Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5: Prologue -peliseura

Vastaus: Gran Turismo Prologue

Vaikka GT-R:llä olisikin kiva ajaa välillä, voitaisiin silti ajaa samalla merkillä ja mallilla kaikki. Säästyy turhalta jälkipeliltä kun kaikki ovat samalla viivalla. Ajatuksia? Mun puolesta voidaan mennä Mitsulla. :)
 
Vastaus: Gran Turismo Prologue

Vaikka GT-R:llä olisikin kiva ajaa välillä, voitaisiin silti ajaa samalla merkillä ja mallilla kaikki. Säästyy turhalta jälkipeliltä kun kaikki ovat samalla viivalla. Ajatuksia? Mun puolesta voidaan mennä Mitsulla. :)

Tuo pelin performance points systeemi on mielestäni kehittynyt niin hyväksi, että ei paljoa ole väliä millä ajaa. Todella tasaisia ovat kaikki. Veto tapa on se joka vielä tekee eroa. Liukkailla renkailla nelivedot niistää muilla asvalttia. Tietysti auton ajettavuus vielä ratkaisee muutamia kymmenyksiä.
 
Vastaus: Gran Turismo Prologue

Tuo pelin performance points systeemi on mielestäni kehittynyt niin hyväksi, että ei paljoa ole väliä millä ajaa. Todella tasaisia ovat kaikki. Veto tapa on se joka vielä tekee eroa. Liukkailla renkailla nelivedot niistää muilla asvalttia. Tietysti auton ajettavuus vielä ratkaisee muutamia kymmenyksiä.

Kuten aikaisemmin totesin. GT-R on omissa käsissäni ainakin 2-3 sek nopeampi kierroksella Suzukassa. Hommaa kyllä tasoittaa se että GT-R:n puikoissa pikkuvirhe maksaa enemmän kuin Lancerin puikoissa samanlainen. Kallistuisin kuitenkin sille kannalle että ajetaan Lancerilla, vaikka GT-R onkin minulle se parempi auto.

Lisäksi. GT-R omaa enemmän tehoa kuin Lancer ja kun sen saa vielä säädettyä lähemmäksi sitä 800pp:n rajaa, niin siitäkin tulee etua. Lancerin "ylimääräiset" pp:t tulevat aerodynaamisista säädöistä, joilla ei loppupeleissä ole niin paljoa merkitystä kuin teholla, varsinkin kun ajetaan R3-liimarenkailla. Kun vielä GT-R käyttäytyy kelvollisesti mutkissa on etu aika selvä. Testaapa Larzi muutama kierros.

EDIT: Otanpa pikkusen takaisin puheitani. Mun puolestani GT-R voidaan hyvin ottaa vaihtoehdoksi. Ei se ero niin suuri ole. Ja ajettavuus tosiaan hiukan tasoittaa etua, jos sitä edes on. En ottanut huomioon että Mitsullakin kierrosaikani on parantunut siitä kun viimeksi GT-R:ää testailin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo Prologue

Lisäksi. GT-R omaa enemmän tehoa kuin Lancer ja kun sen saa vielä säädettyä lähemmäksi sitä 800pp:n rajaa, niin siitäkin tulee etua.

Siinähän se ero onkin ;). Lancerissa oli maksimi pp n. 750. Valitettavasti en pääse ajelee ennen ensiviikkoa kun olen kotopuolessa syömässä mamman pöperöitä.
 
Vastaus: Gran Turismo Prologue

Pysytään nyt sillä linjalla että saa ajaa myös GT-R kalustolla jos haluaa, mutta ensikerralla on vain yksi auto käytettävissä.
En lähde nyt taas muuttelemaan ja perumaan kisa sessio tietoja.

Mietinnässä kävi muukin auto Mitsun lisäksi, mutta se vaatisi aika paljon testejä ja aikaa eli jatkossa on ehkä paremipi pitää yksi auto käytössä vaikka kaikki eivät tykkää kaikista autoista ja veto tavoista.

Itse tulen ajamaan Mitsulla, koska se on helpompi hallita vaikka taas joutuu ajamaan aivan 110% koko ajan koska muut ajajat eivät tunnu montaa virhettä yllättävästi tekemään 10 kierroksen aikana.
GT-R taas tekee summamutikka säädöillä jo lähes heti kahdessa testi kierroksessa samallaisia kierrosaikoja mitä Mitsulla sain parhaimmillani, mutta kun sillä pihalle lähtee niin sitä on myös pitkällä.
 
