Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 7

No juu... siis pointtini oli lähinnä se että olisi hienoa pystyä ajamaan autolla itse se koko varikko-osuus. Kun pääset oman tiimin kohdalle, mekaanikot ryntäävät auton kimppuun.

Sitten tuosta käyttöliittymästä, niin ei sitä puhetta tarvitsisi koko ajan olla, mutta olisi hieno saada vaikka omalta tallipääliköltä "voice call" ... "Hei, olen täällä Trial Mountain radalla, tänne ja heti ASAP ..... WAU!! sinun on kokeiltava tätä autoa!" ... jne. Sellaista tarinaa. Kisoissa sitten turva-autoa, vauriomallinnusta ja äkillisesti yllättävää rankkasadetta ukkosen kera.

Se apina olisi pitänyt jättää puuhun, kuten hirviökin sinne lampeen. Gran Turismo sarja on aivan uniikki oma maailmansa ja toivon että se on myös rohkea. Ehkä voisi olla Turismo ja Sport -sarjat erikseen. Turismo keskittyisi kampanjaan ja yksinpeliin kun taas Sport moninpeliin ja Esportsiin.
 
No juu... siis pointtini oli lähinnä se että olisi hienoa pystyä ajamaan autolla itse se koko varikko-osuus. Kun pääset oman tiimin kohdalle, mekaanikot ryntäävät auton kimppuun.

Sitten tuosta käyttöliittymästä, niin ei sitä puhetta tarvitsisi koko ajan olla, mutta olisi hieno saada vaikka omalta tallipääliköltä "voice call" ... "Hei, olen täällä Trial Mountain radalla, tänne ja heti ASAP ..... WAU!! sinun on kokeiltava tätä autoa!" ... jne. Sellaista tarinaa. Kisoissa sitten turva-autoa, vauriomallinnusta ja äkillisesti yllättävää rankkasadetta ukkosen kera.

Se apina olisi pitänyt jättää puuhun, kuten hirviökin sinne lampeen. Gran Turismo sarja on aivan uniikki oma maailmansa ja toivon että se on myös rohkea. Ehkä voisi olla Turismo ja Sport -sarjat erikseen. Turismo keskittyisi kampanjaan ja yksinpeliin kun taas Sport moninpeliin ja Esportsiin.

Mun mielestä oli hyvä, että PS4 aikana rohkeasti kokeilivat uutta suuntaa Gran Turismon kanssa ja keskittyivät online kisaamiseen. Muutenhan sarja on junnannut samoja latuja monta versiota, lisäten mukaan vain autoja, paremmilla graffoilla. Nyt esim ACC:ssa on otettu onkeen tästä ja panostaneet safety raiting systeemiin.

Turismossa voisi jatkossa olla samassa pelissä GT ja Sport -puolet, kuten ennen vanhaan oli Simulation/Arcade.
 
Mun mielestä oli hyvä, että PS4 aikana rohkeasti kokeilivat uutta suuntaa Gran Turismon kanssa ja keskittyivät online kisaamiseen. Muutenhan sarja on junnannut samoja latuja monta versiota, lisäten mukaan vain autoja, paremmilla graffoilla. Nyt esim ACC:ssa on otettu onkeen tästä ja panostaneet safety raiting systeemiin.

Turismossa voisi jatkossa olla samassa pelissä GT ja Sport -puolet, kuten ennen vanhaan oli Simulation/Arcade.
Todennäköisesti FIA-diili (linkki vie GT Planeetan artikkeliin vuodelle 2017) pysyy. Siksi Sport(taimikäikinäonkaansitten)-moodi on varmasti mukana pelissä esportin takia.
 
Varmaan osalle jo tuttu dokkari, mutta kertoo hitusen Gran Turismo sarjan filosofiasta. Dokkari on kuin draamaelokuva, mutta se paljastaa kiinnostavia juttuja Gran Turismon suunnittelusta ja miehestä pelisarjan takana. Kuva on hyvää 1080p laatua ja dokkari ilmainen.



