Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto saa taas kyytiä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luckyman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Grand Theft Auto saa taas kyytiä

Kirjoitanpas minäkin tähän topikkiin. Pienenä meidän isä aina tarkasti pelit ennenkuin saimme kopioida :rolleyes: ne meidän tietokoneelle. (Kavereiden kanssa diskettien vaihtoa). Jos peli oli liian väkivaltainen tai raaka niin jouduimme poistamaan sen. Tämä ei silti estänyt sitä, että olisimme pelanneet näitä pelejä kavereiden luona.
 
Vastaus: Grand Theft Auto saa taas kyytiä

arttq sanoi:
Kirjoitanpas minäkin tähän topikkiin. Pienenä meidän isä aina tarkasti pelit ennenkuin saimme kopioida :rolleyes: ne meidän tietokoneelle.
Oho, melkoinen Ware Lord tuo sinun faijasi. Olisitte ilmiantaneet hänet BSA:lle ;)
 
Vastaus: Grand Theft Auto saa taas kyytiä

Kyllähän se vastuu kuuluu ensisijaisesti lasten vanhemmille. Peli joka on kielletty alle 18 vuotiailta, ei kuulu lapsien käsiin. Ei se niin vaikeaa ole, eihän? Ilmeisesti on, mutta silti painostaisin vanhempia.

Tulee kyllä mieleen erään äidin tarina. Äiti oli tehnyt päätöksen, ettei osta lapselleen leikkiasetta vaikkka se kuinka sitä kinuais. Lapsi kuitenkin leikki pyssyleikkejä vaikka risulla. Lopulta äiti turtui ja osti pojalleen leikkipyssyn. Nyt tämä lapsi on jo aikuinen ja omaa omia lapsia, mutta väkivaltainen siitä ei ole tullut.

Kyllä kait väkivallan ihannointi kuuluu jotenkin ikiaikaiseen lasten kasvukehitykseen. Katsotaan nyt vaikka kissanpentuja, viaton leikki on harjoitusta jotta aikuisena saa metsästettyä hiiriä. Sama kait se on ihmislapsilla, ajat vain ovat toiset kuin kivikaudella. Tietysti rajat on oltava.
 
Katsoikos kukaan tänä aamuna televisiosta 60 minuuttia -nimisen ohjelman neloselta? Siinä kerrottiin amerikkalaispojasta, joka oli tappanut kolme poliisia. Rockstar Games ja Take Two haastettiin oikeuteen, koska asianajaja uskoi GTA: Vice Cityn olevan yksi syy väkivaltaisuuteen.

GTA:ta ei yksin syytetty, koska pojalla oli ollut vaikea lapsuus. Silti sitä pidettiin osasyyllisenä. Asianajajan mukaan peli oli opettanut pojan tappamaan. Vice Cityä kuvailtiin muun muassa sanalla "murhasimulaattori".
 
Vastaus: Grand Theft Auto saa taas kyytiä

Joo minä katselin ohjelman. Hyvin huomasi, ettei esim. se uhrin veli ollut aivan tilanteen tasalla. Ohjelma oli kuitenkin mielestäni suht asiallinen ja hieman kuultiin myös vastapuolen mielipiteitä. Itse asia on kuitenkin hieman kaksijakoinen.
 
Vastaus: Grand Theft Auto saa taas kyytiä

Pelit -lehden kolumnissa (en muista mikä numero) kerrottiin jonkun amerikkalaisen hepun (taisi olla armeijan leivissä... ei kuitenkaan mikään Nobody) sanoneen, että jos lapsi menee ammuskelemaan ulos ihmisiä tai eläimiä, on vika lapsen pääkopassa, ei peleissä, kuten on täälläkin jo todettu. Luulisi ihmisten tietävän tämän.

