Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto IV - The Lost And Damned [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja etuliite-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Grand Theft Auto IV - The Lost And Damned [X360]

Mä otan Saint's Rown ajomallinnuksen ihan koska vaan, sen verran oudosti autot GTA:ssa käyttäytyy.

GTAIV käyttää jokseenkin todellisuutta mallintavaa fysiikkaengineä joka liioittelee alustojen sisään ja ulosjoustoja ja tavoittelee lähinnä 70-80-luvun toimintaelokuvien löllyviä ja narskuvia takaa-ajoja. Jokaisessa pyörässä on kitka ja vääntö joka pyrkii kumoamaan auton massan ja liike-energian. GTA:ssa on myös dynaaminen visuaalinen autojen hajoaminen joka reagoi kolarien kohtaan ja voimakkuuteen. Kaikissa esineissä on massa ja materiaalia vastaava kitka.

Saints Row 2:ssa "ajofysiikka" on lähinnä jatke kolmannen persoonan hahmon ohjaamiseen. Et pysty streiffaamaan eli liikkumaan sivuttain etkä hyppimään mutta muuten auton runkoa ohjaa sama mallinnus. Auton korin 3D-malli ja collision boksi vain leijuvat hieman irti maasta ja poukkoilevat epämääräisesti pelaajan käskytyksen mukaan ja asettuvat maaston collisionboksin mukaan. Esim pyörien jousto ja ripustus on vain visuaalinen efekti. Auton jäädessä mahasta kiinni, maahan asti joustava pyörä ei vedä lainkaan.

Saints ykköseen eroa on vain se että nyt visuaalinen auton pahvikuori ei ole rajoitettu tiettyyn maksimikulmaan, eli hypyn jälkeen auto saattaa jopa kallistua ja kaatua.

GTAIV on kuin Richard Burns Rally. Mahtavia kaatoja ja taitaviempienkin kuljettajien taidot kyykyttävää kisaamista.

Saints Row 2 on kuin Crazy Taxi.. auton muotoinen Quake-ukko. Tosin Taxissa ajaminen oli hauskaa.

GTAIV:ssä on myös muuta hyvää kuten helikopterien tyydyttävä mallinnus, kun taas Saints Rowssa kopteri on kuin ohjaisi quaken freecamia viiveellä. Tosin on se hienompaa kuin ajaminen.

PS Molemmat Saints Rowt läpi.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV - The Lost And Damned [X360]

L&D on kyllä lämmittänyt allekirjoittaneen sydäntä erittäin paljon. Jopa Johnny, tuo mutka nenä tuhka turpa on alkanut lämmittää minua. Niko on edelleen minulle Se Oikea - mutta Johnny on aivan loistava salarakas. Pelillisestihän touhu on sitä samaa vanhaa IV:tä johon vieläkin huomaan hukkuvani kuukaudesta toiseen(taidan kuulua täällä siihen vähemmistöön joka oikeasti pitää tästä pelistä sellaisena kuin se on). Mutta parannukset, etenkin mopojen fysiikkaa pitää kiitellä. Nyt suurin osa ajasta kuluu juuri kaksipyöräisten selässä, Lost MC Style. Uudet aseet ovat myös varsin mehukkaita, "Puff" says the Grenade Launcher. Ja jokainen tehtävä joka on tullut vastaan ei ole tuntunut ollenkaan turhalta, jokaisessa kiristetään munia niin että sattuu! Tätä menoa olen ihan täysi rusina, kun vielä pitäisi läpäistä tusinan verran tehtäviä.

Liberty Cityssä eläminen on minulle fiilistelyä parhaimmillaan, L&D ei petä tässäkään suhteessa. Ja kyseessä on vain DLC... Gaash!

I <3 LC
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV - The Lost And Damned [X360]

GTAIV käyttää... (snip)

Aivan varmasti, mutta ei mua kiinnosta peliä pelatessa tälläiset asiat, jos pelaaminen ei tunnu luontevalta. Toisin sanoen, Saint's Row (puhutaan ny pelkästään kakkosesta) on/oli paljon hauskempi pelata kuin GTA4 kontrollien puolesta (juoneen tai muuhun en halua puuttua, koska tyyli on aivan erilainen) sillä ne toimii huomattavan paljon paremmin.

