Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 7

Niinpä näytti olevan, nyt kun kotiin pääsi ruohonleikkuun ja grillailun jälkeen boottailemaan taas päivittäisiä juttuja. Ei tarvinnut onneksi kauaa tuota odotella. Mutta sitä pitänee odotella kauemmin, että saavat korjattua trophyjen avautumisen molemmissa versioissa, jotta saa ps4-versiollekin platinan.
No eipä tarvinnut kauaa odotella tuotakaan sitten, uusin päivitys korjasi trophyjen synkkauksen ps4/ps5-versioiden välillä. PS4 plat ding (ja samalla ne 18 muutakin mitä ei ollut tehnyt vielä sillä versiolla, joitakin oli tullut).
 
Paska juttu kun menivät estämään mahtavan tomahawkin grindauksen:mad: Ajoin 7400km tokyoo sillä ja autoja nyt 337. Mutta nyt se sitten loppui, aivan mahdoton saada mitään 20milj. autoja ilman tuota kunnon tomahawkia. Niillä oli niin kiire koodailla kiusaksi pelaajille toi esto, että ei vieläkään saatu esim. autojen myyntiä...
 
Paska juttu kun menivät estämään mahtavan tomahawkin grindauksen:mad: Ajoin 7400km tokyoo sillä ja autoja nyt 337. Mutta nyt se sitten loppui, aivan mahdoton saada mitään 20milj. autoja ilman tuota kunnon tomahawkia. Niillä oli niin kiire koodailla kiusaksi pelaajille toi esto, että ei vieläkään saatu esim. autojen myyntiä...
Tuo korjattiin, jotta PP-systeemi toimisi paremmin. Hyvä vaan, että korjaavat peliä kuntoon.
 
Olen maailman paras..ainakin hetken aikaa! Top 10 Stars, meinaa varmaan maailman kärkiaikoja? Toivottavasti..

Tehtävä on Tsukuba 30 kierrosta sateella ja sieltä oli rankingit nollattu. Näköjään keskinkertainen ajo ekalla yrittämällä tuotti nopeimman ajan. Nyt saisi muut kuskit helposti ajettua paremman ajan ja listan kärkeen. Oma aika oli 33.33.554 Mitsu Evo X ja Medium renkaat.
 
Turvalobby auki!

https://www.gran-turismo.com/gb/gt7/news/00_1701083.html

Pelintekijä esittelee uusissa Daily-kisoissa nyt online-huoneen, jossa tapahtumat eivät vaikuta pelaajan DR- ja SR-tasoihin. Moninpelipuolen ensimmäinen Daytonan tri-ovaalilla ajettava GT3-luokan kisa on "stressitön". Kaksi muuta huonetta, Dragon Trail ja Daytona Road Course, pysyvät vanhaan malliin ennallaan DR- ja SR-tasojen suhteen.

Ajatuksia stressittömistä Daily-lobbyistä. Puhdistaako se virallisen puolen onlinen?
Saavatko törmäysautoilijat vihdoin oman huoneen?
Onko virallinen turvalobby paikallaan testaukseen ja harjoitteluun tasonnostolobbyjä varten?

Joka tapauksessa, testiin menee heti.
 
Minkäslaisilla ratti-setupeilla rattikuskit ajelee? Sain hiljattain uudet polkimet (Thrustmaster T-LCM) vanhojen vakiopolkimien tilalle (kaasun jousi väsyi) ja samalla sitten tuli houkutus ruveta päivittämään tuota T-150 perusrattia paremmaksi ...
 
Minkäslaisilla ratti-setupeilla rattikuskit ajelee? Sain hiljattain uudet polkimet (Thrustmaster T-LCM) vanhojen vakiopolkimien tilalle (kaasun jousi väsyi) ja samalla sitten tuli houkutus ruveta päivittämään tuota T-150 perusrattia paremmaksi ...
Ei mitään ihmeellistä, G29 + H-shifter, modatulla jarrupolkimella.
 
Minkäslaisilla ratti-setupeilla rattikuskit ajelee? Sain hiljattain uudet polkimet (Thrustmaster T-LCM) vanhojen vakiopolkimien tilalle (kaasun jousi väsyi) ja samalla sitten tuli houkutus ruveta päivittämään tuota T-150 perusrattia paremmaksi ...
Jos haluaa edelleen käyttää juuri ostettuja uusia polkimia, niin T300 on ihan validi (ja suhteellisen halpa) päivitys. En ole T150:llä ajanut, joten en osaa suoraan verrata tuntumaa, mutta iso plussa tulee jo siitä, että rattikehä on vaihdettavissa. Tarjolla on aika mukavasti erilaisia vaihtoratteja. Itse siis ajelen T300:n Xbox serkulla, eli TX:llä.

Itsellä on myös käytössä samat polkimet ja olen kyllä tykännyt. Selkeä upgrade verrattuna T3PA -polkimiin.

Jos taas hyppää pois Thrustmasterin ekosysteemistä, niin sitten melkein menisi jo suoraan Fanateciin.
 
