa olisi Suzuka rata ja sama Nissan Fairblady Z version S -07.

Toi olis hyvä jos nuota kisoja kuvattas enemmän...

Mutta hei eikös seuraavassa kisassa olisi Suzuka rata ja sama Nissan Fairblady Z version S -07.

Kyllä meinaan seuraavaksi Suzuka session tehdä, mutta sinne ei tolla autolla taida päästä.
Suzuka auto vaihto ehto taitais olla Ford ehkä Honda eli se toi kisa muoto on vielä ilmeisesti sama kuin se missä ajettiin Alfalla kisaa.
Takaveto autot alkaa olla myrkkyä mulle kyllä Suzukassa rata on kyllä paras noista vaihtoehdoista.

Mutta tänään on tauko ilta ja huomenna maanantainakaan en ole illalla kotona, joten kisa sessio illan pyrin järjestämään tiistai illaksi.
Tottakai voi muutkin virittää sessiota tai kaverien kesken vääntää kisoja.
Auto kannattaa valita tarkkaan eli testailla autoja ja vähän miettiä pystyykö tatilla miten ajamaan ja sellaiset kuskit jotka eivät aivan huippuja ole.

Kisa illat pitäis koittaa pitää vakioina niin olis näin kätevämpää koko homma.
Vaikka kaksi kertaa viikossa maximi kolme, mutta monella on varmaan muitakin pelejä joita haluavat pelata ja myös menoja kolme on jo aika paljon.

Vakio kisa illat ehkä tiistai ja lauantai ja miksi ei alkamis aikakin vakioksi heittää, mutta ajan laitto vakioksi huonompaa koska välillä muilla saattaa olla kisa sessiota juuri silloin esim. GTP -kuskeilla.
Tästä vakio systeemista tais jo Simo heittääkin juttua aijemmin.

Olis kyllä kivaa ajella ihan kunnollisten kanssa eikä niiden ketä vaan törmää miten sattuu. Minulle sopii melkeen millon vaan kuhan muistan täällä käydä kattomassa onko jotain kisoja tulossa. Ps. Minäkin ajan tatilla.

Tänään ilmoitan kisa session, mutta menee vähän aikaa kun on menoja.
Koitan tossa kuuden ja seitsämän välissä ilmoittaa.

Kisa session meinaan aloittaa aikaisemmin ehä tuntia aikaisemmin puoli yhdeksän tai viimeistään yhdeksän maissa.
Olen näin viikolla huomannut että osa katoaa aika pian pois pelistä.Joillakin on koulua tai työtä.

Gran Turismo Prologue kisa sessio.

Expert PP550 / FWD, Suzuka
Tiistai 10.3
Peli session kesto: 1,5-2 tuntia.

Eka Startti: Kello 21.04

Startti välit 21:24, 21:44, 22:04, jne.
vara-ajat 21.14, 21.34, 21.54.
Tärkeää tietoa.
Jos tulee error odota seuraavaan starttiin.
Odota start kohdassa GT prologue kellon tulemista aina tasan kyseisen ajan kohdalla ja paina sitten starttia ( joskus rämpytettävä ).

Auto:
Honda Integra Type R -04.
Siksi sama auto kaikille, jotta saataisiin kunnon vääntö kisoja.
Vaikka tietenkin autoa voi ja pitääkin säätää mieleisekseen.
Säädä ja testaa autosi valmiiksi.

Tärkeät kisa käyttäytymisohjeet blogissani ( myös kuvina ),
joita on noudatettava kisoissa.Blogiin pääset alla olevasta linkistä.
Lyhyesti sanottuna kylkeen, perään ajot ja oikomiset kiellettyjä.
Myös suorilla mutkittelut, jarruttelut ja muut tahalliset estämiset.

Etukäteen kiitokset kaikille kisa sessioon osallistujille.

Morjesta!
Minäkin voisin tänä iltana tulla kokeileen tuota Suzukaa kymmenen jälkeen jos vaan kerkee.

Ei taida montaa tuttua tulla ajamaan.No aika viime tippaan jäi ilmoituskin, mutta kyllä ilmoittelin aikaisemmin että tiistaina kisat.Ehkä muilla jotain menoja...
Pitää katsoa kuinka pitkään ajan itse tänään jos väkeä todella vähän jää ajotkin lyhyeksi.