PS. Saisiko jostain lisäluettavaa GTA4:n fysiikkamalliinnuksesta (muu kuin euphoria).
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV - The Lost And Damned [X360]

TÄYTTÄ RAUTAA! Varsinkin jos itse harrastaa pyöriä. Kiinnostavin mahdollinen aihe lisäosalle. Hyvänä kakkosena tulee Mafia 2. Tää on niin ***** hyvä et ei huvita edes pelata, tekee vaan mieli säästellä tätä herkkua... TLMC 1% :D
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV - The Lost And Damned [X360 HYPE]

Sama homma ei toimi selaimen kautta eikä toimi boxin kautta.

This offer is not valid in your region, or it has expired.

voiskohan toi johtuu siitä et o vaan silver tili? Yleensä nää o lisäosat on ollu mahdollista lataa heti oli sit gold tai silver.

Voi hyvinkin olla että nyt alkuruuhkan aikana silver ei toimi.. Pistävät kultajäsenet etusijalle tms.
Tai siis, toivotaan että ennemmin vaikka niin, kun että olis joku vika latauksessa pysyvästi.

Itse sain lataukseen lisäosan samantien kun se sinne ilmestyi 10 aikaan aamulla. Ekat 10% meni yllättävän nopeasti mutta vauhti hidastu ihan mielettömän hitaaseen lopulta, kun ruuhkaa kertyi.

Ja kun olin yön valvonut että saa heti lataukseen, niin tottakai menin nukahtaan sit latauksen aikana.

Kun ekat 10% meni 10-15min mut hidastui, aloin katsella leffaa. sen jälkeen, noin 2 tuntia myöhemmin katoin niin oli vasta 46% taulussa.

Eli NYT sit jos alkais pelata. Vasta. :)
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV - The Lost And Damned [X360]

Mullakin kesti lataus jotain puolitoista tuntia, taisi olla ruuhkaa. Eka tehtäväkin piti pelata pariin kertaan kun juuri ennen tallennusta peli jämähti Loading-ruutuun. Eikä ollut eka kerta kun GTA 4 jämähti. Tarinaa pelatessa noin vuosi sitten jäätyi aluksi pariin kertaan mutta ei sen jälkeen. Nyt vuoden vaihteen jälkeen huorasin pari achua ja pari kertaa kaatui. Tietysti säikähdin että tuleeko valot kohta mutta koska muuta pelit toimivat (tosin Fable 2 kaatui par ikertaan kunnes asensin sen kovolle) niin kai vika on joko levyssä tai syyspäivitys aiheutti jotain mukavaa...
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV - The Lost And Damned [X360]

Vaikka peli tapahtuukin jo tutussa LC:ssä, tuntuu tämä silti aivan eri peliltä. Pelissä on ihan omanlaisensa, synkempi fiiliksensä kuin IV:ssä ja Nikon tarinassa.
Tämä vie, tai vei ainakin itseltäni hieman totuttelemista. Enkä ole aivan täysin vielä pystynyt eläytymään Johnnyn saappaissa. Lähinnä siitä syystä että kaverihan on ihan totaalinen mulkku.

Itselle tuo "synkempi fiilis" ja Johnny hahmona kolahtaa melkeinpä kovempaa kun Niko. Siis noin niinkun ottaen huomioon, että en pitänyt Nikosta vielä 2 tunnin 27 minuutin perusteella näin, kuten Johnnyyn tykästynyt. Tietty Niko nyt tuntuu tutummalta, kun takana on tunteja vaikka kuinka. Eli nyt tosiaan tuo määrä pelaamista takana ja 12.16% pelattu.
Koittanut hiukan viivytellä tahallani, säästellen missioita. Tutkin hiukan nettiä (killdebtdead.com, AOD kotisivut ja pistin deitti-ilmoituksia meneen, mikäli tässä saisi eri tyttöystäviä tms..) ja kävin Jim:in, Clay:n ja jonkun kolmannen kanssa ryybbäämässä.
Strippiklubilla tuli käännyttyä, siellä kaikki yhä samanlaista. (Ei sensuroimattomia tissejä. Mielenkiinnosta tarkastin.) Ja huorissa käväisin. Jossa onkin mielenkiintoinen juttu huomattavissa. "Hoitoa" ei saa valita, eikä rahasummista puhuta mitään. Hiljaiselle paikalle päästyä auto alkaa heilua ja GTA3:n tavoin, kamera laskeutuu takapuskurin tasolle ja pysyy liimattuna siihen, eli mitään ei edes kykene näkemään.

Ei sillä, että häiritsisi, mutta täysin sensuroimaton penis peliin ja huorauksessa sitten sensuuri kasvaa. Outoa.

L&D on kyllä lämmittänyt allekirjoittaneen sydäntä erittäin paljon.

(taidan kuulua täällä siihen vähemmistöön joka oikeasti pitää tästä pelistä sellaisena kuin se on).

