Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]
RDR:ssa oli myös juuri tuo 16-pelaajan raja free roamissa, mutta sitä en tiedä koskeeko 16-pelaajan raja GTA V:ssa myös free roamia.
Joo koskeehan se, vain 16 pelaajaa samassa istunnossa. Mutta jottei kukaan eksyisi toisistaan, niin siinä vaiheessa kun loggautuu sisään, spawnaa johonkin sen pelaajaryhmän lähialueelle, näin mahdollinen tiimi pysyy helpommin kasassa. Mikään ei tietty estä sua ottamasta prätkää alle ja suuntaamasta vaikka vuorille jos haluat.
Tämän 16 pelaajan rajan vuoksi olenkin hivenen skeptinen näiden jengien suhteen, että toimiiko ne todellisuudessa, toimiiko koko GTA V online siten kuten sen on suunniteltu toimivan, vai tuleeko siitä jatkuvaa deathmatchia ja saat pala kurkussa ja pieni nökäre housuissa yrittää hiiviskellä pankkiin tallentamaan onnistuneen pankkiryöstön saalista ennenkuin joku randomi päättää listiä sut ihan vaan huvin vuoksi. Tuossahan siis jos joku tappaa sut niin rahat valuu kadulle ja muut voi noukkia ne. Voi syödä iloa jos joku pankkicämppii nurkan takana
Yhteen jengiin voi "palkata" ilmeisesti satoja pelaajia social clubissa, joten toi 16 pelaajan raja on outo, ei se jengi koskaan pääse kokonaisuutena vaikuttamaan, ja on aina pakostakin hajanainen. Kilpailua ja nokittelua siis pääsee tapahtumaan pääasiassa tilastoissa, kenen jengi saa ryöstössä parhaimman ajan jne, ei tota oikein klaanitouhuksi voi kutsua ja ehkä jopa vähän turha toiminto imo. Ehkä jos GTA V tulee seuraavalle sukupolvelle niin pelaajamäärä nousee vaikka 64 tai jotain, siinä oliski jo jotain tolkkua kun puhutaan sentään Online-maailmasta.
Noihin jengeihin vielä, RDR:ssä oli myös se posse-toiminto, mutta se ei koskaan tainnut päästä oikeuksiinsa kun porukka juurikin vain häröili siellä eikä ensimmäisen 10 minuutin jälkeen ollut enää mitää järjestäytynyttä toimintaa, free roam oli yhtä isoa deathmatchia vaikka ne pelimuodot oli erikseen. Tiedän, olen vähän negatiivinen, mutta pelkään että GTA Online tulee kokemaan samanlaisen ilmiön.