Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto V [Hype ja muu oi-mä-ja-tai-mun-peli-tuli-jo-jauhanta]

  • Viestiketjun aloittaja BF
  • Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Onkos tästä uusimmasta trailerista tehty videota missä on näytetty tarkasti kaikki uudet asiat. Esim autot, jne jutut. Tälläisiä videoita oli paljonkin ekasta pätkästä, mut nyt ei tästä toisesta ole tänne ainakaan linkitetty.

IGN on tehnyt ihan pätevän Rewind Theaterin uusimmasta trailerista:

[video]http://www.ign.com/videos/2012/11/14/rewind-theater-gta-vs-new-trailer[/video]
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Toivottavasti Rockstar ei hirveän paljon autojen ajettavuutta muuta sillä nykyinen kaipaisi vain pieniä viilauksia, muun muassa autoihin voisi lisätä enemmän painoa ja autot voisivat kiihtyä hieman nopeammin. Vaurionmallinus sen sijaan on täydellisellä pohjalla. Joka kerta kun esim käyn eräässä leikkipuistossa vähän keinumassa niin joka kerta autossa on erilaisia vaurioita ja renkaat voivat olla komeasti mutkalla. Myös se on upeata että jokainen luoti joka autoon osuu niin myöskin jää peltiin vaikka auto olisi jatkuvassa tulituksessa. Veriläikät ovat myös toteutettu tyylikkäästi IV:ssä. Toivottavasti Rockstar muistaa laittaa pari bugikeinua Los Santosiin sillä niissä viihtyy jos ei muuta tekemistä ole.

Tässä muutama breakdown video:
GTA V - Trailer #2 Best Breakdown/Analysis Part 2 - YouTube
GTA V - Trailer #2 Best Breakdown/Analysis Part 1 - YouTube

Myös tämä auto "traileri" on mielenkiintoinen:
GTA V - All Vehicles Trailer 2! - YouTube
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Mahdollista julkaisupäivää on tällä foorumilla jo aikaisemminkin arvailtu mutta toukokuusta on kieltämättä ollut aika paljon vihjeitä.

Putkelle jatkoa?: RDR toukokuu, L.A. Noire toukokuu, Max Payne 3 toukokuu, GTA V ...

Ensimmäisen trailerin biisi "Ogdens Nut Gone Flake" julkaistiin toukokuussa. Stevie Wonder jota kuultiin toisessa trailerissa on syntynyt toukokuussa, pelkkää sattumaa? aika näyttää...

Tossa vielä vanha video jolloin ei tiedetty, että GTA V tulee keväällä 2013. GTA V - More hints to a 24th of may release! OHYEAH! - YouTube
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Kaikkien epäilijöiden iloksi voidaan siis todeta, että 2405 ei ollut vain "hihhulointia". :cool:
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Olin just tulossa tähän 2405-teoriaan jonka osa jo ehti haudata :D Eihän toi 24-05 kerro vuodesta mitään, uskon suuresti että 24.05.2013 on oikea julkaisupäivä. Tai ainakin julkaisu tavoite. Jos kuvitellaan että se olisi tuo 2405 niin eihän julkaisuun olisi puolisen vuotta :D Spekulointiako? Sattumaako? Selvinnee varmasti pian. - Olisihan se hienoa saada GTAV mahd. aikaisin pelattavaksi, kuitenkin 2000-luvun suurin pelijulkaisu kenties? tai ainakin ehkä odotetuin?
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Onko tullut vielä mitään tietoa siitä, että kuinka monessa levyssä Xboxille tulee? Vai onko sellainen vaihtoehto mahdollinen, että ne voi asentaa kovalevylle, ja silloin niitä voi pelata yhdellä levyllä? En ymmärrä miten GTAn kaltainen peli voi multi-discinä toimia, enkä halua Pleikkariakaan ostaa... Prkl.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Onko tullut vielä mitään tietoa siitä, että kuinka monessa levyssä Xboxille tulee? Vai onko sellainen vaihtoehto mahdollinen, että ne voi asentaa kovalevylle, ja silloin niitä voi pelata yhdellä levyllä? En ymmärrä miten GTAn kaltainen peli voi multi-discinä toimia, enkä halua Pleikkariakaan ostaa... Prkl.

Ei ole viellä mitään infoa tullut, mutta en usko, että vaatii montaa levyä.

Jos tulee, vaikka 2 levyllä niin uskoisin, että moninpeli on yhdellä ja yksinpeli toisella.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Ei ole viellä mitään infoa tullut, mutta en usko, että vaatii montaa levyä.

Jos tulee, vaikka 2 levyllä niin uskoisin, että moninpeli on yhdellä ja yksinpeli toisella.

Löisin rahani ennemmin kiinni useampaan levyyn kuin siihen että yhdellä pärjättäisiin. Eikä tuossa mitään ongelmaa ole, nämä on hoidettu ykkös pleikan ajoista asti siten, että pätkitään juoni vaan usealle levylle ja kaikki pelaamisen kannalta oleellinen löytyy kaikilta levyiltä. Siinä säästyy jo muhkusti tilaa kun ei tarvitse esim. kaikkea ääninäyttelyä mahduttaa samalle levylle.

Itse pelistä julkaistu materiaalihan on toistaiseksi ollut melko tylsää varman päälle pelailua. Trailerit ovat toistaiseksi koostuneet ilmeisesti pelkästä välivideomatskusta, jossa kaikki käytetyt tehokeinot on nähty kymmeniä kertoja. Tylsää. Ostoslistalla tämä toki on, mutta ei vielä näillä näytöillä mikään day 1 pakko-ostos.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

On se vaan kumma, ettei hihhuleille mene perille, että jos se olisi 2405, niin se olisi ekassa trailerissa merkattu tietenkin 0524 amerikkalaiseen tapaan. Ei niitä trailereita meille suomalaisille ole suunnattu, koska Suomi on niin surkean pieni markkina-alue. Lopettakaa siis asiasta hössöttäminen. Vaikka peli nyt ilmestyisikin 24. toukokuuta, niin sillä ei ole mitään tekemistä itse trailerin kanssa.

Mielestäni ajomallia ei tarvisi muuttaa yhtään mihinkään GTAV:ssä. Monet uunot, erityisesti ulokomaiset, ovat winettäneet, että nelkun autojen ajaminen on kuin veneellä ajaisi, mutta he ovat surkeita typeryksiä, jotka eivät ymmärrä mitään siitä, miten oikea auto käyttäytyy. Minulla on ollut monta autoa ja ajoin ensi kerran autoa jo 7-vuotiaana, joten tiedän miten oikea auto käyttäytyy. Se käyttäytyy juuri niin kuin GTAIV:ssä. Se on löysä, ylitseheittelevä ja laiska. Ainoa asia, josta haluan Rokkistaria paimentaa, on vaihteiden välitykset: vain ferrarissa ja kenties muissa nopeammissa autoissa ykkösvaihde on oikealla tavalla suuri. Muissa autoissa ykkösvaihde on liian suuri. Lisäksi kiihdytys menee näissä hitaammissa autoissa yli ykkösvaihteella ja jää junnaamaan hetkeksi paikoilleen. Onneksi on kierrosluvunrajoitin, muuten kone varmaan voisi hajota. Tämä junnaaminen ärsyttää edelleen kun pelaan GTAIV:tä nyt 450:nnen kerran läpi.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Hyvä North European,
olen vilpittömästi pahoillani jos olet pahoittanut mielesi minun tai jonkun kanssa foorumilaisen GTA V:n julkaisupäivä spekulaatioista. Vaikka matalassa mielessäni tuntuukin hassulta, että jos traileriin on piilotettu jotain, niin miksi se pitäisi piilottaa juuri amerikkalaisten parhaiten ymmärtämässä muodossa? Siis jos tarkoitus on nimenomaan kätkeä jotain?