Aihetta hieman sivuten kerron nyt eräästä luokkani tytöstä, joka luulee olevansa hyvinkin fiksu. Eräällä historiantunnilla kun opettaja kertoi, että ennen lehdissä mainostettiin lääkkeitä, jotka lihottavat ja nyt vain niitä, jotka laihduttavat. Tähän sitten tämä kyseinen tyttö vastasi suunnilleen tällä tavoin: "No se nyt on median syytä kaikki kun on vaan laihoja ihmisiä ja sitten ne pelaa ja kaikki tappaa ittensä!" Saatiin siinä kaverien kanssa hyvät naurut. Tältä tytöltä on tullut muitakin väläytyksiä, jotka eivät kuitenkaan liity aiheeseen mitenkään, jotenka en niitä nyt kerro teille täällä.

Ja tuli mieleen tuosta, kun joiltakin on kyselty ikää kaupan kassalla. Nimittäin, kun pikkuveljeni (joka on 12 vuotta vanha) oli minun ja äitini kanssa kaupassa ja hän halusi ostaa GTA: San Andreaksen. Veli sai luvan, vaikka ikäraja olikin 18 ja äiti sen näki (veljeni, Juho, näytti pelin kannen äidille peittäen peukalolla ikärajamerkintää :D ). Siinä sitten mentiin kaupan kassalle ja Juho pelin itse maksoi kassalla, mutta iästä ei kyselty mitään. Asiaan saattoi kuitenkin vaikuttaa se, että luvan ostoon aneleminen tapahtui kassan edustalla ja myyjä varmaankin näki, että äitini on veljeni huoltaja ja lisäksi se, että tämä oli nainen, joka tuskin pelaa itse. Veljeni kavereille ei nimittäin oltu myyty peliä, ja silloin kassalla oli kuulemma ollut mies.

*OFFTOPIC*, mutta tuli mieleen tuosta kauppakäynnistä. Veljeni ryntäsi heti peliosastolle, kn minä menin ensin lukemaan lehtiä. Hetken kuluttua menin kuitenkin myös peliosastolle, kun veljeni oli tullut hakemaan minua. Hänellä ei nimittäin ollut tarpeeksi rahaa peliin. Velipoika oli piilottanut pelin cd-levyhyllyyn, koska se oli ainoa kappale kaupassa. Siinä oli sitten vähäsen huvittavaa katsella, kun hyllyjä ravaa eestaas porukkaa, jotka olisivat myös ostamassa pelin ja huomattuaan, että meillä oli käsissämme viimeinen kappale, menivät nämä muiden hyllyjen taakse katselemaan meitä murhanhimoisesti...
 
Vastaus: Grand Theft Auto saa taas kyytiä

Myönnän, etten koko threadia ole lukenut, joten en tiedä onko tästä puhuttu: Jenkeissä joku murhaaja kertoi että murha johtui Dunkeons & Dracons roolipelistä. "Rooli peli tapahtuu pään sisällä, etkä koskaan voi tietää, mikä on peliä, ja mikä ei." Näin sanoi hän. Aika kauan olen rooliksia pelannut, ja melko hyvin pysyn kärryillä siitä mikä on roolista, mikä IRL (tämä ehkä siksi, että IRL pelaan, koodaan, irkkaan, tai nörtteilen muuten vaan). Viestin pointti on se, että roolipelit ovat, mikäli mahdollista, vielä mollatumpia kuin videopelit. "Taasko te harrastatte sitä saatananpalvontaa?"
 
Vastaus: Grand Theft Auto saa taas kyytiä

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/americas/4534835.stm

Christians purge video game demons

The Devil, they say, has all the best tunes. Until now he has also had the video games market sewn up.

From the demonic violence of Doom to the sinister Resident Evil series, many of today's most successful titles draw inspiration from dark places. But a growing band of Christian game developers are taking a stand.

Reverend Ralph Bagley, 41, is a man with a mission. "I have always been a gamer since the days of Pong and Pacman," he told BBC News. "But as the games got nastier, I was getting pretty conflicted about coming home from church and playing things like Doom and Quake. "I began to look for something else, but there was a gaping hole in the market."