Liberty Cityssä eläminen on minulle fiilistelyä parhaimmillaan, L&D ei petä tässäkään suhteessa. Ja kyseessä on vain DLC... Gaash!

I <3 LC

Komppaan kyllä täysillä. Ja mukava huomata, että on muitakin jotka pelistä pitää ihan kokonaisuutena, tuollaisena.
Itse lähinnä aina yllätyn, miten paljon ihmiset pelistä valittaa :O Koska alkutottumuksen jälkeen pidän hyvin hyvin paljon autojen kanssa kikkailusta ja siitä, että pelin hahmossa on "painavuuden tuntua" jne. Ja juuri miten Niko/Johnny heilahtaa kun auto hivenen töytäisee ja hakee sitten itse tasapainon.

Itse en ole jaksanut Saints Row 2:sta pätkääkään. Autoilla ajelu on aivan uskomattoman typerää puuhaa. Ehkä kauheiten toteutettu autofysiikka mitä olen koskaan nähnyt. Ja kikkailla siinä sitten vakionopeudensäätimellä ja ampuilla ja sählätä - ja täällä ihmiset valittaa prätkän kyydistä ampumisesta? Mikäs siinä vaikeaa on? Käännä kamera mihin tahdot ja ammu, samalla kun voit kaasua ja jarruakin kontrolloida.

Saints row 2:n 100% arcademaisuus ei jaksanut viehättää yhtään, koska juurikin pelailen fiilispohjalta. Ehkä sen pelaa sitten myöhemmin läpi, kun ei ole parempia pelejä pelattavana. Vähän liian "tunnelmallisesti tyhjää", arcademaista ja kahjoa touhua vaan mun makuuni. GTA4:stä kun tulee mieleen elokuvat, Saints Row 2:sta piirretyt :D No joo, sori. Itsellä vaan semmonen fiilis.

Mutta niin, TAKAISIN AIHEESEEN ja fiiliksiä lisäosasta:
Mukavaa ettei kokoajan ole joku soittelemassa, mutta puhelimella silti voi halutessa pitää yhteyttä ja on kaikenlaista aktiviteettia. Ja että voi soittaa prätkäjengin ase-expertille ja ilmaiseksi pyytää aseita (alussa kylläkin vain sahattu haulikko, "uzi" ja pistooli näköjään) tai sitten soittaa autollisen aseita toiselta jengiläiseltä ostettavaks tyyliin Lil Jacob.

Pyörän tilaus myös näppärä juttu. GTA4:ssä kun usein tullut etsittyä prätkää kauankin, niin nyt saa ainakin heti aluksi kahdesta harrikkamallisesta valita,
että minkä jengiläiset kuskaa paikalle.
Sinänsä harmi, ettei uusia autoja ole kai kaduilla yhtäkään. Mutta eipä autoilla ole kyllä tullut nyt ajeltuakaan.

Se mitä ENITEN rakastan tuossa, on juurikin nuo "Kameot" - tai siis miten tarina menee yksiin Niko:n tekemisien kanssa.

Niko kun kävi teilaamassa muuan prätkäjätkän, joka seurusteli sen yhden mafiajätkän tyttären kanssa. Sattuipa oleen Lost jengiläinen. jne. muitakin tuttavuuksia tavataan.

Ja itse muistinkin Johnnyn GTA4:n tehtävästä missä se Nikoa auttoi. En nyt spoilaa kummastakaan noista mitä Lostissa tapahtuu, oletan vaan että kaikki jo GTA4:n on pelannut.

Ja tietty taas radiosta saa kuulla touhuistaan ynnä muuta ynnä muuta. Upeasti suunniteltu lisäosa. Jännä että ihmiset yhä ulisee kontrolleista ja siitä samasta mistä GTA4:n julkaisun aikoihin. Ei luulis että enää olisi kontrolleissa ylläreitä, mutta ilmeisesti ei sit ole kovin fiksuista ulisijoista kyse. Joskus tuntuu, että pitää vaan valittaa valittamisen takia ja sen takia että olis äänessä.

Itse tykkäilen aivan mielettömästi. Ja takas pelaamaan :) Harmittaa tosin nyt jo, että tääkin hupi loppuu. Sais olla vaan vielä pidempi. ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Grand Theft Auto IV - The Lost And Damned [X360]

Enpäs muistanutkaan miten hauskaa Liberty Cityn kaduilla olikaan cruisailla. :D

En kerennyt eilen tarpoa tarinaa kuin vaivaiset ~8.5%, mutta tuonkin koetun
perusteella on helppo nähdä että pelin hahmot ovat mahtavia!
Vähemmän "hauskaa" sketsihuumoria kuin alkup. GTAIV:ssä, onneksi.

