Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 7

Omasta mielestäni riippuu radasta, onko noilla superkiitureilla hauska ajaa. Joillain radoilla ovat olleet todella mukavia jaettavia, mutta ei toki millään kovin mutkaisilla radoilla.

Juu no se rata esim minä nimee en muista, vai oliko jopa se LeMans24? tjsp, siinä joo noi vauhtihirmut menee, rata on lähes suora kaasu pohjas ajamista, mut on siel sit muutama melko haastaa kurvikin. Siinä radassa nukahtais perheiskän tojotalla.

Juu feikkiautoja pelissä, joka mainostaa The Real driving simulator. Ja ratilla pelatessa tämä turismo 7 voidaan huoletta heittää simu-koriin. Joku voi sanoa, että ei ole simu, koska voi pädillä ajaa niin helposti. No voi kai, kun pädillä on ohjausavut päällä, vaikka ne ottaisikin pois.

Silti täytyt sanoa, että tällä kertaa nuo on jopa ihan semi-kiinnostavia. Ja auton näköisiäkin.

Opelilta jos tulisi vaikka A tai B malli Manta -70 ja -80 luvuilta niin kiinnostaisi noin 34 kertaa enemmän. B mallia löytyy ainakin Forza-sarjasta ja Dirt-rallista, A:ta ei tietääkseni yhdestäkään pelistä.

Mua on alkanu vähäsen mietityttämään (himottamaan) vaihdekepin hommaaminen tätä GT7 varten. Mutta mua askarruttaa pari juttua. Alustetaanpa vähän:
Eli mulla on nyt käytössä T-GT II ratti ja T3PM polkimet, joka on loistava kombo kaiken kaikkiaan. Mutta olen tosiaan opetellut ajamaan vasemmalla jalalla, käyttäen siis vain kaasua ja jarrua. Ja tämä taas on seurausta kymmenen vuoden takaisesta kolarista, jossa toinen eli oikea raaja halvaantui täysin. Eli vain vasen jalka on käytössä.

Jos hommaan gear shifterin, niin mites homma toimii, kun en voi kytkintä painaa? Meneekö vaihteet sisään normaalisti?

Menee kyllä, valikoista pystyy valitsemaan täysautomaatti, sen että vaatii kytkimen tai niin että pystyy vaihtamaan ilman kytkintä vaihdekepistä. Itsellä Thrustmasterin th8a keppi ja siitä löytyy 7 eteen ja pakki H-kaavio tai sitten sen voi laittaa sekventaaliksi (eteen-taakse).

Menee kyllä, valikoista pystyy valitsemaan täysautomaatti, sen että vaatii kytkimen tai niin että pystyy vaihtamaan ilman kytkintä vaihdekepistä.
Siis gran turismon pelin sisäisistä valikoista, vai mitä valikoita tarkoitat? Eli pystyy H-kaaviollakin ajamaan ilman kytkintä? Sekventaalissa ei kytkintä ilmeisesti käytetä oikeastikaan. Joku Ferrari F40 olisi kiva päästellä menemään keppiä käyttäen.

Enpä nyt löytänyt sitä asetusta (manuaalivaihteet ilman kytkintä) mut juuri niin olen tuolla ajopenkillä ajanut. En tiedä johtuuko tuo että asetusta ei löytynyt siitä että ajopenkki eikä vaihdekeppikään ole näinollen kytketty, padilla koitin etsiä. Mutta kyllä se noin toimii.. F40 Ferrarilla myös.

Siis gran turismon pelin sisäisistä valikoista, vai mitä valikoita tarkoitat? Eli pystyy H-kaaviollakin ajamaan ilman kytkintä? Sekventaalissa ei kytkintä ilmeisesti käytetä oikeastikaan. Joku Ferrari F40 olisi kiva päästellä menemään keppiä käyttäen.

Jos kytkimeen ei koske niin vaihteet menee päälle ilman sitä ihan h-kaavion kanssakin, mutta jos missään vaiheessa kisaa painat kytkintä niin sen jälkeen sitä tarvitaan myös vaihtamiseen.
Kisalaatikon kanssa kytkin ei toimi koskaan.

Ylös Bottom