Jos haluaa edelleen käyttää juuri ostettuja uusia polkimia, niin T300 on ihan validi (ja suhteellisen halpa) päivitys. En ole T150:llä ajanut, joten en osaa suoraan verrata tuntumaa, mutta iso plussa tulee jo siitä, että rattikehä on vaihdettavissa. Tarjolla on aika mukavasti erilaisia vaihtoratteja. Itse siis ajelen T300:n Xbox serkulla, eli TX:llä.

T300 on se todennäköisin päivitystie (siinäkin ilmeisemmin ihan riittävästi eroa vanhaan), vaikka T-GT2 houkuttaisi kyllä, mutta se menee kyllä vähän turhan tyyris-sektorille reippaasti. Saa nyt nähdä sitten. Voi olla että kiinnostus taas kohta lopahtaa ja ongelma on ratkaistu sitä kautta. :)

Jos taas hyppää pois Thrustmasterin ekosysteemistä, niin sitten melkein menisi jo suoraan Fanateciin.

Siinä tulisi samalla myös hyppy toisiin kategorioihin niin harrastuneisuuden, hinnan kuin saatavuudenkin suhteen. Mutta kun on juuri investoinut toisen valmistajan uusiin polkimiin niin hyppy toisaalle ei kyllä houkuta.
 
Huomasin aika koomisen ongelman mikä tulee esiin pidemmissä kisoissa. Mun on nimittäin vaikea löytää varikko :p Vauhtia kun on tarpeeksi en kerkeä keskittymään karttaan ja siihenkin se on välillä merkitty todella heikosti. Mä varmaan tarvitsisin sellaisen välkkyvän nuolen maahan mikä opastaa. Lisäksi nämä varikkokisat tuntuvat muutenkin siltä että ei mitään jakoja. Pitää netistä vakoilla millä autoilla jengi näitä ajaa
 
Huomasin aika koomisen ongelman mikä tulee esiin pidemmissä kisoissa. Mun on nimittäin vaikea löytää varikko :p Vauhtia kun on tarpeeksi en kerkeä keskittymään karttaan ja siihenkin se on välillä merkitty todella heikosti. Mä varmaan tarvitsisin sellaisen välkkyvän nuolen maahan mikä opastaa. Lisäksi nämä varikkokisat tuntuvat muutenkin siltä että ei mitään jakoja. Pitää netistä vakoilla millä autoilla jengi näitä ajaa
Sama juttu, huonosti merkattu pitlane entryt pelissä. Useamman kerran oon huitaissut varikon ohi ja kisa on siinä, kun menovesi loppuu..
Tuota olttoaineen kulutusta ei vissiin näe mistään? Mistä sen voisi päätellä? Tympii välillä huomata, että valittu auto on bensasyöppö ja pysähdellä täytyy joka toinen kierros. Ei innosta jatkamaan..
 
Saman huomannu että saa olla tarkkana että mistä sinne varikolle oikein ajetaan. Kannattaa noihin endurance kisoihin katsoa youtubesta asetukset, joilla ne pääsee kerralla läpi. Itseä ei ainakaan kiinnosta ajella useampaa kertaa jotain tunnin kestävää kisaa.
 
Sama juttu, huonosti merkattu pitlane entryt pelissä. Useamman kerran oon huitaissut varikon ohi ja kisa on siinä, kun menovesi loppuu..
Tuota olttoaineen kulutusta ei vissiin näe mistään? Mistä sen voisi päätellä? Tympii välillä huomata, että valittu auto on bensasyöppö ja pysähdellä täytyy joka toinen kierros. Ei innosta jatkamaan..

Multi function displayn voi vaihtaa moottorinohjausnäytyöön, siihen vihreeseen, jolloin näkee myös kulutuksen.

Paras tapa säästää bensaa on vaihtaa vaihteet jo matalamilla kieroksilla ja loppusuorasta vaihtaa moottorinohjauksen hetkeksi isommalle numerolle.
 
Minkäslaisilla ratti-setupeilla rattikuskit ajelee? Sain hiljattain uudet polkimet (Thrustmaster T-LCM) vanhojen vakiopolkimien tilalle (kaasun jousi väsyi) ja samalla sitten tuli houkutus ruveta päivittämään tuota T-150 perusrattia paremmaksi ...
Kolmas Thrustmaster T300RS pelittänyt useita vuosia yhdessä G27:n polkimien kanssa Richmotecin adapterilla. Tänään tuli uusi T300 alcantara-ratti settiin - pitää hommata vielä ilmavat pyöräilyhanskat ajoon. Penkkinä on Playseatin Challenge.
 
Tänään julkaistu v1.16-päivitys korjaa ennen kaikkea Force Feedback -ongelmia tietyillä Thrustmasterin ja Fanatecin rateilla.

1. Car Settings
 - Fixed an issue where High Compression Pistons and Turbochargers were installed at the same time if certain inputs were performed.