Pyörien ohjattavuus on tosiaan hieman parantunut, mutta melkoista yliohjattavuutta
vieläkin kehissä. (Kaveri kanttaa korva maata hipoen jollain kopterinlintalla, jossa aivan
järjettömän leveä takanakki - Ja tämä vielä kävelyvauhdissa! :rolleyes:)
Ja harmi kyllä pärrät eivät vieläkään paina mitään.

Mutta turha nillitys sikseen, tämä DLC on (nyrkki)rautaa!
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV - The Lost And Damned [X360]

Suoritin juuri äsken tuon It's war- tehtävän ja tehtävän aikana ammuin räjähtävän säiliön, jonka vieressä oli pakettiauto. Paku ei räjähtänyt, vaan se heilahti reilusti räjähdyksen voimasta ja auton etukulma joka oli säiliön läheisyydessä painui kasaan. Onkos tämä nyt jotain uutta fyysiikkamallinnusta vai oliko emopelissä samoin? Nyt ei itselleni ainakaan tule mieleen. Tyylikästä tuo ainakin on.

Edit:

Testasin tuota uudellen ja kyllä vaan, autot lommoutuvat räjähdysten läheisyydessä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Grand Theft Auto IV - The Lost And Damned [X360]

Suoritin juuri äsken tuon It's war- tehtävän ja tehtävän aikana ammuin räjähtävän säiliön, jonka vieressä oli pakettiauto. Paku ei räjähtänyt, vaan se heilahti reilusti räjähdyksen voimasta ja auton etukulma joka oli säiliön läheisyydessä painui kasaan. Onkos tämä nyt jotain uutta fyysiikkamallinnusta vai oliko emopelissä samoin? Nyt ei itselleni ainakaan tule mieleen. Tyylikästä tuo ainakin on.

Edit:

Testasin tuota uudellen ja kyllä vaan, autot lommoutuvat räjähdysten läheisyydessä.

Itselläni tätä on ainakin tapahtunut PS3:n puolella, joten tuskin mistään uudesta ominaisuudesta on kyse.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV - The Lost And Damned [X360]

Itselläni tätä on ainakin tapahtunut PS3:n puolella, joten tuskin mistään uudesta ominaisuudesta on kyse.

Juu vahvistan saman myös olleen boxilla alusta saakka. Perkeleen hienosti meneekin kasaan. Kori vääntyy ja aurauskulmat ihan vinksallaan.
Se on sitä Euphoriaa ! :D
Monesti toiminnan keskellä ei tälläsiä huomaa, kun autot räjähtää suht helposti. Räjähde pitää olla aika kaukana autosta ettei räjähdä kokonaan auto.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV - The Lost And Damned [X360]

Juu vahvistan saman myös olleen boxilla alusta saakka. Perkeleen hienosti meneekin kasaan. Kori vääntyy ja aurauskulmat ihan vinksallaan.
Se on sitä Euphoriaa ! :D
Monesti toiminnan keskellä ei tälläsiä huomaa, kun autot räjähtää suht helposti. Räjähde pitää olla aika kaukana autosta ettei räjähdä kokonaan auto.

Testasin juuri tuonkin, eli autot lommoutuvat emopelin puolellakin, mutta räjähtävät kappaleiksi sen verran nopeasti etten kiinnittänyt siihen aikaisemmin huomiota. Lostin puolella autot tuntuvat kestävän hieman paremmin tuota kurmotusta.

Edit:

Nyt on kyllä pelissä fiilis kohdallaan, kun ajelee prätkällä poliisit perässä ja radiosta Bon Jovi laulaa:

"Im a cowboy, on a steel horse I ride
Im wanted dead or alive
Wanted dead or alive"

Uskomaton lisäri.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Grand Theft Auto IV - The Lost And Damned [X360]

Juu vahvistan saman myös olleen boxilla alusta saakka. Perkeleen hienosti meneekin kasaan. Kori vääntyy ja aurauskulmat ihan vinksallaan.
Se on sitä Euphoriaa ! :D
Monesti toiminnan keskellä ei tälläsiä huomaa, kun autot räjähtää suht helposti. Räjähde pitää olla aika kaukana autosta ettei räjähdä kokonaan auto.

Ei kai tällä pitäisi olla mitään tekemistä Euphorian kanssa, kun kyseessä on lähinnä hahmoanimaatioon keskittyvä softa, joka "improvisoi" animaatioita lennosta. Toisaalta, pelin takakannessa ei näy ainakaan Havokin tai PhysX:n logoa.

