Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 7

Pari videota taas tipahdellut pelistä.. ei voi kuin ihmetellä missä pelillinen esittely, missä uusi biffi. Viimeisin oli tuo Big willow mainos, ihan mitään sanomaton ja pelikuva näytti varsin köyhältä verrattuna oikeaan maisemaan ja ratakuvaan...niin mauton ja hajuton ilman mitään rouheutta. Ajaminenkin näytti taas kuin pulkalla ajaisi siinä missä oikea auto ja kuski tutisi ja heilui... huh huh.
Juuri niin granturismoa hyvässä ja pahassa kuin olla ja voi. Ei karheutta ja niin digitaalista.
Herätti hilpeyttä, kun näki Teslan öljyn olevan erinomaisessa kunnossa.
Tutinoista ja heilumisista: oletko ajanut oikealla Teslalla? En minäkään, mutta kuvittelisin kyydin olevan tasaista.

Juuri niin granturismoa hyvässä ja pahassa kuin olla ja voi. Ei karheutta ja niin digitaalista.
Herätti hilpeyttä, kun näki Teslan öljyn olevan erinomaisessa kunnossa.
Tutinoista ja heilumisista: oletko ajanut oikealla Teslalla? En minäkään, mutta kuvittelisin kyydin olevan tasaista.
Niin siis olihan se oikeakin auto tesla, ihan normaali jousitus (autoksi) niissäkin on, pelin Model S voi olla ilmajousilla tai perinteisillä mutta ei ne ole kivirekiä eikä lullia. Ja juu, Model S ludi (700+ hp), 3 ja Y mallit on tullut ajettua.

Niin siis olihan se oikeakin auto tesla, ihan normaali jousitus (autoksi) niissäkin on, pelin Model S voi olla ilmajousilla tai perinteisillä mutta ei ne ole kivirekiä eikä lullia. Ja juu, Model S ludi (700+ hp), 3 ja Y mallit on tullut ajettua.
Thumb up!

Peli koneella ladattuna lukossa. Samaan aikaan Amazon lähetellyt seiskaa jo nyt joillekin.
Nyt vaaditaan (itseltäni ainakin) malttia ja muualle katsomista vajaan viikon verran.
Varokaa spoilereita kiitos.

Peli koneella ladattuna lukossa. Samaan aikaan Amazon lähetellyt seiskaa jo nyt joillekin.
Nyt vaaditaan (itseltäni ainakin) malttia ja muualle katsomista vajaan viikon verran.
Varokaa spoilereita kiitos.
Tässä pelissä kyllä riittää spoilereita, varovaisuutta sen downforcen kanssa. Mahdolliset spoilerikuvat luonnollisesti tietenkin spoileritageihin, eikä haittaa vaikka niitä kuvia sensuroisikin. :cool:

Videolla näkyy tuo tönkkösuolattu "3. persoonan chase" kamerakulma.. (perinteistä turismoa?) Saas nähdä onko koodipohja sama kuin GTS:ssä jossa on tuossa kamerakulmassa ollut bugi koko pelin historian.. eli kun sinne säätää sellaisen kameran elävyyden/joustavuuden kuin melkein kaikissa muissa autopeleissä on niin se asetus ei säily kun pelin käynnistää uudestaan. Ne asetukset kyllä on kohdallaan edelleen mutta peli ei käytä niitä.. ne pitää käydä klikkailemassa ees-taas ja sitten toimii taas käynnissä olo ajan.
Jänskä nähdä millaisia arvioita huomenna tulee.. veikkaan jotain 7.5..8 tienoilla olevia.

Konsolinet on lähettänyt PS5 version tulemaan. Hyvät mahdollisuudet saapua Perjantaiksi kun Tiistai aamulla lähti jo. Mites muilla?

Konsolinet on lähettänyt PS5 version tulemaan. Hyvät mahdollisuudet saapua Perjantaiksi kun Tiistai aamulla lähti jo. Mites muilla?
Aina kun tulee näitä pelejä mitä menee massiivisesti, niin ”postitus” tehdään valmiiksi varastolla. Tavara ei silti lähde postin matkaan fyysisesti ennen kuin julkaisija on antanut luvan. Usein se on 1-2 päivää ennen julkaisua, tässä tapauksessa todennäköisesti torstai. Siltikin pitäs kyllä perille tulla perjantaiksi.

Hyvää fiilistelyä. :)

Ja lopussa tuli se ydin Gran Turismosta. "Se on muutakin kuin pelkkä videopeli. Se on videopeli, kulttuuria sekä elämäntapa."

Peliarvostelut kiinnostaa miten GT7 pärjää peliaspektissa ja sitten myös kiinnostaa virtuaalikuskien tarkemmat analyysit sekä vertailut.

VPD ilmoitti, että tänään lähtee kirjelähetykset, pakettilähetykset kuten keräilyversio 25th Anniversary Edition Steelbook lähtee vasta torstai aamuna. Tiukoille vetää ehtiikö paketti haettavaksi perjantaille. Posti tunnetusti antaa kuumotuksen venyä ja paukkua vkl yli maanantaille.

Aina kun tulee näitä pelejä mitä menee massiivisesti, niin ”postitus” tehdään valmiiksi varastolla. Tavara ei silti lähde postin matkaan fyysisesti ennen kuin julkaisija on antanut luvan. Usein se on 1-2 päivää ennen julkaisua, tässä tapauksessa todennäköisesti torstai. Siltikin pitäs kyllä perille tulla perjantaiksi
Hieman outoa. Nykyään pelijulkaisijalla on mahdollisuus estää pääsy peliin ennen virallista päivää. Aivan sama miten aikaisin saat levyn, ei peliä pääse aloittamaan ennen kuin ”aikalukko” pelissä aukeaa.