Vastaus: Gran Turismo Prologue

Oisko tänää ketään paikalla? Itellä olis aikaa ja nyt ratilla pitkästä aikaa hieman vääntänyt. Turpaan varmaan tulis niin, että tukka lähtee, mutta kiva olis silti Suomi-porukassa tätäkin ekaa kertaa vääntää.
 
Vastaus: Gran Turismo Prologue

Oisko tänää ketään paikalla? Itellä olis aikaa ja nyt ratilla pitkästä aikaa hieman vääntänyt. Turpaan varmaan tulis niin, että tukka lähtee, mutta kiva olis silti Suomi-porukassa tätäkin ekaa kertaa vääntää.

No kyllä tässä itse kerkiäisi. Pitäiskö mun tehdä sessio jos on tulijoita?
 
Vastaus: Gran Turismo 5: Prologue -peliseura

Taitaa porukka shiftata niin innoissaan, että parempi odotella alkuinnostuksen laantumista. :cool:
 
Vastaus: Gran Turismo 5: Prologue -peliseura

Minä en omista vieläkään Shiftiä, mutta pidän itse ainankin pienen tauon näitten muutaman Suzuka kisa sessioiden jälkeen oli niin kovaa vääntöä viimeeksikin, että
ihmettä riitti miten äijät painoi lähes koko ajan niin karmeaa kyytiä ilman virheitä.

Nyt alkaa kaikki valjeta lopullisesti muutenkin, että sopivalla Suomi kuski porukalla kisat ovat kaikista reiluimpia.Aivan muutama ulkomaalainen on yhtä hyvä, mutta vain noin kaksi pelaajaa kymmenestä.
Suomi kuskit Suzuka sessioissa: Kukaan ei oijo, kukaan ei aja ulkopuolella kaasupohjassa ja todella harvinasta ne tuupinnat.

No ei se nyt vielä tietysti pois suljettu ole, etten tänään voisi järjestää mutta nyt olo on niin piipussa ettei tällä hetkellä kisat ole mielessä.
En lupaa mitään varmaa tänään, mutta lauantai olis ihan hyvä vaikka silloin ei kaikki taida olla koskaan paikalla.
 
Vastaus: Gran Turismo 5: Prologue -peliseura

Täältä löytyisi yksi ketä tulisi mukaan ajoihin. Näkisi riittääkö se vauhti mihinkään.
 
Vastaus: Gran Turismo 5: Prologue -peliseura

Pitää katsoa päivällä ( perjantaina ) onko samat kisat ajettavissa ja jos on,
niin lauantai iltana tulee vakio Suzuka kisa sessio.
 
Vastaus: Gran Turismo 5: Prologue -peliseura

Kirjoittelinkin jo tuonne SCC-ketjuun, mutta kirjoitellaan tännekin. Kun kerta Prolo löytyy itseltänikin, niin voisin heittäytyä peleihin mukaan kunhan G25 postiluukusta tipahtaa. ;) Kovin paljoa en netissä autopelejä ole vääntänyt, joten pieni herrasmiessääntöjen kertaaminen lienee paikallaan:

- Mutkaan mentäessä rinta rinnan ei toista saa pakottaa radalta ulos, vaan on annettava riittävästi tilaa mutkasta ulos pääsyyn
- Jos oman auton keula alle puolivälin edellä menevän autosta, saa edellä ajava valita ajolinjansa mutkaan mentäessä
- Suoralla edellä ajava saa kerran vaihtaa ajolinjaa ohitustilanteessa

Nuo nyt äkkiseltään tuli mieleen, mutta lisätkäähän listaan puuttuvat osat, niin osaan ajella ihmisiksi. :)
 
Vastaus: Gran Turismo 5: Prologue -peliseura

GTP Expert kisa sessio huomenna lauantaina 26.9.2009.
Tervetuloa mukaan, mutta lue alla olevat ohjeet huolella ja noudata niitä.

Harmittavasti Suzuka Expert kisa taas poistunut valikoimasta, mutta testaillaa tätä.
Meinasin laittaa Fuji kisat pystyyn, mutta 10 kierrosta tuntui liian pitkältä ilman renkaiden ja bensan kulutusta ym. tolla radalla.

