Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 7

Perhana olin just tulossa laittamaan "uutena" uutisena tätä mutta Nisu ollut paljonkin nopiampi :D

Täällä ollaan ratti ja polkimet valmiina. Huhujen tasolla tosin vielä mennään.

 
Toivottavasti ominaisuuksiin on vihdoinkin satsattu kunnolla, FOV ja kunnollinen kameransäätö mahdollisuus ohjaamokuvakulmassa pitää ainakin löytyä. Ollut nämä GT pelit yleensä todella orpoja asetuksien suhteen.
 
Mulla ainakin on odotukset nollassa.
Eiköhän sieltä tule joku gt sportin tapainen raakile johon sitten lisätään sisältöä seuraavat kaksi vuotta ja kisat on samanlaista jäniksen jahtaamista edelleen, koska ilmeisesti tekoälyn koodaaminen on liian vaikeaa.
 
Todella toivon ettei tämä tarkoita mitään, mutta Gran Turismo ja myöhästyminen vähän niinkuin kuuluu asiaan, taida yksikään Turismo olla tullut ulos ilman kuukausien myöhästymisiä.

 
aFy5O2h.png

Vaikuttaisi myös peli olevan PS5-exclu mikä ei sinänsä yllätys ole sillä onhan peliä näin markkinoitu koko ajan.

Toki Horizon 2:n ja Miles Moralesin taannoiset cross gen-versiot saivat ihmiset spekuloimaan josko enemmänkin pelejä olisi vielä cross geniksi tulossa, mutta eiköhän GT7 olisi jo ilmoitettu cross gen-peliksi jos se sellainen olisi.
 
Yamauchi vakuuttelee edelleen että GT7 tulee olemaan paluu sarjan klassiseen pelityyliin, mutta ei unohda sitä mitä Sport sai aikaan esport puolella. Lupaa myös että tämä on paras GT tähän mennessä.


"Sport Mode then, as we’ve seen in the Gran Turismo 7 trailer last July, still has a major role to play, but GT7 will be nostalgic for those who played the previous games. “While inheriting elements such as the [FIA] championship realized in Sport, Gran Turismo 7 will return to the royal purpose of full volumes like [Gran Turismo] 1-4, and provide the best Gran Turismo experience at present,” says Yamauchi."


 
Tämä strategia GT7:n kanssa keskittyä Sportiin viime sukupolvi oli varmaan hyvä ratkaisu. Tulossa on luultavasti massiivinen teos, jota rakennettu pikku hiljaa Sportin rinnalla.
 
Kunhan GT7 tulee ulos, niin tässä laitesukupolvessa ei sitten muita (rata-)autopelejä tarvitakaan!

Siitä onkin aikaa, kun olen itse ollut hypettynyt Gran Turismo-sarjan pelistä. GT5:ttä odotin aikanaan melkein kuin kuuta nousevaa, mutta GT6 jäi välistä, koska olin jo kovaa vauhtia menossa kohti PS4:sta siinä vaiheessa. GT: Sport jäi myös välistä, koska jotenkin se tuntui "pieneltä väliosalta" oikean Gran Turismon sijaan. Olen toki sitä hyvän ystäväni luona pelannut moneen eri kertaan ja todennut, että laadukas peli on, mutta en koskaan tullut ostaneeksi sitä itselleni edes alennuksista. GT7 tulee ehdottomasti hommattua aikanaan suoraan julkkarista. Sen kanssa pääseekin sitten ihastelemaan uuden sukupolven parhaita autografiikoita ja varmaan viimeistään silloin pääsee kokemaan sen ensimmäisen uuden sukupolven "WOW"-elämyksen, joka pudottaa leuan lattialle.

Ja se ensimmäinen auto, jota kohti lähdetään krediittejä keräämään? No uusin BMW M4 tietenkin!
 
Ai että en meinaa housuissa pysyä kun odotan uutta Gran Turismoo :p Voin vain kuvitella millaista silmäkarkkia sieltä on tulossa. Toivottavasti pelistä löytyy käytetyt autot, autojen peseminen ja öljynvaihdot ja mittarilukema jokaisessa autossa. Tähän peliin saa uraan menemään aikaa varmasti satoja ja satoja tunteja kun Sporttiin sain uraan hukattua 300 tuntia. Tulis jo se julkaisupäivämäärä!
 
Ei ole itsellä kovin kummoiset odotukset, tämä sarja on jäänyt muista ajosimuista varsinkin asetusten osalta sen verran pahasti jälkeen.
Ei luulis olevan kovin vaikeaa katsoa mitä johtavat simut tekee ja kopioida vaikka sieltä ne tärkeimmät ominaisuudet.
 
Ei ajosimuna GT-sarja mikään vahva ole, edes juuri noiden asetusten osalta. Ymmärrän kyllä miksi osa kaipaa ns. perusasioita pelisarjaan mukaan, mutta liikaa ei parane olla säädettävää. GT-sarja on kuitenkin enempi videopeli ja kevyempi ajopeli, eikä oikein simulaattori henkinen peli.

Pääpaino muissa asioissa, pidän kyllä esim. GT Sportin omaperäisestä tyylistä.
 
Mua ei ainakaan kiinnosta yhtään alkaa säätämään asetuksia tunnista toiseen, ehkä tämä on yksi asia mikä tekee Gran Turismosta niin hyvän kun voi ajaa hienoja autoja ilman sen kummempaa säätämistä. Toivottavasti pitävät kisat samanlaisina että kun ajat kisan voittoon niin se on siinä, sitten seuraava. En tykkää yhtään sellasista systeemeistä joissa ajetaan vaan eikä loppua näy.
 
Edellisistä peleistä puuttuu perussäädöt mitä nykyaikaisissa ajopeleissä on oltava. FOV, ohjaamokuvakulman kameran kunnollinen säätö ja dash kamera, noilla päästäis jo pitkälle.
 
Tää GT7 on ensimmäinen GT mitä odotan GT4:n jälkeen eli melkein 10 vuotta mennyt. Varmasti upea peli tulossa. En itse välitä vaikkei ole simuista parhain, ei nyt täysin arcadekaan ole.
 
Jaappanin kehittäjät on niin kankeita edistyksissään että en oikein tiedä mitä tuolta odottaisi.. GT-S on ihan ok peli mutta jotenkin tosi vanhahtava kuitenkin ja en edelleenkään tykkään tuosta kelluvasta ajotuntumasta. Tuntuma on vaan kaukana Forza 7 ja FH4 tuntumasta ja jos tulevaa miettii niin osaako kehittäjä tehdä sellaisen mitä oikeasti kiinnostaa pelata. Autopeleissä on vähän menossa identiteetti kriisi että mitä ne voi oikein tarjota ja miten uudistuu.
Silmäkarkki on noista helpoin mutta sitä on jo ollut pitkään.
 
Julkaisu siirtyy ensi vuoteen 2022.

“GT7 has been impacted by Covid-related production challenges and therefore will shift from 2021 to 2022. With the ongoing pandemic, it’s a dynamic and changing situation and some critical aspects of game production have been slowed over the past several months. We’ll share more specifics on GT7’s release date when available.” -Jim Ryan, CEO Sony Interactive Entertainment

 
Ylös Bottom