Mutta alistun tässä asiassa täysin päätäntävaltaasi, sillä jo valtava GTA IV läpäisyjesi lukumäärä kertoo että olet tässä asiassa (kuten ilmeisesti myös autoasioissa!) aivan eriluokan asiantuntija kuin minä. Toivon ettet enää pahastu meidän heikompitietoisten pohdiskeluista tällä foorumilla ja pääset näin keskittymään täysillä GTA IV:n pelaamiseen. Luuletko muuten pystyväsi läpäisemään pelin jopa yli 500 kertaa ennen V:n julkaisua? Voi pojat, se vasta olisikin jotain!
Ystävällisin terveisin foorumiystäväsi Peelo
(ja vielä kerran nöyrimmät pahoittelut kaikesta mielipahasta.)
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Pitää vähän tulla iteki negailee tohon 2405 julkkariin... R* mainostaa siis että peli tulee KEVÄÄLLÄ 2013 ja 24. Päivä olisi koko kevään ihan viimeisiä päiviä ja varsinkin Suomessa ja mm. Jenkeissä pidetään toukokuun loppua käytännössä jo kesänä. Kuka mainostaisi KESÄ julkkaria jos peli tulisi Elokuun vikana päivänä?! Tuskin kukaan.
Käytännössähän en siis tullut negailemaan vaan olen täysin varma että peli tulee jo aikasemmin keväällä. Veikkaan huhtikuuta :)
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

2405 on vaan arvaus... mutta anyway. Xboxin tilanne tosin on jo 99% varma se että 2-4levylle menee.. Onneksi pleikkarilla tälläiset asiat käytiin jo läpi ennen PS3-julkaisua ja kaikki mahtunnee 1 levylle :)
 
Re: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Ei varmasti mitään neljää levyä boksille mene todellakaan. Pelialue nyt on käytännössä pakko olla yhdellä levyllä, koska muuten maailmassa liikkumisesta ei tulisi yhtään mitään.

Cutscenet sitä tilaa varmaan eniten vie. Oma veikkaus, että kahdella levyllä tulee ja jossain vaiheessa juonen suorittamista siis tulee levynvaihto eteen.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

...vaan olen täysin varma että peli tulee jo aikasemmin keväällä. Veikkaan huhtikuuta :)

Tuota totisesti itsekkin toivon, enkä missään nimessä halua aloittaa jo haudattua 2405-jauhantaa uudestaan.

North Europeanin kanssa olen melko sama mieltä ajomallinnuksesta. Perus jenkkilotkot saakin keikkua ja kulkea laiskasti, kuten pikkulohkon ja automaatin yhdistelmän kuuluukin. Sitten taas muskeliautoihin kaipaisi todellsta tehon tuntua. On sitä onneksi paranneltu ihan pelimoottoria myöten.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Hyvä North European,
olen vilpittömästi pahoillani jos olet pahoittanut mielesi minun tai jonkun kanssa foorumilaisen GTA V:n julkaisupäivä spekulaatioista. Vaikka matalassa mielessäni tuntuukin hassulta, että jos traileriin on piilotettu jotain, niin miksi se pitäisi piilottaa juuri amerikkalaisten parhaiten ymmärtämässä muodossa? Siis jos tarkoitus on nimenomaan kätkeä jotain?

Mutta alistun tässä asiassa täysin päätäntävaltaasi, sillä jo valtava GTA IV läpäisyjesi lukumäärä kertoo että olet tässä asiassa (kuten ilmeisesti myös autoasioissa!) aivan eriluokan asiantuntija kuin minä. Toivon ettet enää pahastu meidän heikompitietoisten pohdiskeluista tällä foorumilla ja pääset näin keskittymään täysillä GTA IV:n pelaamiseen. Luuletko muuten pystyväsi läpäisemään pelin jopa yli 500 kertaa ennen V:n julkaisua? Voi pojat, se vasta olisikin jotain!
Ystävällisin terveisin foorumiystäväsi Peelo
(ja vielä kerran nöyrimmät pahoittelut kaikesta mielipahasta.)