"This film is about drive. It's about the passion and creative drive of Kazunori Yamauchi, the architect behind Gran Turismo's birth and breath-taking fifteen-year evolution. This film will trace his relentless willingness to challenge himself, to hold none of his past achievements sacred, and push beyond the virtual divide in his pursuit of perfection. Through the support of PlayStation, Kaz's journey has forever changed the gaming and automotive landscape and in doing so, has redefined how we perceive the relationship between art, entertainment and culture."

Dokkari sijoittuu Gran Turismo 6 jälkeiseen aikaan ja onkin hyvää matskua tulevaa 7 osaa odotellessa. Dokkarin kesto 1 t 24 min. En olekkaan aikaisemmin tajunnut, mutta Japani on valtaisa auto maa siinä missä esimerkiksi Saksakin. Onko Turismon ajotuntuma jopa paras mitä missään videopelissä on koskaan ollut? En ihmettelisi. Taikka sen fysiikkamallinnus.



" Join us for a trip to Japan, where we'll visit the home of Gran Turismo and get a taste of one of the game's most iconic events for real."

Hitusen lisää autoilla ajamisesta.
 
Varmaan osalle jo tuttu dokkari, mutta kertoo hitusen Gran Turismo sarjan filosofiasta. Dokkari on kuin draamaelokuva, mutta se paljastaa kiinnostavia juttuja Gran Turismon suunnittelusta ja miehestä pelisarjan takana. Kuva on hyvää 1080p laatua ja dokkari ilmainen.



"This film is about drive. It's about the passion and creative drive of Kazunori Yamauchi, the architect behind Gran Turismo's birth and breath-taking fifteen-year evolution. This film will trace his relentless willingness to challenge himself, to hold none of his past achievements sacred, and push beyond the virtual divide in his pursuit of perfection. Through the support of PlayStation, Kaz's journey has forever changed the gaming and automotive landscape and in doing so, has redefined how we perceive the relationship between art, entertainment and culture."

Dokkari sijoittuu Gran Turismo 6 jälkeiseen aikaan ja onkin hyvää matskua tulevaa 7 osaa odotellessa. Dokkarin kesto 1 t 24 min. En olekkaan aikaisemmin tajunnut, mutta Japani on valtaisa auto maa siinä missä esimerkiksi Saksakin. Onko Turismon ajotuntuma jopa paras mitä missään videopelissä on koskaan ollut? En ihmettelisi. Taikka sen fysiikkamallinnus.



" Join us for a trip to Japan, where we'll visit the home of Gran Turismo and get a taste of one of the game's most iconic events for real."

Hitusen lisää autoilla ajamisesta.


Kiitti vinkistä, pitääpä katsoa tuo.

GT oli joskus paras simcade mitä löytyi. Silloin siinä oli paras ajomalli ja parhaat graffat, yhdistettynä hyvään uramoodiin. Kaz sai selvästi toteutettua visionsa jo hyvin varhain ja alun jälkeen perus sarjaan on tullut vain pieniä muutoksia.

Nykyään tilanne ei ole yhtä selvä ja monen mielestä markkinoilta löytyy parempia simcadeja esim Forza. GT 7 saa tehdä melkoisen harppauksen, jos haluaa hypätä takaisin, konsoleiden simcade ajopelien kärkeen. Toivotaan, että Kaz on pelannut esim Forzaa yms, kuuntelee vihdoin palautetta ja uskaltaa kehittää visiotaan rohkeasti eteenpäin.
 
Kiitti vinkistä, pitääpä katsoa tuo.

GT oli joskus paras simcade mitä löytyi. Silloin siinä oli paras ajomalli ja parhaat graffat, yhdistettynä hyvään uramoodiin. Kaz sai selvästi toteutettua visionsa jo hyvin varhain ja alun jälkeen perus sarjaan on tullut vain pieniä muutoksia.