EDIT: NautalMotionin kotisivuilta:

No, euphoria is not a physics engine. euphoria simulates the human (or animal) motor nervous system on Xbox 360, PLAYSTATION 3 and PC. One can think of it as biology meeting robot control theory. euphoria integrates with a game's existing physics engine, which provides the basic body physics (commonly known as 'ragdoll physics'). euphoria adds life to the dead physics simulation. In short, ragdolls are dead, floppy bodies. euphoria characters instead are alive and adaptive.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV - The Lost And Damned [X360]

pyöräkisat vähän laittaa ahdistamaan. saako tossa kyykkyjä tai enduja enää, vai onko customit tulleet jäädäkseen?
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV - The Lost And Damned [X360]

pyöräkisat vähän laittaa ahdistamaan. saako tossa kyykkyjä tai enduja enää, vai onko customit tulleet jäädäkseen?

Kaikkea saa, mutta kun menet kyykyllä kisaan, on muiden kisailijoiden kalusto samaa myös nopeampaa.

Ja on muuten ihan hyvän näköisiä nuo uudet kyykyt!
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV - The Lost And Damned [X360]

Edit:

Nyt on kyllä pelissä fiilis kohdallaan, kun ajelee prätkällä poliisit perässä ja radiosta Bon Jovi laulaa:

"Im a cowboy, on a steel horse I ride
Im wanted dead or alive
Wanted dead or alive"

Uskomaton lisäri.
Uudet biisit on kyllä yllättävänkin hyviä ja tunnetuilta artisteilta. Ihan mahtava lisäri ja helposti hintansa arvoinen. Ei voi kuin innolla odottaa mitä se seuraava DLC tuo tullessaan.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV - The Lost And Damned [X360]

Kaikkea saa, mutta kun menet kyykyllä kisaan, on muiden kisailijoiden kalusto samaa myös nopeampaa.

Ja on muuten ihan hyvän näköisiä nuo uudet kyykyt!

Aaaa'a. Ei ihan heti tullut vastaan, mutta kun sellasen näin niin samantien piti ampua kuski ja varastaa ja ihastuin aivan mielettömästi. Jotenkin tuntuu jykevämmältä/painavammalta ja muutenkin niiin pirun nätin näkönen, ainakin tuo kyseinen. "Hakuchou" niminen, näköjään.

Sais kyllä kantata ehkä paremmin.. tai siis, odotin että sillä vois vetää ihan pyöreitä linjoja tyyliin GPkisat, mutta lähtee vähän liukuun sivuttain tai puskeen suoraan.

Mutta ei valittamista. Mahtavaa ajella jokatapauksessa :)
Ja vasta Diabolus, Hexer, Revenant ja Hakuchou tullut niinkun tiedostettua näkevänsä ja uusia pyöriä on näinkin suuri lista:

* Diabolus
* Hexer
* Lycan
* Hellfury
* Innovation
* Revenant
* Wayfarer
* Daemon
* Wolfsbane
* Angel
* Nightblade
* Double T
* Double T Custom
* Hakuchou
* Hakuchou Custom
* Bati 800
* Bati Custom

Kyllä kelpaa :D
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV - The Lost And Damned [X360]

Nyt on peli läpi, 7 ja puoli tuntia meni. Yllätyin kyllä miten lyhyt peli oli, jotenkin jäi huono fiilis tuosta lopusta.
Uudet lelut oli ihan kivoja, mutta häiritsi miten pelistä oli karsittu asioita pois emopelistä (kahvilat, vaatekaupat yms).

Ihan jees, mutta ei mielestäni tuon hinnan arvoinen. 800 microsoft pistettä olisi ollut osuvampi hinta.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV - The Lost And Damned [X360]

Ei kai tällä pitäisi olla mitään tekemistä Euphorian kanssa, kun kyseessä on lähinnä hahmoanimaatioon keskittyvä softa, joka "improvisoi" animaatioita lennosta. Toisaalta, pelin takakannessa ei näy ainakaan Havokin tai PhysX:n logoa.

EDIT: NautalMotionin kotisivuilta:

Ai. No voi olla sitten noinkin. Ite oon aina ollu siinä luulossa et euphoria käsittää tässä kaiken niin ihmisten kuin autojen yms tavaroiden fysiikat.
No olkoon miten on pääasia et on paljon parempi kuin SR2 mitättömät vuosituhannen alun fysiikat. :p
 
Ylös Bottom