Voi hyvä YSTÄVÄ, en minä mitään mieltäni pahoittele tämmöisten asioiden takia, vaikka pelit nyt ovatkin minulle aika tärkeä asia. (Viimeksi olen mieleni pahoittanut Israelin ja Palestiinan konfliktista.) Jos traileriin piilotetaan jotakin, niin tottakai siinä otetaan huomioon suurin ostajaryhmä - se on amerikkalaiset, koska USA on suurin markkina-alue maailmassa. Eivät ne tyhmiä Rockstarilla ole. Toki Suomi ja suomalaiset hienosti mainittiin GTAIV:n netissä, mutta siihen se sitten jääkin. Sellaiset asiat kuin pelin julkaisupvm ovatkin sitten eri juttu. Itse asiassa saamme olla ylpeitä siitä, että Suomi yleensä oli valittu siihen matkailumainososioon. Ja tuosta "kätkemisestä", oliko se sitä, kun asia niin selvästi tuotiin esille? Minusta ei.

Kuten sanoin, olen omistanut ja ajanut useampaakin autoa. Minä tiedän, miten normaali auto käyttäytyy.
Siihen, saanko 500 kertaa täyteen GTAIV:tä ennen kuin GTAV julkaistaan voin sanoa, että varmasti saan. Tässä on vielä joulu- tammi- helmi ja maaliskuu aikaa. Pelaan IV:n läpi parissa päivässä - ja pelaan joka päivä. N. 50 kertaa puuttuu. Iisi piisi :)
Mutta otetaan Peelo rennosti. Annetaan asioiden kiistellä eikä miesten, jookos?

Sitten tohon asiaan monelleko levylle GTAV tulee boksilla. On vähän vaikea kuvitella, että se tulisi useammalle kuin yhdelle levylle, koska R* jo aikanaan pyrki jo pääsemään eroon lataustauoista eri alueille siirryttäessä. Muutenkin homma tuntuu oudolta. Miksi ei sitten olisi käytetty dual layeriä? Vai riittääkö sekään? En ole asiantuntija tässä, mutta jotenkin minusta vain tuntuu, että R* ei loisi peliä, joka tarvii useamman levyn, koska se pilaisi immersion.

Omistan myös PS3:n, mutta mitä väliä sillä on, monelleko levylle GTAV sille konsolille tulee, kun joutuu kuitenkin lataamaan pelin kovalevylle. Lataa yksi tai useampi levy, aina saat ventata.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Ei se pelimaailman koko tule olemaan ongelma GTA V:n 360-versiossa. Sen saa helposti mahdutettua yhdelle levylle. Äänet sun muut vievät enemmän tilaa. GTA IV mahtui hyvin yhdelle lätylle ja siinäkin oli paljon välivideoita, puhetta, radiokanavia jne. IV:n julkaisun jälkeen boxin pelilevylle on vieläpä ilmestynyt lisää tilaa kehittäjien käytettäväksi. Uskon siis seuraavan GTA:n tulevan edelleen yhdellä levyllä.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

^ En ihan jaksa pelisarjan uudistuksen menneen vielä niin pitkälle, että heppa olisi nostettu yhdeksi päähenkilöksi, mutta kuvaan sopisi, että ratsastamaan pääsisi.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]

Siihen, saanko 500 kertaa täyteen GTAIV:tä ennen kuin GTAV julkaistaan voin sanoa, että varmasti saan. Tässä on vielä joulu- tammi- helmi ja maaliskuu aikaa. Pelaan IV:n läpi parissa päivässä - ja pelaan joka päivä. N. 50 kertaa puuttuu. Iisi piisi :)

Hmm. GTA IV julkaistiin huhtikuussa 2008. Eli peli on ollut nyt ulkona 4v ja 8kk. Mikä on pyöreästi noin 1700 päivää.
Olet pelannut pelin läpi 450 kertaa tässä ajassa. Oletetaan, että pelaat pelkkää main storya, joka vie noin ~20h läpäistä.
Eli olet pelannut vähintään 9000h GTA IV:tä tämän julkaisun jälkeen. 9000h on yhteensä 375 päivää.