Nykyään tilanne ei ole yhtä selvä ja monen mielestä markkinoilta löytyy parempia simcadeja esim Forza. GT 7 saa tehdä melkoisen harppauksen, jos haluaa hypätä takaisin, konsoleiden simcade ajopelien kärkeen. Toivotaan, että Kaz on pelannut esim Forzaa yms, kuuntelee vihdoin palautetta ja uskaltaa kehittää visiotaan rohkeasti eteenpäin.

Hyvin sanottu. Gt sportin heikkous oli siinä, että muut tekivät kaiken paremmin. Ihan jees, mutta ei tule mieleenkään että pelaisin (kun on olemassa Dirt rally 2.0, Forza motorsport 7, project cars 2 ja Assetto Corsa competizione).

Autojen maalikuosien (liveryt) tekeminen on gt sportin vahvin osa-alue. Se on toisinaan ihan hauskaa.

Paljon pitäisi kehittää, että GT7 erottuisi parempien keskeltä.
 
Hyvin sanottu. Gt sportin heikkous oli siinä, että muut tekivät kaiken paremmin. Ihan jees, mutta ei tule mieleenkään että pelaisin (kun on olemassa Dirt rally 2.0, Forza motorsport 7, project cars 2 ja Assetto Corsa competizion
Lisätään tähän joukkoon tietysti iRacing joka tekee sen tärkeimmän eli ajomallin muita paremmin. Paljon pitää muuttua tosiaan että koko peliä tulisi ostettua.

Se "ihan kiva" - taso ei vaan riitä kun moni muu tekee samat asiat paremmin.

Semmonen kaveri kun Igor Fraga teki muuten viikonloppuna F3 debyyttinsä.

Nimi saattaa olla monelle varsinkin Gran Turismoa pelanneelle tuttu. Mies voitti sen Gran Turismo World Tourin 2018. Oliko se nyt 8 osakilpailua ympäri maailmaa.

Itse katsoin suuren osan noista kisoista kun en ollut vielä iRacingiä löytänyt.

Nyt sitten pääsi oikean kilpa auton rattiin tuon voiton jälkeen.
 
Lisätään tähän joukkoon tietysti iRacing joka tekee sen tärkeimmän eli ajomallin muita paremmin. Paljon pitää muuttua tosiaan että koko peliä tulisi ostettua.

Se "ihan kiva" - taso ei vaan riitä kun moni muu tekee samat asiat paremmin.

Semmonen kaveri kun Igor Fraga teki muuten viikonloppuna F3 debyyttinsä.

Nimi saattaa olla monelle varsinkin Gran Turismoa pelanneelle tuttu. Mies voitti sen Gran Turismo World Tourin 2018. Oliko se nyt 8 osakilpailua ympäri maailmaa.

Itse katsoin suuren osan noista kisoista kun en ollut vielä iRacingiä löytänyt.

Nyt sitten pääsi oikean kilpa auton rattiin tuon voiton jälkeen.

Hienoa että tälläinenkin mahdollisuus olemassa.

Gran Turismo Academyn kautta on ymmärtääkseni, vuosien saatossa, päässyt useampikin kuski ajamaan oikeasti kilpaa. Toki, GT:ssä pärjäämisen jälkeen ollut vielä irl karsintoja, jonka jälkeen tallipaikka vasta avautunu, parhaimmillaan vuoden soppari Nissan GT-R:llä.


iRacingia ja Gran Turismos en lähde edes vertailemaan keskenään, ovat niin eri kaliiberin pelejä. Toinen täysiverinen eSport simulaattori ja toinen kevyt simcade, jota voi pelata halutessaan padilläkin, rennosti sohvalla löhöillein.
 
Semmonen kaveri kun Igor Fraga teki muuten viikonloppuna F3 debyyttinsä.

Nimi saattaa olla monelle varsinkin Gran Turismoa pelanneelle tuttu. Mies voitti sen Gran Turismo World Tourin 2018. Oliko se nyt 8 osakilpailua ympäri maailmaa.

Itse katsoin suuren osan noista kisoista kun en ollut vielä iRacingiä löytänyt.