Kisa sessio aika taulusta voi valittaa huomiseen Kello 14.00 mennessä ja voin katsoa sitten teenkö asialle jotain.

Expert PP600 Eiger Nort kisat:
Start ajat: 20.19, 20.36, 20.53 ja 21.10.
Auto: Mitsubishi Lancer Evolution IX GSR -05.
Yhdessä kisassa on 10 kierrosta.

( 15 minuutin välein startit olisi ollut ehkä vähän liian tiukka aikataulu, joten nyt stratit on 17 minuutin välein ).

Lyhyesti kisa ohjeet, joita on noudatettava: Lue nämä ohjeet huolella.
Säädä ja testaile ennakkoon autosi.
Perään ja kylkeen ajot kielletty, ( mutta tekevälle joskus saattaa tapahtua ).
Jos ajaudut ulos radalta älä tule ajolinjalle jos takaa tulee kisaajia.
Ajolinjaa jos haluaa vaihtaa saa vaihtaa vain kerran.
Lisäksi oikominen ja ulkokurvin puolella kaahailu kielletty paitsi lisätietona, että tällä Eiger Nort radalla väkisinkin hiekka tuprahtelee ( asfaltti rallin tapaan ).

Lisäohjeet:
Kisaan mukaan tuleminen odota pelin ( GTP kellon ) kellon tulemista
esimerkiksi tasan 20.02 ja paina ruksia..HUOM ! joskus rämpytettävä ruksia.
Vara-aikoja ei ole joten jos tulee error on odotettava seuraavaan kisaan.
 
Vastaus: Gran Turismo 5: Prologue -peliseura

Meinasin purnata autosta, mutta huomasin ettei kyseessä ollutkaan gt-tuned versio. Jospa ton saisi kääntymään omaan makuun mutkiin paremmin.
 
Vastaus: Gran Turismo 5: Prologue -peliseura

Löysin vihdoin ja viimein näinkin hienon keskustelu foorumin. Tämmöistä olen etsinytkin, jossa haetaan pelaajia nettipeleihin mukaan.
Huomenna yritän päästä mukaan kisaan kokeilemaan miten kovaan kyytiin sitä joutuu. Rata on mitä mainioin, mutta auto on mitä on. Onhan siinä edes ahdistin ja takapää työntää edes jonkun verran.
Tänään pikatyypit ja säädöt; aika liukas perä, mutta eiköhän sitä huomenna vielä ehdi säätämään.

PS. Miten tiukkaa on tuo "oikominen" tuolla radalla? Ettei tule heti sanomista... Muuten kyllä vedän gentleman säännöillä parhaani mukaan...
 
Vastaus: Gran Turismo 5: Prologue -peliseura

Tästä on täysi ilmoitus edellisellä sivulla, mutta vastaan pariin asiaan.

GTP Expert kisa sessio tänään lauantaina 26.9.2009.
Tervetuloa mukaan, mutta lue alla olevat ohjeet huolella ja noudata niitä.

Autona on Vakio Mitsubishi Lancer Evolution IX GSR -05, siksi että oli tietyt autot joista valita ja minä joudun pelaamaan tatilla ja takavetoisilla ei tatilla pärjään.
Lisäksi helpolla ja vähän hitaammalla autolla kaikki osaavat ajaa edes hyvin niin kisoista tulee tiukempia.Auto ei ole välttämättä nopein tuolla, mutta se on nyt sitten tuo.
Perään ja kylkeen ajot eivät ole sallittuja ei edes ulkomaalaisille.En halua että suomalaisista jää huono maine ja ne kaikki ohjeet ovat edellisellä sivulla.

Lisäksi oikominen ja ulkokurvin puolella kaahailu kielletty paitsi lisätietona, että tällä Eiger Nort radalla väkisinkin hiekka tuprahtelee ( asfaltti rallin tapaan ).
Ne sisäkurvi oikomiset vastaavat tolla radalla periaatteessa kanttarien päällä ajoa, joten mun puolesta saa ajaa niitä hyödyntäen.
 
Vastaus: Gran Turismo 5: Prologue -peliseura

Hyvät väännöt oli, mutta Larzi vaan oli ylivoimainen.
Seuraava odotellessa...
 
Vastaus: Gran Turismo 5: Prologue -peliseura

Larzilla oli ylimääräinen hyrrä tuolla pellin alla vauhdista päätellen :)
 
Ylös Bottom