Melkein tekis mieli hommata pleikkari vuosien tauon jälkeen ihan vaan tän pelin takia. Olis aika makeeta törmätä sattumalta vanhoihin tuttuihin. Toivottavasti pelillä on vielä tarjottavaa Assetto Corsan ja iRacingin tahkoamisen jälkeen.

Katselen just jonkun nauhoittamaa suttuista striimiä pelin alusta.. miksi tätä pelin tekijää ei laiteta ruotuun.. ei näitä tän tyylisiä autopelejä ole kuin 1..2 per platformi ja tässä näyttää että historia toistaa vaan itseään. Huoh, niin kankea käyttöliittyä, surkeat pimpelipom välikko jne äänet ja hirvee keskittyminen kaiken muun sälän kuin sen ajamisen ympärille. Näyttää kyllä hyvin GTS kloonilta ns. yksinpelin puolella.

Ja hei, minä olen auto fani, tämä peli ei ole autofani peli vaan jotain hämärää piperrystä sen ympärillä. Ei autofani tarvitse mitään kuratoituja historiikkeja kun ne on jo esim "fanituksen" alla olevien autojen kohdalla jo tiedossa.

En oikein tajua mitä ihmeen nostalgisuutta tämän kanssa puolustellaan..

Mutta eipä siinä, tulihan tuo aneeminen GTSkin hommattua, tulee tämäkin haettua 45€ hintaan että voi agressioita purkaa sitten ihan oman kokemuksen kautta perjantaina ;)

Katselen just jonkun nauhoittamaa suttuista striimiä pelin alusta.. miksi tätä pelin tekijää ei laiteta ruotuun.. ei näitä tän tyylisiä autopelejä ole kuin 1..2 per platformi ja tässä näyttää että historia toistaa vaan itseään. Huoh, niin kankea käyttöliittyä, surkeat pimpelipom välikko jne äänet ja hirvee keskittyminen kaiken muun sälän kuin sen ajamisen ympärille. Näyttää kyllä hyvin GTS kloonilta ns. yksinpelin puolella.

Ja hei, minä olen auto fani, tämä peli ei ole autofani peli vaan jotain hämärää piperrystä sen ympärillä. Ei autofani tarvitse mitään kuratoituja historiikkeja kun ne on jo esim "fanituksen" alla olevien autojen kohdalla jo tiedossa.

Mutta eipä siinä, tulihan tuo aneeminen GTSkin hommattua, tulee tämäkin haettua 45€ hintaan että voi agressioita purkaa sitten ihan oman kokemuksen kautta perjantaina ;)
Elä vaivu synkkyyteen, olet kasvanut ulos GT-sarjasta. Valitse hyllystä enemmän sinua mielyttävä autopeli, valinnan varaa riittää :)

Itse olen aina tykännyt GT:n valikoista paljon, vaikka ne eivät olekaan sujuvia käyttää. Jostain syystä ne parantavat itselleni sitä immersion tunnetta siitä, että olen keskellä suurta autoilun juhlaa.

Toivottavasti se pelattavuus on nyt vain kohdallaan. Jää kaupan hyllyyn, jos ne ***** renkaiden vinkunat vuodelta 1997 on edelleen siellä.

Jos en olis aikoinaan ollut teltta pystyssä gt1 ja gt2 kanssa, vaan tulisin nyt vasta kuvioihin mukaan niin suhtautuisin todennäkösesti eri tavalla tähänkin peliin. Joten mun tapauksessa toimii tämä tietynlainen "gt tapa" . On se heti perjantaina haettava ja pelailla satunnaisesti Elden ringin rinnalla.

Elä vaivu synkkyyteen, olet kasvanut ulos GT-sarjasta. Valitse hyllystä enemmän sinua mielyttävä autopeli, valinnan varaa riittää :)
Sepä se, ei pleikalla ole, boxillakin vasta Forza Motorsport tulossa ja pelolla sitäkin odotellen että mitä tulee.
Jos en olis aikoinaan ollut teltta pystyssä gt1 ja gt2 kanssa, vaan tulisin nyt vasta kuvioihin mukaan niin suhtautuisin todennäkösesti eri tavalla tähänkin peliin. Joten mun tapauksessa toimii tämä tietynlainen "gt tapa" . On se heti perjantaina haettava ja pelailla satunnaisesti Elden ringin rinnalla.
Nuo alkupään pelit oli parasta mitä sai, kaikki oli uutta ja mahtavaa,.. jotenkin tuntuu että muun pelimaailman kehityksen ja muiden vastaavien autopelien tehdessä parannuksia niin se sama vanha gt1 ei vaan riitä nyt enää. Varmaan uudet pelaajat ei tiedä menneestä ja niiden on helpompi hyväksyä tämä tuotos kun ei ole kokemusta aiemmasta.

Tämä tauti on vaivannut muodossa tai toisessa kovasti japanilaisia kehittäjiä, juurrutaan sinne vanhaan, samat pelimekaniikat, vanhahtavat grafiikat tai käyttöliittymät.

Edit: Jos nyt positiivista muutosta hakee niin näyttäisi joista replayn kuvakulmista että renkaiden käytöksessä olisi parannusta, eli olin havaitsevani että pidon palautuminen aiheuttaa nytkähdyksen kun tarraa kiinni.. itse ajovideoissa ei nyt vielä silmille hypännyt mutta saas nähdä.

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom