Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo HD Concept

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Gran Turismo HD Concept

Arz sanoi:
Hyviä pelejä nuo Gran Turismot. Tämäkin on demon perusteella hyvä. Siitä demosta vielä että kääntyykö teillä se auto sillain tavallaan oudosti? Kun yritän demossa kääntää, auto vaan alkaa liiraamaan, kuluu sellaista kitinää, renkaat näyttävät lukkiutuvan ihan kuin jaruttaisi ja niistä nousee valkoista savua. Eihän siitä muuten mitään haittaa ole mutta vauhti vaan hiljenee ja auto saatta pyörähtää tai mutka saattaa mennä pitkäksi. Ei tälläistä ollut aikakaan Grant Turismo 3:ssa.
Kyllähän se niin menee, mutta kun myötäilee mutkan pinnanmuotoja, pääsee nopeammin ja niin, ettei renkaat sudi ja ulise. Pitää ajaa rauhallisesti, mutta kovaa... :p

GT3:sta ollaan tultu pitkälle ajettavuudessa ja ajotyyliä joutuu sen takia opettelemaan uusiksi.

EDIT: Oon opetellu vähän slaidailua nyt ja pittää tehdä ehkä pieni video kameralla kuvattuna taas. Hauskinta hommaa mitä turismossa voi tehdä :p
 
Vastaus: Gran Turismo HD Concept

Pibe sanoi:
Siinä meittien väliaikaisratkaisu. Todella hyvin toimii ja kätevä siirrellä. Vaikka vähän heiluu tuossa, niin ei sitä tunne ajaessa ollenkaan, vaan tuntuu todella tukevalta. Muutama pelaajalehti tukemassa lipaston osaa ettei heilu :p
(paskat ajelut vaan videossa... ajoin vaan kiekan tähän videoon ja välissä olen ajanut vain GT4:ää missä on forcea about 3x enempi, joten tuntumaa ei paljoa ollut HD:hen)

http://pibe.1g.fi/Videot/Ratti.wmv

Voiko rattia rakastaa? :D

jaaha, vähän eri näköistä se on toi ajaminen ratilla kun tolla six-axisilla.
 
Vastaus: Gran Turismo HD Concept

Jonkinlaista uutisentynkää (?) Gran Turismo 5:stä:

* -All cars from Gran Turismo 4 will be in Gran Turismo 5, in addition to all Ferrari and F1 cars.
* -There will be downloadable cars and tracks.
* -The cars will take and show damage.
* -You, as the user, will have your choice of 4 driving views.

Now that is pretty nice in itself, but that isnt it

* -There will be new city tracks.
* -There will be online multiplayer, with 12-20 users being able to participate any one online race at a given time.
* -The weather can and will change, on some tracks, as your driving through them.
Suurimpiin uudistuksiin kuuluu siis vahinkomallinnus, nettipeli ja vaihtuvat sääolosuhteet, ja myös ratin takaa löytyvä ajokuvakulma.

http://www.younewb.com/2007/05/26/new-gran-turismo-5-info-surfaces/
 
Vastaus: Gran Turismo HD Concept

Vaikka Polyphonyltä voi odottaa ihan mitä vain, tämä kuulostaa jo liian hyvältä!
Damageilla nyt ei pakosti niin paljon väliä, mutta vaihtuvat ajokelit, edes 12 pelaajaa noilla grafiikoilla (ja eiköhän ne vieläkin kehity) netissä plus vielä sisällä kuvakulma.

Vielä kun saataisiin mahdollisuus kytkeä se ABS pois päältä ihan kokonaan :)
 
Vastaus: Gran Turismo HD Concept

Ton hype feature listan informaatioarvo onkin sitten toinen juttu. Damagekin luvattiin jo GT2:een...

.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo HD Concept

Intensiivi sanoi:
Damagekin luvattiin jo GT2:een...
Enpä ole ikinä kuullutkaan. Eivätpä ainakaan luvanneet vahingonmallinnusta kolmanteen tai neljänteen peliin, koska tiesivät ettei PS2:sta löyty tarpeeksi vääntöä siihen (tai ainakaan hyvään sellaiseen), tuskinpa ovat luvanneet siis sellaista GT2:eenkaan.
 
