Vastaus: Grand Theft Auto IV - The Lost And Damned [X360]
GTAIV käyttää jokseenkin todellisuutta mallintavaa fysiikkaengineä joka liioittelee alustojen sisään ja ulosjoustoja ja tavoittelee lähinnä 70-80-luvun toimintaelokuvien löllyviä ja narskuvia takaa-ajoja. Jokaisessa pyörässä on kitka ja vääntö joka pyrkii kumoamaan auton massan ja liike-energian. GTA:ssa on myös dynaaminen visuaalinen autojen hajoaminen joka reagoi kolarien kohtaan ja voimakkuuteen. Kaikissa esineissä on massa ja materiaalia vastaava kitka.
Saints Row 2:ssa "ajofysiikka" on lähinnä jatke kolmannen persoonan hahmon ohjaamiseen. Et pysty streiffaamaan eli liikkumaan sivuttain etkä hyppimään mutta muuten auton runkoa ohjaa sama mallinnus. Auton korin 3D-malli ja collision boksi vain leijuvat hieman irti maasta ja poukkoilevat epämääräisesti pelaajan käskytyksen mukaan ja asettuvat maaston collisionboksin mukaan. Esim pyörien jousto ja ripustus on vain visuaalinen efekti. Auton jäädessä mahasta kiinni, maahan asti joustava pyörä ei vedä lainkaan.
Saints ykköseen eroa on vain se että nyt visuaalinen auton pahvikuori ei ole rajoitettu tiettyyn maksimikulmaan, eli hypyn jälkeen auto saattaa jopa kallistua ja kaatua.
GTAIV on kuin Richard Burns Rally. Mahtavia kaatoja ja taitaviempienkin kuljettajien taidot kyykyttävää kisaamista.
Saints Row 2 on kuin Crazy Taxi.. auton muotoinen Quake-ukko. Tosin Taxissa ajaminen oli hauskaa.
GTAIV:ssä on myös muuta hyvää kuten helikopterien tyydyttävä mallinnus, kun taas Saints Rowssa kopteri on kuin ohjaisi quaken freecamia viiveellä. Tosin on se hienompaa kuin ajaminen.
PS Molemmat Saints Rowt läpi.
Mä otan Saint's Rown ajomallinnuksen ihan koska vaan, sen verran oudosti autot GTA:ssa käyttäytyy.
GTAIV käyttää jokseenkin todellisuutta mallintavaa fysiikkaengineä joka liioittelee alustojen sisään ja ulosjoustoja ja tavoittelee lähinnä 70-80-luvun toimintaelokuvien löllyviä ja narskuvia takaa-ajoja. Jokaisessa pyörässä on kitka ja vääntö joka pyrkii kumoamaan auton massan ja liike-energian. GTA:ssa on myös dynaaminen visuaalinen autojen hajoaminen joka reagoi kolarien kohtaan ja voimakkuuteen. Kaikissa esineissä on massa ja materiaalia vastaava kitka.
Saints Row 2:ssa "ajofysiikka" on lähinnä jatke kolmannen persoonan hahmon ohjaamiseen. Et pysty streiffaamaan eli liikkumaan sivuttain etkä hyppimään mutta muuten auton runkoa ohjaa sama mallinnus. Auton korin 3D-malli ja collision boksi vain leijuvat hieman irti maasta ja poukkoilevat epämääräisesti pelaajan käskytyksen mukaan ja asettuvat maaston collisionboksin mukaan. Esim pyörien jousto ja ripustus on vain visuaalinen efekti. Auton jäädessä mahasta kiinni, maahan asti joustava pyörä ei vedä lainkaan.
Saints ykköseen eroa on vain se että nyt visuaalinen auton pahvikuori ei ole rajoitettu tiettyyn maksimikulmaan, eli hypyn jälkeen auto saattaa jopa kallistua ja kaatua.
GTAIV on kuin Richard Burns Rally. Mahtavia kaatoja ja taitaviempienkin kuljettajien taidot kyykyttävää kisaamista.
Saints Row 2 on kuin Crazy Taxi.. auton muotoinen Quake-ukko. Tosin Taxissa ajaminen oli hauskaa.
GTAIV:ssä on myös muuta hyvää kuten helikopterien tyydyttävä mallinnus, kun taas Saints Rowssa kopteri on kuin ohjaisi quaken freecamia viiveellä. Tosin on se hienompaa kuin ajaminen.
PS Molemmat Saints Rowt läpi.