2. World Circuits
 - Fixed an issue where selecting 'Rivals Settings' > 'Rivals Selection' > 'Random' in a [Custom Race] and starting with a Toyota GR010 HYBRID '21 would result in a one-make race.
 - Rival cars’ wheel colors now match those displayed on the thumbnails in Lightweight K-Cup.
 - Fixed an issue where the time from the point of pit entry along with the actual pitstop time would be counted on some tracks such as Deep Forest.
 - Fixed an issue where changing car from 'Settings' > 'Change Car' in a [Time Trial] or [Drift Trial] event screen did not change the car's thumbnail on the Top Screen.

3. Multiplayer
 - Fixed an issue where selecting 'Race Settings' > 'Start Type' > 'Grid Start with False Start Check' in Lobby would result in the actual start times of each car to differ.
 - Fixed an issue where entering a room during a race in some instances would cause the background to disappear and the game to freeze when leaving the room.

4. Steering Controller
 - Adjusted the force feedback strength for the following combinations of cars and steering wheel controllers. When using any other combination, the force feedback strength applied will be the one from Update 1.13

 - Cars
  ・SRT Tomahawk X Vision Gran Turismo
  ・SRT GTS-R Vision Gran Turismo
  ・Jaguar Vision Gran Turismo SV

 - Steering Wheels
  ・Thrustmaster® T300
  ・Thrustmaster® T500
  ・Thrustmaster® T-GT
  ・Fanatec® CSL Elite Racing Wheel
  ・Fanatec® Podium
  ・Fanatec® GT DD Pro
   
5. Showcase
 - Fixed an issue where the progress bar of a video playback would not start from the beginning when playing a best lap replay in Showcase.

Lähde: GTPlanet
 
Ainakin FFB asetukset saa laittaa nyt ihan eriksi (T300). Vanhoilla asetuksilla ratti oli kuin kuollut kala. Ihan hyvältä kyllä tuntui ajaminen, kun löysi ajettavat säädöt. Max torque 5 ja Sensitivity 8 Ferrarin F430:sen kanssa.

Omasta mielestäni rata-ajossa saa olla jo vähän enemmän vääntöä sekä palautetta, mutta rallipeleissä tykkään todella kevyestä forcesta niin ei tule forcet ratin käytön esteeksi. (Omat fyysiset voimat tosin vasta 90v mummoa, joten yleensä FFB asetukset on muutenkin kevyemmät mitä muilla pelaajilla).

Vihdoin pääsin pelissä Ferrari Menun kohdalle ja hittolainen F430 on kyllä huikea laite ajaa. Itsellä on vielä ratissa Ferrarin alcantra-rimmi, joten tuo vielä vähän lisää fiilistä. Samalla heräsi pieni Ferrari buumi, pitää varmaan alkaa keräilemään niitä talliin.. siis pelissä, ei oikeassa maailmassa. :D
 
Ainakin FFB asetukset saa laittaa nyt ihan eriksi (T300). Vanhoilla asetuksilla ratti oli kuin kuollut kala. Ihan hyvältä kyllä tuntui ajaminen, kun löysi ajettavat säädöt. Max torque 5 ja Sensitivity 8 Ferrarin F430:sen kanssa.

Omasta mielestäni rata-ajossa saa olla jo vähän enemmän vääntöä sekä palautetta, mutta rallipeleissä tykkään todella kevyestä forcesta niin ei tule forcet ratin käytön esteeksi. (Omat fyysiset voimat tosin vasta 90v mummoa, joten yleensä FFB asetukset on muutenkin kevyemmät mitä muilla pelaajilla).

Vihdoin pääsin pelissä Ferrari Menun kohdalle ja hittolainen F430 on kyllä huikea laite ajaa. Itsellä on vielä ratissa Ferrarin alcantra-rimmi, joten tuo vielä vähän lisää fiilistä. Samalla heräsi pieni Ferrari buumi, pitää varmaan alkaa keräilemään niitä talliin.. siis pelissä, ei oikeassa maailmassa. :D
Scuderian saisivat vielä ympätä peliin, vaikka saahan tuon norminkin päivitettyä lähemmäs sitä.

Käytätkö hanskoja? Huomaan itse, että ilman käsineitä alcantara on melko liukas kevyellä otteella.
 
Scuderian saisivat vielä ympätä peliin, vaikka saahan tuon norminkin päivitettyä lähemmäs sitä.

Käytätkö hanskoja? Huomaan itse, että ilman käsineitä alcantara on melko liukas kevyellä otteella.
Joo, nykyisin käytän pyöräilyhanskoja. Pito parempi hanskoilla ja suojaa rimmiä sekä käsiä. Ehtisin kuitenkin käyttämään tuota rimmiä joku 6 vuotta ilman hanskoja, se meni aika huonoon kuntoon. Onneksi alcantran sai aineiden avulla lähes uuden veroiseksi.
 
No niin, T300 tuli sitten tänään. Keskiviikkona tilattu, alkuperäinen arvio oli tiistaille, mutta kiva yllätys että jo tänään. Nyt onkin sitten vähän noiden FFB-säätöjen kanssa hakua että mikä tuntuu hyvältä. Päivän maratontavoite tuli ihan vain time trial testiajoilla ja kokeiluilla, palkinnoksi perinteinen yhden tähden tiketti ja siitä 5k rahaa. Jubilee.
 
Ylös Bottom