Vastaus: Gran Turismo HD Concept

FamaZ sanoi:
koska tiesivät ettei PS2:sta löyty tarpeeksi vääntöä siihen
Ei taas tätä tekosyytä... ehtiiköhän se vielä jossain vaiheessa muuttua muotoon "PS3:stakaan ei löydy tarpeeksi tehoa"?

Emmä tiiä mutta varmasti on johonkin osaan 2-4 väliltä luvattu jossain vaiheessa.
 
Vastaus: Gran Turismo HD Concept

kyllähän sitä kakkoseen lupailtiin kuten myös vaihtuvat sääolosuhteet.
onhan kakkosessa sentään jonkinlainen damage, arcade moodissahan sen saa päälle ja vaikka auto ei ulkoisesti kärsi niin tekniikka ottaa damagea, aja kerran seinään kunnolla niin auto puoltaa perkeleesti ja kulkee n 20 km/h.
paras vauriomallinnus gran turismoissa tähän mennessä:rolleyes:
 
Vastaus: Gran Turismo HD Concept

Intensiivi sanoi:
Ei taas tätä tekosyytä...
Ei ole tekosyy. :rolleyes:

ehtiiköhän se vielä jossain vaiheessa muuttua muotoon "PS3:stakaan ei löydy tarpeeksi tehoa"?
PS3:sta LÖYTYY tarpeeksi tehoja, joten siitä ei ole enää huolta. Jos GT5:stä ei löydy vahingonmallinnusta, ei PD:lla ole enää mitään muuta tekosyytä kuin laiskuus tms. Ja tuskin jättävätkään, kun Sonyn muissa PS3-peleissä on jo käytetty vaurionmallinnusta.
 
Vastaus: Gran Turismo HD Concept

FamaZ sanoi:
Ei ole tekosyy. :rolleyes:
Kyllä se on tekosyy. Vai voitko selittää miksi jo vaikka vuonna 1992 julkaistussa Formula One GP1:ssä oli jo damage? Luulisi PS2:ssa olevan potkua hieman enemmän kuin IBM 386:ssa... tajuat varmaan pointin.

PS3:sta LÖYTYY tarpeeksi tehoja, joten siitä ei ole enää huolta. Jos GT5:stä ei löydy vahingonmallinnusta, ei PD:lla ole enää mitään muuta tekosyytä kuin laiskuus tms. Ja tuskin jättävätkään, kun Sonyn muissa PS3-peleissä on jo käytetty vaurionmallinnusta.
No hyvin se tekosyy on tähänkin asti uponnut fanikansaan. Miksi ei sitten vielä kerran.
 
Vastaus: Gran Turismo HD Concept

Tyypillisesti suurin este vauriomallinnukselle on aina ollut autojen lisensointi. Oikeus käyttää tiettyä automallia ei automaattisesti takaa oikeutta rikkoa sitä virtuaalisesti. Esimerkiksi Forza-sarjassa on ollut autoissa ulkoiset peltivauriot ja sisäiset komponenttiviat, mutta ilmeisesti sopimus estää korin muodon muuttumisen ja auton kääntymisen katolleen. Kyse ei myöskään ole vain pätäkkää syövistä sopimusasioista, vaan sen jälkeen edessä on vielä valtavasti työtä. Autoja ei voi enää mallintaa kiinteiksi kokonaisuuksiksi, koska vauriomalli vaatii irrallisia, ruttautuvia ja liikkuvia osia. Työn ja kulujen määrä siis kasvaa. Suorituskyvystä vauriomalli ei ole ollut kiinni pitkään aikaan, mutta totta kai ilman vauriomallia autoista voidaan tehdä entistäkin hienompia, koska kaikki resurssit voidaan keskittää ulkokuoreen.
 
