Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]
On vielä pakko puuttua tähän voi voi, kun GTAIV oli niin harmaa -keskusteluun, kun tämä suoranainen valhe tuntuu vain elävän ja elävän joidenkin mielessä ja nämä aina siihen aiheeseen palaavat:
Minulle jo yli kymmenen vuotta GTA-pelejä pelanneena on aivan tuttua, että aina kun uusi GTA on ollut tulossa, niin jopa pelimedioissa on syyllistytty edellisen GTA:n osan haukkumiseen. Tämä on selkeä osoitus arvostelukyvyn puutteesta, joka vielä n. parikymppisiä nuoria miehiä valitettavasti vaivaa (Vasta elämänkokemuksen myötä arvostelukyky muuttuu objektiivisemmaksi). Onhan totta, että se kuuluisa aasikin, joka aidan toiselle puolen kurkisteli, koki todella vakuuttuneena, että ruoho aidan toisella puolella on aivan selvästi vihreämpää kuin sillä puolella missä tämä oli. Sitä ruohoahan se oli saatava:
Murtauduttuaan aidan läpi, aasi kuitenkin pettymyksekseen huomasi, että ei se toisen puolen ruoho ollut loppujen lopuksi yhtään sen vihreämpää, kuin ruoho oli ollut entisellä puolella.
Mikä opetus tässä on? Noh, se että meillä on AINA tarve saada uutta, ja AINA se uusi näyttää hienommalta kuin se, johon olemme jo tottuneet.
Näin ollen siis huomautan, että se GTAIV:n "ruoho" on edelleen yhtä vihreää kuin GTAV:n. Te vain olette jonkinlaisessa hurmostilassa, joka estää teitä arvioimasta asiaa O B J E K T I I V I S E S T I.
On tietysti totta, että Los Santosin erilainen ilmastovyöhyke tekee siitä aurinkoisemman kuin Liberty Citystä, mutta itse värimaailmassa ei takuulla tule tapahtumaan muutosta. GTA on aina näyttänyt värimaailmaltaan tietyltä, eikä se tule muuttumaan nytkään - mihinkään suuntaan. Juu, antakaa vaan niiden huojuvien palmujen hämätä itseänne, mutta minä tiedän KOKEMUKSESTA, että kyseessä on jälleen se aasi, joka näkee aidan toisen puolen ruohon vihreämpänä kuin oman puolen ruohon. Siksi GTAIV on nyt haukuttujen listalla ja uudenkarhea GTAV saa kaikki kiitokset. Muistanpa vaan sen ajan ennen kuin GTAIV:tä ei vielä ollut julkaistu. Muistelkaapa tekin, millaista hype oli silloin. Ei kuultu valituksia "harmaasta" pelimaailmasta. Miksiköhän? No, se aasi...