Earlier this year, the father of two founded the Christian Game Developers Foundation, aiming to drag Christian games from obscurity to the mainstream. "Simply forbidding our children from playing video games is not the answer," says Rev Bagley. "We have to give them quality alternatives that match the excitement of secular games while promoting Christian values - without the violent or sexually explicit content."

Columbine massacre

Rev Bagley began his mission back in 1996, when investors turned down his first-person Christian shooter, Catechumen. Only after the Columbine school massacre in April 1999, in which killers Eric Harris and Dylan Klebold claimed inspiration from violent video games, did the money start coming in. To date his company N'Lightning Software has sold some 80,000 copies of Catechumen for the PC in the US, UK, Australia, Holland, Germany, Sweden and Denmark.

But for Rev Bagley, and other Christian developers, the benchmark for success is breaking the console market. Where PC games can be brought out on a shoestring, several million dollars are needed to develop a console title, more to market it - plus the console makers' approval to run it.

'Wholesome fun'

A new release, announced on the fringes of the ES gaming expo in Los Angeles last week, is lighting the way to the next level. Crave Entertainment's The Bible Game casts players as contestants on a game show, answering questions on anything from Noah's Ark to David and Goliath.

"Wholesome fun" say the makers, who hope it will encourage families to play together when it is released for the PlayStation 2 and GameBoy Advance in October.

Industry experts, however, are not convinced. Alex Navarro, associate editor of online magazine GameSpot, said Christian games - like Christian rock music - were not likely to have the edgy thrills of their "full fat" counterparts. "Most people who play computer games want those visceral thrills. I can't see Christian games ever being anything other than a niche product," he said.

Christian music sales comprise about 7% of the total market - some 43 million albums were sold in the US last year. PricewaterhouseCoopers expects the video games market to be worth about $55.6bn in 2008 - up from $22.3bn in 2003. So even a small share of the expanding industry is a tempting prize.

'Glory to God'

Developers are aiming at more than the bottom line, however, as Washington state-based Brethren Entertainment Software makes clear in its mission statement. "As believers in Christ, we pray that God will be glorified through our work and that each of us draw nearer to him as we develop and grow as a business," the company says.

"We also pray for God's unyielding protection for our company, as well as others who are involved in his perfect plan for the world." The sentiments of Christian developers will also strike a chord with the many family groups concerned about the effects of violent games on children.

"No blood, no guts, no gore," says Rev Bagley. "What we want are emotionally full games that don't just rely on adreneline. "We are trying to build the genre of Christian gaming. People are tired of having these violent, demonic games dictating to their kids."
Kristillinen FPS kuulostaa tosiaankin yhtä tarpeelliselta, kuin Christian Metal.

EDIT: Yleisökommentit on aika hyviä:
In the case of Doom, what's more Christian then purging Mars of deamons dragged out of Hell? The history of Christianity is littered with far more violent events.
 
Vastaus: Grand Theft Auto saa taas kyytiä

http://www.gamespot.com/news/2005/06/22/news_6128036.html
GTA linked to homicide in Japan

Game industry suffers more troubles as a 15-year-old accused killer is reported to be a fan of Grand Theft Auto III.

TOKYO--Japan was shocked this week by an incident where a 15-year-old boy has allegedly murdered his parents, by battering them and then slashing them to death. He then concealed his crime by blowing up their Tokyo apartment, using home-made explosives.

Today, some media outlets are reporting that the boy's schoolmates have described him as an average student who loved playing video games, and that he was a fan of Grand Theft Auto III.

The boy was arrested yesterday at a hot springs resort in Gunma prefecture. According to police, the boy admitted to his crime when confronted, reportedly saying, "I wanted to kill my father since he made a fool out of me. I decided to kill my mother as well, since she was always saying that she wanted to die because of all the work she had to do. I felt sorry for her."

Grand Theft Auto III's Japanese publisher, Capcom--and the entire Japanese game industry--have been facing an onslaught of criticism recently, primarily in Kanagawa prefecture where the local government has decided to put age restrictions on the sale of the game.
 
Vastaus: Grand Theft Auto saa taas kyytiä

CNN:n Nancy Grace ja ennenkin pelien kimpussa ollut Jack Thompson vauhdissa:
http://transcripts.cnn.com/TRANSCRIPTS/0506/21/ng.01.html
You remember that video game called Grand Theft Auto? Some stores actually refused to carry it because it was so violent? Well, hold on to your hats. Now there`s 25 to Life, and the object is to kill cops. That`s right. You get rewarded on this video game if you kill cops. We called the company who`s putting this thing out. It`s called Idos (Eidos). We called Idos headquarters in California. They did not return our calls. We tried to call them in Great Britain. No response. In earlier reports, when they were asked to comment on this video game, they always say no comment.

Tonight, in Asheville, North Carolina, trial attorney Jack Thompson. We`re bringing in the rest of our panel tonight. Jack, bring me up to date. What is 25 to Life? Hey, Elizabeth, can you show me 25 to Life while Jack is talking?

And I also want to show everybody one after the next, after the next police officers that lost their life in the line of duty! Now, this is a video game, and you`re seeing at the bottom of this screen, real-life cops that lost their lives trying to protect you and me.

Jack, hit it.

JACK THOMPSON, TRIAL ATTORNEY: Nancy, there are three cops that are dead in Alabama because of Grand Theft Auto by City, two cops and a dispatcher. So we know that these cop-killing games are leading to these killings because that`s what they are, they`re murder simulators. Xbox, of course, which this game will be available on, along with Sony`s Playstation 2 -- you have to ask Bill Gates, What are you thinking? Here`s a philanthropist and a powerful man, the richest man in the world, and yet he`s making available to children around the world on Xbox a cop-killing game.

The military, Nancy, uses these murder simulators, killing simulators...

GRACE: Oh!

THOMPSON: ... to break down the inhibition of new recruits to kill. And therefore, of course it`ll have that same effect on teenage civilians. So the reality is that these games are leading to deaths, and in fact, there`s a University of Indiana study that came out three days ago that showed that kids process these games in the part of the brain that leads to copycatting.

GRACE: Incredible! Incredible! I can hardly even focus on what you`re saying, Jack. Elizabeth, please continue showing it because what I`m looking at is the picture of one cop after the next, Dino Lombardi, that we are showing gunned down in the line of duty, Dino!

DINO LOMBARDI, DEFENSE ATTORNEY: Nancy, people kill cops. Video games don`t kill cops.

GRACE: OK. You know what? I knew you`d say that. Debra Opri?

DEBRA OPRI, ATTORNEY FOR JACKSON`S PARENTS: You know, you are really upsetting me, Nancy, because you used the 1st Amendment to destroy Michael Jackson, and you won`t use the 1st Amendment to protect an entertainment company. Does anybody remember Charlie Chaplin in the early days of movies, silent movies? He picked on cops. He attacked cops. He was such a problem to Herbert Hoover and the FBI...

GRACE: OK, you know what?

(CROSSTALK)

GRACE: Thank you for bringing up Herbert Hoover and Charlie Chaplin.

OPRI: Can I tell you something?

GRACE: When we come back, we`ll be talking about 25 to Life. You`re seeing a line-up of one cop after the next killed in the line of duty. And this video machine is being marketed and sold. It comes out in August on the shelves of stores in your neighborhood. Look at this.

(COMMERCIAL BREAK)

GRACE: Well, Senator Chuck Schumer is asking the video game 25 to Life be boycotted. It depicts street gang violence, killing cops. This is what your kids will be digesting if you buy this for $49.95. You`re seeing at the bottom of the screen one law officer after the next gunned down in the line of duty.

To Bethany Marshall. You know, the U.S. Supreme Court just ruled in 2003 -- I`ve got it right in front of me -- that video games have nothing to do with violence. Thoughts?