Nyt sitten pääsi oikean kilpa auton rattiin tuon voiton jälkeen.
*ohi aiheen korjaus*
Fraga on jo kokenut kilpa-ajaja. Japanissa syntynyt brasilialainen ajoi jo 2015 Brasilian F3-sarjaa.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Igor_Fraga
 
PS5™-ominaisuudet
  • Häikäisevä ulkoasu: Nauti uskomattomasta renderöintilaadusta, säteenseurannasta ja sekä 4K- että HDR-tuesta ja 60 FPS:n kuvanlaadusta.*
  • Nopeat lataukset: Siirry kisoihin, kokoonnu auloihin ja vastaanota ystäväkutsuja alta aikayksikön ultranopealla SSD:n ansiosta. Valitse haluamasi valtavasta autovalikoimasta ilman latausaikoja.
  • Sopeutuvat liipaisimet: Tunne jarrupolkimen painon ero erilaisilla herkkyystasoilla, ABS:n värinä sekä erityyppisten autojen kaasupoljinten tuntuma.
  • Haptinen palaute: Tunne renkaan kosketus tiehen sekä pienetkin töyssyt tien pinnassa.
  • Tempest 3D -äänitekniikka: Aisti toisten autojen ja kuljettajien sijainti ympärilläsi äänen avulla. Kuule syvyys ja korkeus uusinnoissa selkeästi upeiden 3D-ääniominaisuuksien ansiosta.
*4K- ja HDR-ominaisuuksiin vaaditaan yhteensopiva 4K- ja HDR-televisio tai -näyttö.

Suomenkieliset kotisivut:
 
Nyt kun varmistui että saan oman PS5:ni julkkarissa myymälästä niin olisi niiiiin kova toivomus että GT7 tulisi vielä tämän vuoden puolella. Tai edes PS5:lle oma versio sportista pahimpaan ajelunälkään täydellä vr tuella. Noh saapihan sitä toivoa.. :(
 
Kyllä tekis nannaa saada tämä heti julkaisussa, usko toki siihen että tämä saapuu edes ensivuoden puolella on aika heikko kun miettii edellisten pelien myöhästelyjä.
 
Kyllä tekis nannaa saada tämä heti julkaisussa, usko toki siihen että tämä saapuu edes ensivuoden puolella on aika heikko kun miettii edellisten pelien myöhästelyjä.
Edellinen saapui heti neljä vuotta ps4:n jälkeen. Autopelien suhteen on aika ankeaa ps5 puolella, ellei AC competizione, dr2, tai pc2 saa hyviä ps5-käännöksiä.
 
Edellinen saapui heti neljä vuotta ps4:n jälkeen. Autopelien suhteen on aika ankeaa ps5 puolella, ellei AC competizione, dr2, tai pc2 saa hyviä ps5-käännöksiä.

Uskon että, GT7 tulee vuoden sisään, uuden pleikkarin ilmestymisestä. Sen verran aktiivisesti alkaneet jo markkinoimaan. Tai saadaan ainakin demo :D
 
Uskon että, GT7 tulee vuoden sisään, uuden pleikkarin ilmestymisestä. Sen verran aktiivisesti alkaneet jo markkinoimaan. Tai saadaan ainakin demo :D
Kyllä se on pikemminkin niin on, että mitään markkinointia ei ole tapahtunut. Traileri tuli kesäkuussa ja se siitä. Sen jälkeen on kierrätetty samoja trailerista kaapattuja screen shotteja, mutta mitään oleelllisia tietoja ei ole kerrottu. Ei millään julkaista tänä vuonna, mutta ensi vuosi voisi olla jo ihan hyvä arvio. Suuri osa pelin kehityksestä on jo tehty gt sportin yhteydessä, joten enää ei voi olla mitään syytä jahkailla julkaisun kanssa vuositolkulla.
 
Joskus tammi helmikuussa olis todella kova, mutta luulisi että julkaisupäivä olisi jo tiedossa jos se on alkuvuosi.
 
Oi oi, nyt jännitetään tarkkaa julkaisupäivää. Day 1 ostos ehdottomasti.
 
Ylös Bottom