Vastaus: Gran Turismo HD Concept

Hakkiz sanoi:
Tyypillisesti suurin este vauriomallinnukselle on aina ollut autojen lisensointi.
Varmasti pitää paikkaansa osittain, mutta 50% totakin on käytetty pitkään tekosyynä. Sonyltako ei löydy tarpeeksi pätäkkää lippulaivapelinsä tuotantoon?

Lisäksi jos kaiken kattavasti lisensoidaan joku sarja vaikka FIA:n kautta, niin autovalmistajilla ei ole asiaan paljon sanomista.

Sitä paitsi, jos kerran hypoteettisesti GT5:ssa se vaurionmallinnus tulee olemaan, niin sehän neutraloi koko aiemmin käytetyn lisenssisyyn. No GT:n tekijöillä on aiemmin ollut tapana syödä sanansa. Tai itse asiassahan se on jo neutraloitu, todisteena aika helvetin monta autopeliä, joissa on damage, lisensoituja automerkkejä sekä jotka ovat menneet nurin tarvittaessa...

mutta ilmeisesti sopimus estää korin muodon muuttumisen ja auton kääntymisen katolleen. Kyse ei myöskään ole vain pätäkkää syövistä sopimusasioista, vaan sen jälkeen edessä on vielä valtavasti työtä.
Luulempa, että tuo johtuu jostain ihan muusta: yksinkertaisesti fysiikkaengine ei osaa heittää autoa nurin tai sitten tekijät eivät ole sitä halunneetkaan tehdä jotta peli olisi tarpeeksi dumbed down.. Kovin vaikea uskoa että autovalmistajan lakimies pitäisi nurillaan, mutta täydellisessä kunnossa olevaa autoa automerkin imagoa enemmän huonontavana asiana kuin ulkoisesti täysin romuna olevaa autoa...
 
Vastaus: Gran Turismo HD Concept

Intensiivi sanoi:
Kovin vaikea uskoa että autovalmistajan lakimies pitäisi nurillaan, mutta täydellisessä kunnossa olevaa autoa automerkin imagoa enemmän huonontavana asiana kuin ulkoisesti täysin romuna olevaa autoa...

Totta kai tämä on vain spekulaatiota, mutta yleensä korin suojaavuus ja auton vakaus ovat hyvin kriittisiä tekijöitä arvioitaessa ajoneuvon turvallisuutta. Hirvitestissä kipannut auto on paha kolaus automallin maineelle. Koska Forzassa on paljon tavallisia autoja ja erikoisvalmisteiset kilpa-autot ovat sivuosassa, turvallisuusvaikutelma voi hyvinkin olla lakimiesten silmätikkuna.
 
Vastaus: Gran Turismo HD Concept

Intensiivi sanoi:
Kovin vaikea uskoa että autovalmistajan lakimies pitäisi nurillaan, mutta täydellisessä kunnossa olevaa autoa automerkin imagoa enemmän huonontavana asiana kuin ulkoisesti täysin romuna olevaa autoa...
GT-sarjan pääsuunnittelijahan on valitellut autovalmistajien asettamista rajoituksista jo vuosia, mitä ei tietenkään koskaan uskottu, mutta kuoroon on liittynyt myös Forzan 2:n ohjaaja Dan Greenwalt:
http://forums.forzamotorsport.net/forums/post/63230.aspx
Some clarification points:

There is a myth in the gaming press that a licensed *production car* game cannot do damage. The Midtown Madness, Project Gotham Racing and Forza Motorsport franchises have all featured damage and licensed production cars. RalliSport Challenge also featured damage, but it would be considered a licensed race car game. There is a big difference between race cars and production cars from a licensing perspective. It is much easier to do extensive damage on race cars - including roll-overs.

There are limitations that different car manufacturers place on the extent of damage that can be inflicted on their production cars. The restrictions usually involve the appearance of driver safety and car quality. Its not in the best interest of their brands to appear unsafe or poorly made.

Getting the manufacturers to accept damage isnt about money; its about respecting the brand and forming a strong partnership. The car manufacturers have too much to lose if a game hurts their brand image. Cash advances and royalty checks from a video game cant even come close the loss of revenue caused by a tarnished brand image. We have worked very hard over the years to develop strong partnerships with our manufactures.

Different manufacturers hold the bar at different heights. For legal reasons we treat all of the manufacturers the same. This means we have to go with the lowest common denominator for all manufacturers. At the same time, we work with the outliers to raise their bar.

http://forums.forzamotorsport.net/forums/post/65019.aspx
Unfortunately, different manufacturers have radically different hang-ups. Also, the hang-ups are not proportional to the real-world prestige of the brand or its importance to the Forza franchise. I'm not going to name names, but I will rant a little bit.

One American manufacturer will allow damage all day, but is adamant about cars not rolling over. We have several other manufacturers that will only allow roll-overs if all of the others agree first hellofa Catch 22. One of our European marks can't be used in PR materials as solo, winning or losing. It must always be pictured with other cars and dead even with them. Another European brand will allow painting and decals, but we cant allow players to put thunder on the side of the car. Im not even sure what that means. I assumed it meant lightning, but when I asked that specific question, the representative was very insistent: no thunder.

We have brands that charge ridiculous fees and make pretty "meh" cars. We got very popular brands that make awesome cars and charge next to nothing. Some brands are dead set against DLC. Other brands are willing to sponsor DLC.

There is a huge difference in how thorough each brand is when approving the car renders. On version 1, we accidentally submitted a car render from one Japanese manufacturer to its rival as one of their own cars and they actually approved it as their car.

As youd expect, these licenses are usually a lawyer to lawyer affair, but sometimes I get involved so we can escalate the matter higher up in the company. Some brands control other brands. Some brands hire outside licensing companies. Other brands have a licensing division within their legal or marketing departments. Sometimes different regions of a brand control the licensing, but usually its at a corporate level.

We have one European manufacturer that allows damage and rolling over, but is fairly unreasonable about upgrades and painting - core features to Forza. Truth is, I've spent 80% of my licensing time with just this brand. All that, and we still only got the licenses signed for half of the cars that we built from that brand. And yes, that means we spent months building cars that will never make see the light of day. I had to do back flips just to keep the small group of their cars that I felt were critical we even got Peter Moore involved with this brand to help us pitch a higher level of partnership.

In the end, its all about building a partnership which takes time. The key is to show them that we have passion for their brand and will defend it. It helps that we make a simulator they know our goal is to achieve reality and celebrate their brand in a franchise, not use their brand to sell a quick product.
Eli kilpa-autot saavat romutusluvan helposti, mutta siviilimalleilla on paljon tiukempaa ja eri autofirmoilla on eri vaatimukset.
 
Vastaus: Gran Turismo HD Concept

Ah, fiilis nousee, kun kattoo totakin videota, kun tuli tuolla paikan päällä käytyä. Saisivat nyt äkkiä lisätä GTHD:hen sen moninpelin ja esim. Sarthen, Laguna Secan ja jonkun suosituimmista omista radoistaan.
 
Vastaus: Gran Turismo HD Concept

S^Hansu sanoi:
Saisivat nyt äkkiä lisätä GTHD:hen sen moninpelin ja esim. Sarthen, Laguna Secan ja jonkun suosituimmista omista radoistaan.
Niinpä, pari-3 uutta ja nopeata rataa + parit rata-autot (Lemans tai GT1 luokan autoja) ja vaikka hintaa 9.95 PSN:kiin, niin ostaisin tuollaisen kitin tähän väliin paremman puutteessa.
Ja toki siinä vois olla jo online, mutta en itkisi vaikkei vielä olisikaan...
 
Vastaus: Gran Turismo HD Concept

Kaverin G25 lainassa täällä ja Voe Mahoton, ratissa aina pakolla 900 asteen kääntyminen päällä?
Kun meinaa luisto mennä liian pitkäksi ja tulee veivattua rattia "ylimeno" asteille, on mutka jo mennyttä kun ei kädet riitä veimaamaan...

Saiskohan tohon jostain forcetettua sen pienemmän kääntyvyyden jonka saa esim. PC puolella peleistä.
 
Ylös Bottom