Eli olet pelannut keskimäärin ~5,29h päivässä, jos oletetaan, että pelaat peliä seitsemänä päivänä viikossa neljän vuoden ja seitsemän kuukauden ajan.
Ja samassa postauksessasi väität, että pelit ovat sinulle vain "aika tärkeä asia". Ajatellaan, että nukut päivästäsi 8h ja käyt koulussa / töissä 5-8h.
Näiden osuus viikonpäivistä on siis 13-16h. Siihen sitten lisäät syömiset, suihkut, matkat ym. 1-2h.
Eli yhteensä 14-18h. Vapaa-aikaa jää sellaiset 6-10h, riippuen, millaista elämää nyt sitten elätkään.
Tästä vapaa-ajastasi käytät yli neljän ja puolen vuoden ajan joka ikinen päivä 53-88% pelkkään GTA IV:n pelaamiseen.

Suosittelen valehtelemisen(provoilun) lopettamista tai hoitoon menemistä.

-----------------------
Sitten asiaan.

Täällä onkin jo monelaista mielipidettä autojen käyttäytymisestä. Itse kuulun siihen koulukuntaan, joka ei välitä kuinka realistisesti autot käyttäytyy, kunhan niitä on
hauska ajaa. GTA IV:ssa minun mielestäni se oli toteutettu surkeasti. Autoja ei yksinkertaisesti ollut hauska ajaa. Olen aina pitänyt "insane stunt bonus" ja kill frenzy"
meiningistä GTA:ssa, josta realistisuus on kaukana. Onneksi GTA V näyttää kaiken julkaistun tiedon perusteella edustavan taas rennompaa meinikiä.

Ja täysin yksin en tunnu mielipiteeni kanssa onneksi olevan, koska tämähän on paljastettu aikaa sitten.
Improved vehicle handling and physics - "The cars hold to the ground better... It feels more like a racing game," Houser says.

Linkki: GTA 5 - All the Game Informer details - Grand Theft Auto 5 for Xbox 360 News
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [PS3/X360 Hype]


Hmm. GTA IV julkaistiin huhtikuussa 2008. Eli peli on ollut nyt ulkona 4v ja 8kk. Mikä on pyöreästi noin 1700 päivää.
Olet pelannut pelin läpi 450 kertaa tässä ajassa. Oletetaan, että pelaat pelkkää main storya, joka vie noin ~20h läpäistä.
Eli olet pelannut vähintään 9000h GTA IV:tä tämän julkaisun jälkeen. 9000h on yhteensä 375 päivää.

Eli olet pelannut keskimäärin ~5,29h päivässä, jos oletetaan, että pelaat peliä seitsemänä päivänä viikossa neljän vuoden ja seitsemän kuukauden ajan.
Ja samassa postauksessasi väität, että pelit ovat sinulle vain "aika tärkeä asia". Ajatellaan, että nukut päivästäsi 8h ja käyt koulussa / töissä 5-8h.
Näiden osuus viikonpäivistä on siis 13-16h. Siihen sitten lisäät syömiset, suihkut, matkat ym. 1-2h.
Eli yhteensä 14-18h. Vapaa-aikaa jää sellaiset 6-10h, riippuen, millaista elämää nyt sitten elätkään.
Tästä vapaa-ajastasi käytät yli neljän ja puolen vuoden ajan joka ikinen päivä 53-88% pelkkään GTA IV:n pelaamiseen.

Suosittelen valehtelemisen(provoilun) lopettamista tai hoitoon menemistä.


Mutta nyt et huomio, kuinka nopeasti todellinen guru voi pelin läpäistä. Puhutaan siis miehestä joka on pelannut pelin läpi satoja kertoja! Aivan varmasti tällöin nopeimmat suoritukset ovat selvästi alle kymmenen tunnin. Itse arvioisin että jopa läpäisyjen keskiarvo voisi olla noin ~10 tunnin paikkeilla, sillä kyllähän Nelkun todellinen veteraani osaa jo esimerkiksi vuoropuhelut yms. juonenkuljetukset ulkoa jolloin voidaan välivideot skipata kokonaan. Sanomattakin selvää että tällainen toiminta nopeuttaa läpipeluuta huomattavasti.

Jos oletetaan läpäisyn keskiarvoksi siis 10h, niin päivässä GTA IV:n pelaamiseen käytetty aika on enää vaivaiset 3.5h päivässä. Suosittelen että pyydät North Europeanilta heti anteeksi tietämättömyyttäsi.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom