Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 7

Uudet autot taas ostettu, viritetty, vähän tuunailtu ja ajeltu kisoja sekä time trialia. Peliä pelattu nyt 751 tuntia.
Carry 127 hevosvoiman siivittämänä on sellainen ajaa kun voi olettaakin, ei mikään raketti.
196d74a7f2070-screenshotUrl.jpg

Honda CR-V on taas sellainen kysymysmerkki, että miksi. Autoa ei voi oikeastaan mitenkään virittää, siihen saa vain 188 hevosvoimaa. Ihan turha lisäys peliin.

196d74a98ae67-screenshotUrl.jpg

Sitten päästään näihin sata kertaa parempiin autoihin. Ferrari 812 Superfast. 997 hevosvoimaa. Nätti auto, Nyrren kiersin sillä aikaan 6:40. Hieno ajella sisältä ratin takaa. Kulkee hyvin, pientä hallinta ongelmaa kääntyvyydessä ja paikoitellen jarruttamisessa vaikka parhaimmat osat autoon laitettu. Upea auto ajaa. Pääsispä oikeaa 812 Superfastia ajamaan.

196d74ab8db76-screenshotUrl.jpg

Viimeisenä tämän päivityksen paras auto, Corvette Z06. 904 hevosvoimaa. Ajolleen mahtava peli. Kulkee 350 vai oliko enemmänkin. Vähän hävis kuitenkin Nyrressä 812 Superfastille kun vetellä meni 6:50. Tällä ja Ferrarilla pitää ajella lisää.


196d74ad3b260-screenshotUrl.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Mun mielestä toi honda cr-v oli ihan ok kun laittoi vaan paremmat renkaat alle ja repi n.500kg painoa pois ja meni ajamaan niille pienemmille radoille kuten tsukuba ja ne kaks lyhintä willow springs versiota.
Myös unimog pääsi laihikselle ja siihen laitoin myös niin paljon tehoja mitä sai ja lyhyemmät välitykset niin se oli varsin hauska ralliauto ja ajoin sillä kaikki radat kumpaankin suuntaan ja kerrankin olisin halunnut lisää eri rallipätkiä.
 
Täytyy myöntää, että itsellä tuli 1000h viime kesänä täyteen. Mutta sen kesän ison päivityksen jälkeen on tullut vain vajaa 100h enää siihen päälle melkein vuodessa.

Meni omasta mielestäni ajaminen tylsäksi, kun on liikaa pitoa. Varsinkin urheiluautot, klassikot ja perus autot on tylsiä. Rata-autojen ja hirmutykkien suhteen se päivitys meni vähän parempaan suuntaan, mutta ei ne oikein itseäni kiinnosta.

Ennen jaksoi ajaa vaikka esimerkiksi perus Civicllä time trialia tyhjällä radalla 30 min helposti. Nyt nukahtaa 10 sekunnin jälkeen.
 
Täytyy myöntää, että itsellä tuli 1000h viime kesänä täyteen. Mutta sen kesän ison päivityksen jälkeen on tullut vain vajaa 100h enää siihen päälle melkein vuodessa.

Meni omasta mielestäni ajaminen tylsäksi, kun on liikaa pitoa. Varsinkin urheiluautot, klassikot ja perus autot on tylsiä. Rata-autojen ja hirmutykkien suhteen se päivitys meni vähän parempaan suuntaan, mutta ei ne oikein itseäni kiinnosta.

Ennen jaksoi ajaa vaikka esimerkiksi perus Civicllä time trialia tyhjällä radalla 30 min helposti. Nyt nukahtaa 10 sekunnin jälkeen.
Ajatko jollain spesifeillä renkailla, vai yleisesti ottaen kaikki renkaat liian pitäviä?
 
Ajatko jollain spesifeillä renkailla, vai yleisesti ottaen kaikki renkaat liian pitäviä?
Kaikki renkaat liian pitäviä, tai ainakin Comfort ja Sport renkaat. Yleensä suosin vakio renkaita ja sitten, jos virittää autoa ja tarvitsee pitoa lisää niin laittaa vähän paremmat renkaat.

Racing renkaiden huippupito mielestäni ihan hyvällä tasolla.
 
Kaikki renkaat liian pitäviä, tai ainakin Comfort ja Sport renkaat. Yleensä suosin vakio renkaita ja sitten, jos virittää autoa ja tarvitsee pitoa lisää niin laittaa vähän paremmat renkaat.

Racing renkaiden huippupito mielestäni ihan hyvällä tasolla.
kerrotko vielä jonkun esimerkin autosta/renkaista? Yritän juuri miettiä autokatalogia läpi, mutta ei mieleeni tule autoa, jossa olisi liian grippyt renkaat alla vakiona.
Mulla oli ennen tapana laittaa joka autoon SS- renkaat, mutta niillä ne kulkee melkein ku kisoilla ajais. Ne renkaat mitkä on alla ns tehdasasetuksena, taitaa Gran turismossa simuloida parhaiten kunkin auton ajo-ominaisuuksia oikeassa elämässä.

Sitten on näitä klassikkoja, vanhat Ferrarit ja vaikkapa Lambon Miura tai Countach, joissa on alla Comfort mediumit, jotka kuvastaa sen aikakauden rengaspolitiikkaa hienosti. Onko niissäkin sun milelestä pitoa liikaa? On meinaan semmosia luisupulkkia .
 
No saattaa tuo peli olla edelleen itsellä rikki, kun ajaa padin kanssa. Ero on niin valtava siihen, kun ajaa ratin kanssa. Ratilla autot tuntuu lähes samalta kuin ennenkin eli ovat eläväisiä, ei liian pitäviä ja ajaminen on hauskaa.

Täytyy jossain vaiheessa kokeilla (kunhan jaksaa) vaikka lisenssitesteissä sitä pitoa, sieltä saa hyvän esimerkin. Sen ainakin huomasin muutama kuukausi sitten, että se eräs lisenssi testi Span ekaan mutkaan vanhalla Porschella oli ihan superpitävä. Kun ennen sitä viime kesän päivitystä, oli todella haastavaa pitää auton perä hallinnassa ja ajaa samalla kulta aika.
 
Ylös Bottom