BETHANY MARSHALL, PSYCHOTHERAPIST: Well, I`ll tell you what does have do with violence, strong emotional experiences. And when those kids are gaming and they press the button or the mouse and they actually kill somebody and there`s an emotional charge that does rewire the brain. And another thing that affects violence is lack of parental rules. So a question I have with these games are, Where are the parents.

GRACE: You know, Dino Lombardi, I`ve only got one minute left. But in the last Tennessee shooting, where a kid shot two cops and a third person, they had been watching this Grand Theft Auto for days on end. It said life is like a video game. And you`re still telling me this is OK?

LOMBARDI: Well, I`m not saying it`s OK, but I don`t support censoring it.

GRACE: Yes, you are!

LOMBARDI: I`m not saying it`s OK, Nancy.

GRACE: We censor porn...

LOMBARDI: ... and you know I`m not saying it`s OK.

GRACE: ... don`t we? We censor porn. Why would we let there be cop- shooting videos?

LOMBARDI: We have movies where cops are killed, and we have many instances of people who have killed...

GRACE: But kids can get this!

LOMBARDI: ... who we can show they can have watched such movies.

GRACE: Jack...

LOMBARDI: It`s not...

GRACE: ... children can get this, Jack Thompson!

LOMBARDI: Yes. The 1st Amendment, people who understand the 1st Amendment know does not protect the right of a company to sell an M-rated game to a child.

GRACE: Jack, Jack, I`ve...

THOMPSON: Children don`t have a 1st Amendment...

GRACE: ... only got 20 seconds. Jack...

THOMPSON: Yes?

GRACE: ... we logged on to buy Grand Theft Auto. We didn`t buy it, but it says, If you`re under 17, click here. That`s all it takes, Jack. Anybody can get this.

THOMPSON: Exactly. And there`s no penalty, except in Illinois...

GRACE: Boy!

THOMPSON: ... if you sell...

GRACE: OK.

THOMPSON: ... a game like this to a child.

GRACE: Guys, we`ve run out of time. I want to thank all of my guests tonight, but my biggest thank you, as always, to you for being with us, inviting all of us into your home.

Coming up, headlines from all around the world, Larry on CNN. I`m Nancy Grace, signing off again for tonight. I hope to see you right here tomorrow night, 8:00 o`clock sharp Eastern. And until then, good night, friend.

END
 
Vastaus: Grand Theft Auto saa taas kyytiä

En tiiä onks tätä vielä mainittu, mut nyt kohistaan GTA:SA (PC version?)
sisältämistä seksi-minipeleistä. Todenperäsyyttä en osaa sanoa, mut
BBC kirjoitti maanantaina aiheesta..
(Linkissä artikkeli)

Onks tää totta? Onks kukaan nähny näitä? Mistä on kyse?
Ihan muuten vaan kiinnostaa :rolleyes:
 
Vastaus: Grand Theft Auto saa taas kyytiä

Kyse PC-version "Hot Coffee" -modista.
Nyt ilmeisesti tutkitaan sitä, löytyykö touhun mahdollistava koodi pelistä vai onko se kokonaan modin aikaansaannosta. Rockstarin mukaan moista koodia ei pelistä löydy, mutta joidenkin syyttäjien mukaan pelkän modin takia pelin ikäraja pitäisi nostaa 'maturesta' 'adult onlyksi', jolloin monet kauppaketjut poistaisivat sen hyllystä.

Menee kyllä mielenkiintoiseksi, jos ikärajoja aletaan heittelemään ei kaupallisten modien mukaan.
 
Vastaus: Grand Theft Auto saa taas kyytiä

Oliver sanoi:
mutta joidenkin syyttäjien mukaan pelkän modin takia pelin ikäraja pitäisi nostaa 'maturesta' 'adult onlyksi', jolloin monet kauppaketjut poistaisivat sen hyllystä.

Menee kyllä mielenkiintoiseksi, jos ikärajoja aletaan heittelemään ei kaupallisten modien mukaan.