Seuraavan kerran kisat varmuudella lauantaina, koska on muutakin tekemistä ja muitakin pelejä niin minulla kuin muillakin ja kaksi kertaa viikossa pitää peli-innon yllä.

ei nyt semmoista vääntöä oikein tullut mitä oli Fujissa, mutta mielestäni osa syy siihen on että se kuka osaa ajaa erittäin hyvin niin
se menee menojaan paremmin kuin fujissa ja jos osaa säätää hyvin Suzukaan niin myös tämä vaikuttaa asiaan.

Nyt oli lisänä osa ulkomaalaisista jopa GTP -kuskikin tuuppijoiden joukossa, mutta osa tuli aika surutta päälle enkä takaa oliko osa suomalaisiakin.
No rata on tietysti kapea ja tuupinnan riskit kasvavat sitä mukaan.

Seuraavan kerran minun järjestämä GTP ajot on lauantaina.

ei nyt semmoista vääntöä oikein tullut mitä oli Fujissa, mutta mielestäni osa syy siihen on että se kuka osaa ajaa erittäin hyvin niin
se menee menojaan paremmin kuin fujissa ja jos osaa säätää hyvin Suzukaan niin myös tämä vaikuttaa asiaan.

Nyt oli lisänä osa ulkomaalaisista jopa GTP -kuskikin tuuppijoiden joukossa, mutta osa tuli aika surutta päälle enkä takaa oliko osa suomalaisiakin.
No rata on tietysti kapea ja tuupinnan riskit kasvavat sitä mukaan.

Seuraavan kerran minun järjestämä GTP ajot on lauantaina.

Joo nyt ei kyllä onnistunut omalla kohdalla oikein mitään, säädöt oli aluksi aivan liian aliohjaavat ja sen jälkeen mentiin aivan päinvastaiseen ja driftaukseksihan se meni, etuveto autolla :). Mutta ihan ok kisat kuitenkin, tosin ekassa startissa tuli kyllä pari espanjalaista takakontista sisään ja menetin johto paikan siinä. Mutta lauantaina uusiksi.

Mulla taas auto kulki suorilla niin pirusti ja mutkaisilla osuuksilla autoni puski jonkin verran jos vähänkin liikaa kaasua laitoin ja
olin ihmeissäni takana tulevien kanssa alku mutkissa...välitykset vähän metsässä.
Ei ne alku mutkat mun pravureita ole olleetkaan tai sen ekan mutkan jälkeiset mutkat.Hienoa tekstiä.

Jossain kisassa meni ihan rytmi sekaisin, kun tuuppijoita riitti en saanut enää mitään aikaiseksi koko kisassa.

Taas jossain kisassa alkoi jo naurattamaan, kun mutkaisilla osuuksilla meni miten meni ja joku pääsi ohi silloin tällöin ja taas suorilla ampaisin ohi tai rinnalle...no joo fighter oli ainankin yhdessä kisassa.
Jep palataan lauantaina kisan merkeissä.

Voi perkule jääny juttujen perusteella hyvät kisat välistä :( No toivottavasti ens ajoihin pääsis taas ajeleen. Pitäs melkeen alkaa harjotteleen hieman ennen ku tulee ajeleen teidänb kans meinaa olla melko ruosteessa taidot tällä hetkellä :D

Voi perkule jääny juttujen perusteella hyvät kisat välistä :( No toivottavasti ens ajoihin pääsis taas ajeleen.

Joo on sulta jäänyt etenkin Fuji kisat ja itse taidan siirtyä kokonaan tänne GTP kisojen puolelle kohta totaalisesti, kun ei tosta Ferrari pelistä taida tulla enää mitään.

Tänään katson onko kisat muuttuneet tai muuttumassa ja testaan sitten autoja radalle.
Ilmoituksen koitan tänään laittaa tänne, kun kisat ovat huomenna lauantaina 14.3.

Ite en pääse huomenna kun muutto kesken ja nettiä ei ole uudessa kämpässä.:(

Ylös Bottom