Kävisi EA:nkin huonosti jos tuolla perusteella ikärajoja nostellaan. Eikös Simseihinkin ole joku naku-patch olemassa :D
 
NewsFlash

Seksiä myös PS2:n San Andreaksessa 16.07.2005

Rockstarin Grand Theft Auto -sarjaa seuraavat syytökset ovat viime aikoina keskittyneet pelin PC-version Hot Coffee -modiin, joka mahdollistaa muun muassa päähahmo CJ:n ohjaamisen, kun tyttöystävän kanssa on päästy petihommiin asti.

GameSpot on onnistunut yleisesti myytävän huijauslevyn ja netistä saatavien koodien avulla saamaan vastaavan minipelin esille myös San Andreaksen PS2-versiosta. Rockstar on aikaisemmin väittänyt ettei seksipeliä löydy pelin lähdekoodista ja koko touhun olevan hakkereiden tuotantoa. PS2-huijauslevyt ja -koodit kuitenkin vain avaavat jo olemassa olevaa koodia, joten Rockstarin on ilmeisesti keksittävä jotain muuta puolustuksekseen.

GameSpotin mukaan GTA:SA:n seksikohtaukset ovat TV:n Sinkkuelämää-sarjan tasoa, joten rankempaa menoa kaipaavat joutuvat edelleen hakemaan viihteensä muualta.
 
Vastaus: Grand Theft Auto saa taas kyytiä

ei voi ymmärtää miksi tuosta on joku kohu.
eihän ne kohtaukset ole normaalisti näkyvillä, kuka tietää kuinka paljon muitten pelien levyillä on jotain epäilyttävää matskua jotka on jätetty pois pelistä.
 
Vastaus: Grand Theft Auto saa taas kyytiä

Mikäs tuo Hot Coffee nyt sitten on? Voisiko joku sitä kokeillut kertoa.
 
Vastaus: Grand Theft Auto saa taas kyytiä

pelle sanoi:
ei voi ymmärtää miksi tuosta on joku kohu.
eihän ne kohtaukset ole normaalisti näkyvillä, kuka tietää kuinka paljon muitten pelien levyillä on jotain epäilyttävää matskua jotka on jätetty pois pelistä.

Vaikka materiaali olisi jokaisen syynättävissä ilman koodeja ja kikkoja, peli on silti vain ja ainoastaan aikuisille. Minusta tässä "Hot Coffeessa" ei ole mitään valittamisen aihetta. Väkivalta- tai pornopelit eivät eroa ratkaisevasti muusta aikuisviihteestä, vaikka pelaajalla aktiivinen rooli niissä onkin - materiaali on kuitenkin sitä samaa (tosin peleissä ehkä vähemmän graafista). On jopa yllättävää, että seksi on länsimaisessa pelikulttuurissa yhtä suuri tabu kuin se oli meikäläisten arkielämässä vielä 50 vuotta sitten. Ehkä tämä kertoo pelejä kohtaavien asenteiden kypsymättömyydestä. Onhan se kauheaa, kun "lasten lelusta" löytyy seksiä.

Toisaalta ehkä tässä ei olekaan kyse siitä, onko seksi peleissä hyväksyttyä vai ei. En ole aihetta seurannut, mutta mieleeni välähti ajatus siitä, että Rockstar olisi huijannut eri maiden sensuureja jättämällä tietyt kohtaukset suljettujen ovien taakse odottamaan avaimen löytäjää. Siitä voisi jo kohistakin.
 
Vastaus: Grand Theft Auto saa taas kyytiä

No nyt on sitten pelin valmistus keskeytetty! Koskee kaikkia versioita.

Uudet versiot tulevat, eikä niissä ole mahdollisuutta kuumaan kahviin...

Pelin ikäraja nousi muuten jenkeissä M:stä AO:ksi tuon patchin takia... Miksiköhän muille peleille ei ole käynyt niin? (joissa on siis saanut patcheilla aikaiseksi jotain rivoa)
 
Ylös Bottom